Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Engel, lijkt me fijn zo'n uitgebreide controle. Moet vanmiddag weer naar de gyn en zal wel weer een halfuur moeten wachten en zelf binnen 5 minuten weer buitenstaan. Vraag me ook af of anderen dan zoveel meer hebben te vragen. Last van transpireren heb ik niet, lijkt me een vervelende kwaal zeg. Weet de vk hier niets op?

Bokito, zo'n droom heb ik ook weleens gehad, zo mooi Soms voel ik wel een voetje en dan zie ik ook wel een bultje, grappig gezicht is dat. En denk dat je vast niet de enige bent die een keer vergeet de luier te verschonen. Maar kan me voorstellen dat je achteraf flink baalt hoor.

Frans, moet je elke nacht overgeven? En dan zeg je dat je klachten nog wel meevallen haha. Denk dat je Rennie of pepermunt wel al geprobeerd hebt he. Mijn maagklachten beginnen eindelijk wat af te nemen, maar gebruik dan ook Nexium sinds een paar maanden.

Zijn er trouwens meer meiden die sinds de zwangerschap opeens zo'n slechte huid hebben. Begin in een krentenbol te veranderen en das misschien wel leuk zo rond oud en nieuw, maar ben niet meer zo blij als ik in de spiegel kijk. Ook mijn rug en decolllete moeten eraan geloven :( Hoop dat dit na de bevalling echt weer gaat afnemen!
37 weken zwanger!
Goedemorgen allemaal!

Haha frans, dat ben ik Het is echt een avontuur hoor, maar vind het ook zo sneu voor fesaman om het licht aan te doen...

Engel, ik zweet niet echt meer dan anders, maar merk wel dat het anders ruikt zeg maar. Mmm lekker fris praatje.

Dat plakje kerststol klinkt erg lekker, ga ik ook doen!
Hi allen,

Ja hoor, begin nu toch wel langzaam aan te merken dat de zwangerschap ietsje zwaarder aan het worden is. Last van bekken en schaambot, begin nu echt officieel te ´waggelen`...mn eetlust is niet wat het geweest was, eet nu echt veel kleinere porties ook, veel meer hoofdpijn overdag, en ook iets sneller moe s´avonds....

Zit nu op mn werk (yeah, de laatste drie daagjes voor mn verlof...!!) en ben nu toch wel erg blij dat ik ervoor heb gekozen 6 wkn van tevoren te stoppen. Ben ook echt niet productief vandaag, ben blij als de werkdag weer voorbij is. Ach, misschien heb ik vannacht gewoon iets te weinig geslapen....

Slapen snachts doe ik gelukkig nog wel goed.

Engel, transpireren heb ik gelukkig niet veel last van.

Fennah, de huidperikelen herken ik wel. Gelukkig niet zo op mn gezicht, maar mn rug en decolette moeten er helaas wel aan geloven. Hopen dat het straks inderdaad snel voorbij is. Want het is echt geen gezicht...

Bij mn laatste controle twee weken geleden zei de vk dat het hoofdje al beneden lag. Ik dacht al dat ik daar een paar keer de baby heb voelen hikken. Maar vanochtend voelde ik de baby dus boven mn navel hikken. Hoop dus zo niet dat ie nu bij 33 wkn alsnog in stuit gedraaid is en het hoofdje nu boven ligt.

Voelen jullie nu ook niet dat de schopjes zijn veranderd is andere bewegingen. Dat je opeens een hard lichaamsdeel voelt voorbijkomen, en dat daarna ook weer snel over. Het zijn bij mij in ieder geval niet meer die vele schopjes die ik een paar weken terug voelde. Het lijkt wel of de baby ook iets rustiger is geworden, zal wel aan de beperkte ruimte liggen.

Is er al iemand begonnen met het insmeren van die olie (ben even de naam kwijt) zodat het straks tijdens de bevalling allemaal wat soepeler is daar beneden?

Nou, fijne dag allemaal!
dat smeren met wonderolie ed zijn allemaal bakerpraatjes (heb ik van horen zeggen) maar baadt het niet het zal ook wel niet zo heel veel schaden.

transpireren: dat niet, wel een andere lichaamsgeur maar ben ook heel erg warm. Een kacheltje zeg maar. Voor mij hoeft de kachel wat dat betreft ook niet zo hoog (16 is ruim voldoende) als deze hoger staat dan 19 krijg ik het bleodheet en wordt snauwerig. Dus de rest van het gezin heeft een extra trui aan en ik hobbel vrolijk in een shirtje door de keet.

moet ff nar toilet.
Oh ja, zal mezelf ook nog even kort voorstellen,

Ben Meike, 27 jaar, getrouwd, woon in het westen van het land (randstad), dit is mijn eerste zwangerschap. het verloopt tot nu toe best goed, hopen dat dit ook zo doorgaat.

Tja, wat moet ik nog meer vertellen...@de nieuwelingen, als jullie vragen hebben, vraag maar raak hoor....

Bye,
Kom net van de controle bij de gyn vandaan. Gelukkig was alles weer goed, maar had ook niet anders verwacht eigenlijk.

De baby was wel al ingedaald en dat voelde ik dus al. Vind het wel een fijn idee dat de baby al met zijn koppie naar beneden ligt. Daarna nog ff naar de stad voor wat kleding voor de kerst. Pfff wat een drukte zeg. Morgenochtend maar vroeg opstaan want we moeten nog steeds kerstcadeautjes kopen.

Meike, charmant he dat waggelen haha, maak ik me ook schuldig aan hoor ;) Herken het wel wat je schrijft over de bewegingen van de baby. Soms wel schopjes, maar nog vaker voel ik zijn kontje wat verschuiven haha. Had ook ergens gelezen dat dat insmeren de boel wat soepeler maakt, maar voel er niet zo veel voor om daarmee te gaan starten.
37 weken zwanger!
even kort, probeer vd week de tabel weer een update te geven.

Vandaag bij de vk geweest, kreeg ik in ene een echo. Best leuk zulke verrassingen

De kleine meid groeit prima en zal gemiddeld op 7 pond uitkomen. Nou ik teken ervoor, want mijn zoontje was 9 pond, scheelt toch weer een kilo'tje! En dat is aardig wat op een paar kilo baby

Meiden geniet lekker van jullie vrije dagen / verlof etc. Kom snel weer even gezellig doen!

bye bye
Gelukkig gaat alles goed met je Loewyz.

Fijn om te horen dat meer mensen op instorten stonden na de laatste werkdag. Ik prijs me nog steeds gelukkig met mijn baas die me de laatste twee weken minimaal ingepland had en daar nu een groot kruis doorgezet heeft omdat het niet nodig gaat zijn. Vandaar dat ik nu wel 6 weken voor de bevalling al verlof heb terwijl ik gezegd had tot 4 weken voor de bevalling door te werken.

Ode aan haar!

Vandaag maar 2 uur gewerkt, was ook wel weer genoeg. Daarna lekker geslapen en voel me nu helemaal oke! Geniet enorm van mijn verlof zo pril als het nog is.

Lekker veel leesvoer hie rop het forum.

O, ja ik heb het ook wat warmer dan normaal, zeker na activiteiten als fietsen en wandelen.

Ik heb mijn bed op bierkratten straks, maar dat wil ik zelf pas met 37 weken of als ik het echt niet meer vertrouw, het is redelijk hoog en als de kuitkramp weer terug kom val ik weer uit bed. Dat lijkt me een slecht plan. Ik vind m'n bed nu hoog zat. W.b zeiltje, wij hebben een 2-persoonsmatras dus een 1-persoonshoes, daar heb ik niks aan. Weet iemand hoe dat zeiltje erop moet?
Dames ik hou jullie niet meer bij!!! Er wordt hier zo hard geschreven....

Leuk om van iedereen weer even te lezen wie ze zijn en hoe de zwangerschap is gegaan! Goed idee van die nieuwelingen!!
Ha dames,

ik hou jullie idd ook niet meer bij, net als Lein.. of tenminste.. zoals floortje al schreef: fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben die een soort van op instorten stond.. Vandaag is verlof dus begonnen!!

Vanmorgen VK geweest, bloeddruk was ietsie gestegen 135/95 terwijl het elke keer 110-70 was.. Dus vanaf nu moet ik elke week komen. Het kleine meisje lag er op de echo weer heerlijk bij zeg, zo leuk om te zien.. en ze was errug wakker!! VK kreeg een harde trap terug tegen het echo-ding.

Engel, wat een leuke foto zie ik bij je profiel!! Leuk leuk leuk!!!

Nu moet ik ff eten.. En morgen heb ik helemaal nog niets afgesproken, heeeeeeerlijk!! Eindelijk tijd en puf om te forummen!!
Zo sjaanie 135/95 is dat niet erg hoog???? Of hoef je je geen zorgen te maken? Ik dacht altijd dat onderdruk van 95 richting zw vergiftiging gaat. (wil je niet ongerust maken hoor, puur een vraag!!!!)
zweten, waggelen, anders geuren... nee helemaal niet.

waggelen.... yep van links naar rechts raak nog net de vloer niet

andere schopjes... ook, moet regelmatig een voet 'terugduwen'

de baby is ook rustiger dan voorheen, maak me geen zorgen.

We zijn nu echt met de laatste weken bezig he. Iedereen is toch bezig met de gedachte hoe het kindje ligt en met de laatste dingen om helemaal klaar te zijn voor het oergeweld...

heerlijk

Hier ook nog steeds om de 3 weken naar de gyn, vind het wel prima. Zolang het goed voelt anders trek ik wel aan de bel.
Idd barrel, daarom dus maandag weer terug, maar als ik me eerder vreemd/ongerust voelde, moest ik wel bellen en evt. langskomen.. Ik hou ook erg veel vocht vast, waar dit eerst alleen 'sa vonds was, is het nu de hele dag dat ik met 'stalpoten' loop (waggel..)

Ohja, kindje ligt al ingedaald..
En idd voeten terug duwen.. rechtsonder mijn ribben, hihi..
Ik kan het ook niet bij houden, gaat nu wel heel snel.

Sjaanie minder dat je bloeddruk hoog is. goed in de gaten houden.

Loewyz fijn dat het goed met je gaat.

Weet niet meer wie het vroeg van het zweten, maar zweet ook veel meer dan normaal.

Heb zelfs last van zweet handen en voeten.

Eerder had ik het veel kouder in de winter en nu slaap ik alleen met een hempje aan.

Ik ga nu nog een keer in de 3 weken naar de gyn en weet niet hoe het vanaf de volgende keer gaat.

Wel jammer dat ik zo weinig van de baby voel als ik jullie verhalen zo hoor.

Mag als ik het wil wel een extra ctg laten maken maar denk niet dat ik dat deze week ga doen.

En hier ook al aardig aan het waggelen. hihihi

Vandaag nog wat dingetjes bij prenatal gehaald.

Heb nu bijna alles compleet denk ik.

Hoeveel hydrofiele luiers heb je nodig? ik heb er nu 12 is dat voldoende.

En vanmiddag nog een geboortekaartje uitgezocht en besteld was er helemaal verliefd op en past helemaal bij ons.
Ik hoor van 'iedereen' dat hydrofielluiers er doorheen vliegen en dat 12 stuks aan de krappe kant is. Ook de kraamzorg wees mij hierop maar ik had er toen al braaf 18 in de kast liggen . Mochten dat er nog te weinig zijn: de hema is hier om de hoek.

Ik heb het zwanger niet significant warmer dan niet-zwanger en zweet niet meer dan normaal (maar ik zweet normaal eigenlijk alleen in de sportschool).

B12, wat jammer dat je de baby niet zo veel voelt, ligt je placenta ervoor? Ik word soms helemaal gek van de mijne, dat is zo'n woelwater. Ik voel hem wel een paar uur per dag bewegen en word er 's nachts ook wakker van, hij kan flink hard schoppen, als ik in bed tegen mijn man zijn rug aan lig met mijn buik, voelt mijn man hem schoppen. Hij ligt nog in een stuit, dus iedere keer staat hij in mijn blaas

Van slapen is niet veel gekomen, vannacht. Ik heb om 3 uur nog allerlei kleertjes uit staan pakken en sorteren om te wassen, vandaag. Uiteindelijk sliep ik om een uur of 4 ofzo. En ik ben bekaf nu, want ik heb vandaag niet meer geslapen omdat ik bang ben dat ik dan vannacht weer niet slaap.

Wat is er een verschil tussen de verloskundigefrequentie!

Ik weet niet meer wie (sorry!) een hogere bloeddruk had, maar voel je je ook vervelend?
B12, ik gebruikte de hydrofielen overal voor (afdrogen twee per keer, onder het hoofdje in bed, op het aankleedkussen vanwege spuitpoep, als spuugdoek, want af en toe kwam melk in golven terug en dan heb je niets aan zo'n klein spuugdoekje), dus ik heb er meer in huis gehaald.

Maar dat kun je altijd na de geboorte ook nog doen als je een beetje weet hoe je die dingen gaat gebruiken (voor het zelfde geld vind jij het helemaal niets...). De Hema en Prenatal zijn er in februari en maart ook nog!!!
Zal het morgen gelijk eens aan de VK vragen over die klotsende oksels van mij. Begin nu toch wel steeds vaker harde buiken te krijgen vooral 's avonds. Voel de baby wel hartstikke goed ondanks dat de placenta bij mij ook van voren ligt.

Loewyz en Fennah: fijn dat bij jullie ook alles goed was bij de controle.

Sjaanie: is de foto van de 3 d echo, ben er echt superblij mee, heb ze ook laten afdrukken als kerskado voor onze ouders.

Ga lekker slapen!

Groetjes Engel
Engel jou 3d foto is ook erg duidelijk, mooi hoor!

Benieuwd of het kindje zo duidelijk op de echo lijkt straks.
Vandaag eerste verlofdag!!!!

En nu even bijlezen....
Konela, ik ga om de 3 weken nu nog, vandaag ben ik 32 weken.

Extra zeiltje: in mijn kraampakket zat een heel fijn zeiltje, dat voelde je eigenlijk niet. Dat heb ik nog bewaard, dus dat gaat er over een paar weken op. Je kunt wel wachten tot 37 weken, maar ik durf dat niet aan hoor. Zeker omdat ik geen last heb van dat ding.

O ja, plassen: sinds mannetje zo laag ligt is 4 keer per nacht geen uitzondering. Maar gelukkig wel boven. Hihihi, met een zaklamp!

Sjaanie, moet jij niet naar de gyn? Zodra vorig jaar mijn bloeddruk boven de 90 steeg moest ik naar de gyn voor bloedonderzoek, een hartfilmpje van de baby, echo, etc. Want dat kan een begin zijn van zwangerschapsvergiftiging! Gelukkig was er bij mij niets aan de hand, maar ik mocht niet meer thuis bevallen helaas.

B12, ik had 18 hydrofielen en soms nog tekort.......En ik herken dat weinige voelen hoor. Gisteren heb ik hem de hele dag niet gevoeld. En dan is het heerlijk om 's nachts in bed opeens een kwartiertje gefriemel in je buik te hebben

Engel, ik krijg ook steeds meer harde buiken, gisteren bijna de hele dag. Dat schijnt er bij een tweede echt bij te horen, zeker in de laatste fase.

En dan ga ik zo dadelijk voor 2 weken boodschappen doen. En dan LUIEREN!!!! Ben zo blij dat ik verlof heb en dat er niets meer echt hoeft. Heerlijk!
Hallo dames!!

Jemig, ik heb het niet allemaal kunnen lezen hoor!!

Sommigen zijn al met verlof begonnen. Ik moet vandaag nog werken en dan nog twee weken de maandag en de dinsdag. 6 januari is mijn laatste werkdag. En ik kan niet wachten. Icm peuter thuis is het nu echt wel zwaar. 3 dagen werken + alle andere dingen. ( helaas kan je bij een tweede zwangerschap niet zo makkelijk onderuit als je het nodig hebt ) en dat begint wel op te breken. Ben er erg aan toe om rustig aan te kunnen doen. En ik kijk ook uit naar de dagen dat zoon op het kdv zal zijn en ik helemaal niks hoef te doen. Alhoewel ik wel allemaal dingen in mijn hoofd heb gehaald die persé voor de bevalling gedaan moeten worden.

Verder last van allerlei kwaaltjes. Maar niet onoverkomelijk. De harde buiken zijn het vervelendst. Bij het minste geringste staat de boel strak. Niet leuk!

Ik moet volgende week maandag weer voor controle (ben dan bijna 33 weken) en dan moet ik om de twee weken. Ik sta ook steeds erg snel weer buiten. Als je wat wil vragen moet je echt onderbreken, want het moet allemaal snel snel.

Bij de vorige controle lag de baby nog in stuit, dus ik hoop ontzettend dat hij er nu wel goed bij ligt.

Ik heb het idee dat ik weer voeten voel bij mijn ribben, maar kan ook zijn dat hij overdwars ligt. Ben erg benieuwd.

Ik lees wel regelmatig mee hier hoor, maar heb vaak geen puf meer om te reageren. Ben jullie niet vergeten en ik hoop in mijn verlof weer wat meer hier te komen.
Biaha!! Dat had ik ook hoor, echt geen puf meer om nog te forummen erbij en nu lekker verlof! DUs maak je er niet druk om!

Origineel, ik heb dus vanmorgen toch maar even voor de zekerheid mijn urine alvast opgevangen, net gebeld en potje gebracht. En nu belt de VK me eind vd ochtend terug. Kunnen ze dat trouwens zo snel onderzoeken of moet dat naar een lab? Ik maakte me toch een klein beetje zorgen; ik heb op babyinfo.nl zitten lezen en daar stonden 5 symptomen, ik heb ze eigenlijk alle 5.. (maar nooit bedacht dat dat met zwangerschap te maken kon hebben, lichtflitsen zal wel komen doordat ik mijn bril niet genoeg op heb - bandgevoel om mijn buik had ik ook voor de zw.schap wel eens - opgezwollen handen en enkels horen er bij dacht ik - tintelingen in mijn vingers die weet ik ook aan vocht vasthouden).

Maar even afwachten dus.

Ik heb idd ook nu al 18 hydrofielluiers.. En 680 truitjes en broekjes.. :-)
Och jee Sjaanie, wat spannend!

Ik hoop voor je dat het allemaal nog meevalt en de uitslag positief is zometeen.

Sterkte in ieder geval.

Liefs Lein
duim duim duim duim voor sjaanie!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven