Napraattopic 68

28-09-2016 17:51 3145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Chevron schreef op 29 september 2016 @ 16:07:

[...]

Pas je wel een beetje op, je spruiten zijn zwaar over de datum! Jakkes
250 gr runderriblap

350 gr spuitjes (precies die zak van jouw plaatje gebruik ik ook altijd!)

150 gr rijst

Sambal goreng mix

150-175 ml kokosmelk en 150-175 ml water (ligt een beetje aan hoe nat je m wilt)

Rijst koken en runderriblappen in stukjes snijden (ik doe meestal een soort reepjes, niet te klein)

Vlees aanbakken en de boemboe erbij, spruitjes erbij en even doorscheppen. Dan kokosmelk en water erbij.

Even op zacht vuur gaar laten stoven, afentoe omroeren.

Als de rijst droog is gestoomd, in de pan mieteren en doorscheppen.

Ik gebruik trouwens altijd deze mix, van koningsvogel, want dat is het beste (de enige die werd goedgekeurd door mijn oma als je echt geen zin had om zelf je boemboe te maken).

[img]https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 4388898175[/img]
Nou heb ik ook zin in spruitjes
Oh ik kan nog geen plaatjes plakken met mn nieuwe nick, meteen even aanvragen.

De sambal goreng mix van koningsvogel in ieder geval

http://www.koningsvogel.nl/recept/67/sambal-goreng-mix
quote:Pinda-Kaas schreef op 29 september 2016 @ 16:14:

250 gr runderriblap

350 gr spuitjes (precies die zak van jouw plaatje gebruik ik ook altijd!)

150 gr rijst

Sambal goreng mix

150-175 ml kokosmelk en 150-175 ml water (ligt een beetje aan hoe nat je m wilt)

Rijst koken en runderriblappen in stukjes snijden (ik doe meestal een soort reepjes, niet te klein)

Vlees aanbakken en de boemboe erbij, spruitjes erbij en even doorscheppen. Dan kokosmelk en water erbij.

Even op zacht vuur gaar laten stoven, afentoe omroeren.

Als de rijst droog is gestoomd, in de pan mieteren en doorscheppen.

Ik gebruik trouwens altijd deze mix, van koningsvogel, want dat is het beste (de enige die werd goedgekeurd door mijn oma als je echt geen zin had om zelf je boemboe te maken).

[img]https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 4388898175[/img]Uit jouw link:

Normale prijs: € 1,00

Onze prijs: € 1,10

Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 29 september 2016 @ 16:17:

[...]

Uit jouw link:

Normale prijs: € 1,00

Onze prijs: € 1,10

Afzetters!!!!
quote:Pinda-Kaas schreef op 29 september 2016 @ 16:18:

[...]

Afzetters!!!!Wel aardig dat ze vantevoren al aangeven dat ze je gaan afzetten, weet je tenminste waar je aan toe bent
Hmmmm, lekker spruitjes. Die eet ik vanavond ook. Met runderbraadworst en gebakken aardappels.
Hoe ging dat vroeger toch met anonimiseren? Dat is echt iets van de laatste paar jaar toch? Ging je eerder gewoon weg en kwam met een nieuwe nick terug? Wie weet dat nog?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vroeger is voor mijn tijd Nous, sorry.
quote:_Wollstonecraft_ schreef op 29 september 2016 @ 16:23:

Vroeger is voor mijn tijd Nous, sorry.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dankje pindakaas ik heb je recept even overgeschreven..

En uiteraard koningsvogel want Conimex is natuurlijk als vloeken in de kerk
quote:Nouschi schreef op 29 september 2016 @ 16:21:

Hoe ging dat vroeger toch met anonimiseren? Dat is echt iets van de laatste paar jaar toch? Ging je eerder gewoon weg en kwam met een nieuwe nick terug? Wie weet dat nog?Ja volgens mij wel..
quote:*-_lilith_-* schreef op 29 september 2016 @ 16:20:

[...]

Wel aardig dat ze vantevoren al aangeven dat ze je gaan afzetten, weet je tenminste waar je aan toe bent

Bij mijn toko zijn ze geloof ik nog duurder, 1,25

ik ga een klacht indienen
quote:YellowDiamond schreef op 29 september 2016 @ 16:28:

Dankje pindakaas ik heb je recept even overgeschreven..

En uiteraard koningsvogel want Conimex is natuurlijk als vloeken in de kerk

Veel plezier ermee! Trouwens superlekker eroverheen (naast uitjes en seroendeng) is drooggebakken sambal goreng tempe pedis.

Die kun je hier bij mijn toko gewoon in bakjes kopen, maar weet niet of dat overal zo is.
quote:Chevron schreef op 29 september 2016 @ 16:07:

[...]

Pas je wel een beetje op, je spruiten zijn zwaar over de datum! JakkesIk kom niet meer bij!
quote:Pinda-Kaas schreef op 29 september 2016 @ 16:30:

[...]

Veel plezier ermee! Trouwens superlekker eroverheen (naast uitjes en seroendeng) is drooggebakken sambal goreng tempe pedis.

Die kun je hier bij mijn toko gewoon in bakjes kopen, maar weet niet of dat overal zo is.We hebben hier een hele grote Aziatische supermarkt naast nog wat kleine toko's dus dat moet vast ergens te verkrijgen zijn.
Mooi toch, hoe sommige dingen nooit veranderen. De éen blijft ouwe koeien uit de sloot halen, de ander nooit iets zinnigs bijdragen maar alleen stoken. Sommige zekerheden heb je gewoon in het leven. Fijn.
Klinkt lekker pindakaas , hoelang laat je de riblappen opstaan ? Moet wel een paar uur toch ? Zijn je spruiten dan niet veel te gaar ?
quote:Pretzel66 schreef op 29 september 2016 @ 16:41:

Klinkt lekker pindakaas , hoelang laat je de riblappen opstaan ? Moet wel een paar uur toch ? Zijn je spruiten dan niet veel te gaar ?Ja dat lijkt mij ook dus ik gok dat de spruiten iets minder lang mee moeten pruttelen
quote:Pretzel66 schreef op 29 september 2016 @ 16:41:

Klinkt lekker pindakaas , hoelang laat je de riblappen opstaan ? Moet wel een paar uur toch ? Zijn je spruiten dan niet veel te gaar ?

Nee hoor, half uurtje of zo, drie kwartier max.

Ik prik gewoon afentoe in een spruit en als ze gaar zijn vis ik een stukje vlees uit de pan om te testen en dat is dan meestal wel zacht en gaar. En tegen die tijd is de rijstkoker klaar.

Die runderriblappen zijn niet zo taai, zeker niet omdat je ze in stukjes snijdt. Bovendien is het in dit gerecht wel lekker als de spruiten een klein beetje uit elkaar vallen, dus als ze niet meer helemaal beetgaar zijn is het niet zo'n ramp.
Maar je moet dus wel echt riblappen nemen en geen sukade- of braadlappen
quote:Pinda-Kaas schreef op 29 september 2016 @ 16:55:

[...]

Nee hoor, half uurtje of zo, drie kwartier max.

Ik prik gewoon afentoe in een spruit en als ze gaar zijn vis ik een stukje vlees uit de pan om te testen en dat is dan meestal wel zacht en gaar. En tegen die tijd is de rijstkoker klaar.

Die runderriblappen zijn niet zo taai, zeker niet omdat je ze in stukjes snijdt. Bovendien is het in dit gerecht wel lekker als de spruiten een klein beetje uit elkaar vallen, dus als ze niet meer helemaal beetgaar zijn is het niet zo'n ramp.O oké valt mee dus,nou ik ga het binnenkort eens proberen maar eerst dit weekend bruine bonensoep maken..
Ook lekker!

en ik kan weer plaatjes plakken

quote:Pinda-Kaas schreef op 29 september 2016 @ 17:04:

Ook lekker!

en ik kan weer plaatjes plakken

[afbeelding] gebruik jij voor de spruitjes met rundvlees een braadpan of een wadjang?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven