Het Stamcafé XXIV

18-10-2016 23:27 3006 berichten
Joehoe, deel 24 alweer!

We zitten gezellig in Transsylvanië vanwege de halloween.

Welkom!

Yas, LV, Star en Leo

quote:Lady_Voldemort schreef op 29 oktober 2016 @ 19:50:

[...]

Ik was ooit dol op mandarijnen, maar tegenwoordig zijn ze droog, of muf, of er zitten veel te veel van die viezige velletjes aan, of alle drie. Mandarijnen uit blik vind ik nog wel lekker, in de witlofsla.Ik vind vorige week in een winkel losse mandarijnen in een papiertje. Net als vroeger. Die waren wel lekker
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 oktober 2016 @ 19:50:

[...]

Ik was ooit dol op mandarijnen, maar tegenwoordig zijn ze droog, of muf, of er zitten veel te veel van die viezige velletjes aan, of alle drie. Mandarijnen uit blik vind ik nog wel lekker, in de witlofsla.

Vorige week in Spanje waren ze echt erg lekker, al kan dat ook inbeelding geweest zijn, omdat ze er zo leuk uitzagen met de takjes er nog aan.

Die uit blik zijn voor mij een beetje verpest door de Keuringsdienst van Waarde. Een beetje maar.

Volgens Kassa is het sinaasappelsap van Dirk het lekkerste. Ik wil ook een Dirk.
quote:barbaracartland schreef op 29 oktober 2016 @ 19:45:

Ik houd van Sint Maarten en mijn zielige kinderen die openbaar onderwezen worden, krijgen elk jaar weer die riedel over een arme bedelaar en een mantel te horen op school.Mijn kinderen niet hoor. Ik heb het ze van ellende zelf maar verteld. Ik heb ze ook een kinderbijbel voorgelezen, voor het geval dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 oktober 2016 @ 19:53:

[...]

Mijn kinderen niet hoor. Ik heb het ze van ellende zelf maar verteld. Ik heb ze ook een kinderbijbel voorgelezen, voor het geval dat.Arme koters
quote:Star schreef op 29 oktober 2016 @ 19:52:

[...]

Ik vind vorige week in een winkel losse mandarijnen in een papiertje. Net als vroeger. Die waren wel lekker Oooohhhhh, die wil ik ook!
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 oktober 2016 @ 19:53:

[...]

Mijn kinderen niet hoor. Ik heb het ze van ellende zelf maar verteld. Ik heb ze ook een kinderbijbel voorgelezen, voor het geval dat.

Dat is ook buitengewoon nuttig: onze hele samenleving is nog van christendom doordesemd en van iets leren wordt geen mens minder.

Serieus, mijn kleuter vertelde me vorig jaar dat juf had voorgelezen over het Kindeke Jezus. Ik vind het prima, overigens, maar ik denk niet dat elke ouder er op zit te wachten. Al was het eerder feitelijk dan bekering en wordt er ook over andere geloven verteld.
ik had vorige week een netje meegenomen bij de AH en die waren echt lekker en ook een netje bij de Jumbo en die waren ook wel lekker. Maar die van AH waren lekkerder.

Maar vind er ook heel veel verschil in zitten en dat weet je pas als je ze eet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:barbaracartland schreef op 29 oktober 2016 @ 19:56:

[...]

Dat is ook buitengewoon nuttig: onze hele samenleving is nog van christendom doordesemd en van iets leren wordt geen mens minder.

Serieus, mijn kleuter vertelde me vorig jaar dat juf had voorgelezen over het Kindeke Jezus. Ik vind het prima, overigens, maar ik denk niet dat elke ouder er op zit te wachten. Al was het eerder feitelijk dan bekering en wordt er ook over andere geloven verteld.Niks mis mee inderdaad. Als ik soms hoor dat mensen de betekenis van Pasen niet kennen... Best erg.
quote:Star schreef op 29 oktober 2016 @ 20:00:

[...]

Niks mis mee inderdaad. Als ik soms hoor dat mensen de betekenis van Pasen niet kennen... Best erg. vind ik ook
quote:Star schreef op 29 oktober 2016 @ 20:00:

[...]

Niks mis mee inderdaad. Als ik soms hoor dat mensen de betekenis van Pasen niet kennen... Best erg.Dat is inderdaad erg. Ik hoorde ook wel eens dat iemand niet de betekenis van kerst wist.
Ik haal pasen en pinksteren altijd door elkaar.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:barbaracartland schreef op 29 oktober 2016 @ 19:56:

[...]

Serieus, mijn kleuter vertelde me vorig jaar dat juf had voorgelezen over het Kindeke Jezus. Ik vind het prima, overigens, maar ik denk niet dat elke ouder er op zit te wachten. Al was het eerder feitelijk dan bekering en wordt er ook over andere geloven verteld.

Van fundamentalistisch atheïsme knapt ook niemand op lijkt me.

Ik wil mijn kinderen graag de keuze laten. Ik ben RK opgevoed, heb volmondig eerste heilige communie gedaan en zo tegen dat ik aan het vormsel toe was geloofde ik er niet meer in en besloot ik voortaan goddeloos door het leven te gaan. En die vrijheid moeten mijn kinderen ook hebben, maar dan andersom. Vandaar dat ik ze toch maar van God en Jezus verteld heb. Op dit moment duidt niets erop dat ze er anders over denken dan ik, maar kwaad kan het ook niet dat ze er iets van weten toch.
quote:hatsetats schreef op 29 oktober 2016 @ 20:11:

Ik haal pasen en pinksteren altijd door elkaar.ja, is ook bijna ook hetzelfde
Bij mij is het elke dag Halloween als ik in de spiegel kijk.

Nee hoor.

Alhoewel ik wel wat blijer mag kijken.

Vandaag heel even in het bos geweest. Zou eigenlijk gaan rennen, maar na 15 minuten was ik te veel afgeleid door de mooie kleuren om mij heen.

Op mijn hurken om paddestoelen te fotograferen en nu intense rugpijn. Fijn.
Ik vind het helemaal mooi LV. Hier doen we het ook, maar dan andersom. Bovendien zijn de familieleden die ze het liefste vinden (na hun ouders, mag ik hopen), allemaal atheistisch, maar ook een superopa, of een superoom, etc. Ik heb niet het idee dat ze stelligheid en orthodoxie missen. Wel een frituurpan, maar ja, zo hebben we allemaal wel eens wat.
ik vind ook dat iedereen het lekker zelf mag weten
quote:Philae schreef op 29 oktober 2016 @ 19:50:

[...]

Precies. Ik zou zelf blijer zijn met mandarijnen en walnoten dan met snoep.Ja maar het gaat niet om jou maar om de kinderen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:rosanna08 schreef op 29 oktober 2016 @ 20:18:

[...]

ja, is ook bijna ook hetzelfde

Ik schaam me dan ook diep.

O nee.

Het zal me jeuken.
quote:-Kittens- schreef op 29 oktober 2016 @ 20:19:

Bij mij is het elke dag Halloween als ik in de spiegel kijk.

Nee hoor.

Alhoewel ik wel wat blijer mag kijken.

Vandaag heel even in het bos geweest. Zou eigenlijk gaan rennen, maar na 15 minuten was ik te veel afgeleid door de mooie kleuren om mij heen.

[afbeelding]

Op mijn hurken om paddestoelen te fotograferen en nu intense rugpijn. Fijn. je hebt er wel een mooie foto aan overgehouden
quote:Nouschi schreef op 29 oktober 2016 @ 20:22:

[...]

Ja maar het gaat niet om jou maar om de kinderen.Die heb ik niet en hier kennen ze geen sint maarten. Dus geen mandarijnen hier
Mooie foto Kittens!
quote:rosanna08 schreef op 29 oktober 2016 @ 20:22:

[...]

je hebt er wel een mooie foto aan overgehouden Wel meer dan 1. En dat is de rugpijn wel waard hoor. Beter door een mooie foto, dan door het ophangen van de was...
quote:Nouschi schreef op 29 oktober 2016 @ 20:22:

[...]

Ja maar het gaat niet om jou maar om de kinderen.Dat. En als n kind n mandarijn wil, dan krijgt ie dat. Maar om ze dat hele feest van snoepies ophalen te misgunnen, dat vind ik net zo sneu als bv jehova-kids die geen verjaardag mogen vieren of die zwaar gereformeerde kids die twee keer naar de kerk moeten op zondag.
quote:-Kittens- schreef op 29 oktober 2016 @ 20:24:

[...]

Wel meer dan 1. En dat is de rugpijn wel waard hoor. Beter door een mooie foto, dan door het ophangen van de was...Daar hebben wij een droger voor. Die van mij is op ooghoogte dus bukken hoeft alleen om de was uit de wasmachine eronder in de droger te gooien.
quote:hatsetats schreef op 29 oktober 2016 @ 20:26:

[...]

Dat. En als n kind n mandarijn wil, dan krijgt ie dat. Maar om ze dat hele feest van snoepies ophalen te misgunnen, dat vind ik net zo sneu als bv jehova-kids die geen verjaardag mogen vieren of die zwaar gereformeerde kids die twee keer naar de kerk moeten op zondag.

Haal adem.

Niemand hier doet wat aan Sint Maarten, dus er wordt ook geen snoepfestijn misgund.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven