Vreemde afkeren...

26-10-2016 01:46 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze avond na het eten nam ik een ijslolly uit de vriezer en vroeg aan vriend of hij dr ook eentje wou. Hij vroeg mij of de lolly een houten stokje had... dit was zo. Hij vertelde mij dat hij hier de rillingen van krijgt. Idem voor van die houten roerstokjes in kiffiebars. Begon spontaan te lachen. had dit echt nog nooit gehoord

Zijn er onder jullie die zo'n afkeer hebben? Waar je haren recht van gaan staan? Waar je de kriebels van krijgt als je dr nog maar aan denkt?

Voor mij is het een droog glas vastnemen dat uit de vaatwasmachine komt, helemaal vol kalk. Verschrikkelijk gevoel
Doesn't matter where you come from - it matters where you go / no one gets remembered for the things they didn't do!
Hartige aardappelen en sla op één bord. Dat houten stokje in het ijsje herken ik ook wel. De smaak en het mondgevoel worden heel anders als je bij dat stokje bent aangeland.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Rauwe kipfilet, natte troep in gootsteen dat je er uit moet vissen , uitgedroogde mayonaise of ketchup aan de rand van de pot/fles.
Als je met de gieter naar de keukenkraan loopt en er staat afwas in de spoelbak, brr (één spoelbak is vanzelf altijd al bezet door een inzetmandje).
Plakband. Dat geluid bij het afrollen geeft me kippenvel over mijn hele lijf.
Doorzichtig afdekfolie wat onweerstaanbaar aan zichzelf kleeft als je een stuk hebt afgerold. Ben je daar ook weer een tijd lekker mee zoet.
Op zich ben ik natuurlijk gek op geld, maar ik heb echt een afkeer van de munten van vijf cent. Ik vind het vreselijk om die vast te moeten pakken. Eigenlijk sowieso munten, maar met grotere heb ik het minder. Pinnen is voor mij dus een zegen.

Mijn moeder heeft een afkeer van knopen. Gewoon van die dingen met twee gaatjes in het midden. Zowel op kleding als los. Ze gruwelt ervan.
Dat van die houten stokjes uit de OP herken ik van veel mensen.

Partner kan het absoluut niet handelen als kind en ik in ijs bijten. Dan krijgt hij letterlijk en figuurlijk de rillingen.
Verder heb ik een enorme hekel aan de geur van rozen, en dan vooral die stengels.

Een tante van mij werkte vroeger in een rozenkas. Als zij langskwam werd ik altijd een beetje onpasselijk van de lucht die ze bij zich droeg.
Tandenknarsen vind ik een eng geluid.

Als iemand gerookt heeft en daar naar ruikt. Dat beneemd mij de adem. Durf dan bijna niet goed in te ademen, zo vies vind ik dat.

Mat of ongeglazuurd aardewerk.

Zand tussen mijn tenen. Kan daar echt niet tegen, vind dat onwijs vies en smerig.
Hoeslaken om een deken heen doen. Daar krijg ik echt kriebels van. Brrrr.
Ongeglazuurd aardewerk, ik krijg daar echt de rillingen van. En ik kan niet tegen het geluid van de bakplaat die over de geleiders in de oven schuurt, aarrgghh.
quote:retrostar schreef op 26 oktober 2016 @ 08:55:

Doorzichtig afdekfolie wat onweerstaanbaar aan zichzelf kleeft als je een stuk hebt afgerold. Ben je daar ook weer een tijd lekker mee zoet.Idd, ellende.
Navels.... ik kan er niet tegen als iemand die van mij aanraakt (ikzelf ook niet) en ik kan er niet naar die van een ander kijken. Brrr.
Dat het uiteinde van de opscheplepel in de pan naar mij 'wijst'.

Dat trek ik niet en dan leg ik m wat meer naar links of rechts.
quote:silviaapje schreef op 26 oktober 2016 @ 09:17:

Dat het uiteinde van de opscheplepel in de pan naar mij 'wijst'.

Dat trek ik niet en dan leg ik m wat meer naar links of rechts.

Dat heb ik met alles wat niet recht staat.

De salontafel, de eettafel, de stoelen.......ik ben een neuroot op en top. Ben er niet trots op hoor.
Haarföhnen (en dan helemaal bij de kapper, waar ze er zo lang mee bezig zijn) en stofzuigen. Ik doe het wel als het echt moet, maar ik heb zo'n hekel aan dat gezoem.
Als iemand met de lepel langs de binnenkant van de pan schraapt. Mensen die hun vork aanraken met hun tanden. De losse suiker die in een pot met suikerklontjes blijft liggen.
quote:Carry_lm schreef op 26 oktober 2016 @ 09:23:

Haarföhnen (en dan helemaal bij de kapper, waar ze er zo lang mee bezig zijn) en stofzuigen. Ik doe het wel als het echt moet, maar ik heb zo'n hekel aan dat gezoem.Ben jij mijn hond?
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Gaatjes. Zoals in een bijenkorf. Brrrr ik word daar helemaal naar en misselijk van.
Een psycholoog kan afstuderen op dit draadje :-)
quote:Schaap_Veronica schreef op 26 oktober 2016 @ 09:27:

Ben jij mijn hond?
quote:retrostar schreef op 26 oktober 2016 @ 08:30:

Dat houten stokje in het ijsje herken ik ook wel. De smaak en het mondgevoel worden heel anders als je bij dat stokje bent aangeland.

Dat ja. Niet dat ik er rillingen van krijg, maar lekker is anders.

Die van mij is karnemelk (gewone melk lust ik niet) uit een beker. Verschrikkelijk! Geef me gewoon een glas!

Thee drink ik dan weer veel liever uit een mok dan uit een glas.........
Oh dear, how sad, never mind.
Ik heb van die kauwtabletten calcium + vitamine D. Van die poederachtige. Getverdemme, wat is die structuur vies in je mond als je erop bijt! Ik wil het buisje toch leegmaken en neem er elke paar weken een, maar man, wat is dat vies!
Baby paprika's echt de horror.

Krijg er trillingen van als ik erover schrijf. Bij iedere paprika die ik bereid hoop ik maar dat ze er niet in zitten.

Heb inmiddels wel geleerd de rest van de paprika wel op te eten en daar ben ik al heel trots op.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:Troeteltje schreef op 26 oktober 2016 @ 09:22:

[...]

Dat heb ik met alles wat niet recht staat.

De salontafel, de eettafel, de stoelen.......ik ben een neuroot op en top. Ben er niet trots op hoor.Heel herkenbaar. Regelmatig ga ik met een meetlint over de grond om de salontafel tot op de millimeter recht te zetten. Gek word ik van mezelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven