Raak ik hem kwijt?

17-09-2016 11:51 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vannacht niet geslapen. Vorige week kregen mijn man en ik een uitnodiging voor een feestje voor gisterenavond. We hadden al een uitnodiging voor gisteren maar mijn man had die eerste uitnodiging zonder mij te raadplegen geannuleerd en de nieuwe geaccepteerd. Omdat de gastvrouw ons privé nummer niet had heeft ze hem op zijn werk gebeld. Dit werd mij door mijn man gewoon meegedeeld! Het gaat om een echtpaar wat wij via gemeenschappelijke vrienden hebben ontmoet. Ze wonen nog niet zo lang hier en toen ik haar voor het eerst zag gingen bij mij alle alarmbellen rinkelen. Haar man is een jaar of 12 ouder dan zij, zakenman en ze hebben een prachtig huis met alles erop en eraan. Zij is heel erg knap, lang, slank met lang donker haar en 7 jaar jonger dan ik en heeft een erg innemende manier van doen. Ze hebben een giga vriendenkring en wilden ons erbij introduceren. Ik voel me naast haar net een grijze muis en geloof me, over het algemeen heb ik een groot zelfvertrouwen.

We werden allervriendelijkst en goed ontvangen maar ik ken mijn man, we zijn al 22 jaar getrouwd, hebben samen 3 kinderen en hij ziet er erg goed uit. Hij kon zijn ogen niet van haar af houden en was afwezig toen we (erg laat) thuiskwamen. Zij is vlot en mondain, heeft een gezellig gesprek met iedereen, is enorm grappig en de aanwezige vrienden droegen haar op handen. Zij is zo'n vrouw die als je met haar praat je het gevoel geeft dat je de meest interessante persoon op de wereld bent. Daar kreeg ik klamme handen van... Ik heb geen druppel alcohol gedronken, maar voel me alsof ik een enorme kater heb. Ik voel me echt trillerig en beroerd.

Is dit nu zo'n typisch geval van acute jaloezie? Ik heb de hele nacht liggen transpireren van angst en ik zou hen het liefst NOOIT meer zien, maar dat is niet mogelijk! Ik heb dit nog nooit gehad in al die jaren dat we samen zijn. Mijn man antwoordde op mijn herhaaldelijke vragen dat zij inderdaad heel bijzonder is.

Ter informatie moet ik erbij vermelden dat er tussen ons de laatste maanden wat conflicten zijn, voor mij onbeduidend, maar toch. Onze kinderen zijn 22, 17 en 8 jaar.

Heeft een van jullie dit al eens meegemaakt?
Xyz
Zoals jij haar omschrijft is zij een vrouw waar bijna elke man zijn hoofd voor om draait. Misschien vind jouw man haar ook aantrekkelijk maar de kans is klein dat het wederzijds is. Zij heeft keus genoeg en dan valt de keuze denk ik niet op een man met 3 kinderen.
quote:SaveAngie schreef op 17 september 2016 @ 12:23:

Je bent blijkbaar al 22 jaar op je hoede zijn vertrek aan het afwachten?Dat is ook het eerste wat er in mij opkomt.
quote:SaveAngie schreef op 17 september 2016 @ 12:23:

Je bent blijkbaar al 22 jaar op je hoede zijn vertrek aan het afwachten?TO denkt dat die man niet voor hem zelf kan denken. zij manipuleert hem in een huwelijk en weet hem al 22 jaar vast te houden. het is wachten op een volgende vrouw die hem in een affaire manipuleert. Die man is blijkbaar nog al beinvloedbaar
quote:Blondie456 schreef op 17 september 2016 @ 12:26:

Zoals jij haar omschrijft is zij een vrouw waar bijna elke man zijn hoofd voor om draait. Misschien vind jouw man haar ook aantrekkelijk maar de kans is klein dat het wederzijds is. Zij heeft keus genoeg en dan valt de keuze denk ik niet op een man met 3 kinderen.Bovendien is de dame in kwestie gewoon getrouwd.
Jee wat ben jij onzeker over jezelf!!!! Logisch dat je alles vanuit die blik ziet als bedreigend... Deze vrouw, dat je huis rommelig is, dat je niet lekker genoeg gekookt hebt, dat je niet aantrekkelijk genoeg bent..... Als ik bij elk ding zou moeten denken dat de man waar je drie kinderen mee hebt en decennia mee samen bent zomaar de deur uitloopt, zou ik ook niet kunnen slapen.

Ik denk dat het probleem in jouw overtuigingen zit, niet in je man of die vrouw. Heb je daar weleens over gesproken met een psycholoog ofzo?
quote:Dragisa schreef op 17 september 2016 @ 12:27:

[...]

Bovendien is de dame in kwestie gewoon getrouwd.....en kun je het haar niet kwalijk nemen dat ze blijkbaar zo goed in haar vel zit dat het mensen aantrekt.
S-meds, delite heeft het bij het juiste eind... Verkeerd natuurlijk, maar na 5 jaar verkering en aan en uit heb ik ten einde raad die beslissing genomen. Hij was te veel heer om niet zijn verantwoordelijkheden te nemen. Dat wist ik, ik kende hem al zo lang, hij komt uit een respectabele familie die mij voor ons huwelijk niet eens kende. Hij had me nig nooit meegenomen of vootgesteld. Wij hebben nooit een "normale" verkeringstijd gehad. Met mijn schoonmoeder heb ik een moeilijke relatie en wat ik nog niet verteld heb is dat P (zo heet die andere dame) al een poosje brigde speelt met mijn schoonmoeder (dezelfde club). Wij horen al maanden, voordat wij haar ontmoetten, hoe geweldig P is. Begrijpen jullie iets meer van mijn onzekerheid? Ik heb het gevoel buiten spel gezet te worden!
Xyz
Je hebt hem dus eigenlijk nooit echt gehad? Ik denk dat dit de basis is van veel relatie leed. De ander willen veranderen. Dat gaat nooit goed. Iemand die echt bewust voor je gekozen heeft zal hogere drempels hebben te vertrekken.
Je prijst haar wel erg de hemel in terwijl je haar nauwelijks kent. Wat jij beschrijft is allemaal buitenkant. Je beschrijft iemand die je heel knap vindt en die erg spontaan en sociaal vaardig is.

Maar je weet niet hoe haar karakter op een dieper niveau is, wie ze als gehele persoon is. Misschien is ze helemaal niet zo leuk.

En misschien is ze wel leuk. Maar dat zegt niets over jou. Jij hebt je eigen kwaliteiten. Jullie zijn verschillend, maar daarom is zij niet beter.

Volgens mij vergelijk jij je met haar alleen op oppervlakkige punten waar zij , in jouw optiek, beter op scoort.

Tegelijkertijd kan ik me de jaloezie heel goed voorstellen. Het kan ook intimiderend zijn als er een mooie, vlotte vrouw om je man wervelt.

Ik zou er eens over praten met je man.
tja bespreek het met je man zou ik zeggen.
quote:M-Flo schreef op 17 september 2016 @ 12:30:

S-meds, delite heeft het bij het juiste eind... Verkeerd natuurlijk, maar na 5 jaar verkering en aan en uit heb ik ten einde raad die beslissing genomen. Hij was te veel heer om niet zijn verantwoordelijkheden te nemen. Dat wist ik, ik kende hem al zo lang, hij komt uit een respectabele familie die mij voor ons huwelijk niet eens kende. Hij had me nig nooit meegenomen of vootgesteld. Wij hebben nooit een "normale" verkeringstijd gehad. Met mijn schoonmoeder heb ik een moeilijke relatie en wat ik nog niet verteld heb is dat *piep* (zo heet die andere dame) al een poosje brigde speelt met mijn schoonmoeder (dezelfde club). Wij horen al maanden, voordat wij haar ontmoetten, hoe geweldig *piep* is. Begrijpen jullie iets meer van mijn onzekerheid? Ik heb het gevoel buiten spel gezet te worden!

Ten eerste:

Ten tweede: haal die naam weg!!
Dit lijkt wel op zo'n Engelse detective met veel oud geld, ongelukkige huisvrouwen, vreemdgaande en deftige typetjes.
Ik krijg de scene uit Gooise Vrouwen in mijn hoofd als ik dit allemaal lees.

Tigerlili en Fay.... en de groeten van de feestcommissie
quote:lalalief schreef op 17 september 2016 @ 12:36:

Dit lijkt wel op zo'n Engelse detective met veel oud geld, ongelukkige huisvrouwen, vreemdgaande en deftige typetjes.nachtvluchten naar USA, ontvoering van de kat (pers), doldwaze ritjes door the big apple en de tuinman heeft het gedaan
quote:M-Flo schreef op 17 september 2016 @ 12:30:

S-meds, delite heeft het bij het juiste eind... Verkeerd natuurlijk, maar na 5 jaar verkering en aan en uit heb ik ten einde raad die beslissing genomen. Hij was te veel heer om niet zijn verantwoordelijkheden te nemen. Dat wist ik, ik kende hem al zo lang, hij komt uit een respectabele familie die mij voor ons huwelijk niet eens kende. Hij had me nig nooit meegenomen of vootgesteld. Wij hebben nooit een "normale" verkeringstijd gehad. Met mijn schoonmoeder heb ik een moeilijke relatie en wat ik nog niet verteld heb is dat [dinges] (zo heet die andere dame) al een poosje brigde speelt met mijn schoonmoeder (dezelfde club). Wij horen al maanden, voordat wij haar ontmoetten, hoe geweldig [dinges] is. Begrijpen jullie iets meer van mijn onzekerheid? Ik heb het gevoel buiten spel gezet te worden!

Huh? Ben je expres zwanger geworden om hem aan je te binden? Oei......

En idd. haal die naam uit je post!
quote:S-Meds schreef op 17 september 2016 @ 12:37:

[...]

nachtvluchten naar USA, ontvoering van de kat (pers), doldwaze ritjes door the big apple en de tuinman heeft het gedaanOh, die
In dat soort kringen gaat men niet scheiden
[quote]S-Meds schreef op 17 september 2016 @ 12:37:

[...]

nachtvluchten naar USA, ontvoering van de kat (pers), doldwaze ritjes door the big apple en de tuinman heeft het gedaan[/quote

Altijd de tuinman! Vergeet dat niet jongens!
Met de dolk, het touw of de kandelaar?
Nou ja, wat je nooit hebt gehad kun je ook niet verliezen.

Heeft je man eerder een affaire gehad?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Bizar verhaal dit!

Hoe kun je denken dat deze man bij jou blijft als hij niet echt van je houdt maar uit fatsoen bij je blijft?

En wat ben jij dan verschrikkelijk onzeker, om jezelf in een dergelijke positie te manouvreren.
quote:spectral schreef op 17 september 2016 @ 12:39:

In dat soort kringen gaat men niet scheiden Hahahaha! Nee, dat heurt niet.
Mooi verhaaltje, wel een beetje afgezaagd.
Die ben je kwijt natuurlijk.
Ach meid, wat een nare tijden moet jij gehad hebben.

Ik heb niet bepaald bewondering voor hoe je hem gestrikt hebt, maar ik heb wel wat medelijden met je.

Had je hem 22 jaar geleden gewoon laten gaan, dan had je nu ws een lieve man die wel bewust voor jou gekozen had. Nou ja, gedane zaken enzo...

Ik snap je angst wel. Je hebt van die vrouwen die gewoon dat soort gevoelens in je wakker maken.

Hoe is je huwelijk verder? Ik kan me namelijk ook niet echt voorstellen dat je man al 22 jaar met je getrouwd is als hij niet van je houdt.

Overigens ben ik het eens met mijn voorgangers die zeggen dat deze vrouw ws niet geinteresseerd is in een relatie met je man.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven