VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Ik stond op met een er-was-iets-heel-leuks-gevoel en moest meteen aan jouw blijde nieuws denken Ely. Ik had gisteravond Aap nog even aan de lijn die lekker in de kroeg stond en had het hem ook meteen verteld. Ook namens hem: gefeliciteerd!

Jeminee Drop dat klinkt zeker als een lappenmand, in het kwadraat dat wel. Goed uitzieken want het vooruitzicht van Athena lijkt me helemaal niks.

En wat sneu voor Boef dat hij niet lekker in zijn vel zit. Goed plan om naar de dokter te gaan. Wil je naar een speciale doorverwijzing vragen?

Zo, nu even ontbijt in elkaar draaien voor de kleintjes en een grote kop thee voor mezelf pakken. Tot later!
Ik was naar bed gegaan. Was echt moe en het kon nog wel uuuuuren duren voor Ely er was! Maar bij wakker worden vanochtend (dat was net, heerlijk) gelijk weer aan gedacht. Zo leuk. Ook zo leuk dat je in augustus uitgerekend bent. Beetje zelfde idee als Schorrie en Knorrie (28 en 14 augustus).

En wat jij schrijft over werk en moederschap (dat je van het moederschap een goed gevoel krijgt) dat herken ik enorm. Ben daarom zelf ook goed aan het nadenken. Ik ben als moeder zo anders dan als werknemer. Ik ben als moeder (vrijwel) nooit onzeker, ben daadkrachtig, weet wat me te doen sta en twijfel niet. Ik weet gewoon dat ik het goed doe. Nou, met werken is dat wel anders.

Athena, hoe bedoel je dat Boefje slecht in zijn vel zit? Lichamelijk of geestelijk? Want als het geestelijk is dan herken ik het van Schorrie, mocht je dat geruststellen. Hij is sinds 2 weken eigenlijk weer echt zichzelf, evenwichtig en gelukkig. Maar daarvoor was dat vanaf augustus toen hij naar school ging, wel anders.

Nu even naar beneden. Ontbijtspul neerzetten en Schorrie helpen met knutselen.

't Is een mooie dag zo met het goede nieuws van Ely.
Kwam even wat vragen aan Morrie, maar val meteen met mijn neus in het babynieuws leuk! Elyane gefeliciteerd!

Morrie, gebruiken jullie de tandenpoetsklok veel? Hier lijkt hij al stuk namelijk. Hij hangt hoog, dus kinderen drukken er alleen op als we hen optillen. Het kan dus niet in een onbewaakt ogenblik gebeurd zijn. Ding kraakt alle kanten op, niet normaal meer.
Wij gebruiken hem elke dag, maar Harrie doet het tandenpoetsen eigenlijk altijd. Van de week vroeg ik me wel een keer af of de batterijen al leeg waren, hij klonk wat vreemd. Dus ik zal zo even goed gaan kijken, als we er wat mee willen moeten we namelijk snel zijn omdat die winkel waar we hem besteld hebben opgeheven wordt.
Wauw Ely, wat een supernieuws, geweldig! Van harte! Ik had het wel verwacht eigenlijk, nog een keer een vierde bij jullie. Leuk hoor!

Verder even kort gekopieerd egoberichtje om me te melden en weer af te melden: bij Nano leek de ab goed aan te slaan maar daarna kreeg hij toch weer flink koorts (blijkbaar behalve oorontsteking ook een virus?), en Mini is ook nog steeds goed ziek.

En zelf zat ik uiteindelijk eerste kerstdag niet bij Milleniums moeder, maar bij de huisartsenpost, waar ik een longontsteking bleek te hebben en ongenadig op mijn lazer kreeg dat ik nu echt minstens een week plat moest. Na de ab-kuur en controle zien ze wel weer verder, maar voorlopig kreeg ik behalve een recept ook allerlei doemscenariodreigementen voor als ik dat niet zou doen. Ik had verwacht dat mijn gehoest van de afgelopen weken wel over zou gaan als ik eenmaal vakantie had, maar helaas

Vast een fijne oud en nieuw allemaal, al meld ik me voor die tijd vast stiekem nog wel een keer
Jemig mille, dat klinkt ook al niet best zeg! Jij zo beroerd en dan Mini en Nano er ook nog eens bij. Pfff. Volg het doktersadvies maar goed op en neem je rust zoveel mogelijk - voor zover dat lukt met zieke kindertjes - nu je nog vakantie hebt! Beterschap!

Morrie en nath: wat er precies met Boefje is weet ik niet, vandaar toch maar eens langs de dokter. Voor een (groot?) deel zal het in elk geval mentaal zijn, hij worstelt veel met zichzelf en is veel boos op ons en zijn kleine broertje. Om vanalles, zelfs de gewone dagelijkse dingen kosten nu strijd. Nou wijt ik dat in elk geval ook aan de drukke periode die hij net gehad heeft en waarin er veel gebeurde. Dus op zich niet erg raar.

Maar daarnaast wil ik - tenzij de dokter een ander idee heeft - ook eens kijken of hij lichamelijk in orde is. Ik heb al wel eens verteld dat Boef zo'n slechte speler is en de laatste tijd is het echt om hopeloos van te worden. Hij speelt letterlijk helemaal niet meer en hangt alleen nog maar op de bank moe te zijn. We hebben nu ruim een week kerstvakantie en hij heeft minstens 3/4 ervan op de bank gehangen. Wil helemaal niks zelf doen. Pas als wij wat met hem ondernemen komt er (vaak ook schoorvoetend en ook weer na strijd) actie. Hij roept ook steeds dat hij zo moe is en vroeg pasgeleden aan vent: "papa, waarom ben ik altijd zo moe?"

Als we iets gaan doen dat hij leuk vindt komt er vaak toch wel weer energie en doet hij actief mee. Dat zou dan weer betekenen dat hij vooral in zijn bol "moe" is oid, maar toch. De interesse voor zijn speelgoed is zo nihil dat je de hele dag met een lamlendig kind te maken hebt. En wij weten niet meer hoe hem te stimuleren of wat ermee te doen.

Nu is hij een weekendje bij oma logeren en het verschil is levensgroot met alleen Schurk. Die stiert op zijn speelgoed af en gaat ermee aan de slag. En is bijvoorbeeld nu ook alweer een uur in zijn eentje aan het buitenspelen. Geen kind heb je aan hem. Als Boefje nu thuis was zou hij op de bank zitten en boos zijn omdat hij geen tv mag kijken, een computerspelletje mag doen of op de Wii mag. En nou snap ik heel goed dat dat allemaal reuze interessante dingen zijn, maar om nou 24/7 alleen maar dat te willen en anders met knuffel op die bank te lummelen is het andere uiterste.

Het begint - in combinatie met zijn eigen voortdurende woede op alles om zich heen - best duidelijk te worden wat voor impact het op ons en Schurk ook heeft en ik wil er iets mee doen, want het begint ons op te breken. Vent en ik willen een heleboel doen om het de kinderen naar de zin te maken, maar als alles (zoals nu bij Boef) op negatieve weerstand stuit, dan ben je een uur na het opstaan al helemaal moe en lukt het nauwelijks nog om de dag leuk door te komen. En dat moet niet, is niet goed voor Schurk en niet voor ons. Bovendien moet een kind toch in elk geval dan heeeel af en toe in staat zijn om zichzelf even te vermaken in plaats van het bankhanggbeuren of zijn nukken op jongere broer af te reageren of alleen maar samen met papa/mama iets te doen.

Dus. Ik gok dat jullie een deel van het gedrag van een net-schoolgaand kind wel zullen herkennen, maar ik wil in elk geval weten dat er niet ook nog iets als bloedarmoede of ijzertekort of wat dan ook meespeelt.

Sorry voor lang en warrig verhaal, maar het zit me (ons) momenteel best wel hoog .
[quote]athena schreef op 28 december 2008 @ 10:51:

Vent en ik willen een heleboel doen om het de kinderen naar de zin te maken, maar als alles (zoals nu bij Boef) op negatieve weerstand stuit, dan ben je een uur na het opstaan al helemaal moe en lukt het nauwelijks nog om de dag leuk door te komen. En dat moet niet, is niet goed voor Schurk en niet voor ons.

[quote]

En niet goed voor Boef natuurlijk.

Inderdaad, een hele hoop herken ik direct. Het boze vooral. Schorrie is de laatste maanden heel vaak heel boos geweest op alles en iedereen. En inderdaad ook op de dagelijkse dingen. Eten 's avonds was soms een drama. Zo'n drama dat Harrie een aantal keren Schorrie naar bed gestuurd heeft en daarbij krachttermen gebruikte en hem hardhandig mee naar boven nam. Ik voelde me daar best opgelaten over maar inmiddels weet ik van het 0804-0904 topic dat ook Koeka en Lien dit meegemaakt hebben met hun jongens (en hun mannen).

Dus, boos zijn ligt denk ik ook aan de leeftijd. Koekie van Koeka gaat bijvoorbeeld allang naar de basisschool omdat zij in Belgie woont. En toch was Koekie ook boos rond en na zijn 4e verjaardag.

Het lamlendige herken ik geloof ik niet echt. Al zei Schorrie ook geregeld als we naar school liepen dat hij moe was. Maar dat was vooral omdat hij dan moest lopen. Als hij fietst is er niets aan de hand. Dus ik weet niet zeker of het een truc van hem was om maar met zijn fiets naar school te mogen.

Misschien moet hij ook eens op Pfeiffer getest worden? Rond 4 jaar komt dat ook 'vaak' voor. Je denkt dat ze griep hebben maar stiekem hebben ze Pfeiffer en blijven heel lang moe.

Ik ben heel benieuwd wat de huisarts gaat zeggen. Goed dat jullie het aanpakken want als het echt zo'n zware wissel op je gezin legt dan wil je er graag wat aan doen.

Ben ook wel benieuwd hoe hij het weekend bij opa en oma ervaart en hoe hij zich daar gedraagt.

Dikke knuffel natuurlijk. Piekeren over je kind is zo vermoeiend. Je wilt het graag goed doen.

Mille, beterschap. Longontsteking joh, dat is niet niks. Hopen dat je met rust snel opknapt. Een voordeel dat je vakantie hebt en geen opvangstress hebt e.d.
~~~ even inbreken heur! ~~~~

Elyane, wat een ontzettend leuk nieuws! Gefeliciteerd meid!

En Mille, oei, goed op jezelf passen hoor! Beterschap!
Loretta is De Mol. Punt.
En nu ga ik die halfdode kerstboom opruimen.

Gefeliciteerd Ely, wat leuk!! Had jij toch stiekem dat stokje gevangen
Gefeliciteerd Elyane! 4 hé! Ik vind het ook wel heul dapper hoor!
quote:En niet goed voor Boef natuurlijk.

Klopt, ik zag het later ook maar had geen zin om nog een x te wijzigen . 't Is inderdaad voor hem ook niet goed.

Wel fijn om te lezen dat je (en anderen) het herkent, dat scheelt natuurlijk altijd wel, al weet je al wel dat bepaalde dingen er nu eenmaal bijhoren op die leeftijd.

Aan pfeiffer had ik ook al eens gedacht, al wist ik niet dat dat vaak voorkomt rond het 4e jaar. Ik neem aan dat de dokter, als hij het eens is met mijn idee om eens wat te testen, wel zal aangeven wat de meest voor de hand liggende opties zijn om te onderzoeken.

Ghe, bloedprikken gaat nog leuk worden. Boef zit echt in de mijn-lijf-moet-heelblijven-fase en kan momenteel echt panisch worden van een druppel bloed.

Dank voor knuffel, doet goed!

Drop, hoe is het bij jullie? Knapt de bende al weer een beetje op?

Ik ga even opruimen. Boef is inmiddels thuis en mag een half uurtje Mario Kart spelen (zucht ). Dan vast even spullen pakken, we gaan morgen naar zwager en schoonzus en daar wordt volop geschaatst. Dus de ijzers van zolder halen en skipakje voor Schurk e.d.
Ik wil ook schaatsen! Heb Harrie al gezegd dat hij vriend met fietsenzaak moet bellen dat hij schaatsjes apart legt voor Schorrie. Wat heb jij voor schaatsen voor Boef Athena?

Wij doen trouwens sinds deze kerstvakantie Schorrie geen tv meer laten kijken. En eerlijk gezegd doet hem dat heel veel goed. Hij wordt actiever en luistert beter. Ik kon aan hem echt merken dat de tv zijn hersencellen in slaapstand zet. Hoe we dit gaan volhouden als hij weer naar school moet weet ik niet want in ons ochtendritme zit het tvmoment echt ingebakken. Maar dat zien we dan wel weer.

Dropje, ik had er overheen gelezen dat jullie ook zien zijn. Staartje van de griep meegepakt zeker? Ik hoop dat het snel over is!

Heb de kerstboom opgeruimd, twee wassen gedraaid, kleertjes van Knorrie opgeruimd (waarom zet ik die weer op zolder?), en nog veel meer in huis geredderd. Ik weet niet wat me bezield.
Athena, zeker even op Pfeiffer laten testen. Dochter heeft het, zonder dat wij het wisten gehad toen ze ongeveer 4,5/5 jaar was. We kwamen er later achter omdat ze antistoffen in haar bloed had die erop wezen dat ze het gehad heeft. En toen viel voor ons alles op zijn plek en was haar gedrag helemaal verklaarbaar. Ook in combinatie met niet horen ( ze heeft bjna 2 jaar slecht gehoord maar we kregen alsmaar geen verwijzing voor de kno arts. Het kind bleek kei doof), toen ze buisjes had werd ze een ander kind.
Morrie, wij hebben van die vierijzertjes voor onze kinderen, zoals deze:

Vent heeft er van de week ook maar een paar voor Schurk gehaald. Zal nog wel amper gaan, maar geheid dat hij morgen zal willen meedoen en dan hebben we ze maar. Ze kosten hier een tientje bij de fietsenhandel en gaan over laars of schoen heen.

Dat van geen tv kijken heb ik ook al eens aan vent voorgesteld, maar die vond dat nogal wat. En eerlijk gezegd moet ik hem gelijk geven: dagen dat Boefje geen tv mag kijken zijn echt lastig door te komen, erg maar waar. De keren dat we het deden merkten we overigens geen positief effect, alleen maar dat meneer dan op de bank lag te zeuren i.p.v. dat hij tv keek. Het zet hem er gewoon echt niet toe aan om dan maar te gaan spelen, zoals Schurk overduidelijk wel heeft. Niks doet dat, van wat we tot op heden geprobeerd hebben. Als je nou enig effect zou merken na een poosje, dan zou het wel te doen zijn. Maar nu proberen we toch ook maar af en toe mee te gaan met zijn wensen, al is het maar om het ook nog positief te houden (hij wordt logischerwijs momenteel ook veel vaker gecorrigeerd dan Schurk en hoe nodig dat soms ook is, ik kan me voorstellen dat dat voor hem ook knap vervelend is).

Mams, jouw verhaal doet mij bijna hopen dat er met Boef ook zoiets aan de hand is. Wat lijkt het me lekker om te weten dat zulk gedrag een verklaarbare oorzaak heeft en dat het op een gegeven moment omslaat.

Gezellig trouwens dat je weer eens komt buurten. Hoe is het bij jullie, alles goed?

Morrie: jouw opruimwoede is toch geen nestdrang he??
Ik zit trouwens weer eens te scoobidoo-en (dat gemier met die touwtjes). Schoonzus mailde namelijk dat zij dat met nichtje wil gaan doen en er niet uitkomt; of ik het even wilde voordoen morgen. Dus ik ouwe doos gepakt (zo'n 4 jaar geleden hebben zuslief en ik tijdens vakantie meters gescoobidood (?)). Men, dat valt tegen. Ben het helemaal kwijt en moet alles opnieuw uitvinden. Denk dat ik morgen mijn doos met voorbeelden en touwtjes mooi voor nichtlief achterlaat .
Ik kan me voorstellen dat je het bijna hoopt, het zou gewoon zo fijn zijn als het te verklaren is en je weet dat het over gaat. En dat het manneke het niet doet uit onwil. Dat is iets waar ik me wel schuldig over voelde achteraf, we hebben dochter zo vaak op haar donder gegeven omdat ze weer zo treuzelde en niet vooruit te branden was.

Zo nu en dan ga ik zitten en lees Vrolijk en Cheers een pagina of 15 bij, dan blijf ik toch een beetje op de hoogte. Hier gaat het goed, alles groeit en bloeit prima. Dochter alweer bijna 7 en zoon bijna 3, het is niet bij te houden. Dochter zit nu ook in groep 3 en ik sta ervan te kijken hoe snel ze kan lezen, echt leuk!

Met ons gaat het ook prima, paps werkt sinds bijna een jaar voor zichzelf en het loopt prima. Een spannende stap maar nog geen spijt! En ik ben weer eens bezig met een afvalrace, het was echt nodig. Heb er inmddels 10 vanaf, dus nog 13 te gaan. Hoop dat het lukt, dan weeg ik weer wat ik in geen 15 jaar heb gewogen.....

Hoest met jullie verder? Ik wilde nog vragen (maar nog niet bijgelezen) hoe het gaat met het zindelijk worden van boefje, kan dat ook niet een oorzaak zijn van zijn gedrag?
quote:athena schreef op 28 december 2008 @ 15:08:

Morrie: jouw opruimwoede is toch geen nestdrang he??

Dan zou ik zo ongeveer onbevlekt ontvangen moeten zijn. Of al een maand of 3 zwanger ofzo . Maar als je naar mijn buik kijkt zou je haast denken dat er een baby in zit. Ik woog Eerste Kerstdag bij broertje weer mijn oude gewicht maar vandaag na al die dagen lekker eten (vanavond hebben we bij mijn ouders gegeten) is die buik gewoon weer bol alsof ik 5 maanden op weg ben!

'Die schaatsjes zien er leuk uit.

E bn hoin Mams!

O, Schorrien typt mee, nietn handignnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Wat hoor ik nu? Joeheeee....

Van harte Ely & co met de kersverse Vrolijke zwangerschap!
Allereerst natuurlijk Ely, boefje dat je bent! Leuk zeg dat jullie nummer 4 krijgen! Joehee......je gaat teveel met de familie Pimpel om! Hahahaha...maar alle gekheid op een stokje (no pun intended) van harte meid met je zwangerschap! Leuk, kunnen we weer een nick verzinnen; Zen, Zootje, Zeefje en ....

Zo...allemaal een fijne kerst gehad? Alle zieke, heel veel sterkte! Niet leuk om zo ziek te zijn

Hier sinds gisternacht terug van vakantie en helemaal fris en fruitig van een weekje weg. We hebben het echt heerlijk gehad en ik vond het nog echt leuk ook! Ik heb zelf ook op de latten gestaan en vond het nog best ok. Maar ik vond het zooo leuk dat de kinderen het zo leuk vonden. Tel erbij op de we in een 4 sterren hotel zaten met een sauna, buitenzwembad, ouders en zussen die de kindjes ook vermaakten...Echt een heerlijk weekje weg dus. Maar geen besef van Kerst gehad aangezien we 2 dagen op de latten hebben gestaan.

Nathje, dank je wel voor je sms! Leuk nieuws om te krijgen, maar toen ik het las was het erg laat en wilde je niet de schrik van je leven geven door terug te sms-en :-)

Wind, ik heb zo vaak aan je gedacht afgelopen week! Heerlijk spul heeft Mormel aangehad en hij zag er zo modieus en hip uit met de bijpassende outfit! Hij heeft echt een hoop bekijks gehad en lekker warm erbij gezeten. Superbedankt meid! Tweede deel van Mcfayden boek is trouwens ook erg goed.

Mams, leuk om je weer te zien! Alles goed dus met jullie? :-)

Zoon ook nog steeds zo'n knoeperd net als Ot en Mormel?

Drop & Mille, sterkte met jullie ziekenboeg en hopelijk knapt iedereen weer snel op!

Waar wilde ik nou nog meer op reageren? O ja, op Athena!

Ik hoop dat er een lichamelijke oorzaak is voor alle woede van Boefje meid. Het klinkt alsof hij gewoon zichzelf af en toe in de weg zit en lijkt me ook erg lastig voor jullie. Moeilijk om hem de hele tijd te vermaken, zeker als je het contrast blijkbaar zo ziet met Schurkje.

Morrie, wel leuk een nummer 3

Maar moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk op Wind gok voor de volgende Vrolijke zwangerschap na Ely's.

Joehoe!!! Gefeliciteerd Ely, Zorro, Zootje, Zen en Zeefje!
Buitenzwembad Vrolijk?

Hai Wind . Ik was bij mijn ouders aan het eten dus zag net pas dat je me weer gebeld had.

Ik ben een nieuwjaarskaart voor de kraamverzorgster aan het maken. Niemand krijgt kaarten van mij, alleen de kraamverzorgster .
Ik schreef trouwens in het gastenboek van Ely op de bruiloft iets van: Veel succes met het maken van een 4e vannacht. En toen vonden jullie dat allemaal niet kunnen (even chargeren hoor ). Maar mooi dat ik echt wel gelijk had!!
Ik ben de laatste dagen steeds meer aan de zomervakantie aan het denken. Iemand van jullie ook al aan het fantaseren?

Wij weten het echt niet dit keer. Moeten in de zomervakantie, willen geen enorme drukte, wel mooi weer, wel kindjes voor Schorrie, en wel soort van privacy/ruimte om ons heen. En we (ik?) willen denk ik door gedoe afgelopen zomer bij mijn ouders niet meer in een tent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven