Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Het is in mijn woning nu 20 graden. Dadelijk mag ik de verwarming aandoen. Normaal ben ik niet erg gevoelig voor kou, maar ik moet er nu toch aan wennen, vooral als ik niks doe (ik ga dadelijk wat huishoudelijke klusjes doen, was opruimen, schoonmaken; de financiële administratie deed ik gisteren).

De vooruitzichten stemmen mij positief, bij behoefte aan wat kouder weer. Overdag (in mijn regio) maxima van ongeveer 16 graden, minima 6 graden. Zouden we over een paar weken winters weer krijgen, en dan vooral in december?
World of Warcraft: Legion
Volgende week komt de temperatuur niet meer boven de 18 graden uit. Het is heerlijk fris nu, en vandaag wordt het maar 15 graden! En volgende week zelfs 14!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ik ga hier toch ook eens wat posten.

Ik ben helemaal geen zomerhater, maar ik ben nu toch echt helemaal klaar met de zon. Ik wil dat het herfst wordt. Lekker grijs en guur weer.

Ik ben nu 9 weken zwanger en helaas extreme misselijkheid en overgeven. De afgelopen weken met zon en warm weer waren echt een hel voor mij. Ik wordt gewoon nog misselijker als de zon weer zo fel schijnt. Elke keer ben ik blij als ik de weersvoorspelling zie, dan wordt er regen voorspeld, maar een dag van te voren veranderd die voorspelling toch weer in zonnig weer.

Pff ik wil winter. Met veel donkergrijs weer, kou en sneeuw
Volgens Weerplaza worden de temperaturen steeds lager komende 2 weken
quote:analist88 schreef op 02 oktober 2016 @ 16:05:

Ik ga hier toch ook eens wat posten.

Ik ben helemaal geen zomerhater, maar ik ben nu toch echt helemaal klaar met de zon. Ik wil dat het herfst wordt. Lekker grijs en guur weer.

Ik ben nu 9 weken zwanger en helaas extreme misselijkheid en overgeven. De afgelopen weken met zon en warm weer waren echt een hel voor mij. Ik wordt gewoon nog misselijker als de zon weer zo fel schijnt. Elke keer ben ik blij als ik de weersvoorspelling zie, dan wordt er regen voorspeld, maar een dag van te voren veranderd die voorspelling toch weer in zonnig weer.

Pff ik wil winter. Met veel donkergrijs weer, kou en sneeuw Gefeliciteerd! En herkenbaar, vorige zomer was ik ook zwanger en ik was dan ook flink misselijk in die periode. Heb toen regelmatig niet kunnen avondeten omdat het gewoon te veel werd. Veel sterkte! En het wordt 13 graden deze week, hang in there!
Ik heb het afgelopen weekend in Parijs doorgebracht, daar was het nog best warm! Hier was het duidelijk guurder en bewolkt. Heb in Parijs wel goed kunnen slagen voor heerlijk winterse mode die deze week gewoon aan kan!
Vandaag voor het eerst niet meer een zomerjas aan, maar een tussenjas. Met zelfs een sjaal. Weliswaar een katoenen, maar toch!

Heerlijk, dat frisse weer!
Wat geniet ik toch van de kou heerlijk Daar wordt ik erg blij van. Mijn mooie laarzen aan
Al ben ik een lente zomer mens wens ik jullie toch een mooie herfst en winter en voor mij weer een excuus om te winkelen
Dankjewel Lavendel!

Vanochtend op de fiets de 1e buur met lichtjes in de tuin gezien
quote:Cookielyon schreef op 05 oktober 2016 @ 10:01:

Wat geniet ik toch van de kou heerlijk Daar wordt ik erg blij van. Mijn mooie laarzen aan Fijn hè! En mn mooie sjaals
Alle ramen open in huis ik denk dat ik straks ga wandelen op het strand heeelijk.
Gisteren en vandaag was het thuis 19 graden. Aangename temperatuur, maar ik verwacht vanavond of morgen de verwarming aan te moeten zetten. Naar het werk trek ik mijn winterjas aan. 's Ochtends naar het werk is het nog pas schemerachtig, om daarna licht te worden. Als ik thuiskom is het nog licht. Als ik boodschappen moet doen, gaat het kort daarna schemeren.
World of Warcraft: Legion
Ik ben vandaag gelukkig

Voor het eerst sinds tijden is het hier grijs en koud weer Heerlijk, hier kan ik echt van genieten.
Echt herfst weer wisselvallig,regen,wind en frisse temperaturen
Hier schijnt de zon in Drenthe. Vanmorgen wel eerst regen.
Ik ben opgelucht, een paar maanden geen 20+ meer! Volgens de voorspellingen komt de temperatuur sowieso niet meer boven de 15 graden uit, dus er valt niks te klagen qua temperatuur.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ik vind die donkere dagen vreselijk, maar probeer graag deze periode door jullie ogen te zien. Lees dus graag mee ;)
Wat is het toch mooi buiten! Ik zit hier uit het raam te kijken naar de prachtig gekleurde bomen!

Wellicht ga ik zo even wandelen en nog meer genieten.

Fijne zondag!
Prachtig hè, dit is echt mijn favoriete tijd van het jaar. Binnen nu en een week maar eens een mooie boswandeling maken, voor het te laat is.

Geniet ervan!
Het ziet er geweldig uit met al die mooie kleuren. Wat geniet ik hier van. Ik ben vanmiddag met de kids lekker in het bos geweest. Daarna pompoensoep gegeten. En nu gezellig kaarsjes aan en een lekkere pot thee. Ik ben zo gelukkig in de herfst!
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Het wordt gelukkig weer wat kouder, ik vond het echt niks dat het weer 15 graden was.

Nu die zon nog een tijdje moven en dan ben ik helemaal blij
Die 15 graden vond ik ook heerlijk hoor. Ik heb nog een namiddag met een boek buiten kunnen zitten. Sjaal om en kopje thee erbij.

Maar nu is het ook fijn!
Oh ja ik houd niet van regen dus het weer viel mij alles mee en daardoor heb ik heerlijk van de mooiste tijd van de herfst kunnen genieten in de bossen. Wat een schitterende kleuren overal, die overigens nog mooier zijn met de zon er op. En dan al die verschillende soorten paddenstoelen, zo leuk!
Ik heb ook niets met regen. Ik heb echt een hekel aan warmte, maar de zon doet me toch wel goed. Het doet toch wel iets met mijn gemoedstoestand. Lekker een stuk wandelen in het zonnetje, warme jas aan, maar niet zo koud dat je helemaal met opgetrokken schouders rondloopt. Voor de winter zie ik het liefst een milde vrieskou met een zonnetje en af en toe een flink pak sneeuw. Ook omdat het bij de tijd van het jaar hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven