Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Ja, Ringel, hier is dochter ook pas naar een ledikant gegaan toen ze uit de wieg groeide en ze sliep overdag ook wel in de hangmand/-wieg in de woonkamer. Maar het rustigste was toch wel voor haar haar eigen kamer en eigen wiegje.

Hoe wij het gaan doen met Frummel 2 zien we inderdaad wel. We krijgen vanzelf een ritme.

Barrel, ben je al bij?
Hoi!

Welkom Skoempie! Haha moest wel lachen om je vraag of onze baby's een half jaar bij ons op de kamer blijven slapen. Dan heb je zeker nog niet alles gelezen?! (Zoon keek vrolijk mee als wij het gezellig hadden dus deze baby gaat na een paar weken ook lekker naar z'n eigen kamertje!)

Zoon werd toch onrustig als wij naar bed gingen en bij ieder kikje ging ik hem al voeden terwijl hij mss nog niet eens echt honger had. ( en na een paar weken brullen ze écht wel om eten hoor!)

Ohja haha, gordijnen... daar wacht zoon ook al 1,5 jaar op... Nou ja met alleen een rolgordijn werkt het ook!

Morgen gaat de kerstboom de deur uit! Wel jammer hoor, vind die roze lichtjes wel gezellig maar de onderste ballen vallen er al bijna uit omdat de takken zo gaan hangen. Vriend is dan ook gewoon thuis dus kan hij hem mooi naar buiten gooien!

de baby ligt precies zoals grote broer, lekker onder m'n rechter ribben!

Krijgen jullie je winterjas nog dicht? Ik nog maar net aan, zal eens bij m'n schoonzusje vragen of zij de 20 jaar oude jas van m'n moeder nog ergens heeft liggen. Geen zwjas maar wel lekker groot! (handig een moeder die bijna niks weggooit!)

Zoon is heel erg aan het hoesten, snotteren en hij had 39.2 voordat hij naar bed ging. Zouden jullie dan een zetpil geven? Hij heeft wel gewoon gegeten en had nog praatjes voor 10.

Zijn de andere kids eigenlijk alweer beter?!

Vanmorgen met m'n moeder geshopt, bij de hema waren rompertjes met lange mouwen 1 euro dus voor zoon 2 meegenomen en voor de baby 1. Haha kon het niet laten! Maar het lijkt me zo leuk om ze dan op bed naast elkaar te leggen in dezelfde romper!

Bij die hema hadden ze ook nog zwkleding! Zag wel een heel leuk jurkje voor 20 euro maar ja dan moet ik ook weer een legging hebben en dan ben ik alweer 30 euro kwijt voor 7, max 9 weken.. Hmmm wat zouden jullie doen? Aan de andere kant is 30 euro ook niet echt veel voor weer een nieuwe outfit!

(en hopelijk word ik nog een keer zwanger, kan ik het ook nog aan!)

Ik ben juist heel erg van het slapen gewoon in bed. Zoon wist ook precies dat z'n wiegje/ledikantje om te slapen was en zo kon ik beneden ook gewoon m'n eigen gang gaan. Liet zoon ook vooral in het begin wel in de wandelwagen slapen maar merkte dat hij daar zó onrustig van werd én korter sliep dat ik hem heel gauw gewoon in bed legde.

Hebben jullie ook dat als je je neus snuit er allemaal bloed meekomt? Heb het al een tijdje maar schrok echt in het begin!

Ga even sterren dansen op het ijs kijken en nog een beetje ruimen. Vrees dat er morgen weinig van komt als zoon echt ziek is!

Fijn weekend nog!
pfffff eindelijk bij

Nee hoor moest eerst even een klein bijdehand ventje naar bed brengen die daar absoluut niets in zag!

Maar nu rust.

Heerlijke kerst in Ned gehad. 1ste bij schoonouders en 2e bij mijn ouders. Veel te veel kado's gekregen. hidde werd ook helemaal wild van al die kado's. Hij liep ook direct naar de kerstboom toe om te kijken naar alle kado's

1ste kerstdag ook de hele dag een onrustige buik gehad. De kleine bewoog onwijs veel maar ook onwijs veel harde buiken. Ben ook maar gaan timen, maar was niets. Mss ook indalingsweeen??? (al vind ik weeen gelijk zo'n groot woord)

Verder begin ik opeens vocht vast te houden, bleeeh. Dacht toch even dat dit niet zou gebeuren als zwangere in de winter...helaas

Dik haar... nog niet gezien. mag wel!

Pukkeltjes.... valt wel mee. niet noemenswaardig

Baby op de kamer..... mss 4 wkn ofzo maar na Bokito dr verhaal zeker niet langer

Skoempie welkom!

De kerstboom de deur uit?? wat snel. Bij ons toch echt na oud en nieuw. Gaan er met oud en nieuw nog even goed tegen aan. We hebben voor 250 euro aan vuurwerk gekocht

Maar ja we hebben ook gasten dus die moeten vermaakt worden nietwaar??!

Vandaag ook nog even bij de hema geweest voor hidde maar kon het niet laten om nog wat leuke dingen mee te nemen voor de baby. Ze hebben ook zulke leuke dingen!
Hier ook drukke kerstdagen gehad. Eerste kerstdag bij mijn schoonouders. Eerst een stuk in het bos gewandeld en daarna veel te veel gegeten. Was echt helemaal stijf van het wandelen en eten. Maar wel geslaagd. Alleen was het wat minder dat zoon elke 2 uur in paniek wakker werd tot een uur of 2. Niet lekker geslapen, maar ja afgelopen nacht heeft hij geslapen tot kwart voor 8 en dat is voor zijn doen echt super lang.

Tweede gister bij mijn ouders geweest. Ook veel te veel gegeten en daarna nog een stuk gewandeld. Zoon vond er niet veel aan, vond het veel te koud. Maar de warme chocolademelk maakte wel veel goed. Ik ben benieuwd hoeveel ik aangekomen ben woensdag, want met al dat gevreet zal het wel hard gegaan zijn vrees ik.

Wat sneu dat je dochter zich zo zeer gedaan had. Hier gaat meneer echt zijn bed niet uit om de knuffels te pakken, nee wij worden daarvoor uit bed geroepen :-S.

Ik vind het ook wel spannend hoe het straks gaat wanneer de baby geboren is. Zoals wel meer gezegd we hebben het goed zo. Ook de borstvoeding vind ik wel spannend. Heb zoon heel lang kunnen voeden, dus ben benieuwd hoe dat nu gaat. Maar het zal wel loslopen. Vooral niet te veel willen plannen, maar alles op je af laten komen. Een keertje je huis niet op orde of iets niet afkrijgen is niet het einde van de wereld. En na een tijdje zal je merken dat de baby steeds meer gaat begrijpen en dat je een stuk zekerder wordt.

Qua buik krijg ik steeds dezelfde opmerkingen. Zo zeg die groeit best. Bij zoon had ik ook op het laatst een enorme buik. En nu mag ik nog 8 weken. Ach rond en gezond zeg ik dan maar. Of zo van ja zwanger he.

Ik las ook over je voeding aanpassen bij borstvoeding. Net als de andere opmerkingen ben ik ermee eens dat je echt je voeding niet hoeft aan te passen. Ze zijn nu ook aan alle voedingsstoffen gewend en als ze er wel op reageren merk je dat gauw genoeg. Maar ik merkte wel dat ik aan mijn drinken moest denken. Als ik te weinig dronk merkte ik het wel.

Tijdens de bevalling heb ik een hele tijd in bad gelegen. Vond ik echt heerlijk. Onder de douche staan vond ik daar in tegen vreselijk. Maar een krukje is idd een aanrader, want ik kon wel zitten. Omdat zoon niet helemaal goed lag moest ik staan. Echt de hel, kon echt niet op mijn benen staan. Dus tussen de weeën door stond ik onder douche en tijdens de weeën zat ik op het toilet.

Wel bijzonder Engel dat je al een dochter hebt die een stuk ouder is. Bijzonder dat ze zo alles bewust meemaakt.

Handig he die hulpjes Frans. Al is het soms meer van de wal in de sloot. En idd ik smelt ook helemaal als vriend met zoon bezig is. Heerlijk om ze samen te zien.

Wat vervelend dat je zulke harde buiken hebt Baghera. Bij zoon had ik er ook veel last van, nu gelukkig nog niet.

Heeft de kaasfondue gemaakt Ibbeltje.

Ik ben er ook echt nog niet meebezig dat de baby kan komen (moet ook nog niet hoor met 32 weken). Heb me ook helemaal ingesteld op 25 februari en dat het ws later komt. Als het eerder komt is het echt even schrikken.

Ach beter teveel hydrofiel luiers dan te weinig Ringelding.

Zoon heeft ongeveer de eerste 6 weken bij ons op de kamer geslapen in de kinderwagenbak. Vond het wel heel handig, zo uit de bak in bed takelen. Voeden, verschonen en weer terug. Maar idd ze maken wel lawaai en ik werd van elk kuchje wakker.

Wat vervelend dat je zoon zo aan het snotteren is Bokito. Ik ben niet zo van een zetpil geven. Alleen als zoon echt ziek is krijgt hij er één. Vooral omdat een zetpil de koorts onderdrukt en als die uitgewerkt is kan de koorts snel stijgen. Maar ik weet niet hoe het bij jou zoon gaat.

Hier is het soms echt een zeehond zo blaft hij. Gaat al tijden zo. Maar de dokter wil niks doen omdat hij niet echt ziek is. Gelukkig helpt de hoestdrank goed. Soms gaat het weer een tijdje goed en dan begint het weer.
HAHAHA Bokito, dat was ook zo!!! Ik was het alweer vergeten.

Onze baby ligt ook precies als dochter. Ik vind het wel fijn, lekker vertrouwd!

Ik heb toevallig vandaag mijn winterjas van zolder gehaald en ik kreeg hem zowaar nog dicht! Maar wat je zegt: nog net!!!! (geeft wel lekker steun aan buik, strak verpakt!)

Ik zou geen zetpil geven bij 39,2. Dochter had een paar weken geleden ook zo'n anderhalve dag een temp in de 39 laag. Dat is voor een kleintje in de leeftijd van onze kids nog niet overdreven hoog en ze hebben het blijkbaar nodig om een virusje aan te vallen. Wel in de gaten houden en als het langer dan twee/drie dagen zo hoog blijft toch eens overleggen met huisarts. Dochter was ook een tijdje erg hoesterig en verkouden (en dus wat koorts/verhoging), het gaat nu eindelijk de goede kant op. Heeft een week of drie geduurd. We hebben haar alleen hoestdrank en neusspray gegeven. Zolang ze eten en spelen valt het vaak wel mee.

En nee, ik heb geen bloed bij het snuiten.

Ik ga geen nieuwe zwkleding meer aanschaffen. Ik heb genoeg en ik vind de tijd dat ik ervan kan genieten te kort. Ondanks de leuke site van Ibbel.... Als ik nog een keer zwanger zou worden (ik hoop het wel, maar man vind het geloof ik wel goed zo...) kan ik dan altijd weer gaan shoppen. Maar ik vind 30 euro niet overdreven duur voor een outfit.

Succes met beslissen!!

Liefs Lein
Hai Dames,

Bedankt voor de reacties. Ik heb idd niet alles gelezen, is nogal wat namelijk, 98 pagina's morgen is zondag, tot nu toe altijd 'lui-zijn-dag' geweest,( dat zal straks wel anders zijn) dus morgen maar even alles proberen te lezen.

Wij gaan het gewoon proberen om de kleine bij ons te laten slapen, mocht het niet gaan, dan kan het altijd nog anders...

Maar max 4 weken omdat jullie het dan met z'n tweeen weer 'gezellig' hebben??? Oef, ik weet niet hoor, maar ik heb daar denk ik dan nog geen behoefte aan... is dat daaronder dan alweer geheeld? Brrrrr, nog maar even niet aan denken.

En deze kleine ligt nog lang niet in positie, die is volgens mij nog druk met salto's maken. Maar dat hoeft toch ook nog niet? Pas rond de 36ste week toch?

Denk wel dat ik dit getrappel ga missen. Het is nu nog heel intiem, echt wij saampjes. Maar ben ook heel nieuwsgierig hoe de kleine eruit ziet. Wij hebben geen pretecho laten maken, dus na de 20 weken echo hebben we het niet meer gezien. Dus spannend!!!

Wellicht is dit ook al te sprake gekomen, maar gaan jullie allemaal borstvoeding geven?

Groetjes Skoempie.
Nou de vorige keer hadden wij het nog niet "gezellig" hoor na 4 wkn. Ik heb manlief behoorlijk op de proef gesteld

Al was de bevalling super gegaan, ik had het gevoel dat het nooit meer goed zou komen. Ik durfde gewoon niet! (weet nu wel dat dat geen probleem moet zijn )

Wilde hem gewoon niet meer op mijn kamer, kon niet van hem slapen.

Ga BV zeker weer proberen, kon vorige keer zowat een weeshuis voeden en nu lek ik alweer behoorlijk dus moet geen probleem zijn.

En nieuwe zs kleding, best zonde maar ik heb nog maar 1 broek wn 3 joggingbroeken. dus ja denk toch maar dat ik een normale broek haal. (niet te duur wel)
Skoempie, wij hadden het na een week of drie weer 'gezellig'. Wel pijnlijk (voelde als een schaafwond), dus heel voorzichtig!! En dochter lag daar gewoon naast hoor (ze kon alleen geen kiekeboe spelen, dus dat scheelde )!!

Volgens mijn vlos moet kindje met 35 weken in positie liggen. Ten minste, als hij met 35 weken in stuit ligt sturen ze door naar een gyn. Gelukkig ligt onze baby al tijden met t koppie naar beneden en is het indalen al begonnen, dus ik verwacht niet dat er hier nog wat verandert.

En ja, ik wil weer borstvoeding geven. Kijk nu al uit naar die momenten samen!

Succes met bijlezen!!
Bokito, kopen die jurkjes! Het zijn ook voedingsjurkjes namelijk en dan doe je er veul langer mee dan 9 weken max.
Haha Skoempie.... nee joh, zoon heeft tot 7 maanden bij ons op de kamer geslapen en kon op een gegeven moment zelf de bekleding opzij trekken van z'n ledikantje (ouderwets ding nog van vriend geweest)

Ik geloof dat wij het na ruim 8 weken voor het eerst weer geprobeerd hebben. Was echt verschrikkelijk, dat gestuntel met condooms, voelde me weer 17... Maar haal nu gewoon gelijk glijmiddel in huis en doe het pas weer als ik me daar goed bij voel!

Had ook een enorme wond die pas met 6 weken helemaal dicht was, hoop dat het dit keer allemaal wat sneller hersteld!

Ik ben een echte BV goeroe geloof ik, dus wij gaan er weer voor!

Zoon klom van de week bij me op schoot maar viel bijna weer terug en pakte me precies bij m'n tepel beet... Ahh!!!! Nou ja toen wist ik weer even hoe bv voelt in het begin!

Maar het is zo mooi om te zien hoe je kindje groeit op jouw voeding, het is gratis en altijd aanwezig! Geen geklooi met flessen en je kan het altijd geven, heerlijk na inentingen en als troost!

Barrel ik wil de kerstboom wel langer hor, maar het komt nu ff wat beter uit en ik denk dat er heel veel ballen gaan sneuvelen als ik hem langer laat staan!

Wel gaaf hoor, mogen we niet langskomen om jullie vuurwerk te bewonderen ;p

Ik wil zoon ook eigenlijk geen zetpil geven maar hoor zoveel om me heen dat moeders kids met verhoging al een zetpil geven dat ik een beetje aan mezelf ging twijfelen.

Maar het is dus niet nodig!

ik ga nu echt naar bed hoor, kan m'n ogen bijna niet open houden!
Hallo ladies!

Zo, de Kerst zit er gelukkig weer op. Was wel gezellig hoor, maar ik ben er doodmoe van.

Gisteren heb ik de laatste spullen gekocht. Kruiken die we voor zoon hadden (nooit gebruikt) waren kwijt (??????) nergens te bekennen. Dus maar 1 nieuwe gehaald en nog wat andere spullen. Als deze meneer net zo warmbloedig is als zoon is die ene kruik ook niet nodig, maar je kan maar nooit weten.

De baby komt hier denk ik ook zo'n 4 weken bij ons op de kamer en dan mag hij verhuizen. Die kleintjes maken ongelooflijk veel herrie.

En sex hier vorige keer na 4 weken, maar ik had dan ook maar 1 piepklein scheurtje zonder hechtingen gehad. (daar teken ik deze keer ook voor trouwens......) Moet er echt niet aan denken dat iemand de schaar in je muts zet!! Ze zeggen dat je het niet merkt. Ik was wel aardig van de wereld, maar toch genoeg aanwezig om te zien dat ze de schaar wel al had klaargelegd en daar bang van te worden *brrrrrr*

Fijne dag dames. Tot later!
hahahaha ik ben lief al aan het voorbereiden dat hij er niet aan hoeft te denken aan sex na de bevalling.....geef me min een week of 10 en dan wil ik er wel weer eens over na denken. Moet er niet aan denken zeg, zo kort na de bevalling alweer sex te hebben. brrrrrrr. Nu ook niet, geen zin, geen behoefte en een buik die alleen maar in de weg hangt.....

Maar zo is elke vrouw weer anders. Lief mag ook echt niet aan m'n borsten komen, tepels voelen dan alsof er een hele nietmachine in leeg geniet wordt....niet prettig.

gaan zo de babyspullen van zolder halen.......en ik nog ff broodje eten.....en nog ff discuzeuren over de jongensnaam.
zo, ben weer bij gelezen. Nog niet bijgelslapen maar ja.

het is ook zo gezellig, allerlei vrienden kwamen gisteren nog langs. Iedereen wil me nog ff zien voordat het straks zover is.

Vandaag nog een kerstdiner met ex-studiegenoten. Straks ff wat voorbereiden en daarna er naar toe rijden. Gelukkig hoeven we morgen niet te werken.

We houden de baby niet langer dan noodzakelijk op de kamer, we gaan geen borstvoeding geven (borstverkleining vandaar) en slapen alleen in het bedje. Ik heb ook geen box in de kamer.

Zo, even heel erg kort maar met mij gaat gewoon alles goed. Buikpijn blijft maar verder alles oke.
Oeiii.. veel te lezen! Hier alles ok, alleen ook nog druk, nu met een 4e kerstdag geloof ik.. Morgen kom ik weer kletsen!! (en lezen...)
Goh ringelding, hebben jullie nog geen naam? Je hebt ook nog wel even tijd natuurlijk, maar wij hadden de naam al met 20 weken. Zijn er meer die nog geen naam hebben?

Floortje, vlak voordat ik zwanger werd, ben ik ook voor een gesprek geweest bij de plastische chirurg, ook voor borstverkleining, heb cup 70F bij een lengte van 1,55. Tijdens de zwangerschap trouwens uitgegroeid tot cup H (van HELP!!!).

Deze man raadde mij aan om eerst kinderen te krijgen, borstvoeding te geven en daarna de 'theezakjes' te laten liften. Want als ik het voor die tijd zou doen dan is de kans groot dat er na de borstvoeding maar een cup A overblijft en dat is wel een heel groot verschil met nu. Dus ik ben heel benieuwd welke metamorfose mijn borsten ondergaan straks. Ik heb het niet zo op operaties dus hoop stiekum dat ik na de kinderen straks uitkom op cup C ofzo en dat het er enigszins netjes uitziet en ik helemaal niks hoef laten doen. Maar afwachten.

Groetjes
Even kort vraagje,

Mijn schoonmoeder was hier vanmiddag en ik wou iets hoog uit een kastje pakken, zegt ze dat ik dat niet meer mag doen. Het schijnt dat als je je arm hoog strekt, dan de navelstreng om het nekje van de baby raakt. Hebben jullie hier ooit van gehoord? Ik namelijk nog niet en ik heb toch heel wat literatuur versleten over veilig zwanger zijn .

Groetjes Skoempie
Skoempie: Nog nooit van gehoord en het klinkt als ontzettende onzin!!

En wij hebben ook nog geen naam. Alleen voor een meisje is de eerste naam klaar, maar moeten we de tweede naam nog bedenken. Voor een jongen komen we er echt nog niet uit.
Welkom Skoempie! Heb er ook nog nooit van gehoord hoor, gewoon lekker doen waar je je zelf bij goed voelt! Als we naar iedereen moeten luisteren geen beginnen meer aan.

Sjaanie: ik hoop dat het goed met je gaat?

Ringel: geen probleem hoor, is natuurlijk ook nogal ongebruikelijk om na 17 jaar nog een kind te krijgen.

Shoppen: ben vandaag nog kruiken wezen halen en kruikenzakken, onze beebs worden toch in een koude periode verwacht en doen er toch een tijdje over voordat ze zichzelf warm kunnen houden.

Tasje: heb ik ook nog niet klaarstaan, pak ik op het moment supreme wel in, je gaat toch niet na de eerste wee gelijk naar het ZH en de VK komt toch eerst bij je thuis kijken hoe het gaat.

Dat is een flinke voorgevel skoempie, heb je er zelf ook last van? Je ziet inderdaad wel wat er straks van overblijft. Na 1 x borstvoeding geven heb ik nog steeds dezelfde cup als eerst maar hopelijk slinkt de boel bij jou!

Bokito: kopen die jurk, 30 euro is niet veel en straks kun je het misschien ook nog een hele tijd dragen, we zijn niet gelijk weer afgeslankt denk ik.

Kind in slaapkamer: we hebben wel een wiegje maar nog niet echt een plan. Ik zie het gewoon wel allemaal en doe gewoon waar ik me prettig bij voel. Was wel van plan tijdens de kraamtijd om de baby in de wieg te laten, ook makkelijk bij het voeden.

Groetjes Engel
Van dat boven je hofd reiken en de navelstreng die om het nekje van de baby zou gaan heb ik ook nog nooit gehoord. Vraag me trouwens af hoe ze weten dat het een een gevolg is van het ander

De baby zal bij ons misschien een paar weken op de slaapkamer liggen maar als de BV een beetje ingeregeld is dan gaat hij lekker in zijn eigen bedje slapen.

Heb een auto vol babyspullen meegenomen bij mijn zus vandaan dus ga morgen alles eens uitzoeken. Zaten ook kleertjes is met maartje 68...wat lijkt dat al groot zeg

Ik zou dat jurkje bij de Hema gewoon kopen hoor. Hij is superleuk en ook leuk gewooon te dragen. Mijn winterjas heb ik dit jaar in de kast gelaten want paste echt niet meer. Veel te strak waardoor ik een heel onprettig gevoel kreeg. Ik heb een speciale zw.schapsjas gekocht. Functioneel, redelijk mooi en daar houodt het ook mee op maar ben er wel erg blij mee.

Ben gisteren zelfs nog in de kroeg geweest en daar nog tot laat blijven hangen. Kon de laatste keer dat ik dat gedaan heb bijna niet meer herinneren. Baby vond het prima. Er zijn trouwens wel veel mensen die dan een opmerking gaan maken over je buik en de bevalling. Had ik tot dan eigenlijk nog niet gehad.
@skoempie, we hadden een naam voor een jochie, maar daar begon ik over te twijfelen. De naam daarop begon Lief over te twijfelen (of ik ook, weet het niet meer) en nu dus nog geen jongens naam. Voor een meisje zijn we er gelukkig wel uit, zowel 1e als 2e naam. Moet zeggen dat ik het nu knap ingewikkeld vind voor een 2e kindje. Maar als ik na de geboorte nog steeds geen jongens naam heb en het is wel een ventje, dan wordt het sowieso Koos. (denk ik nu)

tas. ik ben al wel aan het bedenken wat ik er in wil. Zo vond ik het de vorige keer heel erg fijn dat ik toen aan een badmuts heb gedacht(!!!!!!) jahaaaaaa. een badmuts. Ik heb er nl een hekel aan om met nat haar te gaan slapen en na de bevalling ben ik het zh onder de douche gezet (wel met eigen spulletjes, heerlijk, maar er komen was een ramp, echt een oud wijf van 100 tig!) en ik heb m'n douchemuts opgezet en zo bleef m'n haar droog en had ik daar geen ergernis aan.....En de dikke warme geitenwollen sokken (wel in hip kleurtje) die m'n Beppe had gebreid om aan te trekken. Want dat is wel waar wat ze zeggen...je krijgt het koud in zo'n verloskamer waar de temp is geregeld voor mensen met kleren aan! (lig je daar in je blote kont brrrrrrr) en een lekkere warme flanellen pyama met knoopjes!

borsten na de bv.......ik hoop dat ze enigzins terug in shape komen en heb ook al tegen lief gezegd, als dit niet het geval is, dat ik dan de boel laat liften. cadeautje voor mezelf (en dan meten een buikwandcorrectie, liposuctie beetje sculpting hier en daar-> geintje)
quote:ringelding schreef op 28 december 2008 @ 20:52:

Want dat is wel waar wat ze zeggen...je krijgt het koud in zo'n verloskamer waar de temp is geregeld voor mensen met kleren aan! (lig je daar in je blote kont brrrrrrr) en een lekkere warme flanellen pyama met knoopjes!

Had ik geen last van buiten was het volgens mij 30 graden!!

borsten na de bv.......ik hoop dat ze enigzins terug in shape komen en heb ook al tegen lief gezegd, als dit niet het geval is, dat ik dan de boel laat liften. cadeautje voor mezelf (en dan meten een buikwandcorrectie, liposuctie beetje sculpting hier en daar-> geintje)Kunnen we mss samen inschrijven dan krijgen we nog korting
Ibbel, ik heb een mail gestuurd voor de hyvesgroep!

Dat de navelstreng om het nekje kan gaan zitten bij reiken, heb ik nog nooit gehoord en logisch nagedacht lijkt het me eerlijk gezegd onzin.

Wij zijn al heel lang uit de namen. We waren er voor een jongen binnen een paar minuten uit, we hadden allebei dezelfde twee bovenaan het lijstje incl. roepnaam (wordt een afkorting van 1e naam), dus dat was heel makkelijk. De derde naam is iets wat typisch van/voor mij is (en iedereen weet direct dat het van mij komt als ze de naam horen) en die voegen we toe omdat onze zoon al de achternaam van mijn man krijgt en mijn eigen naam niet tot iets leuks voor een jongen is te maken. Voor een meisje wisten we nog niets, dus hebben we eerst de uitslag van de vruchtwaterpunctie afgewacht en toen bleek dat het een jongetje werd, hebben we over meisjesnamen niet meer nagedacht.

Ik pas gelukkig nog in mijn winterjas, al beginnen er 2 knopen een beetje te spannen. Ik houd het die paar weekjes nog wel uit.

Seks vind ik inmiddels wel een beetje moeizaam worden. Ik heb nog wel steeds zin, maar de uitvoering vind ik zo lastig. Als ik maar een beetje druk op mijn buik krijg, word ik misselijk en dat is niet erg opwindend. De frequentie is dus wel gezakt naar 1x, hooguit 2x in de week en ik ben bang dat dit nog wel meer af gaat nemen als de buik nog meer gaat groeien. En na de bevalling: ik heb werkelijk niet het flauwste idee..... ik laat wel zo snel mogelijk weer een spiraaltje plaatsen.

Ik ga in principe geen borstvoeding geven, ik heb ruim 7 jaar geleden een borstverkleining gehad (van een F naar een C, er is bijna 2 kilo verwijderd) waar ook de tepels eraf zijn gegaan en op maat geknipt zijn, dus de kans dat het lukt is niet zo heel groot. Al merk ik wel dat als ik in mijn borst knijp, er wat vocht uit de tepel komt. Ik heb van de verloskundige pilletjes gekregen tegen de stuwing na de bevalling want het is niet alleen de borstverkleining die dwars zit, maar ik zou ook zo graag weer met mijn medicatie willen beginnen na de bevalling. Echter, als de baby te vroeg komt, ga ik wel alles op alles zetten om te kijken of het (gedeeltelijk) lukt, maar als de baby gezond is en volgroeid, ga ik flesvoeding geven.

Wat gaan jullie oudjaarsavond doen? Wij blijven lekker thuis met z'n 2-tjes.
hehehehe Barrel, plan! ik vind die futloze theezakjes dus echt niks en na 2 zwangerschappen en 2 keer bv mag er best wel wt voor ons inzitten (en wellicht nog vergoed ook!)

@bagheera, ik vind de zin met "het opmaat knippen van de tepels" toch wel erg grappig om te lezen (na de opmerkingen over plastische chirurgie)

oud en nieuw. Kregen net een flyer binnen over een oliebollenfestijn hier in de straat. dus ws dat we daar naar toe gaan ofzo...leuk, ff buurten. en verder lekker rustig aan en geen gedoe en gesodemieter....BAH (stiekem hoop ik dat het net zo mistig wordt als vorig jaar, lekker rustig)
Skoempie, holalolo!! Arme jij, en hoe zien ze er wel niet uit als je straks stuwing krijgt. Oh, men, ik ben zo blij met mijn bcupje... en wat goed dat je hier bent komen schrijven, want wat je schoonmoeder je wijsmaakt.... niet te geleuven...

Bagheera, ik kijk morgen even naar Hyves, ben eigenlijk al een halfuur van plan om naar mn mandje te gaan.

Baby op de kamer, waarschijnlijk alleen de eerste paar nachten. Vriendlief slaapt erg licht, ligt er dus een beetje aan hoe lawaaiig ze is.

Ik ben wel van plan om haar veel in de draagdoek te gaan nemen. Het lijkt me heerlijk om haar slapend tegen me aan te hebben. Tenzij dit een kind blijkt te zijn dat veel r, r, en r nodig heeft.

Winterjas, ik heb de grijze jas van Mamalicious. Hij zit heerlijk en ik denk dat ik hem na de bevalling nog goed kan dragen met de baby in de draagdoek. Zien we er toch nog stylish uit.

Namen, zijn wij ook al heel lang uit. Seppe had de naam gekregen als hij een wichie zou zijn. Pff, ben wel blij hoor, dat ze een meisje is, want bij Seppe duurde het wel 34 weken voor we zijn naam hadden bedacht.
De nachten worden hier ook steeds korter.

Ik kan gewoon niet normaal in bed liggen dus na een paar uur toch maar mijn bed uitgegaan.

Namen hebben wij gelukkig al rond heeft wel een tijd geduurd omdat we heel erg verschilden van elkaar.

Nu een naam waar we alle twee helemaal achter staan.

Jas wil hier niet meer dicht maar vind het zonde om nu een nieuwe jas te gaan kopen.

Dus doe er wel een dikke sjaal bij om en dan wil het wel.

Borstvoeding wil ik wel gaan proberen maar ligt ook aan de medicijnen.

Ik slik nu Adalat voor de bloeddruk en moet die dan kunnen afbouwen voor de bevalling.

Anders mag ik geen borstvoeding geven ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven