Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Ja, vocht is enorm frustrerend, zeker als je verder je best hebt gedaan. Merk je er iets van? Ik merk het aan m'n horloge, dat zit los, behalve als ik vocht vasthoud. Anderen merken het aan hun benen/enkels, sokafdrukken bv.

Pfff, hebben jullie dat ook na het doorbreken van een plateau? Heb mezelf net een denkbeeldige tik moeten geven want ik heb honger en wilde een koekje nemen. Dat dus, ineens weer honger hebben. Ik weet dat als ik het een half uurtje of zo negeer, het gevoel weer verdwijnt. Dan denk ik altijd "goed zo, ga maar vet verbranden"
Alle reacties Link kopieren
Net een uur gewandeld in de hitte. Onderweg banaan en sapje gedronken. Vanavond alweer salade met hetzelfde als gisteren. Verse pruimen gekocht voor de yoghurt mmm. Ik krijg weer mijn oude figuur terug. Dat je in de spiegel kijkt en denkt Oja. Zo zag ik er uit. Hihi

Ik heb een zandloperfiguur. Was ik altijd trots op maar door de vetlagen niet meer zichtbaar. Ik voel zelfs weer botten nu en zie mijn sleutelbeenderen.

Donderdag wegen. Spannend
quote:Izzy_ schreef op 13 september 2016 @ 16:40:

Ja, vocht is enorm frustrerend, zeker als je verder je best hebt gedaan. Merk je er iets van? Ik merk het aan m'n horloge, dat zit los, behalve als ik vocht vasthoud. Anderen merken het aan hun benen/enkels, sokafdrukken bv.

Pfff, hebben jullie dat ook na het doorbreken van een plateau? Heb mezelf net een denkbeeldige tik moeten geven want ik heb honger en wilde een koekje nemen. Dat dus, ineens weer honger hebben. Ik weet dat als ik het een half uurtje of zo negeer, het gevoel weer verdwijnt. Dan denk ik altijd "goed zo, ga maar vet verbranden" Haha. Ja. Heb ik ook.
Eet lekker. Blogspot.nl

daar vond ik dit recept:

Courgettekoekjes met feta

Goddelijk. Wel wat werk om de courgette heel goed uit te knijpen
Pffff vandaag via de meir naar station gewandeld. Was een hele uitdaging met iedereen ijsjes etend.

Goed dat je eraan hebt kunnen weerstaan aan All verleidingen Izzy.

Yeeh weer 0,6 eraf missfit

@sterrenkijker: Moeilijk he zo de eerste keer op de weegschaal? Wel meteen een goede start

@buddy: Springen is echt Super tof.heb je dan ook een springpaard? Ben gewoon een recreatieruiter. Als beloning voor mijn einddoel wil ik gaan paardrijden aan zee. Geeft zo'n gevoel van vrijheid. Wij hebben een tinker en zolang ik teveel weeg is het een knuffelpaard

Wauw stoer Louise om met deze hitte te gaan wandelen. Courgette koekjes klinken jammie ????
She Believed she could, so she did.
Hier eindelijk weer in het gareel alleen die waterijsjes zijn te lekker
@belle wij hebben een Welsh Cob, zelf merk ik dat hij springen erg leuk ( en spannend ook in het begin altijd ) vind.

@single waterijsjes zijn met dit weer echt lekker! Qua kcal valt het erg mee vind ik ook, dus nu het nog lekker weer is moet het af en toe wel kunnen
Raketje is 40 calorieën. Zweet je er meteen weer uit. Neem ik af en toe. De magnums laat ik staan.
Ohja. Ik loop al weken bij Appie naar de pistache/chocoijsjes te kijken.

Ik ga eens kijken hoeveel calorieën het zijn. Die lijken mij zo lekker.
Vandaag toch maar de stamppot zuurkool laten zitten. Vanavond pasta van groente en wat gehakt gemaakt.
Wat goed dat je er weer bent single!
Ik zie net. De mini chocopistacheijsjes zijn 38 gram.

100 gram is 385 cal

Mm. Volgende keer trakteer ik op een pak bij mijn werk. Dan eet ik een miniijsje. Als ik zo,niet pak voor mijzelf koop ben ik bang dat ik ze allemaal opeet.

De koeken en snoep heb ik echt geen trek meer in maar zo,n ijsje. Mmmm
Lekker jezelf trakteren af en toe, ook wel een goed idee om het op het werk te doen zodat je niet zelf alles op eet.

Ik kreeg vandaag de welbekende "sla je nu niet door, je moet echt niet verder afvallen" opmerkingen, met een hele serieuze "straks heb je anorexia, neem gewoon een koekje" opmerking er achter aan. Sommige mensen... Achja! Morgen ga ik uiteten (cadeautje!) en neem ik een pizza of lekkere pasta. Ik denk pizza want het is echt lang geleden dat ik dat gehad heb!
quote:Belle1984 schreef op 13 september 2016 @ 17:37:

Pffff vandaag via de meir naar station gewandeld. Was een hele uitdaging met iedereen ijsjes etend.

LOL, McDonalds, Quick, frituur, suikerwafels.

OH! Die suikerwafels die ze op de Meir verkopen!

Gelukkig ben ik daar tegenwoordig niet zo weg meer van.

Het ergste is die Joodse bakker die in de Pelikaanstraat zit... Die koekjes en gebakjes, daar zou ik niet voorbij kunnen.

Mijn enige zonde vandaag was een Madeleintje (oké, misschien twee, maar met 100 kcal per stuk viel het uiteindelijk nog redelijk mee qua kcal). En daarna ben ik stik beroerd geweest van een, jawel, pruim, dus we zullen het zien.

Weegschaal stond vanavond nog op 89,7 ofzo geloof ik dus het valt best nog mee.

Ik blijf iig onder de 90.

Nu op naar de 87,7, dat is de volgende mijlpaal.
668, the neighbour of the Beast
Wisten jullie dat je met een uur wandelen 296 cal verbrand?ik niet... wow
hier een hele slechte dag! volledige emo eten! heel veel, echt veel chocolade gehad!

was niet eens echt lekker maar gewoon dooreten ... en waarom: zo'n pijn, zo'n teleurstelling en zo'n verdriet. moeite met accepteren van mijn ziekte en alle teleurstellingen die erbij horen...

morgen weer opnieuw..
Aaah, wat heb je als ik vragen mag?
Hele reactie getikt, alles weg. Stomme laptop.

Anyhow; ik vind 300 kcal voor een uur best tegen vallen. Crosstrainer is veel efficiënter. Vooral omdat je je bedenkt dat je voor die 300 kcal echt hard door moet buffelen en je niet zomaar een beetje moet slenteren.

Ik heb een cadeautje besteld voor mezelf trouwens.

Twee, eigenlijk:

quote:Goal2016 schreef op 13 september 2016 @ 22:14:

hier een hele slechte dag! volledige emo eten! heel veel, echt veel chocolade gehad!

was niet eens echt lekker maar gewoon dooreten ... en waarom: zo'n pijn, zo'n teleurstelling en zo'n verdriet. moeite met accepteren van mijn ziekte en alle teleurstellingen die erbij horen...

morgen weer opnieuw..

Komt goed. Schop onder je hol en morgen weer een dag.

En bekijk even wat ik gisteren schreef over hoeveel kcal je wel niet moet eten om echt een kilo aan te komen. Dan moet je namelijk nogal je best doen.
Mooie jurken Marels!

En die 300 kcal voor een uur wandelen vind ik ook wel tegenvallen. Ik heb net een half uur gezwommen en daarna nog even in het bubbelbad gezeten. Volgens mij verbrand je daar meer calorieën mee dan met wandelen, en het is heerlijk verkoelend met dit vieze warme weer.

Goal; wat jammer dat je zo'n rotdag hebt. Ik hoop dat je je morgen weer iets beter voelt en dat het eten dan ook beter gaat.

Ik heb vanmiddag wat knutselspullen gekocht als vroegtijdige beloning. Ik mag er voor nu alleen een afval-motivatiebord mee maken, daarna gaan ze terug de kast in tot ik onder de 115 kilo zit. Dan mag ik de pastels en potloden gebruiken voor leuke dingen. Hopelijk is dat volgende week, dan hoef ik niet zo lang te wachten.
quote:lushcooking schreef op 13 september 2016 @ 22:27:

Mooie jurken Marels!

En die 300 kcal voor een uur wandelen vind ik ook wel tegenvallen. Ik heb net een half uur gezwommen en daarna nog even in het bubbelbad gezeten. Volgens mij verbrand je daar meer calorieën mee dan met wandelen, en het is heerlijk verkoelend met dit vieze warme weer.

Goal; wat jammer dat je zo'n rotdag hebt. Ik hoop dat je je morgen weer iets beter voelt en dat het eten dan ook beter gaat.

Ik heb vanmiddag wat knutselspullen gekocht als vroegtijdige beloning. Ik mag er voor nu alleen een afval-motivatiebord mee maken, daarna gaan ze terug de kast in tot ik onder de 115 kilo zit. Dan mag ik de pastels en potloden gebruiken voor leuke dingen. Hopelijk is dat volgende week, dan hoef ik niet zo lang te wachten.

300 cal is op een heel rustig tempo. Stevig doorwandelen is 433 cal.

Ik wandel graag. Ik ga in mei weer wandelen of vakantie. Dan loop ik drie uur. Kun je toch lekker uit eten..
Om aan 433 kcal te komen moet je al meer dan gewoon een beetje stevig wandelen hoor.

Ik crosstrainer wel

Wandel ook wel, maar dan meer om qua tijd in beweging te zijn, niet om kcal te verbranden, daar zijn tig betere manieren voor.
quote:Louise70 schreef op 13 september 2016 @ 22:33:

[...]

300 cal is op een heel rustig tempo. Stevig doorwandelen is 433 cal.

Ik wandel graag. Ik ga in mei weer wandelen of vakantie. Dan loop ik drie uur. Kun je toch lekker uit eten..

Hele rare redeneringen.

Zuurkool met worst is de duivel en als je drie uur gewandeld hebt doe je dat om uit eten te gaan en niet op de kcal te letten.

Dat is echt een redenering waar je vanaf moet hoor, want dat is DE kronkel in een obees brein.

Je vindt me vast niet aardig nu, maar bedenk jezelf eens hoe verknipt die manier van denken is?

In plaats van te denken, he, ik heb lekker gewandeld vandaag denk je in termen van "ik heb zoveel kcal verbrandt dus ik kan nu dat en dat eten". Dat is echt niet gezond hoor.

Been there, done that enzo, maar zolang je nog denkt in dat soort kronkels, ben je er nog lang niet wat een normaal eetpatroon en een gezonde relatie met eten betreft.
Huh. Ik schreef dat worst niet verstandig is als je daarvoor al shoarma en barbecue hebt gegeten die week.

En als ik op vakantie 900 cal verbrand heb. Kan ik lekker een frietje nemen zonder zorgen. Ik eet nooit varkensvlees of worst meer. Patat 1 keer per maand.

Vet eten is niet de duivel maar wel als je het drie dagen achter elkaar doet. Daar reageerde ik eerder op. Als ik barbecue ga ik niet nog shoarma en rookworst in die week eten.

Als ik uit eten gaan neem ik een lekker hoofdgerecht en geen toetje maar koffie.

Ik heb de regel: 1 keer per week rood vlees.drie keer kip of kalkoen. Twee keer vis. 1 keer vegetarisch.

Gezond en niks raars. Vandaag 297 cal gewandeld en niks extra's gegeten..
Je hoeft niet in de verdediging te schieten hoor.

Denk dat iedereen die morbide obees is toch wel een, nou ja, bijzondere relatie met eten heeft.

Want laten we eerlijk zijn, als je zo gezond eet en normaal doet, kom je niet aan de 100 kilo, of aan 25 kilo overgewicht, om de lijn van dit topic aan te houden.

En ik ben de eerste om de hang in eigen boezem te steken hoor. Ben nog wel eens recht uit de sportschool langs de Mac gereden want dat had ik wel verdiend met de calorieën die ik verbrand had.

Gaan wandelen zodat je daarna patat kunt eten en uit eten kunt gaan komt vanuit hetzelfde principe. Sowieso het hele stuk "ik heb zoveel kcal verbrand dus kan ik zoveel kcal weer eten zonder dat ik me "schuldig hoef te voelen"'.

Niet eens zozeer DAT je uit eten gaat nadat je flink gewandeld hebt, maar wel het feit dat je er van tevoren al mee bezig bent. Dat is toch echt wel een ongezonde redenering, dat je zojuist aangeeft dat je wandelt zodat je daarna lekker uit eten kunt.

Ik zeg al, tis echt niet onaardig bedoeld, maar ik ken zelf die principes maar al te goed. En na bijna 40 kilo afgevallen te zijn merk ik nu pas hoe anders mijn relatie met eten nu is en hoe raar mijn redeneringen (en die van de meeste obese mensen) toen waren.

En een jaar geleden had ik dat ook allemaal glashard ontkend en gezegd dat ik echt wel een gezonde normale relatie met eten had hoor.

Overigens zie ik barbecuen niet als een drama. Kwestie van rekening houden met wat je eet.

Ik eet zo goed als geen brood meer, dus dat scheelt. Beetje mager vlees aanhouden en salade eten, en wat oppassen met sausjes, dan is er echt geen man overboord.

Maar goed, tis dus verder geen aanval, maar was gewoon even bedoeld om de kromheid in een bepaalde redenering te laten zien.

Tis maar dat inzicht in bepaalde valkuilen je ook weer kan helpen om verder te komen en bepaalde patronen bij jezelf te herkennen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven