Jongensnamen topic
zaterdag 3 september 2016 om 20:45
zaterdag 3 september 2016 om 20:58
quote:winterteen schreef op 03 september 2016 @ 15:12:
Dank voor het meedenken!
Hugo, Laurens en Abel vind ik wel leuk. Valentijn vind ik ook heel leuk maar dat vind ik er teveel op lijken. Ik ken zelf een gezin met 4 jongens wier voornamen allemaal met een J beginnen en op elkaar lijken. Dat voelt voor mij te gezocht ofzo.
3 andere favorieten zijn: Louis, Allard en Dorus. Helaas allemaal erg dichtbij dus dat zullen we waarschijnlijk niet doen. Maar pràchtig vind ik ze. Misschien als 2e naam .
Boudewijn, Mathijs, Julian, Morris, Silvan, Pieter, Martijn, Robijn, Jesse, Jessie, Thomas, Lucas, Jesper, Jelmer, Tristan, Stijn, Ruben, Tieme, David of Cooper misschien?
(Sorry als sommige al genoemd zijn.)
Dank voor het meedenken!
Hugo, Laurens en Abel vind ik wel leuk. Valentijn vind ik ook heel leuk maar dat vind ik er teveel op lijken. Ik ken zelf een gezin met 4 jongens wier voornamen allemaal met een J beginnen en op elkaar lijken. Dat voelt voor mij te gezocht ofzo.
3 andere favorieten zijn: Louis, Allard en Dorus. Helaas allemaal erg dichtbij dus dat zullen we waarschijnlijk niet doen. Maar pràchtig vind ik ze. Misschien als 2e naam .
Boudewijn, Mathijs, Julian, Morris, Silvan, Pieter, Martijn, Robijn, Jesse, Jessie, Thomas, Lucas, Jesper, Jelmer, Tristan, Stijn, Ruben, Tieme, David of Cooper misschien?
(Sorry als sommige al genoemd zijn.)
zondag 4 september 2016 om 12:13
Bedankt voor jullie antwoorden. Het is bedoeld als Aadriejan, dus dat is niet erg duidelijk. Op z'n Engels vind ik het een stuk minder. Ik wil hem heel graag vernoemen naar zijn oom, die heet Adriaan, maar dat vind ik niet mooi. Dus ik ben opzoek naar iets wat daarop lijkt, of een leuke roepnaam. Ik wil natuurlijk ook niet dat het kindje straks met een vervelende naam zit opgescheept!
zondag 4 september 2016 om 16:02
quote:Kloktikt schreef op 04 september 2016 @ 12:13:
Bedankt voor jullie antwoorden. Het is bedoeld als Aadriejan, dus dat is niet erg duidelijk. Op z'n Engels vind ik het een stuk minder. Ik wil hem heel graag vernoemen naar zijn oom, die heet Adriaan, maar dat vind ik niet mooi. Dus ik ben opzoek naar iets wat daarop lijkt, of een leuke roepnaam. Ik wil natuurlijk ook niet dat het kindje straks met een vervelende naam zit opgescheept!Zo zou ik het dus wel hebben uitgesproken met jouw schrijfwijze.
Bedankt voor jullie antwoorden. Het is bedoeld als Aadriejan, dus dat is niet erg duidelijk. Op z'n Engels vind ik het een stuk minder. Ik wil hem heel graag vernoemen naar zijn oom, die heet Adriaan, maar dat vind ik niet mooi. Dus ik ben opzoek naar iets wat daarop lijkt, of een leuke roepnaam. Ik wil natuurlijk ook niet dat het kindje straks met een vervelende naam zit opgescheept!Zo zou ik het dus wel hebben uitgesproken met jouw schrijfwijze.
zondag 4 september 2016 om 17:57
Ik wil graag jullie hulp inroepen en wellicht is het al eerder in dit topic gevraagd, maar alles terug lezen zie ik even niet zitten
Wat vinden jullie van Finn? Vind t een prachtige naam, maar het zou een populaire naam zijn. Klopt dat? Ik heb hem nog niet eerder gehoord nl in mijn omgeving. Maar 4 Finnen in de klas lijkt me ook zo wat .
En wat zijn jullie associaties bij deze naam?
Of weet je een leuk alternatief?
Wat vinden jullie van Finn? Vind t een prachtige naam, maar het zou een populaire naam zijn. Klopt dat? Ik heb hem nog niet eerder gehoord nl in mijn omgeving. Maar 4 Finnen in de klas lijkt me ook zo wat .
zondag 4 september 2016 om 19:53
Finn is idd een populaire naam, dus dat klopt.
De naam staat al een paar jaar in de top 20. Of dat een probleem is, is aan jou. Zie hier de cijfers:
Finn hoorde bij de 20 populairste namen in Nederland in:
› 2015 (9e plaats)
› 2014 (4e plaats)
› 2013 (5e plaats)
› 2012 (11e plaats)
› 2011 (11e plaats)
› 2010 (15e plaats)
› 2009 (12e plaats)
› 2008 (13e plaats)
Maar als het voor jou dé naam is, zou ik me daar niet door laten tegenhouden.
Zelf heb ik geen positieve associatie bij Finn, ik zie dan een heel gemeen jongetje voor me. Maar goed, ook daarvoor geldt dat het mijn associatie is, dat zal voor de meesten heel anders zijn.
De naam staat al een paar jaar in de top 20. Of dat een probleem is, is aan jou. Zie hier de cijfers:
Finn hoorde bij de 20 populairste namen in Nederland in:
› 2015 (9e plaats)
› 2014 (4e plaats)
› 2013 (5e plaats)
› 2012 (11e plaats)
› 2011 (11e plaats)
› 2010 (15e plaats)
› 2009 (12e plaats)
› 2008 (13e plaats)
Maar als het voor jou dé naam is, zou ik me daar niet door laten tegenhouden.
Zelf heb ik geen positieve associatie bij Finn, ik zie dan een heel gemeen jongetje voor me. Maar goed, ook daarvoor geldt dat het mijn associatie is, dat zal voor de meesten heel anders zijn.
zondag 4 september 2016 om 19:54
Spinnekop, ik heb Finn ook altijd heel leuk gevonden tot hij te populair werd naar mijn zin. Je kunt op de site van het svb zien hoe vaak een naam in voorgaande jaren is gegeven en hoe hoog hij daardoor in de top 100 stond. In de stijl van Finn zou ik ook denken aan:
Jart
Kai
Benz
Dex (maar ook erg in opkomst, volgens mij)
Sven
Jur
Quinn
Joas
Kjeld
Raf
Eldin
Cas
Nils
Niek
Mats
Sem
Ilan
Nolan
Hidde
Jart
Kai
Benz
Sven
Jur
Quinn
Joas
Kjeld
Raf
Eldin
Cas
Nils
Niek
Mats
Sem
Ilan
Nolan
Hidde
zondag 4 september 2016 om 20:15
quote:watdachtjehiervan schreef op 03 september 2016 @ 20:58:
[...]
(Sorry als sommige al genoemd zijn.)Thanks voor het meedenken, het is het allemaal net niet op de een of andere manier. Ard werd nog geopperd maar dat vind ik ook niets ivm 1 lettergreep. Ik ben echt heeeel moeilijk met jongensnamen geloof ik
[...]
(Sorry als sommige al genoemd zijn.)Thanks voor het meedenken, het is het allemaal net niet op de een of andere manier. Ard werd nog geopperd maar dat vind ik ook niets ivm 1 lettergreep. Ik ben echt heeeel moeilijk met jongensnamen geloof ik
zondag 4 september 2016 om 20:20
quote:spinnekop schreef op 04 september 2016 @ 17:57:
Ik wil graag jullie hulp inroepen en wellicht is het al eerder in dit topic gevraagd, maar alles terug lezen zie ik even niet zitten
Finn komt inderdaad veel voor. Ik vind het wel een hele leuke naam!
Is Fenn, Lenn of Senn misschien iets voor je?
Finn komt inderdaad veel voor. Ik vind het wel een hele leuke naam!
Is Fenn, Lenn of Senn misschien iets voor je?
zondag 4 september 2016 om 20:21
quote:mendy schreef op 04 september 2016 @ 19:54:
Spinnekop, ik heb Finn ook altijd heel leuk gevonden tot hij te populair werd naar mijn zin. Je kunt op de site van het svb zien hoe vaak een naam in voorgaande jaren is gegeven en hoe hoog hij daardoor in de top 100 stond. In de stijl van Finn zou ik ook denken aan:
Jart
Kai leuk. Of als Kay
Benz
Sven
Jur
Quinn hoor je toch ook erg veel? Maar dezelfde klank als finn
Joas
Kjeld
Raf klikt zo hard
Eldin
Cas
Nils
Niek
Mats ook leuk!
Sem
Ilan
Nolan
Hidde
weet dat Finn populair is, gekke is dus dat ik geen Finns ken... das dan toch gek?
heb nog een mooie naam in m'n hoofd maar die zit ook in mijn achternaam (iets als Willem Willemsen) kind krijgt een andere achternaam, maar lijkt me toch raar niet?
Jart
Kai leuk. Of als Kay
Benz
Sven
Jur
Quinn hoor je toch ook erg veel? Maar dezelfde klank als finn
Joas
Kjeld
Raf klikt zo hard
Eldin
Cas
Nils
Niek
Mats ook leuk!
Sem
Ilan
Nolan
Hidde
weet dat Finn populair is, gekke is dus dat ik geen Finns ken... das dan toch gek?
heb nog een mooie naam in m'n hoofd maar die zit ook in mijn achternaam (iets als Willem Willemsen) kind krijgt een andere achternaam, maar lijkt me toch raar niet?
zondag 4 september 2016 om 20:26
quote:Kloktikt schreef op 03 september 2016 @ 14:52:
Wat vinden jullie van Adrian en hoe zou je het uitspreken als je het zo leest?
Leuke naam. Ik zou het uitspreken als Aádriejan. (Klemtoon op eerste lettergreep).
Van de gesuggereerde afleidingen vind ik Arie leuk. Omdat je het niet zo vaak meer hoort en omdat het een rechttoerechtaan naam is.
Wat vinden jullie van Adrian en hoe zou je het uitspreken als je het zo leest?
Leuke naam. Ik zou het uitspreken als Aádriejan. (Klemtoon op eerste lettergreep).
Van de gesuggereerde afleidingen vind ik Arie leuk. Omdat je het niet zo vaak meer hoort en omdat het een rechttoerechtaan naam is.
zondag 4 september 2016 om 20:27
Tsja ik weet niet of je veel kindern kent die zo'n beetje tussen de 0 en 7 jaar zijn, want dat is, denk ik, de periode waarin de naam Finn veel is gegeven. Als jij er geen kent kun is dat natuurlijk wel een pluspunt om de naam te kiezen. De kans dat er nog een Finn in zijn klas zit, later, is alleen groter dan wanneer je hem Malcolm of Ludovic zou noemen. Of dat je dat weerhoudt om een naam te kiezen, die je mooi vindt, is aan jou.
zondag 4 september 2016 om 20:34
zondag 4 september 2016 om 20:39
quote:winterteen schreef op 03 september 2016 @ 00:15:
Ha dames,
Ik zoek een jongensnaam die bij Valérie past. Ik ben nog niet zwanger maar de vorige X vond ik jongensnamen bedenken ook al vreselijk moeilijk, dus ik wilde maar vroeg beginnen
Ik hou van tijdloze, klassieke namen, maar een beetje artistieke uitspatting mag ook best. Ik hou meestal niet van Engelstalige namen (ok James is prachtig) en ik vind het leuk als een naam meer dan 1 lettergreep behelst.
Valérie en Reinier
Valérie en Maurits
Ha dames,
Ik zoek een jongensnaam die bij Valérie past. Ik ben nog niet zwanger maar de vorige X vond ik jongensnamen bedenken ook al vreselijk moeilijk, dus ik wilde maar vroeg beginnen
Ik hou van tijdloze, klassieke namen, maar een beetje artistieke uitspatting mag ook best. Ik hou meestal niet van Engelstalige namen (ok James is prachtig) en ik vind het leuk als een naam meer dan 1 lettergreep behelst.
Valérie en Reinier
Valérie en Maurits
zondag 4 september 2016 om 21:18
quote:Onne78 schreef op 04 september 2016 @ 20:31:
@Spinnekop Finn is leuk. Populair misschien, maar als het nou gewoon de naam is?
Heb zelf een zoon wiens tweede naam Finn is. Nog steeds blij mee.
Suggesties:
Jort
Ste(i)n valt helaas af wegens achternaam:(
Mats leuk!!!!!
Ivar
Jorn
Stef doet me aan stefanie denken
Lex
Birk ook leuk! wel veel kleine kinderen in de vriendenkring enzo. Geen finnen... las net quinn. Zelfde klanken dus das een serieuze optie, ook voor vriend. Thnx!
@Spinnekop Finn is leuk. Populair misschien, maar als het nou gewoon de naam is?
Heb zelf een zoon wiens tweede naam Finn is. Nog steeds blij mee.
Suggesties:
Jort
Ste(i)n valt helaas af wegens achternaam:(
Mats leuk!!!!!
Ivar
Jorn
Stef doet me aan stefanie denken
Lex
Birk ook leuk! wel veel kleine kinderen in de vriendenkring enzo. Geen finnen... las net quinn. Zelfde klanken dus das een serieuze optie, ook voor vriend. Thnx!
maandag 5 september 2016 om 12:02
maandag 5 september 2016 om 19:26
In welke regio de naam veel voorkomt kun je zien op de website van het meertens instituut. Als je googelt op 'voornaam populariteit' kom je er wel. Dan moet je eerst de naam invullen en vervolgens kun je kiezen voor 'spreiding' of zo.
Misschien vind je Quint ook nog wat? Quinn ken ik zelf als meisjesnaam.
Misschien vind je Quint ook nog wat? Quinn ken ik zelf als meisjesnaam.
Ik spreek toch geen Chinees?!