Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad, is nog makkelijk ook!
@misfit en izzy; jullie recepten klinken wel lekker zeg!

@single; sterkte!

Hier gaat het prima. 2 ons afgevallen in afgelopen week, niet echt veel, maar begin is er in ieder geval. Gisteren lekker rustig dagje gehad. Vandaag weer begonnen met werken. Ging ook weer prima, werkt toch ook wel weer fijn kwa gezond eten om lekker in het gewone (werk) ritme te zitten. afgelopen weken wel iets meer vrij geweest omdat het rustig was op werk (dagen dat ik er was soms wat langer doorgewerkt, en dan wat minder dagen in de week), maar nu weer gewoon er tegen aan. Dus voor mij 5 dagen in de week aan het werk.
Bedankt allemaal

Hier staan vanavond broodjes hotdog met gesmolten kaas er overheen en saus er bij jummie
Single, sterkte.

Oh lekker hotdogs.

Ik heb net weer een half uurtje hardgelopen, nu met een kop thee op de bank.

Straks eet ik een Ratatouille met courgette, paprika, tomaat, ui en paddenstoelen. En wat garnaaltjes erbij.

Vanmorgen had ik een smoothie gemaakt met spinazie, banaan, yoghurt en mango.

Tussen de middag had ik 3 boterhammen met rauwe ham.

Tussendoor wat komkommer en aardbeien.

Vanavond neem ik nog na het eten een kop cappuccino, gemaakt met magere melk.
Ongesteld. BAM +1,3kg

Bam, na je ongesteldheid knal je die kilo's er weer af. Maar voor nu voelt dat gewoon klote. :( (ik ben vrijdag aan de beurt, iel)
@single, sterkte! ik hoop dat het snel weer goed komt wat er ook is!

hier vanavond mijn eigen bootcamp weer gedaan, dus de week goed begonnen.. maar het is nog maar maandag hè hihi..

morgen weer half dagje werken, hopelijk ben ik daarna niet zo gesloopt dat ik nog even kan wandelen!
Ik heb zowaar terug gelezen

Single, sterkte!

Weten jullie trouwens dat een hotdog op zich helemaal niet slecht is? Knakworstjes zijn relatief weinig kcal dus kan helemaal niet zoveel kwaad. Het witbrood is minder natuurlijk, maar je kunt een hotdog echt niet vergelijken met bijvoorbeeld een hamburger.

Kaas er overheen is dan weer een ander verhaal.

Als ik broodje knakworst eet is het met mosterd en halfvolle fritessaus, en dan valt het best redelijk mee.

Skyr vind ik trouwens de ranzigste uitvinding ooit. Wat een gore troep is dat zeg.

Hoewel ik van Skyr tenminste de pot leeg gegeten heb, de Optimel Griekse yoghurt is nog veel erger en is na 1 hap linea recta de vuilnisbak in gegaan.

Ik ben vanavond naar Zumba geweest, was weer leuk
668, the neighbour of the Beast
Thanks Morsmordre, is altijd even een telurstelling. Had natuurlijk ook gewoon niet kunnen wegen

Goal, je eigen bootcamp? Wat doe je dan precies?

Marels, goed bezig. Is het niet te moeilijk om te volgen?

Ik begin over twee welen ook met Zumba. Voorlopig hou ik het nog even op BBB en bodystyling. Maar dat laatste stopt dus binnenkort.

Man zit in het buitenland, dus kan niet sporten tot vrijdag. Aaarghh. Frustrerend soms.
Ik snap geen fuck van Zumba.

Ik hups altijd maar een beetje de verkeerde kant op, maar ach, ik ben in beweging.

En k moet zeggen dat ik gaandeweg wel wat meer pasjes onder de knie krijg, dus er zal wel progressie in zitten.

Enne, in het buitenland kun je nog steeds gaan wandelen he. Nooit een excuus om niet te bewegen
Ik zat trouwens ook weer op 90,9 of zelfs 91,1 hoor.

Maar rommelt een beetje in mijn buik en hoewel ik nog zeker 10 dagen mijn pil moest slikken geloof ik dat ik een soort doorbraakbloeding heb. Wat ik gek vind want ik heb de pil op zich niet door geslikt en mijn laatste menstruatie was dus twee weken geleden ofzo.

Maar goed, nu maar een stopweek ingelast en dan zien we daarna wel weer.

Lichaam zal wel gewoon een beetje van slag zijn, ik weet 't verder ook niet.

Maar ik hoop dus dat ik daardoor ook vocht vast houd. Het begint nu echt wel heel frustrerend te worden om zo lang stil te staan.

Zit te bedenken of ik contact op ga nemen met het ziekenhuis of dat ik het afwacht tot mijn afspraak begin oktober.
Gisteren courgettekoekjes gemaakt met ui peterselie feta munt, ei, tarwebloem, knoflook. Goddelijk!

Kipfilet erbij en sla. Mmm.

Een knakworstje op zijn tijd kan best. Ik doe er twee op twee volkoren boterhammen met mosterd.

Gesmolten kaas en witbrood en saus is echt heel calorierijk.

Skyr was prima te doen. Met aardbei vers en lijnzaad.

Vanmiddag drie volkoren boterhammen met hummus en geitenkaas plus komkommer en tomaat plus beker karnemelk.
Gesmolten kaas is niet calorierijker dan niet gesmolten kaas hoor

En met kaas op zijn tijd is niets mis.

Witbrood eet ik dan weer minder omdat ik dat loze calorieën vind, maar ik vind de ban op kaas altijd nogal onzinnig. Alles met mate.

En knakworsten zijn dus veel magerder dan je zou denken dus dat is op zich helemaal prima
Hmm, idee, knakworst ... lekker op een volkorenboterham. Ik eet ook gewoon kaas, 48+ omdat ik iets wil hebben dat ik de rest van m'n leven kan blijven eten en Milner vind ik een straf om te moeten eten. Aan die ene plak per dag zal het niet liggen.

Marels lust je wel kwark? Ik probeer de smaak van Skyr in te schatten (al is er weinig zuivel die ik niet lekker vind).
Hey allemaal!

Afgelopen weekend vooral aan het vieren, dus geen kans om op de weegschaal te staan. Deze ochtend toch 900 gr eraf (ondanks tijd van de maand). Ben braaf geweest met eten. Wel frietjes gehad op mijn verjaardag. Op het werk getrakteerd met ijsjes en aardbeien. Heerlijk van de aardbeien gesmuld. Deze week nog een twee daagse verassing van mijn man (mijn eerste vraag nadat hij cadeau gaf was: 'ik zal er toch wel gezond kunnen eten?!' Hij zei van niet, dus ik zit al in de stress.... ) en mijn zus is jarig en dan zitten eindelijk alle feestjes er op. Niet dat ik niet graag feest, maar echt veel te veel verleidingen gehad en te weinig tijd om te bewegen.

Welkom Boekenwurm!

Wauw Chantal 2,2 kg in een week! Fantastisch.

He Single: Alles ok? Zeker niet teveel druk op jezelf zetten als er nog andere dingen in je leven spelen. Afvallen loopt echt lekker en 65 km gefietst? Sportief! IJsje was echt wel verdiend! Mmmm (vega) Hotdogs (had even een Homer Simpson momentje ;) .

@Morsmodre: je komt echt wel dichtbij een gezond BMI, super zeg!

@Izzy: lichaamsbouw is inderdaad vaak raar, maar je zit wel heel dichtbij dat maatje 38. Geef je groot gelijk om voor de lekkere kaas te kiezen. Moet inderdaad voor de rest van je leven doenbaar zijn en ik vind dat eten geen straf mag worden.

@Herkenbaar Marels, snap ook niets van Zumba. Een ooit een paar groepslessen gedaan en liep letterlijk altijd de verkeerde kant op. Doe nu aan Youtube Zumba, kan alleen de hond raar kijken Frustrerend om zo lang stil te staan, misschien heeft je lichaam even een plateau nodig en gaat het straks weer als een trein?

@Goal: maatje 38 of toch zo goed als! Wauw! Dat geeft vast veel voldoening? Goed zeg die tussenstappen met beloning.

Fijne dag iedereen!
She Believed she could, so she did.
Hier is alles niet oke alles gaat mis en dan verval ik ook weer in het emo eten jullie zien mij wel weer terug als ik weer vrolijk ben en de motivatie heb gevonden
O nee toch. Heel veel sterkte! Soms helpt het om iets van je af te schrijven, je hoeft hier niet alleen te zijn als je vrolijk bent.
quote:single1985 schreef op 06 september 2016 @ 07:57:

Hier is alles niet oke alles gaat mis en dan verval ik ook weer in het emo eten jullie zien mij wel weer terug als ik weer vrolijk ben en de motivatie heb gevonden

Oh nee Single

Wat erg allemaal... hoop dat alles snel weer een positieve draai neemt.
Hmmm skyr klinkt wel lekker! Wat vind je er niet lekker aan Marels.

Ik vind juist de griekse yoghurt van Optimel goed te doen haha. Toevallig was ie van de week in de aanbieding dus heb even ingeslagen. (normaal eet ik normale yoghurt met bosvruchten ofzo, maar begon het een beetje beu te worden).

Hotdogs maak je me dus echt absoluut niet blij mee haha. Hopelijk heeft het je goed gesmaakt single!

@belle, je bent goed bezig! Gewoon lekker genieten van je verrassing. Ik ben benieuwd wat het wordt :hifi:

@louise, heb je daar het recept van? Klinkt wel lekker namelijk.

@vevana: Zal vast na je ongesteldheid weer bijtrekken!

Ik was vanochtend 85,8. +0,5 ten opzichte van vorige week.

Gisteren ook gewogen bij m'n sportschoolcoach. Vetpercentage is met 0,6% afgenomen, ondanks dat er ten opzichte van vorige maand een kilo bij is. In ieder geval dus een beetje progressie.

Ik moet er echt weer even tegenaan (vooral in 't weekend). Wie geeft me 'n schop onder m'n kont?
quote:Marels schreef op 05 september 2016 @ 22:38:

Ik snap geen fuck van Zumba.

Ik hups altijd maar een beetje de verkeerde kant op, maar ach, ik ben in beweging.

En k moet zeggen dat ik gaandeweg wel wat meer pasjes onder de knie krijg, dus er zal wel progressie in zitten.

Enne, in het buitenland kun je nog steeds gaan wandelen he. Nooit een excuus om niet te bewegen

Haha, mijn MAN zit in het buitenland. Wat wil zeggen dat ik 's avonds niet weg kan (want drie kinderen).

Verder werk ik 4 dagen en ben ik 1 dag met alle kinderen thuis. Rest er dus geen tijd meer
@vevana, ik train mijn eigen team en doe dan mee.. we zijn nog in de voorbereiding dus doen dan rondje hardlopen (1,5km) dan 3-5 rondes bootcamp die bestaan uit

12 kg kettlebel zwaaien

planken

trap op en af

sprinten tussen pionnen

buikspieroefeningen met 6 kg kettlebel

opdrukken

met 1 kg bal uitstoten en weer door de knieën zakken

en dat in het mulle zand van het strand, alles 30 sec met maximaal 10 seconden om te wisselen en verder te gaan.

dan weer rondje strand en dan nog 10x sprintoefeningen en dan...

zijn we moe hahah
quote:Goal2016 schreef op 06 september 2016 @ 09:21:

@vevana, ik train mijn eigen team en doe dan mee.. we zijn nog in de voorbereiding dus doen dan rondje hardlopen (1,5km) dan 3-5 rondes bootcamp die bestaan uit

12 kg kettlebel zwaaien

planken

trap op en af

sprinten tussen pionnen

buikspieroefeningen met 6 kg kettlebel

opdrukken

met 1 kg bal uitstoten en weer door de knieën zakken

en dat in het mulle zand van het strand, alles 30 sec met maximaal 10 seconden om te wisselen en verder te gaan.

dan weer rondje strand en dan nog 10x sprintoefeningen en dan...

zijn we moe hahah

Ik begrijp jouw(bijna) maatje 38 opeens
wauw goal, dat is niet mis! Hoe lang ben je dan als ik vragen mag? Dat ontbreekt namelijk in de tabel. Als ik 78 zou wegen dan zou ik bij lange na niet in een 38 passen, denk net in een 42... (maargoed ik heb gewoon altijd al flinke heupen gehad..)
Ik snap Zumba ook niet...ben dan net mr bean..

Mag ik ook in de tabel?

Ik woog 93.5 bij lengte van het 173

Nu 88.5
Oh. Ik.moet 22 kilo afvallen. Net geen 25

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven