Vreemde afkeren...

26-10-2016 01:46 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze avond na het eten nam ik een ijslolly uit de vriezer en vroeg aan vriend of hij dr ook eentje wou. Hij vroeg mij of de lolly een houten stokje had... dit was zo. Hij vertelde mij dat hij hier de rillingen van krijgt. Idem voor van die houten roerstokjes in kiffiebars. Begon spontaan te lachen. had dit echt nog nooit gehoord

Zijn er onder jullie die zo'n afkeer hebben? Waar je haren recht van gaan staan? Waar je de kriebels van krijgt als je dr nog maar aan denkt?

Voor mij is het een droog glas vastnemen dat uit de vaatwasmachine komt, helemaal vol kalk. Verschrikkelijk gevoel
Doesn't matter where you come from - it matters where you go / no one gets remembered for the things they didn't do!
Ik dacht altijd dat ik gestoord was, maar ik blijk dus niet de enige

Ik heb een enorme afkeer van bepaalde soorten fruit. Vooral bananen en appels. Gek genoeg lust ik dingen als bananenijs en appeltaart wel maar rauwe appel, brrrr, die structuur alleen al. Ook heel goor: mensen die in mijn buurt een appel eten, vooral als ze hem niet eerst in partjes snijden. En schillen! Ik had ooit een collega die altijd haar bananenschil opvouwde en op tafel liet liggen tot ze klaar was met eten. Dat trok ik niet. Geen idee waarom. Hu, ik krijg nu weer de rillingen.
Mensen die (over het algemeen met zéér veel enthousiasme) op straat flink rochelen en dan het resultaat op de straat tuffen. Daar krijg ik letterlijk kotsneigingen van.

Als ik mensen op hoge plekken zie staan (daken of een berg en zo), dan gaan mijn benen tintelen en voel een (milde) paniek en moet ik wegkijken. Ook als dat op tv is. Dat komt door mijn eigen extreme hoogtevrees denk ik.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:cerulli schreef op 26 oktober 2016 @ 11:03:

Ik dacht altijd dat ik gestoord was, maar ik blijk dus niet de enige

Ik heb een enorme afkeer van bepaalde soorten fruit. Vooral bananen en appels. Gek genoeg lust ik dingen als bananenijs en appeltaart wel maar rauwe appel, brrrr, die structuur alleen al. Ook heel goor: mensen die in mijn buurt een appel eten, vooral als ze hem niet eerst in partjes snijden. En schillen! Ik had ooit een collega die altijd haar bananenschil opvouwde en op tafel liet liggen tot ze klaar was met eten. Dat trok ik niet. Geen idee waarom. Hu, ik krijg nu weer de rillingen.Ja precies, dat heb ik dus net zo!!
Roeren met een lepeltje in een kopje of beker. Even is prima om de boel door elkaar te husselen, MAAR DAARNA STOPPEN!!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind het vreselijk als mijn tepels worden aangeraakt of ergens tegenaan schuren. Ik word daar echt onpasselijk van.

Verder, mensen die hun gewrichten knakken, mensen die smakken, hun roggel ophalen en het doucheputje schoonmaken, maar dat zijn niet zulke vreemde afkeren denk ik ;)
Ik heb een hekel aan vis. De geur en smaak maar zelfs met bloedhitte ga ik de zee niet in omdat ik bang ben voor vissen en alles wat in de zee of rivier zwemt. Brrr
quote:Hayek schreef op 26 oktober 2016 @ 10:43:

[...]

Oh....is dat een vreemde afkeer?

Ik kan absoluut niet tegen mensen die eten met meer geluid dan strikt noodzakelijk. Dus slurpen, smakken, noem maar op..........

ik was in de veronderstelling dat de meeste mensen het heerlijk vonden

eetgeluiden kan ik redelijk hebben, alleen geslurp vind ik vreselijk.
very metal
Als iemand mijn navel aanraakt, al is hij nu ik zwanger ben ineens gevoelloos.
Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen een visfobie hebben.
quote:avianflu schreef op 26 oktober 2016 @ 11:12:

Als iemand mijn navel aanraakt, al is hij nu ik zwanger ben ineens gevoelloos.Deze snap ik wel...niemand moet aan mijn navel komen.
quote:Hunniebunnie schreef op 26 oktober 2016 @ 10:56:

Eva Jinek. Dat hoofd. Die stem. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
very metal
Ik heb het ook met ijsstokjes. Krijg kippenvel als ik er alleen al aan denk. Die houten roerstaafjes vind ik ook vreselijk, ik drink alleen heel soms cappuccino met suiker (verder zwarte koffie) en dan roer ik het heel snel door om vervolgens het stokje gelijk weg te gooien.

Verder kan ik vrij veel hebben. Zelfs nagels over het schoolbord en dergelijke.
quote:BridgetteDubois schreef op 26 oktober 2016 @ 09:30:

Gaatjes. Zoals in een bijenkorf. Brrrr ik word daar helemaal naar en misselijk van.Dat is toch een bestaande fobie ? Ooit de fout gemaakt daarop te googelen yuk
Dingen in huis die niet recht staan en als de tussenruimte niet gelijk is aan beide kanten, daar kan ik ook niet tegen. Net als met een lepel of vork over de bodem van een pan schrapen. Brrr.
Ik dacht eerst dat het bij mij wel meeviel, maar dat bleek helemaal niet het geval.

Geur van een natte hond.

Gekookt / gebakken ei waarvan het eiwit niet goed gestold is.

Slijmerig haar uit het afvoerputje moeten halen.

De kliko of de deurmat aanraken. Ik heb normaal helemaal geen smetvrees, maar dan moet ik direct mijn handen wassen.

Dingen als snoepjes of toetjes met perzik-, banaan-, peer-, bessen- en frambozensmaak. Zo chemisch. Het echte fruit vind ik dan weer wel lekker, en dingen met citrus- mango-, ananas- of aardbeiensmaak ook.

Warme kattenkots moeten opruimen. Koud is iets minder vies.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Niet heel vreemd, maar losse haren. Uit het doucheputje vissen, uit de borstel halen... Ik vind het allemaal vies.

Ik heb ook een grote hekel aan vis, vooral de geur. Er wordt in mijn huis geen vis gegeten.

Mensen die hun gewrichten kraken.

Etensresten in de gootsteen.
Ik heb een afkeer, beter gezegd maffe angst, voor tweelingen..

Mensen die als twee druppels op elkaar lijken.
De stem van dionne stax. Een blinde client wees me erop..het was me nooit eerder opgevallen.
Ik heb een hekel aan worst met een taai velletje. En aan 'smac' (zo'n homp ondefinieerbare zooi die voor vlees).

Verder kan ik heel slecht tegen een groot aantal menselijke handelingen zoals fluiten, rochelen, klappen, vingers knakken en neuzen ophalen.
quote:Pretzel66 schreef op 26 oktober 2016 @ 13:32:

[...]

Dat is toch een bestaande fobie ? Ooit de fout gemaakt daarop te googelen yuk

Trypofobie inderdaad. Ik kan ook wel kotsen als ik bijvoorbeeld een plaatje van lotus zaden zie!

Ik lach me een kriek, wat een leuk topic! Baby paprika's :D

Waar ik ook van gruw:

Die muffe popcorngeur in bioscopen. Nog erger, de velletjes van popcorn tussen je tanden uit peuteren.

Mensen die zonnebloempitjes eten en spugen.

Koffie-adem, in combinatie met rokers adem helemaal killing

Als een vreemde tegen je aankomt en zweet op je achterlaat

Piepende schoenzolen

Honden met zo'n vettige vacht en dat je hand dan stinkt als je hem met je goede bedoelingen geaaid hebt

Snotje in de ogen van mijn katten (en tarrels en haarballen. Die zijn voor mijn vriend)
Het gevoel van sommige vaatdoeken als die gewassen zijn en ze moeten weer gebruikt worden. Bah, ik kan het niet eens uitleggen, maar ze voelen dan zo vreemd en vervelend aan.
De geur van popcorn en rijstwafels. Vooral die rijstwafels
quote:SilverShadow schreef op 26 oktober 2016 @ 06:38:

Bah bah bah voor ijsjes met houten stokjes. De stugge structuur en smaak van het hout op je tong.... nu ik het schritjf krijg ik al kippenvelidem..alleen de gedachte al brrrrr
- navels

- houten stokjes in je mond

- watten in je mond

- watten

- wol of andere kleding in je mond

- bananen

Niets nieuws dus...:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven