Mode & Beauty alle pijlers

Saunakilt

15-09-2016 10:49 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben laatst met mijn vrouw voor de eerste naar de sauna gegaan. Dit was op een badkleding mag dag. Wij zijn gegaan in bad textiel omdat wij niet naakt willen om verschillende redenen.

De dag was fifty fifty kwa geklede en ongeklede mensen. Wij merkte echter dat we boze blikken kregen van ongeklede gasten en er waren zelfs mensen die begonnen te lachen. Wij hadden eigenlijk verwacht dat deze dag veel meer mensen gekleed zouden gaan omdat het de enigste dag in de maand is dat badkleding is toegestaan en deze dag daarom zouden mijden. Er hebben zelfs geklaagd bij de receptie dat er mensen in badkleding rondliepen. We hadden achteraf het gevoel dat we de regels van de Sauna onderneming hadden overtreden terwijl dit niet het geval is. Wij hebben ons aan de stilte regels gehouden en altijd in de sauna netjes een handdoek gelegd dus wij hebben ons niet misdragen.

Desondanks bovenstaande is ons de dag goed bevallen en hebben we toch kunnen genieten en relaxen. Wij gaan binnenkort eens voor de eerste keer naar een verplicht badkleding dag en we gaan kijken of ons dit beter bevalt. Een nadeel is echter dat de locatie die aan onze wensen voldoet kwa faciliteiten ons 400 KM reizen kost op een dag.

Omdat we in de toekomst wellicht nog een keer dichter in de buurt naar deze badkleding mag dag willen gaan waren oplossingen aan het bedenken om de volgende keer boze blikken en ongemakkelijke situaties te vermijden.

Wij vonden op internet wellicht de oplossing: de saunakilt. Dit is een soort badhanddoek met elastiek. Onze bedoeling is dan zonder badtextiel de sauna in te gaan en deze saunakilt te dragen.

Je ziet eigenlijk op elke promotiefoto van een sauna mensen met een badhanddoek om.

Wij vragen ons echter af hoe ongeklede saunagangers hier tegen aan kijken. Zal dit beter geaccepteerd worden dan met badtextiel de sauna in?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Mark
Van origine is sauna toch echt een naakte aangelegenheid -ongeacht leeftijd, lichaam, formaat-, voor mensen die dat wat lastig of beladen vinden zijn er de badkledingmogelijkheden in het leven geroepen.

In mijn beleving is de sfeer zonder badkleding vele malen prettiger, rustiger en 'veiliger' dan met.

Zoals al gezegd er zijn zoveel manieren om het echte naaktzijn tot een minimum te beperken..

Kijken naar iemand is niet hetzelfde als gluren he, even opkijken omdat er iemand binnenkomt betekent niet dat er gelijk inventaris opgemaakt wordt van borsten en/of penis Je kijkt op omdat de aanwezigheid van de ander erkent.
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 13:49:

[...]

Hallo Consuel, bedankt voor je leuke reactie.

Goed dat je je ondanks de preutsheid over heen hebt kunnen zetten en goed bevalt

Mijn vrouw zou het eventueel ook willen proberen mits ze ook geen moeite meer daar mee heeft.

Ik zelf twijfel denk ik nog meer dan haar als ze daar over heen is omdat ik zoals eerder zeggen geen last had van mijn zwemshort tijdens de sauna. Ik vond het een prettige ervaring ook met zwemshort.

Wat ik ook een beetje vervelend vind ik weet niet of jij dat ook zo ervaren hebt is de sfeer omtrent regels om naakt zijn in de sauna. Ik ben vaker naar zwemparadijzen geweest en in de prijs zitten ook de saunafaciliteiten waar je echter geen gebruik van kunt maken omdat je naakt MOET. Wellicht heeft het ook een beetje met de Nederlandse cultuur te maken zodra iemand zegt dat je iets MOET dan komen we in verzet. Neem maar een voorbeeld de overheid wil nu registreren verplicht stellen voor donorregister hoeveel mensen zullen daadwerkelijk ja zeggen nu? Ik heb zelfs al reacties van mensen gelezen die ja hebben gezegd en nu nee gaan zeggen omdat het een verplichting is. De drempel om überhaupt al na de sauna te gaan wordt heel erg groot gemaakt omtrent alle regels laat staan je persoonlijke voorkeuren. Als iemand dan toch naar de sauna gaat omdat een bedrijf een speciale dag organiseert wordt je daarna nog eens geconfronteerd met een handjevol (niet alle) die-hard naakt saunagangers die geen badtextiel tolereren en dit ook duidelijk laten merken ondanks dat de regels van het bedrijf zeggen dat het MAG en niet MOET.

Wellicht als de sfeer en regels omtrent naakt in de sauna wat toleranter was dat ik, wij, jou en veel anderen al veel eerder of wel gewoon naakt naar de sauna gaan. Helaas verpesten de haviken het voor sommige op dit moment.

Met die regels heb ik geen moeite.

Het is nu eenmaal een faciliteit waar naakt zijn onderdeel van de traditie is.

Ik vind naakt zwemmen bv heerlijk, maar toch ben ik verplicht een badpak aan te doen bij een regulier zwembad.

De setting bepaalt nu eenmaal, ik heb dan weer de keuze om onder die regels daar gebruik van te willen maken, of niet te gaan.

Regels horen nu eenmaal bij een samenleving, gelukkig maar. Want als iedereen maar zijn goddelijke gang gaat sta ik wellicht mijn boodschappen af te rekenen met een blote piemel achter mij.

En ik hoef ze nou ook weer niet overal te zien
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 13:49:

[...]

Hallo Consuel, bedankt voor je leuke reactie.

Goed dat je je ondanks de preutsheid over heen hebt kunnen zetten en goed bevalt

Mijn vrouw zou het eventueel ook willen proberen mits ze ook geen moeite meer daar mee heeft.

Ik zelf twijfel denk ik nog meer dan haar als ze daar over heen is omdat ik zoals eerder zeggen geen last had van mijn zwemshort tijdens de sauna. Ik vond het een prettige ervaring ook met zwemshort.

Wat ik ook een beetje vervelend vind ik weet niet of jij dat ook zo ervaren hebt is de sfeer omtrent regels om naakt zijn in de sauna. Ik ben vaker naar zwemparadijzen geweest en in de prijs zitten ook de saunafaciliteiten waar je echter geen gebruik van kunt maken omdat je naakt MOET. Wellicht heeft het ook een beetje met de Nederlandse cultuur te maken zodra iemand zegt dat je iets MOET dan komen we in verzet. Neem maar een voorbeeld de overheid wil nu registreren verplicht stellen voor donorregister hoeveel mensen zullen daadwerkelijk ja zeggen nu? Ik heb zelfs al reacties van mensen gelezen die ja hebben gezegd en nu nee gaan zeggen omdat het een verplichting is. De drempel om überhaupt al na de sauna te gaan wordt heel erg groot gemaakt omtrent alle regels laat staan je persoonlijke voorkeuren. Als iemand dan toch naar de sauna gaat omdat een bedrijf een speciale dag organiseert wordt je daarna nog eens geconfronteerd met een handjevol (niet alle) die-hard naakt saunagangers die geen badtextiel tolereren en dit ook duidelijk laten merken ondanks dat de regels van het bedrijf zeggen dat het MAG en niet MOET.

Wellicht als de sfeer en regels omtrent naakt in de sauna wat toleranter was dat ik, wij, jou en veel anderen al veel eerder of wel gewoon naakt naar de sauna gaan. Helaas verpesten de haviken het voor sommige op dit moment.Wat een onzin! Als je naar een gelegenheid gaat (of het nou een sauna is of iets anders) heb je je te houden aan de gedragsregels. En in de meeste sauna's houdt dat in dat je naakt gaat. Heeft helemaal niets te maken met tolerantie. Als "mijn" sauna gemengde dagen invoert (gekleed + naakt), ga ik er niet meer heen. Ik denk inderdaad dat je daarmee juist gluurders aantrekt en de sfeer verandert. Juist als iedereen naakt is, is iedereen gelijk en wordt niemand raar aangekeken.
quote:Belle73 schreef op 15 september 2016 @ 13:54:

Ik denk niet zo zeer dat het een moeten is, maar dat je op die manier gelijkheid creëert. Als de één naakt gaat en de ander niet, is het risico op gluurders volgens mij veel groter. Door van iedereen te vragen naakt te gaan, is iedereen kwetsbaar. Maar nogmaals, ik weet echt niet naar wat voor soort sauna's jij gaat dat dit zo speelt bij jullie. Ik heb er werkelijk nog nooit last van gehad.

Hallo Belle daar heb je een goed punt maar je creëert wel een grote filter om de rotte appels eruit te halen waarvan de vraag of is deze zich laten hinderen door gewoon naakt te gaan en sluit anderzijds een heleboel mensen uit.

Het is dan een kwestie van goed handhaven.

Wat ik een beetje niet begrijp is dat sommige saunagangers geen moeite hebben met naakt zijn maar waarom heb je dan wel moeite ermee opeens als andere iets aan hebben? Is dit puur om de hygiëne dat door een aantal sauna concerns ontkracht wordt?
Zowel mijn man als ikzelf zijn ook op plekken geweest als Thermae2000 en Sanadome, waar badkleding verplicht is. De sfeer in dit soort kuuroorden is in mijn beleving totaal anders dan wanneer ik naar een 'all nude' sauna ga. Ik krijg er een beetje het Huishoudbeurs gevoel bij: heel veel groepjes kakelende vrouwen die al sneller geneigd zijn onderling te bespreken wat ze allemaal zien. Daarnaast ook groepjes opgeschoten jongens die alleen maar achter het vrouwelijk schoon aanzaten en openlijk aan het beoordelen waren.

Naast dat het een enorme kakafonie is in zo'n badhuis, je er dus niet echt tot rust kan komen, gaf met name dat gevoel openlijk beoordeeld te worden een heel onveilig gevoel.

En dat is iets wat ik bij al mijn all nude saunabezoeken nog nooit heb ervaren. Dat is een oase van rust!

Ik denk dus dat je het gewoon eens zelf moet ervaren. Van daar mijn tip om eens naar een heel kleinschalig complex/hotel met saunafaciliteiten te gaan.

En om nog even aanvulling te geven op bovenstaande post: Het trekt m.i. een ander soort volk aan. Daar wil ik verder geen waardeoordeel aan hangen, maar dat creëert dus blijkbaar aan beide kanten een onveilig gevoel.
En ja mensen kijken, doe ik ook.

Ik kijk ook naar geklede mensen.

En soms vind ik er wat van,vaak niet of ik registreer het niet eens omdat ik lekker aan het genieten ben samen te zijn met mijn partner en we vooral aandacht voor elkaar hebben.
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 14:07:

[...]

Wat ik een beetje niet begrijp is dat sommige saunagangers geen moeite hebben met naakt zijn maar waarom heb je dan wel moeite ermee opeens als andere iets aan hebben? Is dit puur om de hygiëne dat door een aantal sauna concerns ontkracht wordt?Ik heb er moeite mee als andere saunagangers gekleed zijn, en ik niet, omdat dat een ongelijkheid creëert. Stel je voor dat je naakt door het winkelcentrum loopt, dan zou je je behoorlijk opgelaten voelen, denk ik. Maar als iedereen naakt zou zijn, zou je je waarschijnlijk zelf niet meer zo opgelaten voelen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Biebeltje schreef op 15 september 2016 @ 14:07:

Zowel mijn man als ikzelf zijn ook op plekken geweest als Thermae2000 en Sanadome, waar badkleding verplicht is. De sfeer in dit soort kuuroorden is in mijn beleving totaal anders dan wanneer ik naar een 'all nude' sauna ga. Ik krijg er een beetje het Huishoudbeurs gevoel bij: heel veel groepjes kakelende vrouwen die al sneller geneigd zijn onderling te bespreken wat ze allemaal zien. Daarnaast ook groepjes opgeschoten jongens die alleen maar achter het vrouwelijk schoon aanzaten en openlijk aan het beoordelen waren.

Naast dat het een enorme kakafonie is in zo'n badhuis, je er dus niet echt tot rust kan komen, gaf met name dat gevoel openlijk beoordeeld te worden een heel onveilig gevoel.

En dat is iets wat ik bij al mijn all nude saunabezoeken nog nooit heb ervaren. Dat is een oase van rust!

Ik denk dus dat je het gewoon eens zelf moet ervaren. Van daar mijn tip om eens naar een heel kleinschalig complex/hotel met saunafaciliteiten te gaan.

En om nog even aanvulling te geven op bovenstaande post: Het trekt m.i. een ander soort volk aan. Daar wil ik verder geen waardeoordeel aan hangen, maar dat creëert dus blijkbaar aan beide kanten een onveilig gevoel.En dit. Geoefende sauna gangers weten zich te gedragen, praten niet te hard etc. Daarom mijn tip om eens in Duitsland te gaan kijken, daar vind ik de sfeer echt heel anders.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 14:07:

[...]

Hallo Belle daar heb je een goed punt maar je creëert wel een grote filter om de rotte appels eruit te halen waarvan de vraag of is deze zich laten hinderen door gewoon naakt te gaan en sluit anderzijds een heleboel mensen uit.

Het is dan een kwestie van goed handhaven.

Wat ik een beetje niet begrijp is dat sommige saunagangers geen moeite hebben met naakt zijn maar waarom heb je dan wel moeite ermee opeens als andere iets aan hebben? Is dit puur om de hygiëne dat door een aantal sauna concerns ontkracht wordt?Ik zou mijn vraagtekens zetten bij de motivatie om gekleed naar een naaktsauna te gaan. Het trekt mensen aan met de verkeerde bedoelingen. Zelf lekker veilig in een zwembroek/-pak en de rest naakt. Daar voel ik me dan weer niet prettig bij en ook dan sluit je veel mensen uit. Bovendien wil ik niet naar een sauna waar veel handhaving nodig is.
quote:Belle73 schreef op 15 september 2016 @ 13:03:

[...]

Dat denk ik ook. Hetzelfde geldt ook voor Thermea2000, vind ik, geen prettige sauna. Maar bijvoorbeeld de sauna in Den Bosch, de naam is me even ontschoten, is heel prettig.Devarana? Dat vind ik nog steeds 1 van de beste sauna's zowel qua sfeer als qua aanbod.
quote:Biebeltje schreef op 15 september 2016 @ 14:07:

En om nog even aanvulling te geven op bovenstaande post: Het trekt m.i. een ander soort volk aan. Daar wil ik verder geen waardeoordeel aan hangen, maar dat creëert dus blijkbaar aan beide kanten een onveilig gevoel.

Hallo Biebeltje,

Ik hoop eigenlijk dat we een leuke dag hebben in de Veluwse bron en hier niet meer geconfronteerd worden. Tegen kletsen en kakelen kunnen we wel tegen mits het niet te erg wordt maar opgeschoten jongens die achter vrouwen aan zitten en vrouwen die andere beoordelen zeker niet.

Mochten we dat wel zo ervaren tijdens de badkleding verplicht dag dan zullen we weer gebruik maken van de MAG dag waar het vrij rustig was en kiezen voor een handdoek/saunakilt/haramdoek in de sauna.

Hoop dat de boze blikken dan wat minder zijn.
Mark, dat wat Biebeltje beschrijft, dat is dus precies wat ik ook heb ervaren. In de Veluwse Bron zelfs. De sfeer is daar op een naakt-dag echt zoveel prettiger dan op een badkledingdag.

Je haalt er nu oneigenlijke redenen bij, zoals de opstand als er iets moet. Ik begrijp dat je vrouw het eventueel wel wil proberen, maar dat jij er moeite mee hebt. Je zegt omdat jij amper iets merkt van dat lapje stof, maar is het stiekem niet omdat je bang bent dat anderen naar jouw vrouw gluren?

Je blijft de vraag waarom je denkt dat ze naar jullie gluren, en niet naar alle andere bezoekers, vermijden.

Ik ben zelf ooit begonnen in een kleine sauna in Nijmegen (niet Sanadome en niet Thermen), er waren die dag nog geen 20 mensen, en dat was heel fijn. Ik zou dat eerder doen dan een massale sauna als de Veluwse Bron.

Een ander alternatief is het huren van een privesauna, heb je daar al eens over gedacht? Alle faciliteiten alleen voor jullie 2, in een intieme setting.
Ik voel mij ook meer op mijn gemak wanneer alle gasten naakt zijn. Daarom maak ik ook de keuze om de badkleding mag en badkleding verplicht dagen te mijden.

Het is immers het goed recht van een sauna om zelf het beleid te maken en niemand dwingt je ertoe om te gaan (op momenten dat) wanneer de regels je niet aanstaan natuurlijk.
quote:nerdopviva schreef op 15 september 2016 @ 14:16:

[...]

Ik zou mijn vraagtekens zetten bij de motivatie om gekleed naar een naaktsauna te gaan. Het trekt mensen aan met de verkeerde bedoelingen. Zelf lekker veilig in een zwembroek/-pak en de rest naakt. Daar voel ik me dan weer niet prettig bij en ook dan sluit je veel mensen uit. Bovendien wil ik niet naar een sauna waar veel handhaving nodig is.

Hallo viva,

Daar heb je wel gelijk in kan ik me wat bij voorstellen en hieraan dienen jullie natuurlijk niet bloot gesteld te worden. Zie inderdaad al een paar krantenkoppen verschijnen. Wilde alleen duidelijk maken dat er veel regels zijn en dit veel mensen tegenhoud die wel willen. Er zijn echter ook mensen die wel een goede motivatie hebben maar gewoon een beetje "preuts" zijn. Is er ten opzichte van deze mensen wel een vorm van tolerantie als ze zich liever bedekken met een handdoekje?
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 14:38:

[...]

Hallo viva,

Daar heb je wel gelijk in kan ik me wat bij voorstellen en hieraan dienen jullie natuurlijk niet bloot gesteld te worden. Zie inderdaad al een paar krantenkoppen verschijnen. Wilde alleen duidelijk maken dat er veel regels zijn en dit veel mensen tegenhoud die wel willen. Er zijn echter ook mensen die wel een goede motivatie hebben maar gewoon een beetje "preuts" zijn. Is er ten opzichte van deze mensen wel een vorm van tolerantie als ze zich liever bedekken met een handdoekje?

Wat mij betreft niet. Ik ga alleen naar de sauna als iedereen gelijk (dus naakt) is. Ik kan namelijk niet in jouw hoofd kijken wat je motivatie is om gekleed te gaan. Veel sauna's hebben badkledingdagen voor mensen die liever niet naakt gaan. Ik begrijp niet zo goed waarom je maar blijft hameren op tolerantie op gemengde dagen. Als je je bekeken voelt tijdens zo'n gemengde dag, ga je naar een badkledingdag.

Edit: ik zie dat je bedekken met een handdoekje bedoelt. Dat handdoekje moet toch af als je gaat douchen of baden. En ik denk dat je meer aandacht trekt met krampachtig verbergen dan met ontspannen alles (even) laten zien.
Maar er is toch helemaal niets mis met een handdoek om doen? In de droge ruimtes, in de sauna zelf (niet een stoomcabine natuurlijk), kun je prima gewoon je handdoek of badjas aanhouden.

Het is al veel eerder aangehaald: alleen wanneer je echt het water in gaat, of onder de douche staat, is het handiger om naakt te gaan (anders wordt je handdoek zo nat ), maar voor de rest doe je gewoon lekker je handdoekje om. Moet hij even uit? dan gewoon zo dichtbij mogelijk hangen, je eventueel meer richting de muur richten etc.

Het zal het eerste half uurtje even wennen zijn, maar daarna merk je het eigenlijk niet eens meer.
Ook op de dagen dat iedereen naakt is zie je dat, buiten degenen die in de daadwerkelijke sauna zitten, zwemmen of douchen, men buiten die faciliteiten om vaak rondloopt in een badjas of met een handdoek oid. omgeslagen en daar wordt nooit moeilijk over gedaan.

Het zou inderdaad kunnen dat zulke regels mensen tegenhouden, maar het wel of niet gaan blijft voor mij een keuze van de persoon zelf, en niet de verantwoordelijkheid van de sauna. Ze lopen er misschien wat klanten door mis, maar gezien de verdeeldheid over gemengde dagen kan ik hun keuze wel begrijpen om over het algemeen of voor het een (bloot) of voor het ander (gekleed) te kiezen en niet voor een mengvorm.

Overigens zou ik er wel wat vreemd van opkijken als er een man zich constant zou bedekken, dus ook in de sauna en het zwembad en onder de douche etc. Voornamelijk omdat je dit zelden ziet, en om die reden zou ik er wel wat vraagtekens bij hebben.
Ja dan ga je juist staren omdat je je afvraagt wat voor bijzonders hij dan zo krampachtig bedekt

Echt Mark, ik schreef het al in mijn eerste bericht hier: het gaat om enkele seconden dat mensen iets kunnen zien, onder de douche iets langer maar dan kies je een douche in een hoekje. Buiten de saunaruimte zelf en buiten de baden is iedereen bedekt.
Waarom rij je 200 km naar de veluwse bron? In het hele land zijn toch sauna's met badkledingdagen? Ik ben afgelopen maandag in Elysium geweest. Ik heb geen probleem met naakt maar vriend wel dus gaan we een paar keer per jaar op een badkledingdag.
Thermea 2000 e.a. vind ik echt een gruwel. Zelfs mijn zusje, die toch een doorgewinterde saunaganger is, wou daar eigenljjk snel web. Heel veel gegluur en ik vond het badkleding aan-uit-aan-uit echt helemaal niets.

Geef mij maar de wat kleinere sauna's en dan bij voorkeur op doordeweekse dagen. Vaste gasten en regelmatig een sauna of bad voor onszelf.
Been there, done that, got the T-shirt.
Die naakte lichamen zijn, als je er een beetje aan gewend bent, precies hetzelfde als naakte gezichten. Als je in de supermarkt bent kijk je onwillekeurig ook, naar gezichten dus. Er zijn er met grote neuzen, met rode wangen, met pukkels, met kleine ogen, met brillen. Sommige gezichten vallen op, andere niet, sommigen zijn mooi, anderen misschien iets minder. Dat je iets ziet wil ook nog niet zeggen dat je er iets van vindt trouwens, je kan bijvoorbeeld registreren dat iemand veel rimpels heeft of een rode baard en daar niets van vinden.

Zo ook met al die lijven dus, ze zijn er en ze zijn allemaal verschillend en dat is dat.

Bedenk daar ook nog eens bij dat de fervente saunaganger alles al gezien heeft en dus nergens meer echt van op kijkt. Echt niets om je voor te schamen, echt niet.
quote:Marana_ schreef op 15 september 2016 @ 14:29:

Mark, dat wat Biebeltje beschrijft, dat is dus precies wat ik ook heb ervaren. In de Veluwse Bron zelfs. De sfeer is daar op een naakt-dag echt zoveel prettiger dan op een badkledingdag.

Je haalt er nu oneigenlijke redenen bij, zoals de opstand als er iets moet. Ik begrijp dat je vrouw het eventueel wel wil proberen, maar dat jij er moeite mee hebt. Je zegt omdat jij amper iets merkt van dat lapje stof, maar is het stiekem niet omdat je bang bent dat anderen naar jouw vrouw gluren?

Je blijft de vraag waarom je denkt dat ze naar jullie gluren, en niet naar alle andere bezoekers, vermijden.

Ik ben zelf ooit begonnen in een kleine sauna in Nijmegen (niet Sanadome en niet Thermen), er waren die dag nog geen 20 mensen, en dat was heel fijn. Ik zou dat eerder doen dan een massale sauna als de Veluwse Bron.

Een ander alternatief is het huren van een privesauna, heb je daar al eens over gedacht? Alle faciliteiten alleen voor jullie 2, in een intieme setting.

Marana,

Ik geloof je best alleen heb jij meer ervaring dan wij en kunt daar beter over oordelen. Wij zijn voor de eerste keer geweest net en hebben de boze blikken als enigste minpunt ervaren en voelden ons ongemakkelijk hierdoor als we niet alleen waren.

We gaan nu voor de eerste keer naar een badkleding dag en hopen dat dit ook lekker rustig is en relaxed kunnen genieten.

Ik heb net in de reactie van consuelabananahammok aangegeven dat mijn vrouw hetzelfde probleem had als zij aangaf.

Tuurlijk zou ik het niet leuk vinden als mijn vrouw begluurd wordt welke man of vrouw zou dat wel fijn vinden? Zij zelf ook niet echter als het gebeurt is dan is het gebeurt en kan er niets aan veranderd worden. Ik zelf vind het ook niet fijn hier op werk loopt een homo rond ik moet er niet aan denken als ik hem naakt in een sauna tegenkom. Deze bekijkt me al van top tot teen met kleren.

Wellicht een goede tip ja om in een kleine sauna te beginnen is dit wel niet een ideale setting voor andere paren die uit zijn op iets anders?

We hebben wel gekeken naar privesaunas maar die zijn relatief best prijzig er zijn natuurlijk wel goedkopere maar we zoeken natuurlijk ook een beetje luxe.
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 15:04:

[...]

Wellicht een goede tip ja om in een kleine sauna te beginnen is dit wel niet een ideale setting voor andere paren die uit zijn op iets anders?

Paren die op dat soort contacten uit zijn gaan over het algemeen naar een parenclub waar de kans op gelijkgestemden een stuk groter is dan in een reguliere sauna waar mensen heen gaan voor de ontspanning.

Als je op zoek bent naar "X" en je kan kiezen tussen een gelegenheid waar alleen "X"-liefhebbers komen of een gelegenheid waar het hele alfabet aanwezig is...
Pff, al kijkt iemand wel naar je billen, tieten of piemel, lekker belangrijk. Ze kunnen ook door je kleding heen je billen of borsten checken hoor
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 15:04:

[...]

Marana,

Ik geloof je best alleen heb jij meer ervaring dan wij en kunt daar beter over oordelen. Wij zijn voor de eerste keer geweest net en hebben de boze blikken als enigste minpunt ervaren en voelden ons ongemakkelijk hierdoor als we niet alleen waren.

We gaan nu voor de eerste keer naar een badkleding dag en hopen dat dit ook lekker rustig is en relaxed kunnen genieten.

Ik heb net in de reactie van consuelabananahammok aangegeven dat mijn vrouw hetzelfde probleem had als zij aangaf.

Tuurlijk zou ik het niet leuk vinden als mijn vrouw begluurd wordt welke man of vrouw zou dat wel fijn vinden? Zij zelf ook niet echter als het gebeurt is dan is het gebeurt en kan er niets aan veranderd worden. Ik zelf vind het ook niet fijn hier op werk loopt een homo rond ik moet er niet aan denken als ik hem naakt in een sauna tegenkom. Deze bekijkt me al van top tot teen met kleren.

We hebben wel gekeken naar privesaunas maar die zijn relatief best prijzig er zijn natuurlijk wel goedkopere maar we zoeken natuurlijk ook een beetje luxe.want je bent bang dat je een stijve krijgt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven