JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even spieken en HOERA de eerste baby is geboren!!! Helena, man en dochter gefeliciteerd en wat een mooie naam! En dat klinkt als een super bevalling!

Kom later nog terug maar voor iedereen
haaa Lily ben jij de volgende??

Het is hier per uur verschillend. Het ene uur redelijk heftige krampen en het volgende uur is het rustig. Ik ga die 37 wel halen hoor! (nog drie uur!)

Kitty wat klote meid.. je voelde het wel een beetje aankomen, of niet? He gatver. Wij leven met je mee hoor!
joehoe er is er al eentje!!!! helena gefliciteerd!! en lize, wat een mooie naam!! ik schrik me echt een hoedje, had nog niemand verwacht. denk nog steeds dat het nog heel lang gaat duren met die bevallingen .

sjee ik mag wel opschieten, ben over 2,5 weken ook al 37 weken. oops
Kitty wat balen zeg. Maar als de baby nu nog heeft kunnen draaien is er ook nog wel kans dat die weer goed kan draaien lijkt me of niet? Was het al ingedaald?

Dat is wel gelijk een hele verandering he, als er al zo serieus wordt gepraat over een keizersnede. Lijkt me moeilijk om je verwachtingen zo om te moeten gooien!

Lily, bah die voorweeen van jou. Maar ik moet zeggen dat het wel spannend klinkt als ze niet weg zijn gegaan na het douchen. Dat is toch wel altijd wat ze adviseren als test he?

Sterkte Emms, hopelijk voel je je morgen wat beter!

Ik moet morgen weer naar de verloskundige, ben benieuwd. Vind deze periode wel lastig hoor, zo onzeker. Zal het weken later worden of toch net als dochter voor de uitgerekende datum? Ik hoop het zo!
Kittycat, verdorie zeg. Meteen maar naar een stuit gedraaid.

Lily, volgens mij is je lijf ernstig toe aan bevallen! Die volgende volle maan ga je vast niet halen. En Voyager ook niet
Ik ben vandaag trouwens redelijk uit mijn plaat gegaan. Er viel een brief op de mat, dat ik door mijn zorgverzekeraar was getrakteerd op een lidmaatschap van een website over zwangerschap. Kadootje, omdat ik een kraampakket heb ontvangen. Nou is die site van een bedrijf dat zich o.a. bezighoudt met marketing. Verzekeraar blijkt het versturen van de kraampakketten te hebben uitbesteed aan hen, en dus ook mijn adres te hebben doorgegeven. Inclusief natuurlijk dat ik zwanger ben, en wanneer uitgerekend, heerlijke marketinginfo. Heb ik al die tijd heel erg opgelet me nergens voor aan te melden, omdat ik zo'n schurfthekel heb aan reclame op de deurmat, geeft verdorie de verzekering zelf ongevraagd mijn gegevens aan zo'n bedrijf! En ze beweerden ook nog dat het in de voorwaarden stond... samen met die meneer even gekeken in die voorwaarden, mooi dat het er niet in stond. O, en afmelden konden ze helaas niet voor me regelen. Grrrr!
Helena, proficiat!!!

Rest van de dames jullie kunnen het!!
Ja, dat vind ik echt.
Wen, ik kan me het helemaal voorstellen!

Zelf heb ik me ook juist nergens voor ingeschreven enz om dat soort dingen te voorkomen.

moet toch niet gekker worden dat je verzekering dat zonder toestemming gaat doen!

afmelden mag je weer fijn zelf gaan doen dan, prettig geregeld..

Kitty, wat een toestand zeg, dat je baby nou in stuit is gaan liggen.

hopelijk draait het ook nog terug... in principe kan het nog toch ?

hier was het maandag al wel wat ingedaald en heb het idee dat het de laatste dagen verder indaald.

vraag me dan af of de kans nog aanwezig is dat het draait, lijkt me lastig als je met je kont vast ligt ?

Iemand vroeg of ik dan al een datum wist voor de keizersnee.

die weet ik nog niet, de gyn heeft aangegeven week 1-2

de opname afdeling belt mij een week a anderhalve week van te voren op.

mocht het eerder beginnen dan doen ze het natuurlijk eerder.

moet zeggen... nu de eerste januari baby al geboren is en voy en lil ook al zo onrustig doen begin ik wel op alles te letten wat ik voel.

krijg het ook vreselijk op mn heupen opeens, alles moet anders en af in huis.

ben dr vroeg wakker van

ben benieuwd wie de volgende gaat zijn!
Aaah, de eerste januaribaby!!

GEFELICITEEEEEEEEEEEERD!! Wat geweldig zeg! Wat een ideale bevalling en wat een mooie naam!

Ben helemaal happy voor jullie!!
Ben benieuwd hoe het met Lily gaat! Zouden het dit keer misschien wel echte weeën zijn geweest??
Oh Kitty, wat balen van die stuit zeg en aan stuitbevalling doen ze daar dus zeker niet begrijp ik.. Als je dat überhaupt zelf zou willen. Maar wie weet draait je baby nog, het kan nog wel volgens mij hoor!

Hip, jammer dat je zelf geen invloed hebt op de datum voor de keizersnede! Dat is nou juist het voordeel van zo'n geplande keizersnede vind ik, dat je dat kan plannen! Ik ga er tenminste vanuit dat dat bij het ziekenhuis waar ik de keizersnede nu ga krijgen het geval is. Bij de mijn jongste is dat in een ander ziekenhuis gebeurd en daar konden we gewoon zelf een datum kiezen.

Wendy, wat ongelofelijk irritant zeg, kan mij voorstellen dat je even flink boos geworden bent! Belachelijk ook gewoon dat er nu niets meer aan gedaan wordt door ze.

Ik moet zeggen dat het mij deze keer niet zoveel kon schelen of er veel ongewenste post zou komen, we gaan toch verhuizen over een kleine 4 maanden, dan ben ik van een groot gedeelte al gewoon weer af als het goed is.

Melloo, succes bij de vk vanmorgen! Hoeveel te vroeg ben je de vorige keer eigenlijk bevallen? Vervelend dat je je daar dan eigenlijk helemaal niets van aan moet trekken hè? Dat doe je toch onbewust lijkt mij ja...
Lily nog niet gesignaleerd, zou het?

En kom je anders eens als de wiedeweerga melden!
hai, hai,

Dat van Lily klinkt toch wel als echte weeën!! Ben benieuwd.

Bij mij alles rustig hoor. Verwacht eigenlijk dat het minstens nog een week blijft zitten en waarschijnlijk wel langer. Tis nog te rustig denk ik.

Al kan het stilte voor de storm zijn?

Mij mijn eerste braken mijn vliezen ook 'zomaar' toen ik even naar het toilet ging. Ik had wel een wat zeurende buik maar dat had ik al dagen. Met de weeën begon het pas echt. Echt van die menstruatie krampen die door heel je onderbuik gaan en even vasthouden. Heel wat anders dan harde buiken in mijn geval. Je herkent ze wel als regelmatig als het goed is...

Wordt het erger bij het douchen of in bad gaan dan zijn ze volgens mij echt ECHT!! Dus Lily??

hihi...

Wen. Vervelend idd die marketingacties. Ik heb daarom ook nu geen blije dozen en andere gratis dozen besteld. Ik word nl. nu 2,5 jaar na de eerste nog steeds op mijn mobiele nummer en onder mijn meisjesnaam gebeld voor allerlei acties (pensioenen, verzekeringen etc.etc...). Weet bijna zeker dat dit door de felicitasdoos of iets anders komt.

Wel een apart gevoel hoor. Voyager, Marianne en ik. Het MAG vanaf vandaag. Precies 37 weken.

Ik heb vanavond nog een bijeenkomst van mijn werk hier ongeveer 20 minuten rijden vandaag. Van 17.30 tot ca. 21.30 uur met buffet e.d.. Ik rijd er alleen heen. Verwacht niets.

Maar toch wel spannend om alleen weg te gaan.

Dus please baby houd je vanavond nog even gedeisd. Na de kerstdagen mag je wat mij betreft komen.

Sterkte en succes weer dames.

Groetjes,

Nikiets
Pluk de dag!
Helena, hoe gaat het?????

Ik heb vanacht gedroomd dat iedereen van jullie al bevallen was, behalve ik. Die van mij wou maar niet komen...

Lily en Voy, hoe gaat het bij jullie?

Ik ben vandaag precies 37 weken, maar het voelt nog hetzelfde als gisteren, haha. Vanmiddag krijg ik wel bed in de kamer. Ik hoop nog steeds in 2008 te bevallen.

Wen, balen zeg. En erg brutaal, vooral omdat je zelf steeds zo voorzichtig bent geweest met gegevens doorgeven. Zelf heb ik dus wel van die pakketten gehad. Volgens een vriendin zaten er echt hele mooie dingen in. Nou, je mist er echt niets aan hoor. Ik wou dat ik het niet gedaan had. Wordt nu dus ook gebeld voor marketingactiviteiten en idd die zinloze reclame in de bus. Enfin, ik krijg alleen geadresseerde reclame, dus het valt nog mee, omdat ik geen ongeadresseerde krijg. Ik gooi het bij oudpapier en de telefoontjes kap ik wel af. Ik geef altijd alleen maar mn mobiel nummer en als het te gek wordt met telefoontjes, dan neem ik gewoon een nieuw nummer. Heb ik wel ns vaker gedaan.

Hip, nou ja, uiterlijk week 2, dat is toch goed te overzien. In ieder geval geen 2 weken overtijd.

Melloo, hoe was het bij de vk?

Ik mag morgenvroeg weer voor controle.

Groetjes Marianne
Nikiet, menstruatiekrampen lijken me wel goed te doen. Ik hoop dat het daarop lijkt en dat het niet voelt alsof je dood gaat, (dat hoorde ik laatst...)

Lijkt me heel raar dat ineens je vliezen breken. Eigenlijk kan dat dus om elk moment op elke plek maar zo gebeuren. Best gek. Stel dat je net boodschappen aan het doen bent of zo. Of ergens op een verjaardag zit. Gaat echt zonder vooraankondiging he? Hm...
Ik zit in de pre-baar hel. Sinds gister dus (voor)weeën en die werden steeds regelmatiger en pijnlijker. 2 uurtjes geslapen deze nacht en nog steeds heel regelmatig auw! (*&(*^&%^^& *zucht*zucht*kots*zucht*

Vanmorgen maar de Vk gebeld want de wanhoop nabij.

Die kwam rond een uur of elf en constateerde maar liefst één hele fucking centimeter ontsluiting. Niets dus. Die klote pijn voor niets.

Lig nu in bed met kruikjes en paracetamol (helpt niets) en nog steeds krampen in mijn buik en rug.

Vanmiddag belt ze me en ze heeft twee opties gegeven; 1:bevallen ( maar dan moet het wel doorzetten down under) 2: een pretpil via de gyn zodat ik in ieder geval slaap.

Het lijkt er niet op dat iets doorzet dus ik ga voor de optie slaap. Verder verlies ik inmiddels bloederige stolsels (eet smakelijk) maar dat komt natuurlijk door het gewoel van de vk.

niet*fijn.
Ff snel, meldt!

Met baby keurig in buik. Vanochtend weer bij de gyn geweest, kindje ligt goed ingedaald nu. Bloeddruk weer iets omhoog maar nog geen reden tot zorg.

Vanmiddag kom ik nog even kletsen, ik ga nu lekker liggen!

Tot straks!
Och Lil... ik hoop dat het doorzet meid, dit is ook niks he. Ik duim voor je!!
Lily, maar toch wel 1 cm. Het klinkt nog niet veel, maar begin is er toch? Of ben ik nu iets te optimistisch? Kan me wel voorstellen dat je hartstikke zat van de pijn bent. Ik hoop echt voor je dat het gewoon doorzet en dat de volgende cm's wat gemakkelijker gaan. Ik hoop dat de pil helpt en dat je even lekker kunt slapen. voor jou.

Voy, dat klinkt goed. Hoe is het met jouw pijn?
anoniem_68039 wijzigde dit bericht op 17-12-2008 14:45
Reden: smilie
% gewijzigd
poeh he, het blijft spannend hier.. En door dat stomme werken nog heb ik veel te weinig tijd om alles te checken!

Wat ik trouwens wel grappig vind, is dat de meeste van ons verwachten te vroeg te bevallen, terwijl de statistieken toch laten zien dat de meesten te laat bevallen!

O, voor de liefhebbers, ik heb (eindelijk) een buikfoto neergezet op hyves!
Hee pssst Kittycat, kun jij toevallig een práchtige houten box gebruiken? Ik wilde 'm gaan verkopen via Rollercoaster.ie maar moest ineens aan jou denken. Mocht je interesse hebben, kom dan even naar Emigreren.
hai Lily,

Jee. Maar het begin is er in ieder geval. Wel balen dat de weeën nog niets hebben uitgehaald maar het kan zo omslaan hoor!

Marianne. Met die menstruatie-achtige krampen begon het bij mij tot ca. 4 cm... En die waren te doen...

Maar daarna... Sorry.... Ik begrijp die opmerking die je hoorde want daarna is het geen pretje. Lees het verhaal van Lily...

Maar ook dat verschilt per vrouw hoor. En dames... Makkelijk praten nu hoor. Maar blijf je bedenken dat je het ergens voor doet en dat je binnen afzienbare tijd je kindje in je armen houdt en al die pijn dus ergens goed voor is geweest.

Lily. Bij een eerste kan de ontsluiting helaas wat moeizamer gaan en langer duren. Heb je evt. ook het advies gekregen om te gaan douchen of in bad te gaan? Een warme kruik/zak kan evt. ook wat verlichting geven misschien. En een massage..

Zelf vond ik het fijn om omgekeerd op een harde stoel te zitten en dat was toen een bureaustoel die ik een beetje heen en weer kon wiegen...

Sterkte!!

Net weer een dweilwoede aanval gehad... Ik MOEST nog even de badkamer en bovenverdieping dweilen...

Hihi...

lfs, Nikiet
Pluk de dag!
Lucia, heb je foto bewonderd. Mooi rond buikje. Heb zelf ook nog foto's geplaatst. Ik dacht: nu kan het nog, voor je het weet is de buik weer weg.

Bed staat nu in de kamer en is al in beslag genomen door beide katten.

Nikiet, dank je voor je opbeurende woorden . Ik verwacht ook wel meer dan alleen menstruatieachtige krampen hoor. Maar het idee dat je doodgaat? Ik weet niet hoe dat voelt, ben nl. nog nooit doodgegaan. Maar net wat je zegt: het is bij iedereen anders. Mn moeder was hier net nog even en die vertelde dat zij bij de 1e 2 dagen in de weeen heeft gezeten. Okee, leuk....
Ik ook niet Marianne dat wilde ik ook graag nog even zo houden ook. Ach, 't zal te overleven zijn, aangezien hier op het forum heel wat mensen komen melden dat ze bevallen zijn. En verder is het denk ik afwachten en over je heen laten komen.

Al lijkt me jouw situatie niet fijn Lily! Nu al zoveel pijn, en niet weten hoe lang het nog duurt. Gauw die pretpil erin en lekker slapen!
Balen Lily, dat je pas 1 cm hebt! Lijkt me niet fijn als je steeds zo'n last hebt van je buik en dat het niet opschiet.

Wet je; als ik al jullie angsten en zorgen zo lees ben ik me wel meer en meer ervan bewust dat niemand kan zeggen hoe het voelt en hoe het voor ju als persoon zal zijn. Iedereen heeft zulke andere verhalen. Ik kan nu wel vanalles zeggen over hoe ik het heb ervaren, maar daar schieten jullie niks mee op. Want dat is ook maar persoonlijk, toch?

Maar ik kan jullie wel vast vertellen dat het echt fantastisch is wat er daarna komt! Ik ben echt weer helemaal in love met dit kleine wurmpje. Zoooo klein en zooooo lief en zacht. Ze piept als een baby-poesje, maar wat ze vooral heel veel doet is slapen. Ze drinkt, slaapt en meld zich dan weer keurig om te drinken. Het gaat hier allemaal van een leien dakje op het moment. En het spijt me voor jullie, maar de mooiste en de liefste ligt al hier!! De borstvoeding gaat ook super. Komt al goed op gang. Borsten zien eruit als meloenen en voelen als harde ballen. Maar het werkt weer perfect! En de kleine hapt ook erg goed, alsof ze het al jaren doet!

Ik heb afgelopen nacht zelfs goed geslapen. Lize werd af en toe wakker, ik voedde haar in bed (zoooooo gezellig), ze keek me tevreden aan met de zwarte kraaloogjes en viel daarna weer zonder te piepen in slaap. Dit is te mooi om waar te zijn.....

Ik denk veel aan jullie; check regelmatig wie de volgende wordt. Succes allemaal! Voel me nu een beetje een vreemde eend in de bijt hier. Sla mijn verhalen maar over als jullie nog helemaal niet in de stemming zijn voor gezwijmel! Maar af toe moet ik het kwijt, dus dan kom ik toch even melden hoe happy ik ben enzo.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven