* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
O ja, ik doe ook geen extra onderzoeken, behalve de 20 weken echo. Het blijft maar kansen berekenen. Maar de 20 weken echo wil ik wel graag doen. Het is een niet invasief onderzoek (een vruchtwaterpunctie daarentegen wel) en je kan er toch een boel mee opsporen.

Iedereen mag het uiteraard voor zich weten hoor! Pippa, veel succes in ieder geval. Hopelijk komt er niks geks uit.
Hoi meiden,

Ik heb weinig te vertellen. Ik zat gister nog wat terug te lezen en daar kwam ik de 'koud en niet getrouwd' zin tegen, moest daar hartelijk om lachen. Ik heb het ook zó koud, lig iedere avond met dekentje (lees dekbed) op de bank en dan nog lig ik te rillen.

Blog: ja het is zeker stressvol allemaal, maar gelukkig is de baby een positief iets, en daar durf ik nu steed smaar neer uit te kijken dat is wel fijn. bovendien is dec. natuurlijk een drukke maand, onze dochter word zondag ook nog eens 2 dus dat geeft ook de nodige afleiding, maar leuk blijft anders.

Jojon: Wat handig die opvang, dat wil ik ook! haha het kraampakket. In mijn vriendenkring was ik de 1e met een kind, en mijn moeder heeft ook geen ervaring met bevallingen dus voor mij kwam het bloedverlies na de bevalling als een totale verrassing, ik schrok me rot toen ik de 1e keer naar het toilet ging. Ik had al dat maandverband en die kraamverbanden wel gezien in het pakket, maar omdat ik in het ziekenhuis ging bevallen dat ik heel naïef dat dat alleen nodig was bij een thuisbevalling om vruchtwater enzo op te vangen...

Gelukkig ben ik dit keer voorbereid haha.

Dat is nog eens handig zo'n echo op je werk en dan idd heeeeel vervelend dat je volgende week nog een keer mag uh moet :-)

Quintie: Ik was ook snel weer op de been, ik liep 3 dagen later alweer in de stad te winkelen (even een uurtje naar buiten toen Yara sliep) en ik vond dat getuttel ook niets. Ik kon prima zelf broodjes smeren en sapjes pakken. Maar het was wel fijn dat ik even zelf de wc en de douche niet schoon moest maken, maar dat was dus meer lekker dan echt noodzaak. Toch wil ik het deze keer wel weer, je weet immers nooit hoe de bevalling gaat.

Chica: Ik woon nu 4 jaar in Utrecht daarvoor woonde ik vlakbij Utrecht. We zijn dit jaar verhuisd naar Leidsche Rijn.

Ik ga morgen gelijk even googelen naar Kanga en Roe.

Wat fijn dat alles helemaal goed zit! En wat leuk dat je het op DVD hebt gekregen!

Mario: Klopt maar het ligt allemaal wat ingewikkelder bij mij maar ik kan daar (nu) op een openbaar form niet uitgebreid op ingaan...

Pippa: Als de keuze voor jullie nu goed voelt dan is het toch goed! Was er trouwens een specifieke aanleiding voor (heb niet alles gelezen, sorry).

Ring: Gefeliciteerd met het kind van je nichtje, wat is het geworden en hoe heet het?

Ik ben van Yara in het Diakonessenhuis bevallen en ondanks dat er wat dingetjes mis gingen vond ik het super fijn. Die kraamsuites zijn echt heerlijk. Mijn vriend kon lekker blijven slapen. Je mag 24/7 bezoek ontvangen (dus geen megadrukte tijdens dat enen bezoekuur) en je hebt idd eigen keuken, eigen badkamer met WC, senseo enz. Op de gang staat een magnetron en tegenover is een Supermarkt. Ontbijt en lunch geloof waren trouwens ook gratis voor mijn vriend.

Ik twijfel nog waar ik nu wil bevallen in de kraamsuite in het diak of in een kraamsuite in Woerden, dat is vanaf hier ietsje dichterbij.

Lekker dat shoppen, ik 'mag' vanaf januari van mezelf weer gaan baby en mama shoppen. Ik heb natuurlijk ook nog veel van de 1e zwangerschap.

Groetjes mv Yara
Mardjen en Karin succes vandaag!!

(weet niet hoe het bij jullie is, maar ik ben echt heel nerveus...)
mvYara, omdat ik 37 ben zijn de risico's (wat) hoger dus vandaar dat we het laten onderzoeken.

Quintie: snap ik! Had ik ook maar het was zooo leuk dat kleintje te zien spartelen met armpjes en beentjes. En die hartslag! Kreeg tranen in m'n ogen. Succes ermee!
Het is een jongetje, echt een scheetje.

Is er al wat bekend van de dames die voor een echo mochten vandaag???

De afspraak bij de verloskundige is geregeld. Ik kan pas 13 januari voor het eerst komen, tot die tijd zitten ze vol... 't Is toch wat! Dan ben ik al bijna 16 weken. Maar goed, ik heb de echo's al gehad, mijn bloed is ook al twee keer eerder geprikt op alle mogelijke SOA's de afgelopen twee jaar, mijn bloeddruk is in orde en ik ben nog niet aangekomen. Dus het zal wel goed zijn.

Maar hoever van te voren moet je een 20 weken echo afspreken? Weet iemand dat? Niet dat ik daar kom en dat het dan al te laat is om een afspraak te maken ofzo... Ik weet wel dat ze het doen in het ziekenhuis waar ik werk.

Kraamzorg is ook geregeld. Het is wel een voordeel dat ik al eerder ingeschreven ben geweest. Ze hadden al mijn gegevens nog.
quote:Ring1981 schreef op 17 december 2008 @ 13:42:

De afspraak bij de verloskundige is geregeld. Ik kan pas 13 januari voor het eerst komen, tot die tijd zitten ze vol... 't Is toch wat! Dan ben ik al bijna 16 weken. Maar goed, ik heb de echo's al gehad, mijn bloed is ook al twee keer eerder geprikt op alle mogelijke SOA's de afgelopen twee jaar, mijn bloeddruk is in orde en ik ben nog niet aangekomen. Dus het zal wel goed zijn.

Ring, hier precies hetzelfde. Ik mag ook pas de 13e weer. Ik krijg dan niet eens een echo. Daar hebben ze bij ons de apparatuur niet voor (je moet dan naar een stadje verderop). Dus we kunnen dan alleen naar het hartje luisteren. Volgens mij hoef je zo'n 20 weken echo niet heel ver van tevoren af te spreken. Ik heb aangegeven dat ik er één wil. Maar we hebben het er verder nog helemaal niet over gehad. Zal wel goed komen!!!!
Oke, dank je voor je antwoord! Dan kunnen we dus samen gaan aftellen naar de eerste afspraak!
Chica: super, wat een opluchting! En leuk dat je nu steeds even weer kan kijken.

Jojon: leuk zo'n extra echo tussendoor, en leuk dat je kleine zo heerlijk aan het zwemmen was.

Pippa: Ik heb de vorige zwangerschap ook een punctie gehad en het is mij 100% meegevallen. Ik heb er eigenlik bijna niets van gevoeld.

Ring: bij mij zei ze dat ik de volgende controle informatie mee zou krijgen over de 20-weken echo en dan ben ik 14 weken. Maar het zal ook wel per bureau verschillen.

Gisteren bijna de hele dag voor pamous op de bank gelegen, zo verkouden, spierpijn, rillerig. Zoontje ook ziek en snotterig en man last van zijn rug. Lekker stel bij elaar. Vandaag iets beter, alleen nog hoofdpijn. Nou ja, dan hebben we dat maar gehad en zijn we met de kertsdagen weer fit. Volgende week nog 2 dagen werken en dan heerlijk1,5 week vakantie. ben er wel aan toe.
Ik heb de vorige keer bij de intake met 8,5 week al een formulier meegekregen voor de 20 weken echo. Vandaar dat ik vroeg hoe het verder moest. Maar het zal wel goed zijn. En anders informeer ik over een weekje of wat wel even bij de gynaecologie. Zij maken namelijk ook de afspraken.

Padababa, beterschap. Je hoort het zoveel nu!

Nog geen echonieuws... Ik ben zo benieuwd!
quote:Ring1981 schreef op 17 december 2008 @ 13:42:

Het is een jongetje, echt een scheetje.

Ring, heb ik iets gemist? Weet je nu al dat je een jongetje krijgt? Kunnen ze dat zo vroeg al zien dan?
quote:padababa schreef op 17 december 2008 @ 14:18:

Pippa: Ik heb de vorige zwangerschap ook een punctie gehad en het is mij 100% meegevallen. Ik heb er eigenlik bijna niets van gevoeld.

Oh wat fijn om te horen. En de uitslag was toen ook goed, dat is ook fijn om te realiseren. Ik zie opeens overal beren op de weg maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. (moet gewoon ophouden met onderwerpen over trisomie te lezen...) Misschien moet ik gewoon even teruglezen maar er staat hier inmiddels zoveel dat 'even' niet echt van toepassing is, maar hoe oud was jij bij je vorige zwangerschap? En doen jullie dit keer weer een onderzoek of niet?

Beterschap trouwens, volgens mij heerst er iets want nichtje van 6 en zwager zijn ook ziek!
Haha, nee joh!!! MvYara vroeg wat het kindje van mijn nichtje was geworden. Ik zei daarop: 'het is een jongetje, echt een scheetje.'

Dus... Ik weet nog niks hoor!
Oh, hahaha! Lekker blonde actie van me!
Geeft niks... Maar met nog net geen 12 weken zou het wel erg vroeg zijn om al te weten he? En ook of het een scheetje is of niet.
Jaaaaa hartje klopt

Ik ben zoooo blij en opgelucht, ik kon wel huilen toen ik het zag. Die vrouw zette dat ding op mijn buik en gelijk zagen we de kleine liggen en die bewoog net z'n armpje... alsof hij zwaaide naar papa en mama

Echt supergaaf om te zien hoor... alles zag er prima uit, ben alleen wel korter zwanger dan ik dacht; 9 weken 3 dagen. Dus ben nu 19 juli uitgerekend i.p.v. de 14e. Maar ach, we hebben nu de geruststelling dat alles goed zit! We hebben 2 foto's en een dvd'tje meegekregen, kostte 5 euro. Ik twijfelde maar vriend trok z'n portomonee al. En ik heb ook al gelijk afspraak gemaakt voor de 20 weken echo, 26 februari wordt het. Dus het verschilt echt per bureau denk ik.

Is er al nieuws van de andere dames??
Fijn zeg, Quintie! Gefeliciteerd!

(Ben jij zo dun dat ze het met 9 weken al uitwendig konden zien... Ideaal! Ik moest eergisteren nog in de beugels vanwege 'ruis' oftewel vet...)
Quintie: wat fijn dat het hartje klopt! En jij dus ook al een dvd meegekregen? Ik wil ook!!!!!
quote:Ring1981 schreef op 17 december 2008 @ 15:19:

Fijn zeg, Quintie! Gefeliciteerd!

(Ben jij zo dun dat ze het met 9 weken al uitwendig konden zien... Ideaal! Ik moest eergisteren nog in de beugels vanwege 'ruis' oftewel vet...) Hahahaha als je mij kon zien zou je dat niet vragen hoor!! Ben absoluut niet dun, ben zeker 10 kilo te zwaar. Maar toch bedankt hoor Geen idee waarom ze het wel kon zien, het was toch een helder beeld ondanks mijn eigen ruis
Jaah Quintie, super gefeliciteerd! Mooi he om je kleine zo te zien spartelen.

Pippa: ik was 27 en bij mij is de punctie toen vrij laat in de zwangerschap gedaan (ruim 23 weken) omdat ze op de 20 weken iets gezien hadden. Het was dus om dingen uit te sluiten (of te bevestigen, maar dat was bij ons niet zo). Het komt vast goed, niet te veel lezen op internet, daar lees je alleen de "slechte"verhalen. Iemand die een punctie gedaan heeft en waarbij alles goed was zet zijn verhaal vaak niet op internet.

ga gauw weer verder werken
Quintie !

Gefeliciteerd !!! Wow, wat fijn, zo'n spartelend kindje.

Hèhè, kun jij gerust ademhalen !

Hoezo was die DVD maar 5 euro? Bedoel je geen 50 euro? Vijf euro lijkt me een koopje.

Ring, ik had met 9 weken ook een heldere uitwendige echo. Kan blijkbaar wel (en ik ben ook niet dun hoor !).

Padababa, fijn dat je weer bent opgeknapt.

Ring en Blogbabe, balen dat jullie pas de 13e naar de VK mogen. Nog lang wachten om het hartje weer te horen. Ik mag 2 januari alweer, maar dat komt omdat ik er al een keertje geweest ben. Tussen de afspraken in zitten in het begin steeds 5 weken (lang !) en het neemt toe naarmate de zwangerschap vordert.

Morgen ben ik 12 weken: joepie !

Gisteravond was ik eigenwijs en ging ik met de thuis doptone luisteren, maar geen hartje te horen, shit. Eigenlijk kan het ook pas vanaf 12 weken, maar ik dacht: probeer het even. Maar goed, volgende week de echo, dus hopen dat het gewoon goed zit.
What matters most is how you see yourself
Gek dat het dan toch verschilt he, met inwendig of uitwendig? Uitwendig zag ik het kindje ook al druk bewegen, maar er zat een 'waasje' voor. Vandaar dat de gynaecoloog voorstelde om dan toch voor de volledigheid nog maar even inwendig te kijken.

Wat leuk, al die DVD's!
Waar blijven de anderen met hun nieuws... Spannend...
Ja echt 5 euro hoor... 50 had ik niet gedaan denk ik. Over die 5 euro twijfelde ik zelfs al... ben geloof ik erg gierig maar de laatste tijd zijn de maanden te lang voor ons salaris :(
Quintie, wat mooi jouw echo. En over vijf euro zou ik echt niet twijfelen! Zo'n dvd lijkt me super!

Bij mij hebben ze bij 9 weken geen uitwendige echo geprobeerd, maar door die hele medische molen de beugels toch wel gewend. Kon ik er nog even afscheid van nemen

Ik heb morgenmiddag mijn eerste afspraak bij verloskundige, maar krijg dan geen echo. Hopelijk proberen ze wel naar het hartje te luisteren.
Quinty: wat super en wat heerlijk dat je het hartje hebt gehoord. Wat heerlijk zeg en wat een opluchting is dat he? Hihi 5 euro en dan twijfelen. Ik moest 15 euro voor de DVd betalen dus 5 euro is een koopje en een kans die je echt niet moet laten schieten hoor. Hoe vaak heb je hem nu al gekeken? Ik al 4x

Ring: De afspraak voor de 20 weken echo hangt er een beetje vanaf waar je die laat doen. Ik moet dus naar een echobureau omdat mijn VK ook geen eigen apparaat heeft. Bij dat bureau kan ik gewoon elk moment bellen en een afspraak maken. Ik doe dat meestal ruim op tijd omdat ze vrij snel vol ziten en dan staat hij tenminste. Zo ga ik 5 jan voor de echo van de nekplooi (ben dan 11 weken) en dan maak ik meteen de afspraak voor de 20 weken. Nu weet ik niet precies hoe het bij jou werkt want als je het gewoon bij je VK kan laten doen lijkt het me dat ze het wel bij de volgende afspraak vertellen toch?

Oh en mijn echo met 7,5 week wat al uitwendig en die van 9 weken dus ook. De laatste is vrij helder en ik ben zeker niet de dunste (eerder de dikste ) Nu heb ik nooit een inwendige echo gehad dus ik weet eigenlijk niet hoe dat er uit ziet en of dat mooier zou zijn geweest. Ik kon nu echter alles zien dus was dik tevreden.

Jane: Wat heerlijk, morgen 12 weken. Dat vind ik echt een mijlpaal hoor en een klein klein feestje waard. Geniet ervan.

Ik mag straks om 2045 voor het eerst naar de VK. Zij houden inderdaad avondspreekuur. Ik vind alleen deze tijd nu een beetje laat. Ben moe, had weer een drukke dag op kantoor. Nog 1 dagje cursus en dan................yeah.............2 weken vakantie!!!!!!!!!
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven