Meisjesnamen

maandag 12 september 2016 om 23:54
Nova: Vind ik niks. Een hoop letters samen en ik moet heel de tijd denken aan "nieuw". Of aan dat programma op tv.
Juna: Mislukte June. Of mislukte Jutta. Of mislukte "maand in de zomer".
Maud: Zal nooit echt mij smaak zijn, maar redelijk.
Fleur: Zal nooit echt mijn smaak zijn, maar redelijk. Al vrees ik dat je kind nogal "bloemig" zal gezien worden.
Ik word dus van geen van de 4 echt happy.
Juna: Mislukte June. Of mislukte Jutta. Of mislukte "maand in de zomer".
Maud: Zal nooit echt mij smaak zijn, maar redelijk.
Fleur: Zal nooit echt mijn smaak zijn, maar redelijk. Al vrees ik dat je kind nogal "bloemig" zal gezien worden.
Ik word dus van geen van de 4 echt happy.

dinsdag 13 september 2016 om 00:01
quote:Xervy schreef op 12 september 2016 @ 23:49:
Nova en Maud.
Bij Fleur moet ik aan die reclame van Calvé denken.
Dat heb ik dus ook.
Zo'n hyper hollands modelgezinnetje met een extreem doorsnee vader met ditto saaie kantoorbaan, een blond jochie( zal wel een Daan zijn) , blond meisje (Fleur) en een ingekakte huisvrouw die bij Gods gratie 1 keer per jaar uit gaat met 'de meiden' voor ze thuis het breien weer op pakt.
Zo.
Als dat geen negatieve lading is weet ik het ook niet meer
Nova en Maud.
Bij Fleur moet ik aan die reclame van Calvé denken.
Dat heb ik dus ook.
Zo'n hyper hollands modelgezinnetje met een extreem doorsnee vader met ditto saaie kantoorbaan, een blond jochie( zal wel een Daan zijn) , blond meisje (Fleur) en een ingekakte huisvrouw die bij Gods gratie 1 keer per jaar uit gaat met 'de meiden' voor ze thuis het breien weer op pakt.
Zo.
Als dat geen negatieve lading is weet ik het ook niet meer
dinsdag 13 september 2016 om 00:01
Alvast bedankt voor alle reacties. Mijn twijfels worden hier ook bevestigd.
Maud (klinkt misschien wat hard)
Nova ( nieuwe collega oo het werk haar dochtertje heet zo)
Juna ( met uitspraak word het misschien moeilijk uitgesproken als juuuna en niet joena zeg maar)
Fleur ( buurmeisje van mijn ouders waar ik vaak kom heet zo)
Vandaar mijn twijfels alle namen vind ik erg leuk. Maar blijft lastig. Merk dat ik toch wat kies keuriger ben dan gedacht.
Maud (klinkt misschien wat hard)
Nova ( nieuwe collega oo het werk haar dochtertje heet zo)
Juna ( met uitspraak word het misschien moeilijk uitgesproken als juuuna en niet joena zeg maar)
Fleur ( buurmeisje van mijn ouders waar ik vaak kom heet zo)
Vandaar mijn twijfels alle namen vind ik erg leuk. Maar blijft lastig. Merk dat ik toch wat kies keuriger ben dan gedacht.
dinsdag 13 september 2016 om 00:12
quote:patchouli_ schreef op 12 september 2016 @ 23:45:
Ik zou nog even verder zoeken. Niet omdat het geen leuke namen zijn, maar omdat je er blijkbaar nog geen "JA!" gevoel bij hebt.
Dit dus.
Ik had voor mijn dochter maar 1 naam en daar kwam niks tussen, stond al van begin af aan vast.
Een jongensnaam wilde maar niet lukken...gelukkig werd het een meisje want zelfs tijdens de bevalling had ik nog geen naam voor een jongen.
Ik zou nog even verder zoeken. Niet omdat het geen leuke namen zijn, maar omdat je er blijkbaar nog geen "JA!" gevoel bij hebt.
Dit dus.
Ik had voor mijn dochter maar 1 naam en daar kwam niks tussen, stond al van begin af aan vast.
Een jongensnaam wilde maar niet lukken...gelukkig werd het een meisje want zelfs tijdens de bevalling had ik nog geen naam voor een jongen.
Appels kun je eten, peren wel

dinsdag 13 september 2016 om 01:18
Persoonlijk denk ik ook dat als je zo twijfelt tussen zoveel namen dat het het gewoon allemaal niet echt wat is. Misschien nog even verder kijken? Je hebt nog even om te beslissen.
Uit deze namen zou ik voor Fleur gaan.
Uit deze namen zou ik voor Fleur gaan.
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
dinsdag 13 september 2016 om 02:16
Ik denk dat dè naam er voor jou nog niet tussen staat.
Van het rijtje vind ik Nova het leukste.
Maud en Fleur vind ik niet zo mooi
Bij Juna moet ik aan de hond van mijn buren denken die heet zo.
Verder vind ik wel leuk:
Femke
Juul (met de J gewoon als een J uitgesproken)
Fenna
Jolein
Van het rijtje vind ik Nova het leukste.
Maud en Fleur vind ik niet zo mooi
Bij Juna moet ik aan de hond van mijn buren denken die heet zo.
Verder vind ik wel leuk:
Femke
Juul (met de J gewoon als een J uitgesproken)
Fenna
Jolein
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

dinsdag 13 september 2016 om 05:48
quote:-Kia-Ora- schreef op 13 september 2016 @ 00:05:
En wat vind vader?
Volgens mij wordt ze BAM-mam.
Ik vind alle namen niet zo mooi. Maud te hard, Fleur te zijig, Nova te kijk mij proberen hip doen, juna te onduidelijk hoe je het uitspreekt en sowieso niet geweldig.
Nora ipv Nova vind ik mooi. Rosa in plaats van Fleur. En Elin als je een wat modernere hippe naam wil.
En wat vind vader?
Volgens mij wordt ze BAM-mam.
Ik vind alle namen niet zo mooi. Maud te hard, Fleur te zijig, Nova te kijk mij proberen hip doen, juna te onduidelijk hoe je het uitspreekt en sowieso niet geweldig.
Nora ipv Nova vind ik mooi. Rosa in plaats van Fleur. En Elin als je een wat modernere hippe naam wil.