Lijf & Lijn alle pijlers

Borstverkleining

22-09-2016 10:23 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met een borstverkleining?

Hoe heb je het ervaren? Zou je het opnieuw doen als je alles geweten had?

Hoe verliep het herstel?

Ik heb toestemming om een borstverkleining te laten doen, met terugbetaling van het ziekenfonds (woon in BE).

Ik ben blij, maar ook wel bang. Voornamelijk voor het herstel... met drie kinderen in huis kan ik geen weken "out" zijn.
Mijn werkgever wist het wel, collega´s wisten alleen dat ik een zware operatie heb gehad. Maar goed, ik had toen net een nieuwe baan en collega´s waren toch nog min of meer vreemden. Vriendinnen en familie wisten het gewoon.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:vevana schreef op 22 september 2016 @ 12:02:

Hmm ja, misschien denk ik er zo over omdat man het een heel vreemd idee vindt dat de tepel ergens geplaatst wordt.

Logisch uiteraard, anders klopt het allemaal niet. Maar hij kan zich daar weinig bij voorstellen en vindt dat heel "eng".

Ik ben gewoon bang dat mensen het gaan bekijken als een borstvergroting ofzo. Terwijl dit natuurlijk anders is.

Moet het allemaal nog een plaatsje geven. Maar ik ga er wel mee door. Ik ben nog maar 31 en heb geen zin om met deze borsten nog pakweg 50 jaar opgescheept te zitten. Wie weet hoe ze er dan over 20 jaar gaan uitzien??Ik zou bijna overwegen om hier een foto van mijn borsten te plakken, maar dat is me toch net iets te riskant.....
quote:Genoeggedronken schreef op 22 september 2016 @ 12:12:

[...]

Ik zou bijna overwegen om hier een foto van mijn borsten te plakken, maar dat is me toch net iets te riskant.....

Ik dacht net hetzelfde .

Maar mij werd het als volgt uitgelegd; De tepel is eigenlijk als een paddenstoel, jij ziet de bovenkant van het hoedje, het steeltje gaat gewoon min of meer recht naar binnen. Ze halen de tepel los maar laten het steeltje zitten. De borst wordt verkleind en daarna wordt de tepel weer vastgezet. Eventueel iets verkleind (geef dat wel aan, want die van mij pasten wel bij die F cup maar op een C .. mwah. Maar dat was toen niet gangbaar, geen idee hoe dat nu is).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Haha, ik had hem ook al voorgesteld om voor en na foto's te laten zien... maar hij wou niet

Hoe zit dat qua gevoeligheid aan de tepel?
quote:vevana schreef op 22 september 2016 @ 12:21:

Haha, ik had hem ook al voorgesteld om voor en na foto's te laten zien... maar hij wou niet

Hoe zit dat qua gevoeligheid aan de tepel?Bij mij is dat flink verminderd. Wat overigens een voordeel is want ze waren zo gevoelig dat manlief er niet aan mocht komen.
quote:Ceylon schreef op 22 september 2016 @ 12:24:

[...]

Bij mij is dat flink verminderd. Wat overigens een voordeel is want ze waren zo gevoelig dat manlief er niet aan mocht komen.

Hmm, daar heb ik geen last van. Hopelijk valt dat mee bij mij.

Wanneer ging dat weer: dat je het kon verdragen als hij er aan kwam?
Ik lees aandachtig mee! Hier een cup E-F (omvang 75) en die krengen zitten grondig in de weg Daarbij continu last van mijn nek, hoewel ik daarmee nooit langs de huisarts gegaan ben en niet zeker weet of het van mijn borsten is.... Ik zou zo graag een cup C of D willen!
Geen ervaring met borstverkleining, wel met een vergroting.

Veel informatie gevonden op het borstenforum, hier is ook veel te vinden over borstverkleiningen!

Misschien is het iets je daar aan te melden? Er zijn daar veel ervaringen te vinden en ook foto's.

succes!
quote:vevana schreef op 22 september 2016 @ 12:32:

[...]

Hmm, daar heb ik geen last van. Hopelijk valt dat mee bij mij.

Wanneer ging dat weer: dat je het kon verdragen als hij er aan kwam?

Vrij vlug. Eigenlijk, toen de wonden goed geheeld waren, mocht hij er ook weer aan. Je draagt ook gewoon een bh tenslotte, al is dat in het begin eentje zonder beugels.

En natuurlijk, beetje voorzichtig. Maar dat gaat vanzelf want in het begin ben je ook bont en blauw. Dat je daar niet ruw mee kunt omgaan is op een kilometer afstand nog duidelijk.
En, naar aanleiding van een PB; de eerste maanden moet je die littekens uit de zon houden vanwege de pigmentvorming. Dus als je in februari onder het mes zou gaan, dan niet juichend in mei topless gaan zonnen want dat wordt dus echt afgeraden.
[quote]Ceylon schreef op 22 september 2016 @ 13:01:

En, naar aanleiding van een PB; de eerste maanden moet je die littekens uit de zon houden vanwege de pigmentvorming. Dus als je in februari onder het mes zou gaan, dan niet juichend in mei topless gaan zonnen want dat wordt dus echt afgeraden.[/quo

Hahaha... dat zie ik ook niet meteen gebeuren hoor

Ik zal al blij zijn als manlief me mag zien zonder beha, met licht aan
Hé bedankt al allemaal, ik voel me al iets minder onzeker bij het hele idee..

Als je nog meer tips of ervaringen wil delen, graag
Van mij is het nu zo'n 2,5 jaar geleden, moest twee nachtjes blijven, eigenlijk maar 1 maar kreeg wat verhoging. Er is bij mij in totaal zo'n 800 gram weggehaald en ze zijn behoorlijk gelift. De drains verwijderen is even in jezelf erg hard schelden en dan is het ook weer klaar

Even denken hoor, moest zes weken een sportbh aan, had 1 met voorsluiting, echt ideaal want dan hoef je niet met je armen gestrekt naar achteren om je haakjes dicht te doen. Twee weken moest ik die 's nachts ook aan. Heb veel vestjes toen gedragen want dan hoefde ik geen kledingstukken over mijn hoofd te doen.

Ik heb wel zes weken thuis gezeten maar dat was omdat ik in mijn werk niet eerder terug kon komen, dat was niet vertrouwd. Ik mocht drie weken niet auto rijden, schijnt ook met je verzekering te maken te hebben, maar durfde ook niet, gordel loopt natuurlijk over je borsten en als je plots zou moeten remmen ben je niet blij.

Op dat moment waren mijn kinderen 8, 6 en 2 jaar, met de jongste was het nog wel eens lastig omdat je niet mag tillen en zo. Nu was het "voordeel" (eigenlijk niet maar goed) dat mijn man toen even geen werk had dus ik had alle hulp die ik nodig had.

Oh ja ik ben van cup F naar een mooie cup C gegaan. En wel weer gevoel in mijn tepels, lijkt af en toe soms alsof ze juist gevoeliger zijn dan voor de operatie, vooral als het koud is buiten brrrr.

Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust hoor
Oei drie weken geen auto rijden...? Ik moet elke dag met de auto naar m'n werk, kinderen brengen en ophalen.

Ik heb al door dat ik het heel goed ga moeten plannen allemaal. Jammer dat ik niet meer op wandelafstand van m'n ouders woon

Misschien zo inplannen, tijdens een schoolvakantie, waar ik kan regelen dat de kinderen bij m'n schoonouders in NL logeren ofzo.

Waar haalden jullie je sportbeha? Of welk merk? Moet dat iets specifiek zijn, of gewoon een strakke sportbeha (of net niet strak?!)?

Ik ga dit weekend maar eens een vragenlijstje opstellen voor de chirurg
Pfoe, ik vind jet best heftig hoelang iedereen aan het revalideren is! Ik had gedacht dat het een veel kleinere ingreep zou zijn
Ja, tegen mij zei de chirurg dat het een redelijk zware ingreep is. Er wordt veel gesneden.

Een borstvergroting, of louter een borstlift is blijkbaar veel minder complex.
Je zou het even kunnen navragen bij je verzekering en chirurg, de meningen verschillen nog wel eens over het auto rijden. Maar net wat ik zei die gordel over je borsten voelt niet direct fijn en al helemaalniet bij plots remmen. Je hebt best grote wonden natuurlijk.

En herstel is inderdaad wel een tijdje maar goed daar krijg je ook wat voor terug, de eerste week mocht ik helemaal niks en tweede week iets meer. Maar had desondanks toch open wondje onder de ene borst door dat ik toch iets teveel had gedaan blijkbaar. Er komt direct druk op natuurlijk als je iets doet en het is maar een dunne huid.

Maar inderdaad, schrijf al je vragen op dan weet je zeker dat je niks vergeet
Drie jaar geleden laten doen, ik moest 1 nacht blijven. Ik heb gewacht met de operatie tot mijn dochter niet meer getild hoefde te worden. Het totale herstel was wel zo'n zes weken inderdaad, ik was na drie weken aan het werk. Littekens zijn prima, een stukje is wat dikker en zit net op mijn beha-rand, dat irriteert wel eens als ik teveel aan het sjouwen ben. De littekens rondom de tepel en naar beneden toe zie je al bijna niet meer.

Ik ben er heel open over geweest. En laten we wel wezen, je collega's zien het verschil ook wel hoor. Kun je beter maar duidelijk over zijn dan dat er achter je rug gekletst wordt dacht ik maar.

Ik ben er nog steeds heel blij mee, had ik het maar gedurfd toen ik begin twintig was...
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
quote:Kraaienpootje schreef op 23 september 2016 @ 08:33:

Pfoe, ik vind jet best heftig hoelang iedereen aan het revalideren is! Ik had gedacht dat het een veel kleinere ingreep zou zijn

Ben je een beetje goed in visualiseren??

De chirurg snijdt een rondje rond je tepel, gaat dan recht naar beneden en maakt vervolgens een snee langs de onderkant. Daarna wordt de hele zaak opengeklapt. Het vet wordt verwijderd en uiteraard moeten ze ook een flink stuk huid wegsnijden/knippen, om vervolgens alles weer aan elkaar te naaien. De operatie duurt zo´n drie uur (als ik me goed herinner). Je kunt het bijna vergelijken met een amputatie.

Dit alles gebeurt terwijl jij deels rechtop zit, met je armen opzij en iets naar achter vastgebonden. Ik had achteraf veel meer spierpijn van die houding dan van de operatie zelf.

Bij een vergroting wordt alleen een sneetje gemaakt aan de onderkant en dan kunnen ze daar de siliconen in proppen. Dat duwen ze achter een borstspier. Je hebt daar net zo goed flink blauwe tieten van maar het totale snijwerk is véél minder.
De befaamde anker-methode

God, klinkt wel heavy als je dat zo leest.... aarghhh. Had ik maar normale borsten.
Volledige narcose, je merkt er niks van. Níet googelen op filmpjes van te voren
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Ik heb het laten doen toen ik 17 was is nu 16 jaar geleden.

heb het in 2013 nog een keer laten doen, omdat ze weer waren gegroeid.

Ik raad je aan om 6 weken echt niet te tillen, mocht dit ook echt niet van de arts.

Heb het de eerste keer wel gedaan omdat ik toen nergens last van had en toen ook nog jong was, met als gevolg hele lelijke littekens en een wond die absoluut niet dicht wilde gaan.

In 2013 heb ik me wel aan die 6 weken gehouden en kon dus na een week of 8 weer aan het werk.

Ik had het geluk dat ze me kwamen helpen met mijn huis schoonmaken en mijn vriend hielp mij toen ook mee.
quote:OliviaMoore schreef op 23 september 2016 @ 09:36:

Volledige narcose, je merkt er niks van. Níet googelen op filmpjes van te voren Haha, ja ben je gek! Dat lijkt me inderaad geen strak plan
quote:bjelky schreef op 23 september 2016 @ 09:37:

Ik heb het laten doen toen ik 17 was is nu 16 jaar geleden.

heb het in 2013 nog een keer laten doen, omdat ze weer waren gegroeid.

Ik raad je aan om 6 weken echt niet te tillen, mocht dit ook echt niet van de arts.

Heb het de eerste keer wel gedaan omdat ik toen nergens last van had en toen ook nog jong was, met als gevolg hele lelijke littekens en een wond die absoluut niet dicht wilde gaan.

In 2013 heb ik me wel aan die 6 weken gehouden en kon dus na een week of 8 weer aan het werk.

Ik had het geluk dat ze me kwamen helpen met mijn huis schoonmaken en mijn vriend hielp mij toen ook mee.

Na 8 weken pas? Heb je een lichamelijk belastende baan dan ofzo?

Ik kan echt geen 8 weken van m'n werk weg blijven....
quote:vevana schreef op 23 september 2016 @ 09:39:

[...]

Na 8 weken pas? Heb je een lichamelijk belastende baan dan ofzo?

Ik kan echt geen 8 weken van m'n werk weg blijven....

Jij hebt een kantoorbaan, toch? Dan kun je waarschijnlijk al veel eerder aan het werk. Mij werd autorijden afgeraden, maar ik stam nog uit de tijd dat alleen mega-luxe auto´s voorzien waren van stuurbekrachtiging.

Je kunt de eerste week helemaal niks, vanaf de tweede week gaat het steeds beter en vanaf de derde week kun je aardig normaal leven maar wel aangepast. Niet zwaar tillen, niet diep bukken, armen max tot schouderhoogte omhoog (lastig met haarwassen), niet joggen/hardlopen/springen. Ik was vanaf de derde week weer aan het werk, op het postkantoor destijds. Een collega nam zware dozen aan en voor de rest kon ik eigenlijk alles wel weer. Ook autorijden.

Maar, houd wel in je achterhoofd dat het een zware operatie is en dat er altijd een mogelijkheid is dat er iets fout gaat. Je kunt een ontsteking krijgen bijvoorbeeld. Het gebeurt maar zelden maar toch. Meld op je werk dat je, als alles goed gaat, na twee weken het grootste deel van je werkzaamheden weer kunt uitvoeren. Houd een slag om de arm want garanties daarop heb je dus niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven