Het Stamcafé XXIV
donderdag 3 november 2016 om 20:15
quote:barbaracartland schreef op 03 november 2016 @ 20:14:
Ik denk dat, alhoewel "maar een film", iedereen die mekkert dat je wel kunt stoppen met drugs, als je maar wilt, best deze film zou kunnen bekijken.
Voor mijn studie heb ik eens een collegereeks holocaustverfilmingen gevolgd. Was ook al zo opbeurend. Mijn lieve studiegenoot en ik gingen daarna altijd iets leuk en doms doen, om maar weer wat normaler te worden.
Herkenbaar, maar dan op het werk.
Soort balans creëren.
Heb jij Hooligans gezien? Vond ik ook een goede film, zelfde soort genre, iets hoopvoller en minder rauw.
Ik denk dat, alhoewel "maar een film", iedereen die mekkert dat je wel kunt stoppen met drugs, als je maar wilt, best deze film zou kunnen bekijken.
Voor mijn studie heb ik eens een collegereeks holocaustverfilmingen gevolgd. Was ook al zo opbeurend. Mijn lieve studiegenoot en ik gingen daarna altijd iets leuk en doms doen, om maar weer wat normaler te worden.
Herkenbaar, maar dan op het werk.
Soort balans creëren.
Heb jij Hooligans gezien? Vond ik ook een goede film, zelfde soort genre, iets hoopvoller en minder rauw.
donderdag 3 november 2016 om 20:26
Niet gezien, maar ziet er interessant uit.
Ik zag als jong meisje ook Mississippi Burning. Meesterlijke film, maar erg naar. Mijn leraar Engels liet ons fragmenten uit Merry Christmas, Mr Lawrence en 1984 kijken, de lerares Frans altijd die nare verfilmingen van Guy de Maupassant waarin altijd alles misging, de lerares Duits Die pokke-Blechtrommel. Het is een wonder dat ik nog zo'n fuifnummer ben.
Ik zou toch echt niet zo'n film er in knallen voor mijn leerlingen.
Ik zag als jong meisje ook Mississippi Burning. Meesterlijke film, maar erg naar. Mijn leraar Engels liet ons fragmenten uit Merry Christmas, Mr Lawrence en 1984 kijken, de lerares Frans altijd die nare verfilmingen van Guy de Maupassant waarin altijd alles misging, de lerares Duits Die pokke-Blechtrommel. Het is een wonder dat ik nog zo'n fuifnummer ben.
Ik zou toch echt niet zo'n film er in knallen voor mijn leerlingen.
donderdag 3 november 2016 om 20:30
Ik zag als meisje ooit a dry white season.
In zo'n bioscoopje met 1 zaal. Er zou een lachfilm draaien en toen zat ik als 11 jarige ineens in een onwijs heftige film. Die film heeft toen veel indruk gemaakt en nooit meer willen zien.
En Donald Sutherland heb ik alleen nog maar als de slechterik kunnen zien.
Op school keken we Life of Brian, a Scarlet Pimpernel (weet alleen dat we heel raar hebben zitten doen, geen idee meer waar het over ging) en verder nooit wat.
In zo'n bioscoopje met 1 zaal. Er zou een lachfilm draaien en toen zat ik als 11 jarige ineens in een onwijs heftige film. Die film heeft toen veel indruk gemaakt en nooit meer willen zien.
En Donald Sutherland heb ik alleen nog maar als de slechterik kunnen zien.
Op school keken we Life of Brian, a Scarlet Pimpernel (weet alleen dat we heel raar hebben zitten doen, geen idee meer waar het over ging) en verder nooit wat.
donderdag 3 november 2016 om 20:46
quote:Phaedra_ schreef op 03 november 2016 @ 20:15:
[...]
Kortsluiting in mijn geheugenwis&totalignore-hersengebied.
Ken jij de film I.D. uit 1995?
Daar ben ik hopeloos van in de war geweest.
Knettergek te herkenbaar en dichtbij ofzo.
[...]
Kortsluiting in mijn geheugenwis&totalignore-hersengebied.
Ken jij de film I.D. uit 1995?
Daar ben ik hopeloos van in de war geweest.
Knettergek te herkenbaar en dichtbij ofzo.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 3 november 2016 om 23:53
Fijne reis Dolfje! Balen dat je net met een wedstrijd in Zuidoost bent! Hoop dat jullie wel in een goed hotel zitten en niet in de blauwe Fletcher ronde toren! Daar is de douche net voor het bed geïnstalleerd in een 'glazen' buis. Als je queen in 'seksie' wassen bent is dat prima natuurlijk. Bukken om je douchegel van de grond te pakken (want 0 rekjes) moet je ook even oefenen in the sexy-way. Zo niet kan je man nog altijd even vragen om een halfuurtje aan de bar te gaan hangen
Weer een fijne dag gehad. Net koffertje gemaakt voor morgen en nog even twijfelen of we met OV of auto gaan. Man was zijn paspoort 'kwijt. En dat is vrij noodzakelijk omdat we dat morgen gaan verlengen. Dus het was even: Aangifte gaan doen van verlies/diefstal? Gelukkig bleek dat hij het in mijn tas gestopt had toen we de vorige keer naar BE reden. Ik ga morgen shoppen, een 'manbag' voor hem kopen of of of ... toch maar niet...
Weer een fijne dag gehad. Net koffertje gemaakt voor morgen en nog even twijfelen of we met OV of auto gaan. Man was zijn paspoort 'kwijt. En dat is vrij noodzakelijk omdat we dat morgen gaan verlengen. Dus het was even: Aangifte gaan doen van verlies/diefstal? Gelukkig bleek dat hij het in mijn tas gestopt had toen we de vorige keer naar BE reden. Ik ga morgen shoppen, een 'manbag' voor hem kopen of of of ... toch maar niet...
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 4 november 2016 om 07:04
Valt het jullie ook op dat je nog maar weinig hoort over sterrenbeelden?
Ik stond te douchen en ineens realiseerde ik me dat ik al minstens tien jaar niet de vraag heb gehad welk sterrenbeeld ik heb.
Er is een tijd geweest dat dat een heel ding was. Je sterrenbeeld. Doorgaans waren het vrouwen die er belang aan hechtten maar toch....
Zelfs ik, een niet gelover in astrologie, had er dus regelmatig gesprekken over.
Niet iedere dag maar ook niet nooit, zoals nu.
Zijn sterrenbeelden out of style?
Is quinoa de nieuwe boogschutter?
Is amandelmeel de nieuwe waterman?
Is mindfulness de nieuwe kreeft?
Ik stond te douchen en ineens realiseerde ik me dat ik al minstens tien jaar niet de vraag heb gehad welk sterrenbeeld ik heb.
Er is een tijd geweest dat dat een heel ding was. Je sterrenbeeld. Doorgaans waren het vrouwen die er belang aan hechtten maar toch....
Zelfs ik, een niet gelover in astrologie, had er dus regelmatig gesprekken over.
Niet iedere dag maar ook niet nooit, zoals nu.
Zijn sterrenbeelden out of style?
Is quinoa de nieuwe boogschutter?
Is amandelmeel de nieuwe waterman?
Is mindfulness de nieuwe kreeft?
vrijdag 4 november 2016 om 07:12
quote:Eleonora-1 schreef op 04 november 2016 @ 07:09:
Ik denk tarwegrassmoothies....
Nee!!
Ik heb lang geleden een keer mijn horoscoop laten maken. Er stonden best veel dingen in die klopten, maar dat kan natuurlijk uitgekiende algemene bla bla zijn. Er stond ook in dat ik in de tweede helft van mijn leven het meest succesvol zou zijn. Zo fijn om te weten, nu de tweede helft zo'n beetje is aangebroken
Ik denk tarwegrassmoothies....
Nee!!
Ik heb lang geleden een keer mijn horoscoop laten maken. Er stonden best veel dingen in die klopten, maar dat kan natuurlijk uitgekiende algemene bla bla zijn. Er stond ook in dat ik in de tweede helft van mijn leven het meest succesvol zou zijn. Zo fijn om te weten, nu de tweede helft zo'n beetje is aangebroken
vrijdag 4 november 2016 om 08:19
Ik geloof niet in horoscopen én niet in mindfulness. Wat nu?
Overigens heb ik een vriendin die op de vraag 'welk sterrenbeeld ben je' steevast als antwoord geeft dat ze een zee-anemoon is.
Dus volgens mij is zee-anemoon de nieuwe maagd (betreffende vriendin heeft maagd als sterrenbeeld).
Overigens heb ik een vriendin die op de vraag 'welk sterrenbeeld ben je' steevast als antwoord geeft dat ze een zee-anemoon is.
Dus volgens mij is zee-anemoon de nieuwe maagd (betreffende vriendin heeft maagd als sterrenbeeld).
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar