Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellige drukte hier! Bloem, zus en aruba goed weer van jullie te horen. Kan me voorstellen dat het soms moeilijk is om hier langs te komen. Hoop zo dat 2009 jullie ook al het geluk brengt wat jullie verdienen.

En ja bloem zo een huis brengt altijd een hoop werk met zich mee. Wel lekker dat het ws eerder opgeleverd wordt.

Moet zeggen hier een kast vol leuke jongenskleding. Kan niet wachten tot die het aan kan en zie ook nog steeds nieuwe dingen in de stad. Is alleen iets minder variatie. Voor meisjjes kun je en jurkjes en broekjes.

Hier alles nog beurs en gevoelig. Kleine is ook iets rustiger dan normaal dus wilde eigenlijk net zh bellen( moet bij ander gedrag) begint die toch te trappelen dus wacht nu nog wel even af.

Heb echt zoveel trek in zoet, en gewoon niets in huis
Plukkie, meldplicht!!
plukkie heeft zich op december gemeld vandaag dus nog geen baby in aantocht helaas....

pluis, wel goed dat je daar even extra oplet, en fijn dat je mannetje ter geruststelling zijn moeder even wilde trappen... haha...
Aruba, wat vervelend dat ze niets aan de pijn kunnen doen. Hoop dat je snel zwanger bent en dat daarmee die pijn ook weg is!

Snok, volgens mij heb je hier ergens gemeld dat je een jongen krijgt, dus vrees dat bij jou ook de zwangerschapsdementie is toegeslagen. Je ziet er trouwens goed uit!!

Zus, fijn dat het goed met je gaat, je klinkt positief in je posts!! En dank voor de medische uitleg

Bloem, naar omstandigheden dus goed met jullie en lekker druk met het huis, geeft ook wat afleiding

Liubi, heel herkenbaar, hier ook dagelijks de vloer dweilen!!

Pluis, jammer dat het draaien niet gelukt is, dat zal wel pijnlijk geweest zijn. Hoop dat de gyn jullie goed advies gaat geven over hoe verder.

Vlinder, jij bent er echt helemaal klaar voor he? Ik heb het gevoel dat jij een kerstkindje op 25 dec. gaat krijgen, dat vind ik echt wat voor jullie!

Dametje, goed idee poepluier voor papa bewaren. Maar zoontjelief heeft er zo'n 3 tot 4 per dag, dus ik vrees dat er toch een paar voor mij zijn..... (kan moelijk tot eind van de dag opsparen )

Ik vind trouwens dat er wel veel leuke en stoere jongenskleren zijn, ik zie voor meisjes alleen maar veel roze en allerlei strikjes en frutsels aan de kleren enzo. Ben net even bij de Prenatal geweest en eigenlijk weer veel te veel gekocht.....

liefs Freddy
Pluis jeetje jammer dat je kindje niet wilde draaien. Het zit je allemaal niet echt mee, zielig hoor. Moeilijke keuze trouwens of een stuitbevalling of een keizersnede..kun je je keuze niet maken puur op wat je gevoel je zegt dus zonder wat de medische kant is? Als je kindje groot is is misschien een keizersnede beter of niet? Wat vind je man? Of laat hij de keuze aan jou?
Spannend dat Plukkie niet is geweest....
sorry meiden moet jullie teleurstellen. Heb het erg druk, whahaaaaa dus geen tijd om te melden.

Vanavond nog een feestje van mijn werk en nu net thuis en weer een beetje moe.

Nog steeds geen baby hier en morgen 41 weken. Voel niets wat op een aankomende bevalling lijkt dus wacht het nog maar rustig af.

Morgen reageer ik weer even op iedereen.
Hé Pluk doe het rustig aan hoor.
hey freddy, ja de 24e of 25e zou goed kunnen, heb al een poosje het idee dat het de 24e wordt, maar blijf hopen op eerder...

vanavond geknipt en geverfd dus klaar voor de foto's (zowel dikkebuikenfotos komende maandag als voor mooibabayfotos)

manlief belde net, is onderweg terug van studie naar huis in slaap gevallen in de trein dus voorlopig nog niet thuis, gelukkig de hele middag geslapen maar wilde op hem wachten, ga nu zo toch mijn bedje maar in....
Ik ben zo ziek. Heb koorts, ben verkouden en tot overmate van ramp kan ik niet lopen omdat mijn rechter heup het 'begeven' heeft. Volgens de dokter spier overbelast.

Nu kan ik niet voor mijn menneke zorgen en dat doet zo'n pijn

Dametje, kan enigzins voelen hoe jij je voelde toen je arm niet werkte.
Lieve Liubi, is er iemand om je te helpen? Je lichaam geeft vrij radicaal het signaal rustig aan doen, laat je man in elk geval het huishouden doen. En dan doet hij de kleine lekker in bad, is ook goed voor de vader zoon band. Vervelend hoor
luibi beterschap en sterkte, zit je opeens niet meer mee he!

plukkie jij bent gewoon nog veel te druk, je hebt gewoon geen tijd om te bevallen ;)

Vlinder leuk maandag je fotosessie en bedenk je voor je het weet is het kerst en als je gevoel dan klopt........................

Hier alles zijn gangetje. Kleine schopt weer goed ben alleen zelf nog een beurse appel en dankzij de draaipoging nu ook met straie, ach zijn ergere dingen
Ja, mijn man komt over een uurtje weer thuis. Hij doet nu alles met hem. Knuffelen, naar buiten gaan, badje doen etc.

Het huishouden laten we maar even de boel.
Liubi, meisie toch, wat vervelend allemaal. Wie zorgt er nu voor jullie mannetje? Je hebt wel even een pechperiode nu, terwijl het allemaal zo super ging. Moet je nu rust houden met je heup?

Vlinder, leuk je fotosessie. Plaats je dan ook wat foto's prive?

Pluis, heb je wat gehad aan de reacties op je topic over kiezen welke bevalling?
@Plukkie, ja ik moet eigenlijk alleen maar liggen maar dat is gewoon niet te doen. Nikolai huilt om een fles en ik kan geeneens naar de keuken stiefelen. Ga manlief maar eens bellen. Die had al hier moeten zijn.
Dus dames, moraal van het verhaal. Ga niet 1,5 uur staan strijken, van hot naar her rennen en je benen in een onmogelijke houding scheren, want je krijgt er geheid last van.
Aah Liubi, wat zijn alle kraamvrouwen toch koppig qua te veel doen, strijken in je kraamperiode! Prada is vandaag vier maanden en mijn conditie is nog steeds niet helemaal optimaal. Maar ik was ook vast en zeker te snel teveel gaan doen hoor, als de ziekte daar geen stokje voor had gestoken. Knuffelen kun je in elk geval prima liggend dus dat moet je dan maar lekker veel doen! En ongeschoren benen dat ziet niemand, het is gelukkig winter. Ik vind het zo sneu voor je.

Krijg je fysiotherapie?

Plukkie, Vlinder, Pluis,decemberdames, jullie laten het hoor! Laat je verwennen en ga genieten! Niet gaan zuigen voordat schoonmoeder komt, maar schoonmoeder laten zuigen! Kraambezoek laten koken, is nog gezellig ook.

gouden regel van de kraamtijd

Goed voor jezelf zorgen = goed voor je kind zorgen
@Dametje, maar wanneer houd je kraamtijd dan op? Na twee weken toch? Of duurt die veel langer?

Krijg geen fysio. Volgens de dokter moest er maar een warme compres op, lekker liggen en dan zou het morgen wel weer over zijn.

En ik baal ook stevig van mijn verkoudheid.

Positief ding is wel dat het vloeien helemaal over is. YAY! Vond ik zo verschrikkelijk smerig (ga er verder niet over uitwijden hihi. Er zijn dames die nog moeten bevallen!)
De kraamtijd zijn de eerste zes weken, en die heeft je lichaam gewoon nodig (bijval andere moeders?). Morgen is gelukkig wel heel snel

Komende twee weken dus even ophouden met allerlei dingen doen en alleen lekker een beetje met je zoon tutten!

Ik vind het toch gek dat in Duitsland zoveel dingen rondom zwanger en bevallen beter geregeld lijken maar dat kraamhulp de eerste week dus niet bestaan. Die geven je dat soort adviezen over rust en wanneer wat kunnen en naar je lichaam luisteren etc.
anoniem_28041 wijzigde dit bericht op 12-12-2008 12:41
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ook heel leuk na vier maanden, de haaruitval

Zo en nu ga ik wat doen!
Hier bijval van een andere moeder: doe het echt rustig aan na je bevalling, en dat is minstens 6 weken!!

En de haaruitval is hier met bijna 3 maanden begonnen.... als ik mijn haren was en daarna borstel, echt hele bossen haal ik eruit
arme liubi sterkte meis, hopelijk knap je snel weer op. en rustig aan doen inderdaad.

ik wil geen haaruitval... heb al niet zo een volle bos als ik hier nog wat van kwijtraak blijft er niets over... ach we zullen er wel weer eens niets over te zeggen hebben....

plukkie, tuurlijk zet ik een foto prive als ik ze heb. hoe gaat het met jou? nog niets geen voortekenen?

pluis, balen van die striae, ik heb het gelukkig niet op mijn buik maar wel heel erg op mijn borsten, vind het echt lelijk... ach ik moet niet zeuren uiterlijke dingen, die ik graag over heb voor mijn ukje. hoop dat het redelijk gaat weg trekken....

nou genoeg geklaagd haha.

nog even bankhangen hier... zondag krijg ik de friends dvdbox te leen van schoonzus dus ik weet wat ik volgende week op lange middagen doe...
Ooh Liubi, het zit je allemaal even niet mee. Is het trouwens waar dat je geen tampons mag gebruiken de eerste 6 weken? Dus je zit vast aan van dat heerlijke, kleverige kraam- en maandverband? Heerlijk...

Gelukkig is dat voor jou nu voorbij.

Plukkie, wat ben je lekker actief. Nouja, zolang het allemaal ok voelt, vooral doen natuurlijk! 'Geniet nog maar even lekker' (zie mn topic..hahaha).

Over 3 kwartier rondleiding in het ziekenhuis, in het bevalcentrum. Ben benieuwd.

www.bevalcentrumwest.nl

Kom straks weer terug!
Fred dank je voor compliment

Enne Vlinder ja maandag voor 20 weken echo....gaat hard he? Morgen al weer op helft.....Hou jij het nog beetje vol? dvd kijken altijd leukmaar lichamelijk?

En summer? HOe was het in bevalcentrum....?
Nou zo snel ben ik niet Snok hahaha... (zie tijd post)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven