Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tmaar schreef op 20 september 2016 @ 19:47:

[...]

http://www.ilovespeelgoed ... Luwtuq9ns8CFUu3GwodQHgCFQ

https://www.lobbes.nl/spe ... ros-constructor-100-delig

https://www.lobbes.nl/spe ... 6-hape-bouwset-basic-hout

https://www.lobbes.nl/spe ... tail/1810359-construxions

Dit soort dingen? Misschien nu nog wat moeilijk, maar met hulp komt hij vast een heel eind. Onze zoon kreeg iets vergelijkbaars voor zijn derde verjaardag (van imaginarium) en vond het toen al heel leuk.

Heeft hij al hamertje tik?

Ja bedankt, staan leuke dingen mee.

Hamertje tik was een groot succes op het KDV laatst, dat ik dat zelf nog niet bedacht had...
quote:paper-note schreef op 25 september 2016 @ 15:48:

Cuboro ken ik. Mooi spul, maar persoonlijk vind ik het echt te duur voor thuis, je bent zo duizend euro verder als je echt Leuk wilt bouwen. Weetniet hoe oudjouw kinderen zijn, maar het is ook best ingewikkeld en meer geschikt voor oudere kinderen, vanaf een jaar of 6.Mijn oudste wordt 6, het zou dan voor zijn verjaardag zijn. Ik vind het ook echt duur hoor. En ik ben inderdaad bang dat 1 doos niet genoeg is en ik zie uitbreidingen van 150 euro.
quote:appeltjesgroen schreef op 25 september 2016 @ 16:06:

Wij hebben Cuboro. Het is belachelijk duur maar wel heeeel mooi speelgoed. Zoon kreeg een doos Cugolino (dat zijn de eenvoudige dozen) van Sint toen hij net 4 was; met wat instructie en trial-and-error kon hij daar best mee uit de voeten. We hebben daarna tweedehands een berg Cuboro bij gekocht; dat is wat uitdagender en heeft hij meer hulp bij nodig, maar niet té moeilijk. Ik had een grote partij op marktplaats gekocht en een deel daarvan weer doorverkocht; dan blijft het qua prijs ook een beetje te doen. Heb uit die partij nog aanvulsets op zolder liggen, die zijn echt nog te moeilijk voor nu. Maar Cugolino en de basisset Cuboro is voor een kleuter, eventueel met wat hulp, best te doen. Het is wel meer puzzelen dan actie/spelen in vergelijking met andere knikkerbaansystemen. Daar moet je kind van houden.

Cuboro blijft leuk, ook voor grotere kinderen. Sterker nog, als het hier op de salontafel staat (daar bouwt zoon er meestal mee) begint volwassen bezoek ook spontaan te puzzelen als ze op de koffie zitten te wachten . Het is intrigerend en uitnodigend spul!

Bijvoorbeeld de knikkerbaan van Haba is wat meer actie en minder puzzelen, en wordt veel meer tweedehands op marktplaats aangeboden. Dat is misschien een leuk alternatief. Verder hebben wij destijds nog naar Kaden gekeken; ook heek mooi maar minder lang leuk qua leeftijd dan Cuboro, en bijna net zo duur.We hebben nu knikkerbanen van trixtrack en zo'n goedkope met van die doorzichtige buisjes. Hij vindt het geweldig. In de speelgoedboeken bekijkt hij ook bij elke knikkerbaan hoe de bal dan moet rollen waar die dan uitkomt en weer verder rolt enz. Hij zou cuboro echt leuk vinden. Juist het uitvinden hoe hij de blokjes moet zetten enzo.
Oh en hubelino hebben we ook vindt hij ook erg leuk.
quote:smart79 schreef op 17 september 2016 @ 13:53:

[...]

Ik weet niet of je makkelijk naar Duitsland kunt, want daar is het stukken goedkoper.

Zelf koop ik playmobil, lego en duplo bij galeria kaufhoff. Wel online want het is te ver rijden. Overigens scheelt het dat ik viavia een bezorgadres heb daar dus geen bezorgkosten heb.

Anders kijken op Amazon?Jij lijkt mij wel ik heb voor de zomer ook het playmobil waterpark en de waterspeeltuin besteld daar en laten afleveren op een adres in duitsland. En ga in oktober een weekend naar mijn ouders en rij dan naar Trier voor de galeria. Ga daar even inslaan dan voor lego en playmobil enzo. Mijn moeder heeft de berghut van playmobil al staan voor dochter. Die was in de aanbieding 25 euro toen. Hier kost hij normale prijs 50 euro ongeveer. Ik rij standaard elk jaar naar mijn ouders in oktober of november om daar de inkopen te doen. Voorheen ging ik dan naar de rofu, nu een keer de galeria proberen
Hier trouwens nog geen speelgoedboek binnen was gisteren bij intertoys, maar daar hadden ze hem zelf ook nog niet liggen voor klanten, terwijl er loeigroot bij de deur "het nieuwe speelboek is uit! stond ik vind het altijd heel irritant, want wij krijgen hem nooit met de post.
Galeria is duur, Lego en Playmobil kosten daar net zoveel als hier.
Is er toevallig iemand met het ikea keukentje die hem een keer voor mij wil opmeten? Ik heb een gratis keukentje van mp staan maar die is ect veel te hoog en zal dat verwacht ik ook nog 1,5 of 2 jaar blijven. Dus ik zoek een keukentje dat lager is en dacht aan die van ikea, maar ik kan nergens vinden hoe hoog het werkblad is in de laagste stand. Is er iemand die dat weet of voor me kan opmeten?
quote:Anouscha schreef op 25 september 2016 @ 18:55:

Galeria is duur, Lego en Playmobil kosten daar net zoveel als hier.Nee hoor, ik heb daar al regelmatig playmobil voor veel minder dan hier gekocht hoor. Als het hier in de aanbieding is, is het ongeveer gelijk met de normale prijs daar. Maar galeries heeft echt vaak nog aanbiedingen en dan scheelt het echt veel. Ik heb vorig jaar de paardenranch daar gekocht voor 80 euro. Die was hier toen niet voor onder de 110 euro te vinden. En hetzelfde dus met het waterpark en de waterspeeltuin. Die heb ik samen voor nog geen 55 euro gekocht, terwijl hier het waterpark alleen al 50 euro is.
quote:-Belle- schreef op 25 september 2016 @ 19:00:

[...]

Nee hoor, ik heb daar al regelmatig playmobil voor veel minder dan hier gekocht hoor. Als het hier in de aanbieding is, is het ongeveer gelijk met de normale prijs daar. Maar galeries heeft echt vaak nog aanbiedingen en dan scheelt het echt veel. Ik heb vorig jaar de paardenranch daar gekocht voor 80 euro. Die was hier toen niet voor onder de 110 euro te vinden. En hetzelfde dus met het waterpark en de waterspeeltuin. Die heb ik samen voor nog geen 55 euro gekocht, terwijl hier het waterpark alleen al 50 euro is.Oh, echt? Ik kom er ook regelmatig, kennelijk mis ik dan steeds de aanbiedingen...
quote:my-little-appletree schreef op 25 september 2016 @ 18:57:

Is er toevallig iemand met het ikea keukentje die hem een keer voor mij wil opmeten? Ik heb een gratis keukentje van mp staan maar die is ect veel te hoog en zal dat verwacht ik ook nog 1,5 of 2 jaar blijven. Dus ik zoek een keukentje dat lager is en dacht aan die van ikea, maar ik kan nergens vinden hoe hoog het werkblad is in de laagste stand. Is er iemand die dat weet of voor me kan opmeten?hoe groot is je kindje nu dan? Als die andere nog zeker 1,5-2 jaar te hoog zal zijn? Hier hebben wij het Ikea keukentje met 2 jaar gegeven en dat ging prima. Ze was toen zo'n 86cm groot ongeveer. Ik kan het helaas niet opmeten, heb hem net verkocht. Hier werd er weinig mee gespeeld.
quote:Anouscha schreef op 25 september 2016 @ 19:02:

[...]

Oh, echt? Ik kom er ook regelmatig, kennelijk mis ik dan steeds de aanbiedingen... Ik was er vorig jaar in december, toen ik die paardenranch zag. Was kerstmarkt in Trier toen, vandaar dat ik het nog weet ook dat grote huis stond er toen voor 80 euro! Waterdingen heb ik in mei besteld volgens mij. Maar op de site is volgens mij vaak veel in de aanbieding.
quote:-Belle- schreef op 25 september 2016 @ 19:08:

[...]

hoe groot is je kindje nu dan? Als die andere nog zeker 1,5-2 jaar te hoog zal zijn? Hier hebben wij het Ikea keukentje met 2 jaar gegeven en dat ging prima. Ze was toen zo'n 86cm groot ongeveer. Ik kan het helaas niet opmeten, heb hem net verkocht. Hier werd er weinig mee gespeeld.Hij is pas 1 en 73 cm, maar vind keukenspulletjes geweldig net als kastjes open en dicht doen. Een eigen keukentje zal hij denkt ik ook al snel heel leuk vinden. Deze kan hij alleen niks mee, het is een zelfgemaakte met oven (deurtje met de scharnieren onder ipv aan een zijkant zoals bij een koelkast) met een te sterke mag eet wat hij niet open kijgt en het werkblad is vrij hoog. Om echt op te 'koken' en aanlokkelijk te zijn om ee te spelen zal het vrees ik nog wel een hele tijd duren.
quote:Anouscha schreef op 25 september 2016 @ 18:55:

Galeria is duur, Lego en Playmobil kosten daar net zoveel als hier.

Vind je?

Wanneer ik de prijzen vergelijk met Bart Smit, Intertoys, Wehkamp, Bol, etc, kom ik bij Galeria toch zo'n 20-25% goedkoper uit. Zeker bij Lego en Playmobil.

Is er toevallig iemand met het ikea keukentje die hem een keer voor mij wil opmeten? Ik heb een gratis keukentje van mp staan maar die is ect veel te hoog en zal dat verwacht ik ook nog 1,5 of 2 jaar blijven. Dus ik zoek een keukentje dat lager is en dacht aan die van ikea, maar ik kan nergens vinden hoe hoog het werkblad is in de laagste stand. Is er iemand die dat weet of voor me kan opmeten?Als ik eraan denk wil ik hem morgen wel even voor je opmeten. Mijn dochter heeft hem voor haar eerste verjaardag gehad en die kan er redelijk goed bij op de laagste stand, ze krijgt zelfs het bovenste kastdeurtje open als ze op haar teentjes gaat staan.
Ik heb dit sorteerbord besteld voor mijn zoon:

Hij houdt enorm van sorteren dus ik denk dat hij dit leuk vindt. Geen idee wanneer ik het wil geven, verjaardag, Sint, kerst, een beloning, gewoon neerzetten etc.
quote:NYC schreef op 25 september 2016 @ 21:17:

Ik heb dit sorteerbord besteld voor mijn zoon:

[img]http://content01.heutink.nl/Foto/500px/522847.jpg[/img]

Hij houdt enorm van sorteren dus ik denk dat hij dit leuk vindt. Geen idee wanneer ik het wil geven, verjaardag, Sint, kerst, een beloning, gewoon neerzetten etc.Mijn zoon van net 3 jaar speelt hier op de peuterspeelzaal met veel plezier mee
quote:Jayla2 schreef op 25 september 2016 @ 22:04:

[...]

Mijn zoon van net 3 jaar speelt hier op de peuterspeelzaal met veel plezier mee

Ik zie het ook al helemaal voor me. Mijn zoon pakt op de psz ook altijd van die sorteerdingen dus denk dat dit wel aan zal slaan.
quote:Verkademeisje schreef op 25 september 2016 @ 20:10:

[...]

Vind je?

Wanneer ik de prijzen vergelijk met Bart Smit, Intertoys, Wehkamp, Bol, etc, kom ik bij Galeria toch zo'n 20-25% goedkoper uit. Zeker bij Lego en Playmobil.Hmm heb ff gespiekt vind het best nog wel schelen.... Helaas woon ik niet om de hoek... Dus zal het met Nederlandse aanbiedingen moeten doen.
Heeft er iemand tips voor een leuke, interactieve pop voor een tweejarige?

Ik zit te kijken naar baby born interactive, baby born hold my hands, vtech little love kiekeboe baby en Miko de leer en lees aap van vtech. Ik kom er alleen echt niet uit welke nou het leukst is.
Wat bedoel je met interactief? Als in, dat hij kan plassen en poepen? Mijn ervaring daarmee is dat dat zooi geeft namelijk. Leuk voor 1 keer, maar je moet er als moeder continu bij zijn als ze dat willen doen enzo. Zag op reclame een babyborn met een bad met schuim enzo. Leuk op de reclame, maar thuis geeft dat zo'n rommel lijkt me.
quote:-Belle- schreef op 26 september 2016 @ 07:00:

Wat bedoel je met interactief? Als in, dat hij kan plassen en poepen? Mijn ervaring daarmee is dat dat zooi geeft namelijk. Leuk voor 1 keer, maar je moet er als moeder continu bij zijn als ze dat willen doen enzo. Zag op reclame een babyborn met een bad met schuim enzo. Leuk op de reclame, maar thuis geeft dat zo'n rommel lijkt me.

Ja precies! Dochter heeft ook een baby born interactive gekregen toen ze twee werd. Maar de voeding heb ik gelijk weggegooid. Ze heeft zo'n magisch flesje waarbij de vloeistof lijkt te verdwijnen maar eigenlijk gewoon in de fles blijft, gekocht bij de action voor paar cent. Enige interactive die de bb hier heeft is zo'n speen die geluid maakt maar verder niet.

Als je echt iets met knopjes etc wil dan zou ik voor wat anders gaan.
quote:Silver_Lining schreef op 26 september 2016 @ 04:01:

Heeft er iemand tips voor een leuke, interactieve pop voor een tweejarige?

Ik zit te kijken naar baby born interactive, baby born hold my hands, vtech little love kiekeboe baby en Miko de leer en lees aap van vtech. Ik kom er alleen echt niet uit welke nou het leukst is.Die van mij schrok zo hard van het gehuil dat de interactieve pop de kast niet meer uitgekomen is. Ze speelt het liefst met poppen zonder geluid. Hier was de poppenwagen die omgebouwd kan worden naar buggy het beste kado dat we haar gegeven hebben. Speelt ze nu (2 jr later) echt nog steeds iedere dag mee!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.

Is er toevallig iemand met het ikea keukentje die hem een keer voor mij wil opmeten? Ik heb een gratis keukentje van mp staan maar die is ect veel te hoog en zal dat verwacht ik ook nog 1,5 of 2 jaar blijven. Dus ik zoek een keukentje dat lager is en dacht aan die van ikea, maar ik kan nergens vinden hoe hoog het werkblad is in de laagste stand. Is er iemand die dat weet of voor me kan opmeten?

Het werkblad is 50 cm. Even voor je gemeten. Dit is de stand zonder de verhoogde pootjes.

Dochter kreeg hem op haar eerste verjaardag en ze speelt er dagelijks wel even mee.
quote:Verkademeisje schreef op 25 september 2016 @ 20:10:

[...]

Vind je?

Wanneer ik de prijzen vergelijk met Bart Smit, Intertoys, Wehkamp, Bol, etc, kom ik bij Galeria toch zo'n 20-25% goedkoper uit. Zeker bij Lego en Playmobil.

Wat vooral scheelt zijn de sonntagsangebot. Op zondag zijn er vaak extra aanbiedingen. En als je dan ook de kortingscode gebruikt bij het aanmelden voor de nieuwsbrief dan kan het echt veel schelen.

De playmobil cruise was hier overal nog 109.95 daar 89.95. Nu inmiddels hier ook. Maar op zondag is hij vaak 74,- en als je dan nog een keer de code gebruikt kost dezelfde cruise nog maar 65,-. Hup 24,- verdiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven