Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
nou summer, hoe was het? haha....

ja snok, lichamelijk wordt het wel zwaarder, vanochtend even op nichtje van bijna 1 gepast en die moest dus boven slapen en dan moest ik haar de trap optillen dat was wel even heftig, verder dus vooral bankhangen en vanmiddag lekker geslapen.

nieuw modum ontvangen... helaas lost dat niets op. telfort dus weer gebeld en met een week of twee hopen ze te weten wat dan wel het probleem is/was? echt belachelijk, blijf dus voorlopig afhankelijk van het internet van de buren en heb dus geen vaste telefoon....
@Summer, idd, geen tampons. En vooral de eerste dagen heb je van die surfplanken (=kraamverband) in je onderbroek.
*Breekt in*

Grappig, volgens mij heb ik eind 2007 hier nog een maandje meegeschreven... Ik zie het topic ineens opvallen in de lijst. Ik dacht dat we eind 2007 wel zouden beginnen, maar uiteindelijk is het begin 2008 geworden en daarom heb ik even niet geschreven. Vervolgens heb ik nooit meer mee geschreven. Wat ook wel grappig is, is dat ik later in het 'uitgerekend mei 2009' heb meegeschreven, haai snok! Helaas heel kort daar geschreven (mk). Gelukkig ben ik weer snel zwanger geworden (juli 2009 uitgerekend).

haha, ik heb verder weinig nieuwswaarde en waarschijnlijk kennen jullie mij ook helemaal niet meer, maar had even zin om hier te posten en te kijken hoeveel zwangeren er nu in dit topic zijn. Zelfs al een paar bevallen! Succes met moederen/zwangeren en zwanger worden! Ciao!
Goedemorgen girlies, daar ben ik dan weer ennu... nog steeds met een baby in mijn buik.

Liubi, leuk heb je reactie over het begin van je bevalling gelezen. Grappig, is nog best snel gegaan bij jou eigenlijk.

Kan me helemaal voorstellen dat je blij ben dat het vloeien over is. Zie niet zo op tegen de bevalling, maar als ik denk aan de 'kraamstank', dan wordt ik niet helemaal vrolijk. Gelukkig duurt dat niet al te lang.

Ga voor na de bevalling proberen te onthouden om niet te veel te doen. Is echt niet handig als ik al jullie verhalen van de afgelopen maanden zo hoor. We hebben de mazzel dat we wekelijks een hulp hebben die komt schoonmaken. Mijn schoonzusje is toevallig vrij tot en met half februari, dus die kan ook bijspringen. Voor nood is er ook nog een tante die kan komen voor huishoudelijke klusjes. Vind het wel een beetje raar idee om zelf met je kont op de bank te zitten en iemand anders de boel te laten soppen hoor. Hebben jullie daar geen moeite mee?

Summer, ben je nog even lekker aan het genieten??

wacht maar als ej straks over de uitgerende datum heen bent krijg je van die domme vragen als en ben je al bevallen??

(terwijl je oog in oog met die mensen staat met je dikke toeter). Nou, ik ben gisteren bevallen, mijn buik is alleen nog een beetje erg dik en de baby is alvast op de creche .
@Pluis, jammer dat het draaien niet gelukt is. Ben je er al een beetje uit wat je wil? Je zult in ieder geval het gesprek komende week wel willen afwachten.... Ik zou bij een wat grotere babie / of hoofd echt kiezen voor ks denk ik, maar ja, mijn mening is wat gekleurd dor een bevalling met vacuum...

@Liubi, beterschap. Hier zijn we inmiddels allemaal over onze verkoudheden heen..... En met je heup, inderdaad rust nemen, dan is het het snelst weer over. Maar lijkt me wel frustrerend, met zo'n kleine.... Enne, eens met dametje, kraamtijd duurt echt 6 weken!

@Vlinder, haaruitval is een inhaalslag als je tijdens de zwangerschap dikker haar hebt gekregen. Dat valt dan zo'n 3 a 4 maanden na de bevalling in 1 keer (oke, een maand lang) uit. Dus dan zit alles onder je haren, en wordt je een klein beetje kaal. Als je echter geen dikker haar krijgt tijdens de zwangerschap, denk ik ook niet dat die uitval zo ernstig is....

@Summer, geen tampons de eerste vloeiperiode na de bevalling. Mag wel weer vanaf de eerste menstruatie. Maar moet eerlijk zeggen dat ik (voor de zwangerschap had ik geeneens maandverband in huis) na de bevalling het eerste jaar nauwelijks tampons heb gebruikt, vond het op een of andere manier niet prettig, pas de laatste maanden weer (zeg maar vanaf een jaar na de eerste menstruatie.....)

@Plukkie, fijn idee hoor, dat er zoveel hulp voorhanden is. Enne uiterlijk volgende week is het zover he? Of laat jullie ziekenhuis nog langer doorlopen dan 42 weken? Hier gelukkig niet, krijg je standaad bij bij 41,5 weken een echo om te kijken of alles nog goed gaat, en bekijken ze dan hoe lang je nog mag doorlopen....

sterkte deze echt allerlaatste loodjes van de zwangerschap!
beer, das dan weer een hele opluchting, mijn haar is niet echt dikker geworden...

verder rustig hier. beetje ziekjes, vannacht al rusteloos en overgeven en dat de hele dag volgehouden... hopelijk goede nacht maken en niet zieker worden, zou nu niet zo lekker zijn...
Oh sexy Liubi surfplanken..Ach ja..we zullen er even doorheen moeten!

Vlinder, hoop ook echt dat je niet ziek word! Dat lijkt mij nu idd niet zo lekker zo op het einde. Hopelijk slaap je goed.

Plukkie ik heb daar ook moeite mee idd, als iemand anders schoonmaakt. Ik wil het sowieso altijd op mijn manier doen haha. Als mijn moeder aanbiedt te komen helpen, zeg ik tot nu toe altijd nee.

Bevalcentrum was geweldig, echt hoor! Het is namelijk geen ziekenhuis poli, maar een aparte vleugel op initiatief van verloskundigen zelf. Helemaal zelf ingericht, zo mooi en rustig. Die sfeer is goed. Daar wil ik graag bevallen!

Tijdens de rondleiding was er wel een bevalling bezig zeg maar. Ondanks de dikke deuren was het overduidelijk te horen. Die vrouw had goede stembanden
haha summer, als voorproefje.... fijn dat het allemaal naar je zin was. is het zoiets als een kraamhotel waar plukkie naartoe gaat?
Nee helemaal niet eigenlijk. Je mag er niet bevallen met medische indicatie, maar gewoon in plaats van thuis. En na een paar uurtjes moet je wel weer wegzijn zeg maar.

Maar er is een bad, douche, tweepersoonsbed, bankstel etc. En een mooie, vrouwelijke inrichting.

Thuisbevallen wil ik niet. Het appartement is zo gehorig, ik kan mijn bovenburen horen lopen. Voel me niet prettig genoeg en dit ziekenhuis is zowat op loopafstand.

Hoe voel je je Vlinder?
Mannen en hun computers
Wat is er aan de hand Dametje?
@Summer, na de bevalling voel je je alles behalve sexy.... Hmmm, voel je me nu na 5 weken nog steeds niet sexy.

Goed voornemen voor het nieuwe jaar...
Haha daar kan ik me wel wat bij voorstellen Vooral na het werpen van de nageboorte.
@Summer, ik kreeg nog vriendelijk de vraag of ik misschien geinteresseerd was om 'm te bekijken.

Nou nee, laat maar....
Summer, Bevalcentrum ziet er goed uit zeg. Prettige omgeving om te kunnen bevallen lijkt me.

Haha Liubi, heb je er niet eens naar gekeken? Wij zijn van plan de placenta mee te nemen. Hebben er zelfs al een lekker recept voor gevonden.

Bah bah bah, maar er zijn dus mensen die het opeten, over onsmakelijk en niet sexy gesproken.

Je sexy Liubi komt wel weer terug toch? Anders schrijf je straks mee met het nieuwe topic sexy mama's die de decemberdames straks willen beginnen als iedereen bevallen is.
Haha geeneens foto's gemaakt van alle hoekjes en gaatjes? En daarna in de vriezer bewaard?

Dat mensen hem aan de hond geven heb ik weleens gehoord (belachelijk...), maar hem zelf opeten? Die is nieuw voor mij! Iehl..

Heb jij ook foto's van het kraamhotel Plukkie?
Hier de link. Staan alleen niet echt foto's op. Wel een paar plaatjes/schetsen

http://www.geboortehotel.com/

Echt serieus recepten gevonden in een boek over natuurlijk bevallen. Boek snel weer teruggebracht, want dit ging mij echt te ver.
Wat lekker Plukkie. Alles wordt geregeld lees ik!

Jij kon er ook niet zo goed tegen he, kraamzorg en veel mensen over de vloer in je eigen huis? Ik heb dat dus ook.. Kijk echt tegen de kraamhulp op. Zo groot wonen we niet namelijk en ik ben echt erg op m'n privacy gesteld.

Maar aan de andere kant, kraamhulp is natuurlijk wél erg fijn!

Nou, wij gaan even een rondje rijden en de stad even in om koffie te drinken! Lekker genieten
Oh gatverdamme.. Dat is té vies. Dat zou ik ook niet willen lezen..
Ik ben weer terug!!! Vakantie was heerlijk.

En nog geen nieuwe babies hier? Ik ga maar weer op de tribune zitten *gooit wat kussentjes neer zit wat beter*.

Snok! Een kereltje!! Leuk zeg!! Had je al veel meidenspul aangeschaft? Nu in iedergeval allemaal stoere jongens spulletjes in huis halen.

En die verhalen over placenta's? Ik heb hem zelf ook opgegeten, lekker met een beetje zout,peper, daarna een heerlijk kaassausje en om het af te maken wat peterselie erover, hmmmmmmmmmmmmmm. Niet dus! GATVER je placenta eten....

Maar ik ga nu snel baby redden van een poepluier die denk ik heel erg is zo aan de geluiden te horen.
Lady, gezellig dat je weer terug bent. Zijn jullie in een huisje geweest? Nog met de kleine lady gezwommen in suptropisch zwemparadijs?

Suc6 met verschonen
Nog steeds rustig hier met de aankomende bevallingen, maar dat zal vast niet lang meer duren.

Hier gaat alles echt uitstekend, voel me goed, geen kwaaltjes op dit moment, heerlijk!! We hebben deze week een reis geboekt, gaan op 5 januari voor 12 dagen naar Rome, Florence en Pisa. Heb er zin in.

Gisteren bij vrienden geweest en het goede nieuws verteld en weet je wat, zij krijgen ook een kindje, ze is nu 10 weken zwanger, dus we schelen maar 6 weken, zooo leuk, wordt er helemaal vrolijk van.

Weten jullie trouwens of het waar is dat je niet meer op je rug mag slapen vanaf 16 weken omdat dan de aorta afgekneld kan worden waardoor je kindje minder zuurstof krijgt?
meld, ziekjes en met kind in de buik. ga nu lekker slapen.
haha, ik wil me wel weer sexy voelen want we willen nog een nummer 2.
@Ka, heerlijk die italiaanse steden, ben jaloers! Op je rug slapen word pas laat in je zwangerschap een item omdat je buik dan zwaar wordt.

@Lady, welkom terug. Hoe beviel het met twee kleintjes weg zijn?

@ summer, ach hij heeft een nieuwe computer en is daardoor al weken niet aanspreekbaar. heel irritant. Vandaag is er redelijk vanaf gebleven en hebben we wel een gezellige zondag met zijn drieen. Hoe is het met zus? Is daar nog nieuws?

@Vlinder, nog lekker geslapen vanmiddag?

* Gluhwein voor op de tribune...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven