JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Melloo is helemaaal niet geweest vandaag hè! Ik weet eigenlijk niet zo goed of zij zich elke dag trouw gemeld heeft de laatste tijd...

Maar goed, meiden, fijne nacht allemaal! Ik ga lekker slapen... (hoop ik tenminste)
Hier ben ik hoor! Lees steeds wel mee, maar niet altijd tijd om te melden. Zal vanaf nu aan mijn meldplicht gaan voldoen...

Hier dus nog niks aan de hand, lief had de 22ste gezegd maar dat wordt hem dus niet. Het zal toch vast een kerstkindje worden.

Voy, wat balen zeg, jullie helemaal naar het ziekenhuis en het gesleep met jullie (zieke?) meisje en dan zo weinig resultaat!

Inderdaad een prachtige datum Hip, en fijn dat er nu iets vaststaat!

Lily, ik vind je stoer! Ik hoop op een rustige nacht voor je!

Helena, wat een heerlijke verhalen. Dat klinkt goed, ik wil ook! Hoe vindt dochter haar zusje?

Ik hoop voor iedereen op een rustige nacht, of dan tenminste een onrustige nacht met een baby als resultaat! Slaap lekker!
Wen, idd succes morgen met de kozijnen. We horen vast nog wel hoe het gegaan is.

Ik heb idd iedere week toneelrepetitie van oktober tot maart. Is niet vermoeiend hoor, juist ontspannend. Wordt veel gelachen, we zijn een leuke club. Alleen het thuis leren valt wel ns tegen: daar kan ik niet altijd de tijd voor vinden. Of eigenlijk vind ik dan andere dingen belangrijker. Maar ik heb gelukkig geen hoofdrol, want dan moet je echt veel leren. Daar heb ik geen zin in. Ik heb nu wel een redelijk makkelijke rol: veel reageren op wat anderen zeggen en vragen, dus dat is wel goed te doen.

Ik ga ook zo slapen, Heb een beetje last van zuur, dus net 2 rennies gehad. Zo konijn nog stukje brood geven en dan duik ik ook mn bedje in.

Trusten iedereen (hoop ik tenminste voor iedereen.)

Ik denk dat qua zeur in de buik toch wel rustig was hoor, dus ik denk op zich niet dat het voorweeen waren. Vanmiddag en vanavond wel wat drukkend, maar verder niet. Ben benieuwd hoe het vanacht gaat.
Zijn er hier nog babies geboren?????
Hier helaas niet. Nog 6 dagen tot de uitgerekende datum. Lief moet vreselijk veel overwerken door kerst dus dochter en ik hebben vanmorgen al even tegen mijn buik geroepen: 'kom, kom, zusje'. Maar dat heeft nog geen resultaat...

Hebben de anderen goed geslapen?
Ja, ik heb redelijk goed geslapen! Maar ik ben dan ook pas 35 weken zwanger vandaag...

Jammer Melloo dat er nog niets is gebeurd. Maar morgen is het eigenlijk een soort van D-day voor jou toch? Omdat je dochter ook 5 dagen voor de datum geboren is? Ben benieuwd of het een kerstkindje wordt voor jou!

Lily, Voyager, hoe was jullie nacht???? Misschien iets gebeurd bij één van jullie?

Ik heb een drukke dag vandaag dus ben bang dat ik de rest van de dag niet zoveel te vinden zal zijn hier...
Ik heb redelijk goed geslapen al heb ik vandaag een drukke en spannende dag voor de boeg.

Voyager, jij hebt ook een enerverende nacht gehad zeg. Hoop dat het vannacht wat rustiger is geweest.

Lily, ik zou ook voor optie 2 gaan. Vind het wel goed dat de arts je die keus geeft. Hier wekken ze de bevalling gewoon op, zelfs als de baby nog niet ingedaald is.

Hip, jou keizersnede is dus ook dicht bij je uitgerekende datum gepland. Ga dat vanavond ook proberen te regelen al zullen ze 9 januari wel niet doen als ik 7 januari uitgerekend ben. Zelf vind ik 5 of 6 januari ook wel mooi (op 5 januari zijn we verloofd 2 jaar geleden en vorig jaar zaten we die dag op in het Opera House in Sydney een concert van Jose Carreras bij te wonen). Goede herinneringen dus aan die dag.

Mijn man heeft vanaf vanmiddag 2 weken vakantie. Hoop dat z'n nesteldrang dan ook begint.... anders zorg ik daar wel voor!

Ik moet er nu snel vandoor. Ik heb vroeg in de middag een afspraak voor die accupunctuurbehandeling en daarna moet ik naar het ziekenhuis voor de echo en afspraak mbt keizersnede. Heel dubbel allemaal dus. Check later wel weer voor babies!
He Voy, wat een nacht heb jij gehad zeg! Hopelijk afgelopen nacht iets rustiger??!? Kan me voorstellen dat je bekaf bent en ff geen zin hebt om achter de pc te kruipen.

Kitty; een spannende dag voor je inderdaad veel succes. Was gister wel alles ok bij de gyn?

Lily; nog een beetje kunnen slapen met die pillen? Hoop het voor je. Je moet toch een beetje slaap inhalen zodat je niet uitgeput begint straks aan je bevalling.

Marianne; spannend bij jou nu dus ook gerommel. Doe maar rustig aan. Je klinkt toch best druk (qua dingen doen). Terwijl je in het begin zoiets had van wat moet ik allemaal gaan doen haha grappig.

Helena; leuk dat je toch even tijd maakt om te reageren. Weten we weer helemaal waar we naar toe leven! Blijf nog maar ff zitten op die roze wolk.

Lucia; lekker aan het genieten van je verlof? Zijn jullie al uit de namen? Las net op hyves dat Evince eruit is. Jij ook?

Evince; mooie namen hoor en dat mede dankzij het forum, leuk!

Melloo en Emmsl jullie maken het wel spannend hoor. Piepen jullie nog voor Lily en Voy? Willen wel snel een nieuwe baby hoor ;)

Wen; ook al zo druk met je werk en dan ook nog veel afspraken. Doe je het rustig aan. En heb jij je man al kunnen overtuigen qua namen?

Nikiet; fijn dat je relatie stabiel is. Heb je wel nodig in deze spannende tijden. Hopelijk kunnen jullie na de bevalling en de kraamperiode weer aan de relatie werken. Kan me voorstellen dat je het gebeuren niet zomaar kwijt bent!

Hip; mooie datum 9-1-2009! Ik wil ook ergens rond die datum. Al moet ik zeggen dat nu veel dingen gedaan zijn en ik hier veel lees dat de baby's mogen komen, ik er nu steeds meer 'klaar' voor ben.

Gister naar de verlos. Een gesprek over de bevalling. Nou meer een verhaaltje van 5 minuten van haar kant. Nog vragen? Eeehhhh nee... Nou ja, we zien wel hoe het gaat. En wil toch in het ziekenhuis bevallen dus. Verder ook alles goed. Mag oudjaarsdag weer op controle ;).
Jahaa! Melloo je hebt totale meldplicht hoor!

Marianne ik las dat je na de twee Rennies nog even het konijn en een stuk brood ging eten, huh! Maar goed dat ik nog een x las :D

Kit, ik hoop dat de baby zo schrikt van de naalden dat ie gelijk gaat draaien! Succes!

Nou die pillen werken hoor, jeeetje! Ik heb tot 10u geslapen, wel af en toe wakker van een kramp of plas maar kon daarna gelijk doorslapen dus echt helemaal goed.

Ik ben echt wel heel opgelucht hoor, dat ik nu gewoon van week naar week kan leven én kan slapen is heel erg prettig. Dat maakt het gewoon wat overzichtelijker allemaal.

En daarnaast kan ze natuurlijk ook nog besluiten of eerder te komen maar die afspraak volgende week ga ik vast nog halen en dat is prima zo.

En dan de garantie dat als ik NU roep dat het zo niet meer gaat ik morgen kan bevallen geeft rust, niet dat ik voor die optie zou gaan maar het kán!

Ik ga eens uit bed klimmen, meneer Albert komt zo de kerst boodschappen brengen (werkelijk de meest relaxede service ooit!). Ik ga als hoofdgerecht in knoflook bouillon gegaarde zeeduivel met doperwtjes en krokante Gnocci met zeezout maken en als dessert chocolade cakejes met een vloeibare witte chocolade kern. Man maakt het voorgerecht; gevulde portobello met ?

Vanmiddag maar een scones gaan bakken, daar heb ik zo'n zin in!
Hoi!

Qua weeën rustig vandaag. Ik vermoed wel iets van een blaasontsteking, dus we gaan zo even een potje inleveren, en daarna moeten we gelijk door naar de kinderarts met mijn dochter. (controle).

Dan even slapen en daarna naar Ikea voor een nieuwe bankhoes.

Ik heb wel enorme keel en oorpijn, dus ik denk een of ander smerig virusje.

Vanmiddag als het even rustig is kom ik bijkletsen, dag dames!

Oh, vannacht wel beter geslapen, alleen elk uur wakker geweest, echt stipt om het uur. Gek he, zo'n interne klok!
quote:lily_lamb schreef op 23 december 2008 @ 10:50:

als dessert chocolade cakejes met een vloeibare witte chocolade kern.
YUMMIE, dat klinkt errug lekker lily!! Ik was helaas te laat met het bestellen van boodschappen bij albert nu moet ik toch zelf.

Onze gasten zijn kalkoen gewend met kerst en ik had bedacht om dan maar een recept met een hele kip te maken. Heb t al aardig bedacht allemaal. Hele kalkoen lijkt me toch wat ingewikkeld, haha.

Wat lekker dat je zo goed geslapen hebt, daar knapt n mens van op!

Nou Chili, spectaculair gesprek inderdaad! Ik heb dat gesprek morgen. Ze hebben er een dubbel consult voor ingepland, ben benieuwd.

Kitty, ik hoop dat de accupunctuur aanslaat!!

Melloo, jeetje, nog maar 6 dagen voor DE datum. Komt nu echt zoooo dichtbij allemaal!

Ik check straks weer even!
Lily; fijn dat je goed hebt geslapen. Doet je vast goed! Hmmm jou toetje klinkt ook goed. Ik ga de chocolade taart met noten van Jamie maken. Lijkt me ook wel wat.

Voy; jij ook een goede nacht gehad nou ja, beter dan de laatste, fijn! Succes bij ikea... zal wel druk zijn! Geen mazzelen voor je dochter??

Lucia; bij mij ook dubbel consult maar geloof dat ze haast had. Succes morgen
ben ik weer even!

Lily, hoe lang heb jij bloed/slijm verloren na het toucheren? Ik nog steeds namelijk. Niet veel, maar steeds een beetje..
Chili, nee geen waterpokken ( ) voor mijn dochter gelukkig. Geen idee wat het was, maar het was binnen een dagje over gelukkig!
Vanochtend heb ik mijn kat in laten slapen... 't beestje was 15, en leek het nog heel goed te doen voor zijn leeftijd. Maar vanochtend kreeg hij ineens een soort stuipaanval, TIA of epileptisch, dus zijn we meteen naar de dierenarts gegaan. Hij bleek er niet zo best aan toe te zijn, gezwellen en ernstige bloedarmoede, met hooguit nog een paar weken te gaan. Thuis kreeg hij weer een aanval, toen hebben we meteen gebeld voor een spuitje. Ik ben er wel heel verdrietig over, maar het is ook wel goed zo, beter dan lang te lijden.

(en, zoals we net al tegen elkaar zeiden: hij hield toch al niet van kleine kinderen, voor hem was het de beste timing)

Dus even niet zo happy hier. Zo naar de verloskundige.

Lily en Voyager, fijn dat jullie (wat) beter hebben geslapen.
hai dames,

Jee Voyager en Lily. Wat blijft het pittig voor jullie.

En vertel gerust dat je het vervelend vindt, baalt of wat dan ook... Daar zijn we toch voor?!

En wat bedoelen jullie met 45-55 e.d.... De tijd tussen de weeën?

Voyager. Misschien dat het gerommel aan je baarmoeder nu wel iets losmaakt? Het bloedverlies zou natuurlijk wel een goed teken kunnen zijn.

Lily. Je zit dus al heel wat dagen op 1,5 cm. Jee zeg. En evt. over een week terugkomen? Puf... ik hoop zo voor je dat het doorzet nu.

Evince. Mijn eerste was er met 38,1. Morgen ben ik 38 weken en overmorgen (1e kerstdag) dus weer 38,1...

Maar wanneer een eerste gekomen is zegt niet alles hoor. Maar het zou nu weer kunnen natuurlijk net als het nog 2 of 3 weken kan blijven zitten.

Dat je veel druk voelt onder kan kloppen als je kindje al is ingedaald en erg laag zit met het hoofdje. Die van mij zit al heel diep en drukt erg onderin. Dat is best pijnlijk en ik moet het vaak wegzuchten.

Maar of het oefenweeën zijn? Ik merk wel dat het allemaal net als Marianne minder gaat als ik loop. Vooral winkelen is zwaar inderdaad. Al die mensen die even snel voor je langs willen of voor je gaan lopen en laat staan dat je je boodschappen snel moet inladen. Ook heb ik meer harde buiken.

Ik heb flink ingeslagen en we kunnen ons de komende dagen insluiten met lekker hapjes en genoeg voorraad... Hihi... soort van hamstergedrag lijkt het... Zo van kom maar op kindje. Alles is in huis tot aan de beschuit met muisjes aan toe.

Als ik loop krijg ik vaak wat krampen...

Een ander teken van een komende bevalling kan afscheiding en bloedverlies zijn. Dit heb ik nog niet echt.

Nou ja. We zien het wel weer.

De controle gisteren was goed.

Sterkte en succes allemaal weer.

groetjes,

Nikiet
Pluk de dag!
hai,

Lees nu pas de verhalen voor mijn verhaal... Sorry!

Lily. Kerstdiner klinkt erg lekker. Wij hebben een lekkere vlees-ovenschoten van AH gehaald (althans ik) en nog wat van die lekkere makkelijke dingetjes.

Wen. Wat naar. Wel beter maar het blijft een verlies. Ik heb zelf ook altijd katten gehad. Heb er nu ook nog 2... Was er altijd onderste boven van. Je hecht toch aan ze... Sterkte!

groetjes,

Nikiet
Pluk de dag!
ach wat sneu Wen.. Sterkte ermee. Kan me voorstellen dat je er verdrietig over bent.

Voyager, jij dus ook nog niet bevallen? Succes met shoppen vandaag!

Ik heb me net op de kerstboodschappen gestort en nu kom ik thuis, ben ik alsnog vanalles vergeten en een aantal dingen waren uitverkocht, grr. Kan ik alsnog op pad straks of morgen..
Wen wat verdrietig.. natuurlijk is het beter voor je kat, maar dat maakt dat soort dingen niet minder verdrietig vind ik altijd. Wij hebben ook drie katten en thuis ook altijd katten gehad dus ik begrijp je gevoel heel erg goed. Sterkte!

Nikiet: als je in het ziekenhuis aan het ctg ligt meet die de sterkte van je weeën. Geen wee is 1. Ik geloof dat het tot 200 ofzo gaat, en Lily en ik hadden allebei rond de 45-50-55 als sterkte steeds. Bij mij kwamen ze thuis nog om de vier minten maar daar bleef het steken op rond de zeven minuten.

Ik heb inmiddels urine ingeleverd, ik hoop eigenlijk dat ik wel dat ik blaasontsteking heb, want dan zal het zeurende stekende gevoel wellicht iets minder worden.. Er zaten wel wat vlokjes in dus ik heb goede hoop. Raar eigenlijk dat je hoopt op een blaasontsteking!
Hihi Lucia, irritant he..dat soort dingen!
Och Wen wat verdrietig :( 'gelukkig' hebben jullie je kat een lijdensweg bespaard maar huisdieren laen inslapen is zo vreselijk. Knuffel voor jullie!

Nikiet je bent lekker aan het hamsteren dus! Ik ook hoor! ik bestel allemaal spul via Albert en dan heb ik helemaal geen rem! Schoonmoeder heeft vorige week de voorraadkast heringericht en nu past het allemaal, haha.

Ook alweer 38 weken zeg! We gaan snel! Er zal vast snel een nieuwe baby komen hier! ben jij de volgende?

Nikiet, Voy en ik hebben allebei aan de CTG gelegen en dat ding ziet behalve de hartslag van de baby ook weeen activiteit en dat gaat op een 0 tot 100 schaal. Dus als je een 'wee' krijgt zie je op de monitor een heuvel ontstaan en die van Voy kwam dus tot 55 (toch?) en die van mij zaten daar ook ongeveer bij. dus dat zijn die getallen. Al hangt het wel af van de instellingen van het ding (ze kunnen heb instellen op gevoeligheid) dus Voy's 55 hoeft dan weer niet mijn 55 te zijn. Snap je hem nog?

Voy, gemeen hé die cakejes. Strakjes mag je ook weer gelukkig!

Ik verloor t/m donderdag bloederig slijm en

'klodders snot' (serieus Groen ook nog bah!). Gister na het toucheren eigenlijk helemaal niets behalve het standaard heldere slijm wat ook al even aan de hand is.

Ik heb de munchies, net een tosti op en ga nu een chocolade milkshake bouwen. Tis wat!

Oh en mijn positiebroeken zakken af, bizar zeg! Ik wilde mijn positie spijkerbroek eigenlijk niet eens kopen omdat ik dacht dat ik er niet zoveel in kon groeien en nu zakt ie echt van mijn kont af. Gek hoe alles anders gaat dan verwacht.

Oh en WE KRIJGEN EEN BABY! Soms ben ik echt in shock haha. En ik wil haar zien!
Ah, de ctg gaat tot 100, ik dacht 200. Maakt verder ook niks uit, liever 100 eigenlijk!

Jaaaa we krijgen een baby! Dat zou je soms bijna vergeten he, dat aan het eind van dit traject een echte baby in het verschiet ligt. Zelfs bij de tweede vind ik dit nog heel onwerkelijk hoor!
Voy, volgens mijn zuster gaan die krengen ook nog wel eens 'van de kaart' dus euh..... weeeen doen zééééééér!
Hier ook niets. Zelfs geen krampen, gezeur of harde buiken meer. Integendeel: heel goed geslapen. Baby was vanmorgen heel rustig, maar is nu goed wakker. Volgens mij ben ik wel bont en blauw van binnen,

Kitty, ik dacht dat je gisteren gesprek had, maar is dus vandaag. Heel veel succes/sterkte!

Mn zusje denkt trouwens dat ik van zondag op maandag wel voorweeen heb gehad. En hier wordt altijd verteld dat je een week later bevalt. Dan zal het dus wel de 29e zijn. Ik ben heel benieuwd, Van mij mag het. Mag ook wel vandaag al...

Chili, ja eigenlijk heb ik toch wel elke dag iets te doen, dus het valt me wel mee. Had echt verwacht dat ik op de bank zou zitten wachten, maar dat is gelukkig niet zo. Moet zeggen dat ik ook wel dingen plan. Vanmorgen lekker koffie en gegeten bij mn ouders. Even stoeien met de hond en neefje en nichtje. En toen nog een kinderkerstceedee gekocht. Maar verder heb ik vandaag geen plannen.

Ik heb morgenvroeg weer afspraak bij vk en dan ook oudejaarsdag weer, maar ik hoop dat ik die niet meer haal.

Lily, hahaha...

Klinkt wel als een heel luxe diner. En dat toetje klinkt wel heeeeeeeeeeeeel erg lekker.... En wat fijn dat de pillen werken.

Voy, en is het blaasontsteking? Ik vermoed bij mij ook een blaasontsteking, maar eigenlijk heb ik geen zin in antibiotica, dus ik drink met het leplazarus. Toch morgen ook maar even potje inleveren, omdat het anders 4 dagen duurt voor het weer kan en dat vind ik toch wel iets te lang.

Ik vond toen mijn gesprek over de bevalling ook niet zoveel voorstellen. Ik had ook geen vragen, daar komt het dan mss ook van. Lucia, ben benieuwd hoe jij het gesprek zal vinden.

Wat eten jullie allemaal lekker met kerst en dan ook nog zelf koken. Dan heb ik het wel luxe. Ik ga morgen bij mn zusje eten en vrijdag bij mn ouders. En 1e kerstdag eet ik vermoedelijk iets van een pizza uit de oven of zo. Of ik heb nog wel nasi in de vriezer. Heb eigenlijk helemaal niets bijzonders in huis gehaald voor kerst. Kan eventueel wel beschuit met muisjes eten, haha.

Wen, knuffel. Altijd moeilijk zo'n beslissing, maar ik denk dat we blij mogen zijn, dat we die keuze kunnen maken voor een dier. Anders was het ook heel zielig en als hij toch stervende was. Desondanks blijft het een moeilijke en lastige keuze. We willen ze het liefst voor altijd bij ons houden, natuurlijk. Tenminste ikke wel. Maar je hebt voor de kat de beste keuze gemaakt. Veel sterkte hoor.

En hoe was het bij de vk, Wen?

Nikiet, wat voor afscheiding bedoel je dan? Slijmerig? Ik heb wel het idee dat ik wat meer afscheiding heb, maar het is niet heel anders dan "normaal" en ook geen andere kleur of geur.

Groetjes Marianne

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven