Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41

De zomervakanties zijn nog in volle gang. 
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
                    Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!

zondag 30 oktober 2016 om 13:34

Wij hebben deze dus voor in de zak
http://m.intertoys.nl/m20 ... aJt5mfiaUPjtE4RoCom7w_wcB
Is vanaf 6 jaar.
                    http://m.intertoys.nl/m20 ... aJt5mfiaUPjtE4RoCom7w_wcB
Is vanaf 6 jaar.

zondag 30 oktober 2016 om 13:34

quote:-Belle- schreef op 30 oktober 2016 @ 13:31:
Nu ik de smartgames heb bekeken, twijfel ik of ik die er niet nog 1 bij zal doen. Zijn volgens mij wel erg leuk! Iemand hier nog een aanrader voor een best pienter meisje van bijna 5? Roodkapje ziet er heel leuk uit, maar is denk ik wat te simpel.
Ik zou beginnen met een travelgame. Die zijn compact en niet zo duur.
Brain Cheeser en Deducktion zijn leuk.
                    Nu ik de smartgames heb bekeken, twijfel ik of ik die er niet nog 1 bij zal doen. Zijn volgens mij wel erg leuk! Iemand hier nog een aanrader voor een best pienter meisje van bijna 5? Roodkapje ziet er heel leuk uit, maar is denk ik wat te simpel.
Ik zou beginnen met een travelgame. Die zijn compact en niet zo duur.
Brain Cheeser en Deducktion zijn leuk.

zondag 30 oktober 2016 om 13:36

zondag 30 oktober 2016 om 13:46

quote:-Belle- schreef op 30 oktober 2016 @ 13:31:
Nu ik de smartgames heb bekeken, twijfel ik of ik die er niet nog 1 bij zal doen. Zijn volgens mij wel erg leuk! Iemand hier nog een aanrader voor een best pienter meisje van bijna 5? Roodkapje ziet er heel leuk uit, maar is denk ik wat te simpel.Mijn zoon heeft Camelot jr. Dat vindt hij leuk om te doen. Hij kan ongeveer tot de helft de opdrachten zelfstandig maken, maar vindt het wel lastig soms (wat ik weer een voordeel vind ). Hem spreekt het thema ook wel aan: de ridder en de prinses weer samen brengen.
                    Nu ik de smartgames heb bekeken, twijfel ik of ik die er niet nog 1 bij zal doen. Zijn volgens mij wel erg leuk! Iemand hier nog een aanrader voor een best pienter meisje van bijna 5? Roodkapje ziet er heel leuk uit, maar is denk ik wat te simpel.Mijn zoon heeft Camelot jr. Dat vindt hij leuk om te doen. Hij kan ongeveer tot de helft de opdrachten zelfstandig maken, maar vindt het wel lastig soms (wat ik weer een voordeel vind ). Hem spreekt het thema ook wel aan: de ridder en de prinses weer samen brengen.

zondag 30 oktober 2016 om 13:50

zondag 30 oktober 2016 om 15:36

maandag 31 oktober 2016 om 10:40

quote:bieno schreef op 30 oktober 2016 @ 15:36:
Bij de Dekamarkt zijn 2 soorten Playmobil fairies in de aanbieding voor €6,99 volgens mij wel een goede deal, zie dat ze bij de Bart Smit rond de 17 euro kosten. Wou er bijna 1 meenemen voor dochter die pas 1 jaar is, gewoon omdat ik hem zelf zo leuk vind Bij de dirk zijn ze deze week in de aanbieding
                    Bij de Dekamarkt zijn 2 soorten Playmobil fairies in de aanbieding voor €6,99 volgens mij wel een goede deal, zie dat ze bij de Bart Smit rond de 17 euro kosten. Wou er bijna 1 meenemen voor dochter die pas 1 jaar is, gewoon omdat ik hem zelf zo leuk vind Bij de dirk zijn ze deze week in de aanbieding

maandag 31 oktober 2016 om 12:00

maandag 31 oktober 2016 om 12:56

Ik heb ook al van alles gehaald voor dochter van bijna 5, en ik ben klaar voor Sinterklaas en Kerst:
Fur Real poes
Tasje met paardje erin (schoencadeautje van € 5,- die moest en zou op het lijstje)
Playmobile ziekenwagen
Barbie
Dekbedovertrek
Mondharmonica
Sierkussen
Prinsessenjurk
Paw Patrol pup
Dit wordt dus verdeeld over schoen, zak en onder de boom.
Er komt nog een spel bij voor onder de boom trouwens.
                    Fur Real poes
Tasje met paardje erin (schoencadeautje van € 5,- die moest en zou op het lijstje)
Playmobile ziekenwagen
Barbie
Dekbedovertrek
Mondharmonica
Sierkussen
Prinsessenjurk
Paw Patrol pup
Dit wordt dus verdeeld over schoen, zak en onder de boom.
Er komt nog een spel bij voor onder de boom trouwens.

maandag 31 oktober 2016 om 13:27

Tot nu toe heb ik voor mijn dochtertje van 2 jaar:
In de zak:
- plastick snijfruit (3 euro bij action)
- puzzel van lief met 4, 6, 8 en 12 stukjes (4 euro bij kruidvat)
- klein poppetje van zaph creations (2 euro bij kruidvat)
Schoen:
- playmobil 1,2,3 hond met poppetje en mand (5 euro Intertoys)
- 2 beestjes van lps (1 euro per stuk bij kruidvat)
Kerst:
Een groot boek met een kerstman in een slee die je moet opwinden en dan rijd hij door het boek heen. (Elke blz heeft gleuven waar hij in rijd)
- Treintje met een rendier en voor en de kerstman er in incl 1 treinbaandeel.
- van opa en oma krijgt ze het roze vrolijke vriendjes kasteel.
Zie nu die houten treinbaan accessoires bij Lidl. Zo leuk
                    In de zak:
- plastick snijfruit (3 euro bij action)
- puzzel van lief met 4, 6, 8 en 12 stukjes (4 euro bij kruidvat)
- klein poppetje van zaph creations (2 euro bij kruidvat)
Schoen:
- playmobil 1,2,3 hond met poppetje en mand (5 euro Intertoys)
- 2 beestjes van lps (1 euro per stuk bij kruidvat)
Kerst:
Een groot boek met een kerstman in een slee die je moet opwinden en dan rijd hij door het boek heen. (Elke blz heeft gleuven waar hij in rijd)
- Treintje met een rendier en voor en de kerstman er in incl 1 treinbaandeel.
- van opa en oma krijgt ze het roze vrolijke vriendjes kasteel.
Zie nu die houten treinbaan accessoires bij Lidl. Zo leuk

maandag 31 oktober 2016 om 13:33

maandag 31 oktober 2016 om 14:06

Zo'n zelf-ingevuld kartonboekje is hier inderdaad een grote hit, leuke tip Heartlove. Ik heb er ooit een gemaakt voor mijn zoon toen hij +/- 1 jaar was. Hij heeft er heel veel in gekeken en nu 'leest' mijn dochter van 1, hem. Het kostte destijds wel iets van 15 euro voor een vrij klein boekje, maar het wordt zo intensief gebruikt dat ik het het wel waard vindt. En om te bewaren voor later is het ook leuker dan een willekeurig boekje van Nijntje ofzo. Ik heb foto's erin gedaan van papa, mama, opa & oma, onze auto, het ledikantje, favoriete boek en knuffeltje, onze huisdieren, de groepsfoto van het kdv, etc. Heel erg herkenbaar voor een dreumes en daardoor ontzettend leuk. De budgetoptie is trouwens een gewoon insteekmapje met afgedrukte foto's, dan ben je voor een paar euro klaar, maar ik vind dat wel iets minder leuk en minder makkelijk bladeren met kleine handjes.

maandag 31 oktober 2016 om 14:08

quote:novii schreef op 31 oktober 2016 @ 11:47:
Ik heb even een vraag. Weet iemand hier of de houten treinbaan die nu bij Gamma in de folder staat bijv. Ook op die van Ikea past?In principe passen al die houten treinbanen op elkaar. Wij hebben een combi van Ikea, Brio, Eichhorn en Mentari. Soms past het net iets minder goed en moet je een klein beetje wrikken om het weer uit elkaar te krijgen, maar dat zou je moeten uitproberen.
                    Ik heb even een vraag. Weet iemand hier of de houten treinbaan die nu bij Gamma in de folder staat bijv. Ook op die van Ikea past?In principe passen al die houten treinbanen op elkaar. Wij hebben een combi van Ikea, Brio, Eichhorn en Mentari. Soms past het net iets minder goed en moet je een klein beetje wrikken om het weer uit elkaar te krijgen, maar dat zou je moeten uitproberen.

maandag 31 oktober 2016 om 19:21

Ik ga voor de smart game penguins pool party denk ik  twijfel tussen deze en de IQ puzzler, maar denk dat de pinguïns haar wat meer aanspreken nu. Wordt haar eerste smart game, dus even kijken hoe deze gaat en dan kan ik die andere eventueel op haar verjaardagslijstje zetten 
Momo : op de website van smartgame zelf kan je op leeftijd selecteren. Ik heb daar ook rond zitten neuzen en je kan in de webshop sommige spellen ook online spelen
                    Momo : op de website van smartgame zelf kan je op leeftijd selecteren. Ik heb daar ook rond zitten neuzen en je kan in de webshop sommige spellen ook online spelen