Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
single1985; heb geloof ik idd al wel eens in zo'n topic meegeschreven, alleen toen afgehaakt. Merk nu in ieder geval dat het toch wel fijn is in zo'n topic meeschrijven.

En goed bezig, flink stuk gefietst zo te lezen!

en morsmordre; frietje op zijn tijd moet kunnen, hoort er af en toe ook bij hoor iets lekkers. En gisteren goede eetdag gehad zo te lezen.

gisteren bij familie gegeten. Was bbq, vanalles gegeten, vlees en verschillende salades. Ook wel wat stokbrood. En toetje fruit met klein beetje pudding, die pudding gedeeld met anderen dus niet hele portie op. Wel iets te veel gegeten, was alleen wel allemaal lekker. Vandaag maar weer goed oppakken en dan morgen maar eens kijken wat de weegschaal zegt.
@morsmodre, goed zeg!!

hier nog zeker 10 tot bmi van 25.0

maar.. eerst een ander tussendoel.

nog 4/6 kg eraf en ik kan weer in een maat 38! ik krijg hem net niet dicht nu.. dan heb ik dus nog altijd een te hoog bmi maar vind ik het wel prima :-)
Lichaamsbouw is toch iets raars eigenlijk. Ik heb inmiddels een goede BMI, maar ik denk dat ik nog net niet in 38 pas (40 zit wat ruim, maar niet zo ruim).
Ja gek is dat he? Ik heb nu steeds problemen met spijkerbroeken, qua kuiten en bovenbenen zit ik op mt. 44 terwijl ik boven dan vaak veel ruimte over heb. En het 'nadeel' is dat ik het liefst skinnyjeans draag haha.

@Boekenwurm: BBQ mag ook wel toch? Bij zulke dingen hoort ook altijd wel een beetje stokbrood, salades en sausjes vind ik. Hopelijk valt de weegschaal morgen mee, maar van een zo'n BBQ kom je vast niet aan?

@Goal: Jij ook dus bijna bij een gezond BMI, spannend. Werkt het beter met tussendoelen? Trakteer je jezelf dan ook op iets als je zo'n tussendoel haalt? Maat 38 en een te hoog BMI, gek toch, lichamen zijn rare dingen :P
Wow Goal, maatje 38?! Ik zit tussen 40 en 42 in.

Jij bent waarschijnlijk een heel stuk langer dan ik :-)

Ik zit nu op een BMI van 27 en zit ergens tussen 40-42 in.

Boekenwurm: welkom en succes!

Ik had gisteren ook een BBQ en dat is echt m'n grote valkuil hoor.. Eet altijd te veel! Maar vandaag en komende dagen gewoon weer goed opletten.
@vevana, vast niet, ik ben naar 1.68m

dus niet bijzonder groot..

ik kan nu goed in maat 40 en 38 krijg ik nog niet dicht hoor, daar moeten dus nog de nodige kilo's voor af!!

wou alleen illustreren dat ik voor bijvoorbeeld een bmi van 23 nog 14 kg kwijt moet, maar dan zou ik misschien wel bijna in een maatje 36 passen haha.. dat was ik voor het laatst toen ik euhbh ergens heel jong was! en dat is ook niet mijn streven..

iemand vroeg naar yussendoelen. ja dat helpt goed voor mij! kleine stapjes.. anders was en is het niet te overzien! dan mag ik (van mezelf) een boek kopen, een nieuw geurtje, een tijdschrift, uurtje rustig lezen (klinkt stom maar ik heb 3 kleine kinderen, en dus nooit tijd voor mezelf hahaha) dat soort "beloningen".

bij de grotere stappen, -10, -15, -20 koop ik nieuw shirt/broek. tenminste 1 setje wat goed zit!
Hehe, eindelijk weer eens een (bescheiden) verlaging met 3 ons. Het is nog niet helemaal de 5-6 ons die ik voor eind juli per week verloor, maar het gaat de goede kant op. Fjew! Deze week zal wel weer pet worden, want ik heb krampen, m'n hormonen doen weer een poging om een menstruatie op te wekken. Laatste keer was 2 maanden terug.
quote:Goal2016 schreef op 04 september 2016 @ 22:19:

@vevana, vast niet, ik ben naar 1.68m

dus niet bijzonder groot..

ik kan nu goed in maat 40 en 38 krijg ik nog niet dicht hoor, daar moeten dus nog de nodige kilo's voor af!!

wou alleen illustreren dat ik voor bijvoorbeeld een bmi van 23 nog 14 kg kwijt moet, maar dan zou ik misschien wel bijna in een maatje 36 passen haha.. dat was ik voor het laatst toen ik euhbh ergens heel jong was! en dat is ook niet mijn streven..

iemand vroeg naar yussendoelen. ja dat helpt goed voor mij! kleine stapjes.. anders was en is het niet te overzien! dan mag ik (van mezelf) een boek kopen, een nieuw geurtje, een tijdschrift, uurtje rustig lezen (klinkt stom maar ik heb 3 kleine kinderen, en dus nooit tijd voor mezelf hahaha) dat soort "beloningen".

bij de grotere stappen, -10, -15, -20 koop ik nieuw shirt/broek. tenminste 1 setje wat goed zit!

Ik ben 1,62m. Scheelt wel iets, maar niet erg veel nee.

Ik zal gewoon "grof" gebouwd zijn

Voor een gezond BMI moet ik tussen 48,5 kg (ieuw!!) en 65 kilo zitten. Maar vrees dat ik die 65 niet eens haal.

Met 69 zal ik al heel blij zijn. Die 6 heb ik al zooooo lang niet meer gezien. Laatste keer toen ik 14 was ofzo.

Haha, ik heb ook drie kleine kinderen. Dus nee, klinkt zo gek nog niet
quote:Izzy_ schreef op 05 september 2016 @ 07:48:

Hehe, eindelijk weer eens een (bescheiden) verlaging met 3 ons. Het is nog niet helemaal de 5-6 ons die ik voor eind juli per week verloor, maar het gaat de goede kant op. Fjew! Deze week zal wel weer pet worden, want ik heb krampen, m'n hormonen doen weer een poging om een menstruatie op te wekken. Laatste keer was 2 maanden terug.

Het is een begin! Wel vervelend dat nu dan je menstruatie er zit aan te komen.

Zeker na 2 maanden kan dat wel eens heftig worden.
Hi Dames!

Fijn dat er weer wat af is Izzy!

Van maat 38 kan ik alleen maar dromen. Geloof dat ik dat in de brugklas nog net had. Zit nu toch echt nog op minimaal 44. Heb erg stevige bovenbenen dus broeken zijn bij de taille te groot of ze passen bij mijn benen niet. Val bij mijn benen ook minimaal af helaas.

Afgelopen week ging weer tot, tot het weekend. Het is echt niet normaal hoe ik het dan nog kan verkloten. Weer veel te veel extra's gehad. afgelopen week wel goed gesport. Vanavond weer op de weegschaal bij mijn coach, dus ben benieuwd of er qua vetmassa wel iets vanaf is. Qua gewicht zal er in ieder geval eerder iets bij zijn dan dat er iets af is t.o.v. voor mijn vakantie eind juli.

Grr ik kan echt balen dat ik soms niet meer zelfdiscipline heb. Goed.. voor nu weer genoeg geklaagd. Deze week er weer flink tegenaan en komend weekend (met 2 bbq's) gewoon mezelf inhouden!

Hoe was jullie weekend?
Ik leef nog hoor en ik verwaarloos jullie. Ik heb het zo druk, ik kom nauwelijks aan forummen toe. Wat losse flodders hier en daar maar niet de tijd om alles fatsoenlijk door te lezen en te reageren.

Sta zelf nog steeds stil in gewicht rond de 91 kilo maar ik geloof dat ik een soort doorbraakbloeding heb dus kan zijn dat ik vocht vast houd.

Nu alweer de deur uit om te werken, ik hoop dat ik van de week tijd heb om bij te lezen, anders is het volgende week rustiger hier!
668, the neighbour of the Beast
2 bbq's is ook niet normaal natuurlijk qua verleiding Misfit23. Binnenkort is het geen weer meer voor bbq's maar dan komen de feestdagen er alweer aan. Ik bedoel, als je een kruidnootjesverslaving hebt, dan heb je vanaf half augustus al een probleem tegenwoordig.

Die stomme menstruaties ook Marels.
quote:Izzy_ schreef op 05 september 2016 @ 09:53:

2 bbq's is ook niet normaal natuurlijk qua verleiding Misfit23. Binnenkort is het geen weer meer voor bbq's maar dan komen de feestdagen er alweer aan. Ik bedoel, als je een kruidnootjesverslaving hebt, dan heb je vanaf half augustus al een probleem tegenwoordig.

Die stomme menstruaties ook Marels.

Echt he! Blij als BBQ seizoen voorbij is... Gezellig, maar veel te lekker.

En ik ben zooooo blij dat ik geen pepernoten lust. Man haalt die hier meteen in huis zodra ze verkrijgbaar zijn.

Moest er toevallig vanmorgen ook aan denken
Rond d3 menstruatie ben ik standaard 2 kilo zwaarder. Als ik een weegmoment op de sportschool heb geeft ie aan 100 gram afgevallen. In werkelijkheid zijn er dan 2 kilo's af. Daarom is wegen zinvoller eens in de twee weken. Ik weet nu precies wanneer het door de tijd van de maand komt.

Tip:

Skyr van arla

Heel veel eiwitten en geen vet. Lekker voor sochtends
O dat ziet er lekker uit, ik zal kijken of de Appie dat heeft.
Hier staat het afvallen door prive omstandigheden even op een 2de plaats. Ik probeer er wel op te letten maar weet dat ik ook niet heel erg streng nu ben voor mijzelf
Sterkte als je het nodig hebt single!

Skyr gevonden, dat staat dit weekend dus op het programma als ontbijt. Ik heb braaf volkoren bammetjes gekocht in plaats van broodjes én ben al 2x met de trap 17 verdiepingen naar beneden gelopen.

O ja, en taart afgeslagen, terwijl mijn collega die zogenaamd (want anders kan ik het niet noemen) aan WW doet, vrolijk naast me een stuk stond weg te werken. Gelukkig was het niet zo'n supergebak, dat maakt het een stuk makkelijker.
Goed bezig Izzy!!

En sterkte Single

Vandaag weer een lekkere nieuwe (restjes)salade uitgevonden met veldsla, bosui, beetje bacon en beetje geitenkaas, zoete aardappel en beetje gedroogde abrikoos. Echt wel een aanrader voor de afwisseling!
Klinkt lekker. Ik ga van de week een recept uitproberen met ui, paprika, courgette en feta. Wat ik dan niet snap, en dat is vaak bij Smulweb:

- 2 paprika's

- 1 courgette

- 3 uien

- 2 eetlepels feta.

De verhouding is een beetje zoek tussen groente en feta en het lijkt nogal veel voor 1 persoon. We zullen zien.
Oh Single, hoop dat alles oke is sterkte.

Izzy al die kleine veranderingen zullen zeker wat helpen!

Klinkt inderdaad lekker Misfit!
Wow Izzy, dat is echt gewoon giga veel lijkt me. Moet je de courgette dan grillen ofzo?
Alles een paar minuten laten stoven en de feta erdoor kruimelen: http://www.smulweb.nl/recepten/498882/B ... n-met-feta
ohhh ik dacht dat t een salade moest zijn. Maar klinkt lekker!
Djeezes, 2 hele paprika's, een courgette en ook nog eens 3 uien?? Buikje rond daarna

Klinkt wel lekker, maar ik zou het de ingrediënten wel wat beperken.
Of wat meer feta en er dan 2 dagen van eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven