December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Toch een voordeel dat die van mij niet zo'n fruit-etertje is dan.
ja die kindertandarts was laatst alle cb en huisartsen aan het inpraten over tanderosie met van die heftige plaatjes, wat ook zo heel slecht is, zijn die pubers die de hele avond met 1 glaasje cola doen (zogenaamd voor de lijn), dus elke 5 minuten een heel klein slokje, steeds een zuuraanval, aan het eind tanden weg...

dat is altijd wel leuk: is het een heel goed, dan is het vervolgens ook weer erg slecht omdat je er weer wat anders van krijgt... kortom alles is goed en slecht tegelijk...
Ooooh ik twijfel...

Ik ga vanavond naar de bioscoop met die Dagobert Duck en dan zou mijn moeder komen oppassen... maar het is hier nogal een *piep*zooi, ik moet nog een werkstuk afmaken, ik wil Yora dr taart nog afmaken en ik wil gewoon eens goed opruimen voor haar verjaardag.... dus ik kwam op het idee om Yora bij mijn moeder te laten logeren en dan haal ik haar morgen zodra ik klaar ben weer op.

MAAR Yora is nog nooit een nachtje weggeweest, en het is zo'n grote stap, en zal het wel goed gaan etc...

Dus wat vinden jullie? wel of niet doen?
Haha Yora, eerste vraag: wie is Dagobert Duck????? Een leuke kerel met een rare mond ofzo? Of istie heel rijk???

Tja, het is jouw beslissing maar als je het niet probeert weet je nooit of het goed gaat toch? Ze is bij je moeder heel vertrouwd toch? Slaapt ze daar ook 's middags weleens? Zo ja, dan zou ik het gewoon proberen.
Yora je kan het altijd proberen. Je bent niet ver weg en kunt haar in noodgevallen op halen of ook bij je moeder gaan slapen eventueel als er drama onstaat. Dus goede uitprobeer omstandigheden zou ik zo zeggen. Zorg gewoon dat er een (lucht)bed voor jou klaar ligt eventueel dat scheelt vannacht weer.

Tinus wat grappig dat zelfs de collega's van JP dat overnemen hahaha. Thanks voor de tip over de brace! Den gaat hem morgen gelijk even halen voor mij. Ik heb er nu maar even een rekverbandje om tegen de pijn en moet zo nog even was ophangen ook.

Nurse lastig met Yasmine. Wens je veel wijsheid toe.

Aine jij ook fijne feestdagen en alvast gefeliciteerd met Leah's verjaardag!

Mette lekker eigenwijs kunnen die kleine dames zijn he?! Vanavond nog Davina die bleef volhouden dat het luipaard toch echt een tijger was. Kon haar niet aan dr verstand peuteren dat het toch echt een luipaard was en geen tijger ...... nou ja ze is blont dus hihihihi.
Yora: DOEN EN GENIET !!!!!! Moeders heeft jou ook groot gebracht, vreemde ogen dwingen enz enz. Zal ik er nog meer cliche's tegen aan gooien ?????

Hier is een deel van mijn programma gelukt. Het shoppen met name :-) Gister met Timo de stad in geweest. Was een hele leuke middag. Zo gezellig saampjes. Kleding voor P, de kids en mezelf gekocht. En kertscadeautjes voor vriendin en P.

En er was markt met een draaimolen dus helemaal leuk.

Vandaag kids op het kdv en weer geshopt (ohhh erg....). Een nieuwe digitale camera, nog wat kleding voor Timo, boodschappen (wat een hell), behang gekeken en niet gevonden.

En met Timo naar het zh geweest. Moet van de fysio toch weer contact met kinderarts opnemen omdat Timo weer dezelfde klachten krijgt als voorheen.......boehoe.....

K ga nu even naar de jongen die ons kaartje gaat ontwerpen. Had ie bij Timo en Floortje ook gedaan. Leuk leuk !!

Kom van de week nog wel even sociaal doen hoor !!
Flodder jee wat lekker al dat shoppen!!! En wat balen dat Timo weer dezelfde klachten krijgt :(

Er staat een nieuw filmpje op mijn site !
Geweldig filmpje Mainecoon!

Heb wel bijgelezen maar ga nu op de bank... ben moe, heb een drukke dag gehad en een ruknacht dus ga nu alvast plat!

Kussss!
o Yora, je zal al wel weg zijn, maar ik hoop dat je het doet, de logeerpartij. Zo lekker als ze dat eenmaal een keer heeft gedaan, kun je vaker eens weg. M slaapt alleen bij mijn ouders, maar binnenkort gaan we het misschien ook eens bij zusje van man (met drie kinderen) proberen. Hebben we nog een adresje en daar zijn bovendien kinderen, zo leuk.

Flodder, bedoel je obstipatie? Ik ben even in verwarring omdat je het over fysio hebt.. Sterkte dr mee.

Over tandenpoetsen, dat is hier een drama, al meer dan een jaar.. heel soms zet ik door terwijl hij brult, maar zelfs dan lukt het me niet om met de ene arm hem in bedwang te houden en met de andere arm zijn mond open te houden, want dan heb ik nog een arm nodig om te poetsen.. zucht, wat een ramp. Hij sabbelt wel graag op de tandenborstel maar ja, dat is niet de bedoeling he. Als hij iets ouder is kan ik hem tenminste uitleggen waarom het moet gebeuren.
o lief filmpje, wat kan ze al goed praten!
*ik sluip even naar binnen*

Het is al een tijdje geleden dat ik op dit topic heb gekeken en ik zie in de tabel ineens allemaal zwangeren staan. Er is zelfs een tweeling op komst.

Gefeliciteerd voor alle zwangeren en iedereen gefeliciteerd met de 2e verjaardagen van deze maand.

Vanaf begin februari kom ik wat vaker kijken of er al baby's bij zijn gekomen.

*sluipt weer terug naar haar eind2006/begin2007 kluppie*
quote:pebbles10 schreef op 23 december 2008 @ 22:17:

*ik sluip even naar binnen*

Het is al een tijdje geleden dat ik op dit topic heb gekeken en ik zie in de tabel ineens allemaal zwangeren staan. Er is zelfs een tweeling op komst.

Gefeliciteerd voor alle zwangeren en iedereen gefeliciteerd met de 2e verjaardagen van deze maand.

Vanaf begin februari kom ik wat vaker kijken of er al baby's bij zijn gekomen.

*sluipt weer terug naar haar eind2006/begin2007 kluppie*
Pebbles gezellig dat je even langskomt. Begin februari gaat t hier inderdaad losbarsten met nieuwe baby's haha.

Nursie weet je zeker dat jullie die fles weer gaan afwennen?

Ik denk daar zo anders over dan de meeste van jullie. Ik gaf altijd gewoon een fles, leverde een hoop slaap op en aangezien Brian m ook altijd dronk ging ik er maar vanuit dat hij gewoon honger had. En uiteindelijk stoppen ze er toch mee. Tis toch veel lekkerder om even snel die fles te geven en weer allemaal verder te slapen?

Yora ik hoop dat je Yora uit logeren hebt gedaan. Het is wel heel lekker hoor als dat af en toe kan. En wie is dagobert. Ik heb t gemist.

Falcon wat balen dat dat tandenpoetsen altijd zon gevecht is joh. Een beetje sabbelen is niet de bedoeling maar beter dan niks.

Vandaag ben ik nog op controle geweest. Allbei de baby's liggen nu met het hoofdje naar beneden, klaar voor de lancering haha. Er is een groeiecho gemaakt. Dus nog eens een extra controle op de grootte. Kindje 1 is lekker bovengemiddeld en Kindje 2 onder het gemiddelde. Maar allebei nu al boven de 1500 gram dus dat gaat goed.

Hopelijk groeien ze nog even door. Ik ben wel benieuwd hoor als ze geboren zijn hoe t is om 2 van die echt kleine babys te hebben. Brian was ruim 4 kilo dus het verschil zal wel groot zijn.

Geen idee of ik morgen nog even langskom maar voor het geval dat niet zo is.

Iedereen fijne feestdagen!
OH ja Mette hoe gaat t met Nova?
Yora slaapt toch weer netjes in haar eigen bedje.

Ik had al haar slaapspullies, knuffels, boekjes, lampje etc. etc. meegenomen en ik ging toch even zelf boven kijken bij mijn moeder... geen bedje dat stond nog op zolder met allemaal troep.

Ik heb de film changeling gezien met Angelina Jolie en ik vind het een hele goede film!

Vandaag ben ik naar Purmerend geweest om al mijn cakezooi in te slaan. Weet nu alleen niet wanneer ik dat ding in godsnaam moet gaan bakken...

Mette: Hoe was het bezoek aan de gyn vandaag??? Ik vind dat je dat zeker even had moeten laten weten hoor.

Oef: Ik denk er hetzelfde over hoor over die fles. Bij een eventuele tweede zou ik me ook lang niet zo druk meer maken als dat ik deed bij Yora over hoe al die rare gewoontes nou moeten in de toekomst..

Dagobert sloeg meer op t hele zuunige

Wil je trouwens straks borstvoeding gaan geven aan de kinders?

Falcon: Ik poets Yora dr tanden altijd als ze al in bed ligt en als ze moeilijk gaat doen dan 'baker' ik haar even lekker in in haar dekentje. Ze kan heel makkelijk los maar meestal blijft ze dan toch even liggen. En omdat ze al ligt hoef ik haar verder ook niet vast te houden. Ik doe eerst het vervelende tandenpoetswerk en daarna mag ze zelf poetsen terwijl ik haar een verhaaltje voorlees.

Tinus: Ik was heel blij met je tip over de toko! Ik wist t wel maar ik was t zelf even vergeten zeg maar. Heeft JP trouwens een plaatje van Mario op zijn hyves? Er duikt steeds een JP op in die zijn dit ook vrienden van je lijstje? En ik ken zelf helemaal geen JP

Ik was vandaag ook in de supermarkt mijn karretje aan het volladen... komt er ineens zo'n man van de supermarkt in mijn karretje grabbelen... Ik had echt zoiets van wat moet die vent nou eigenlijk??? totdat hij zei dat hij alleen het spoor maar hoefde te volgen. Ik had allerlei zooi op de slagroom gekwakt en toen ik achter me keek lag er inderdaad een heel spoor...
Hahaha, Yora wat een giller van de slagroom, zie je verbaasde gezicht helemaal voor me

Pebbles; hee hoii!!! Gezellig dat je even langskomt, kom ook weer eens gauw bij 'jullie' kijken

Sannie; thanks voor de poetstips, ik poets 's morgens ook voor het ontbijt, maar daar zit geen uur tussen.. Ik geef ook altijd een beetje water te drinken na het fruit of sap.

Oef; fijn dat het goed was bij de gyn!

Mijn gynbezoek; Bloeddruk was prima, hartje ook gehoord, zoo snel! Leuk hoor!

Noof lijkt wel weer ziek te worden.. Maar even aankijken hoe het gaat lopen morgen..

Vandaag druk geweest met de boodschappen, en nu op de bank met zenuwpijn in mijn been.. Tris was van het sjouwen, maar misschien toch iets teveel gedaan.

M'n moeder is ook niet lekker, maar ook eigenwijs. Wilt eigenlijk niet naar het ziekenhuis bellen, ivm de kerstdagen. Maar goed, ze heeft nu 10 dagen na de kuur zo'n slechte weerstand dat ze van vanalles goed ziek kan worden. Dus als ze morgen nog zo is, bel ik anders wel.

Dikke kus voor allemaal!
O ja, wie is trouwens Dagobert?? Ben benieuwd!
Pff butnacht!: Amber ging gisteravond al niet slapen, wat we ook probeerde...uiteindelijk om 21:45 maar met z'n 3tjes maar in ons bed gaan liggen. Daar is ze begonnen met hoesten en niet meer opgehouden, echt continu heel de nacht door...

22:45 haar nog wel een keer slapend in haar eigen bed getilt, maar na een uur was ze weer wakker en ik had door het gehoest in dat uur ook niet geslapen. Toen maar weer bij ons gelegd en H is in haar bed gaan slapen. Al met al wel een uurtje of 4/5 geslapen, maar vanaf 5:30 werdt ze weer onrustiger en om 7:00 was ze echt wakker....

Wat een verschil zeg tussen die 2 kids...Justin is altijd zo'n makkelijke slaper geweest...

Buikgriep heeft niet echt doorgezet, dunne en gewone luiers wisselen elkaar nog wel af, maar daar is ze verder niet beroerd van en bij Justin is het ook over.

Falcon, oeps ja sorry!

Tinus, kan ook wel even wat melk minderen dan ja, ze krijgt er ook nog 2 per dag.

Amber is echt flesverslaafd...ze kan het prima uit een gewone beker, maar vertikt het vaak net zo lang tot ik het maar weer in de fles gooi Misschien toch maar weer wat meer met een rietje proberen ofzo, of dan maar een poosje wat minder drinken...bij Justin was het eigenlijk hetzelfde verhaaltje, maar daar is het ook goed gekomen...

lachen dat poenee, soms heb je dat dat van die uitdrukkingen als een lopend vuurtje verspreiden!

Succes je laatste dagje!

Ainne, ook fijne feestdagen! Alles goed verder?

Yora,

Ik had het lekker gegdaan! Heb je geen campingbedje die je bij je moeder kan zetten?Vind het sowieso knap dat je het tot nu toe nog niet nodig hebt gehad om een keer te laten logeren.....

Oeps handig van die slagroom!

Floddertje, heerlijk he dat shoppen!

Jeetje balen dat bij Timo de klachten weer opspelen....maar is dat dan van zijn arm of darmen?

Mainecoon, lief filmpje! Amber begint het sinds een paar dagen ook steeds te zingen!

Pebbles. leuk dat je even kwam buurten!

Oef, fijn dat alles weer goed was!Hopelijk groeien ze inderdaad nog even lekker door, maar ik was 1420 gram toen ik geboren was en daar zie je nu ook niks meer van (ook tweeling en 9 weken te vroeg)

Mette, fijn dat bij jou ook alles goed was!

Balen dat Noof weer inkachelt....

Ik hoop dat het meevalt met je moeder.

Wat was jij nog laat actief!

H is net naar de huisarts geweest, ging van de week door zijn knie en heeft nu voor de 2e keer binnen een 2 jaar zijn meniscus aan flarden, door eigenlijk niks....eerst rechts en nu dus links....

Hij moet nu een afspraak maken voor een MRI en fysio en dan zien we wel weer....

Ga zo maar eens aankleden.
Ha Oef, zo gaat het in de praktijk uiteindelijk toch vaak, zeggen en doen loopt ook nog wel eens uiteen he (fles geven of toegeven 's nachts). Bovendien is het makkelijk om Nurse te advisren dat ze door moet zetten, maar of ik het zelf zou doen??? Ik die M altijd lekker bij ons in bed neem als hij begint te brullen. Want je hebt gelijk: zo slaapt iedereen het snelst weer. Op Nurse d'r eigen topic heb ik ook zoiets gezegd: de minst vermoeiende keuze kun je ook maken.

Mette en Oef, fijn dat het goed was bij de gyn! ('k heb ook zo'n zin in verse baby..).

En fingers crossed dat Nova en mama (jouw mama dan) niet ziek worden.. Heb je alle boodschappen nu binnen? Ik heb alles wat ik moest hebben gedaan zodat ik vandaag niet meer hoef, maar man moet morgen koken en die werpt zich vanmiddag om half vijf nog even lekker in de AH.

Yora, hahaha, Dagobert de knieperd. Moest je je kaartje zelf betalen zeker. Kun je de taart morgen overdag niet maken? Of ga je de hele dag weg met kerst?

Tandenpoetsen doe ik op de commode (omdat we geen badkamer maar alleen douchehok zonder wastafel hebben, zelf poetsen we in de keuken), dus ook wel liggend. Of in bed poetsen hier dan zou helpen weet ik niet. Ben bang dat hij dan niet meer gaat slapen van boosheid. Nu is de beloning na het poetsen zijn speen en dan een knuffel en dan lekker liggen. Wat soms wel helpt is eerst bij babypop poetsen en dan die de hemel inprijzen

Marloes, oew, vervelend zo'n nacht. En ook niet lekker uitslapen die meid, nee hoor, om 7 uur weer op (terwijl niemand weg hoefde? of werkt je vriend/man nog wel tot kerst?)

Laatste dagje voor ons vandaag, dan tot en met 4 januari vrij (man niet, die werkt nog even twee dagen volgende week). Wij vieren tweede kerstdag bij mijn ouders, en morgen lekker thuis, relaxen. Er is hier in de stad zo'n Winterwonderland, met ijsbaan en kraampjes enzo, ga daar maar even kijken. Zaterdag hebben we al familiedagje van mans familie gehad dus dat hoeft niet meer.
Even mijn blijdschap delen!

Yasmine heeft geslapen op de papfles van 20:00 van 20:30 tot 5:00 (!!) en toen weer tot 8:00.

Roxanne van 20:00-7:30

*Doet een dansje!!*

Kom vanmiddag wel weer bijlezen!

Kussss!
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 24-12-2008 09:45
Reden: tijden klopte niet :)
% gewijzigd
Goeiemoggel!

Marloes en Mette: Aaahhh twee (bijna) zieke kleine meisjes... beterschap hoor! Wel flauw als Nova nu behalve haar verjaardag ook nog een kerstfeestje moet missen...

En ik duim voor Mette mee dat moeders niet zieker wordt.

Oef: Voor alles is wat te zeggen ja. Ik sluit me helemaal aan bij Falcon dat het soms makkelijk is om iemand advies te geven en vervolgens zelf weer je principes overboord te gooien als het in jouw geval ook niet lekker uitkomt. (zoals ook bij ons met het tussenin nemen)

Ik ben ook benieuwd hoe groot je kindjes straks worden! 1500 gram is inderdaad niet veel. Volgens mij mogen ze pas mee naar huis bij 2 kilo, ofzo?? Dat was bij mijn vriendins kindje toen zo die te vroeg werd geboren.

Yora: Aha, nu weet ik wie je bedoelt met Dagobert, haha!

Jammer dat het logeren niet door ging, maar gewoon een andere keer proberen. Manuel is ook pas 3x wezen logeren in zijn korte leventje. Iedere keer vind ik het weer spannend, maar iedere keer vind ik het ook stiekem wel weer heel relaxed!

Ik denk niet dat die JP de mijne is. HIj heeft namelijk zijn volledige naam op Hyves staan en komt sowieso bijna nooit op Hyves.

Da's lijkt me trouwens ook een handige methode: tandenpoetsen in bed.

Wij doen het op schoot. Eerst voorlezen en dan staat de ander klaar met de tandenborstel. Meneer houdt dan altijd zijn knuffelschaap voor zijn mond en gluurt dan lachend eronderdoor om te kijken of we al weg zijn. Maar helaas... hij moet echt even. Soms gaat het een tijd heel makkelijk en dan weer een periode met verzet. Maar hij doet uiteindelijk altijd wel zelf zijn mond open.

Mainecoon: Ik ga ook even kijken naar je filmpje, had ik nog niet gedaan.

Goed dat je die brace gaat dragen. Ik heb hem best een tijd gedragen (veel vragen van mensen wat ik had) en na een week begon ik al resultaat te merken. Als ik nu weer last krijg ga ik hem gewoon weer een tijdje omdoen. Beter dan enge medicijnen en injecties enzo.

Ik ben vanmorgen vroeg al met een collega boodschappen gaan doen voor de kerstlunch. Ik heb meteen wat dingetjes die ik nog moest hebben gekocht dus ben helemaal klaar voor de kerst!

Na de kerstlunch op het werk mogen we naar huis. Bijna vakantie!!
Mainecoon: Lief!!! En wat kan ze al goed meezingen!

Nurse: Hoera!! Jij bent ook weer een beetje uitgerust!
Marloes wat balen voor H. Hopelijk heeft hij er niet teveel/te lang last van.

Mette sterkte met je moeder. En ik zou ook gewoon bellen als ze het zelf nog niet gedaan heeft en het gaat niet zo.

Yora hahahaha lekkerding dat je bent met je slagroom.

Oef mooi dat ze lekker groeien. Ben ook wel benieuwd naar je verhalen/ervaringen straks met 2 van die kleine ukkies.

Nurse lekker hoor zo'n nachtje doorslapen! Hopelijk gaat dat nu wat vaker gebeuren.

Tinus tsja zo'n injectie enzo lijkt me ook niet zo geslaagd. Maar goed de pijn is nog goed te doen zelfs zonder pijnstiller. Het is alleen een beetje balen dat beide polsen overbelast zijn, beetje onhandig zeg maar hihihi. Ik heb nu een rekverbandje om mijn linker pols en dat helpt wel goed tegen de pijn (alleen niet tegen het wegspringende botje dus zal blij zijn als ik vanmiddag die brace heb). Kan ik mooi het rekverbandje voor rechts gebruiken, daar verspringen er geen botjes gelukkig. Ik kreeg vandaag ook al vragen, maar ja is even niet anders. En komende maandag is mijn eigen fysio er weer dus dan kan hij nog eens goed kijken naar mijn polsen.
hoi meiden

tandenpoetsen: Hier doen we het zo: Kaya krijgt voor het slapen gaan nog een fles melk (wil ze echt heel graag en het boeit me eigenlijk niet dat de fles er al af zou moeten... ze drinkt hem zo leeg dus bang voor tanderosie ben ik niet). Dan gaat het pyjamaatje aan, vervolgens poets ik haar tanden op de commode (terwijl ze zit) met een elektrische kindertandenborstel. Dat vind ze een heel mooi ding (want papa en mama poetsen ook electrisch). Eérst poets ik, dan mag zij nog napoetsen. En pas als er gepoetst is, komt er een verhaaltje. Gaat eigenlijk heel goed.

Yora: ik lees dat Yora toch thuis geslapen heeft. Kaya logeert al heel lang wel eens bij opa en oma of bij mijn zus. Zij vindt het gezellig en wij hebben daardoor soms ook de handen vrij om naar bv een feestje of zoiets te gaan. Ik vond het de eerste keren ook wel spannend, maar we zijn er vrij vroeg mee begonnen. Nu is het ook wel zo dat áls Kaya logeert, ze dan ook wel een eind weg is (bijna uur rijden) dus voor haar is het vaak ook rielekster om te blijven slapen ipv wakker gemaakt te worden en dan weer een tijd in de auto voor ze weer in haar eigen bed ligt.

Yahnoa heeft nog niet gelogeerd en dat zal ook nog wel even duren. Zal hij toch echt eerst aan de fles moeten wennen.

Oja, flessendrama: Y krijgt sinds een paar dagen een speen. Ik was niet zo pro-speentjes, zeker niet icm borstvoeding, maar ik dacht dat hij daardoor misschien wel aan het siliconen-gevoel kon wennen. Gisteren is hij bij mijn moeder geweest zodat lief en ik even de stad in konden. En wonder boven wonder.... hij heeft een fles leeggedronken! Nou heeft hij dat wel vaker gedaan om vervolgens weer wekenlang te weigeren, maar ik ben tóch ook weer blij dat hij weer een flesje gedronken heeft.

Mainecoon: jee wat praat Davina goed zeg! Leuk filmpje hoor.

Yora: te laat je berichtje over de taart gelezen: kleurstoffen (rood groen en geel) kun je vaak bij de bakspullen in de supermarkt of toko vinden. Ik raad je aan om 2 dagen voor je taart uit te trekken. Hou wel rekening mee met de ingredienten: als je slagroom verwerkt moet de taart in de koeling, anders hoeft dat niet persé. Als je meer wil weten, laat dan maar horen anders spam ik dit forum weer teveel vol...

Oef: Voor 1 kindje is 1500 gram misschien weinig, maar voor een tweeling is dat toch al heel netjes voor deze fase van je zwangerschap?

Tinus, Falcon, Mette, Marloes en de rest; alvast een fijn kerstfeest voor jullie! Misschien kom ik later nog even terug om verder te reageren maar ga eerst de kachel eens aansteken, tis hier koud!
Dit is Yora dr Hemataart :

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven