KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
zondag 6 november 2016 om 19:03
Zo, ik heb alles achter de rug en zou in principe meteen kunnen beginnen als ik via Cryos bestel of uit de C map bestel. Tot mijn verbazing staan daar ook 2 blanke donoren in. Best wel raar dat ik gewoon over een half jaar zwanger zou kunnen zijn, echt onwerkelijk! Ik heb trouwens een email adres aangemaakt zodat degene die een keertje willen afspreken mij daarop kunnen mailen. Dan kunnen we bv een datumprikker aanmaken, lijkt mij leuk om irl met elkaar te praten. Ik werk trouwens ook onregelmatig. Ik wil/moet ook minstens 3 dagen gaan werken maar ik moet nog uitrekenen wat het beste is kwa belastingvoordeel. Misschien iemand inschakelen die daar heel veel verstand van heeft. Ik kan verder ook ouderschapsverlof opnemen. Eerste periode 2? maanden geloof ik 75% doorbetaald. Dat is wel fijn. Je kan het dan in 1 x achter elkaar opnemen of verspreid.
het email adres waar degene die een keer willen afspreken op kunnen mailen is: abrikozenpitje@gmail.com
com
het email adres waar degene die een keer willen afspreken op kunnen mailen is: abrikozenpitje@gmail.com
com
zondag 6 november 2016 om 19:20
zondag 6 november 2016 om 19:27
Ow ik zie nu pas je reactie Biebke. Een traag ei dus. Inderdaad super fijn dat ze het zo in de gaten houden. Het blijkt toch best lastig eieren op te sporen....
Ik zit weer op het wachtbankje, maar twijfel ook wel of ik mijn ei nu goed had gevonden. Komende maand echt temperaturen. Had ik me al veel langer voorgenomen, maar ik ben daar wat vergeetachtig voor.
Ik zit weer op het wachtbankje, maar twijfel ook wel of ik mijn ei nu goed had gevonden. Komende maand echt temperaturen. Had ik me al veel langer voorgenomen, maar ik ben daar wat vergeetachtig voor.
zondag 6 november 2016 om 19:31
maandag 7 november 2016 om 12:23
Hoi dames,
Weer even geleden dat ik reageerde. Wat wordt er veel geschreven, leuk hoor.
Minder leuk is het nieuws van Rosings..wat weer jammer zeg. Hoe ben je eronder? Kun je je opladen voor een volgende poging? Zijn er nog cryo's over? voor jou..
Welkom voor de nieuwe dames, leuk dat jullie ook mee schrijven. Ik zou het leuk vinden om de tabellen bij te werken met de meest recente stand van zaken. Ik merk dat ik nog wel 's pagina's terug moet lezen om erachter te komen wie in welke fase (in welke kliniek) met welke procedure bezig is. Op zich heb ik er wel wat handigheid in, dus als je je gegevens door geeft, wil ik het wel voor je toevoegen. Zelf doen mag uiteraard ook!
@becauseimhappy: gefeliciteerd! Klopt het dat je best snel weer zwanger bent? Leuk om nog 's te lezen hoe je het nu ervaart, deze tweede zwangerschap.
@Mita: wat een verhaal met eerst het traject beginnen met je vriendin en dan nu zelf verder. Zal ook even een hele omschakeling geweest zijn om je toekomstbeeld bij te stellen, maar zoals je schrijft is dat al goed gelukt. Voor mij geldt wat nausicaa ook zegt: het ideaalplaatje als ik het voor het zeggen had blijft voor mij ook met een partner een kind krijgen en het samen opvoeden. Ik heb van dichtbij het alternatief van BAM gezien en dat is een heel belangrijk voorbeeld voor mij geweest in het, zoals hier ook gezegd wordt, ontwikkelen van het beeld van mij als moeder. Er is nu wel een man in mijn leven sinds enige tijd en hij weet van mijn plannen. Dat lijkt op dit moment geen probleem te zijn. Hij heeft overigens zelf kinderen.
V.w.b. de vraag hoeveel je van plan bent te gaan werken als er eenmaal een kind is, denk ik nu nog niet aan een wijziging van contracturen. Ik heb een contract van 36 uur. Ik heb wel de mogelijkheid om deels doorbetaald ouderschapsverlof op te nemen. Dat ga ik dan 1 dag per week opnemen en als dat op is, denk ik wel over 4 dagen p/w te gaan werken, dus terug naar 32 uur.
Misschien kan het wel met minder, maar dat weet ik nu nog niet. Ik vind werken ook leuk, ik vind wat meer financiële ruimte fijn, aan de andere kant ligt het ook aan hoe het gaat met kinderopvang, combinatie kind-werk etc.
Ik ben sinds een paar dagen begonnen met hormooninjecties om de follikel(s) te stimuleren om te groeien/rijpen. Stelt niet veel voor, ik heb een pen gekregen waar een patroon ingaat en waarop je dan elke dag de dosering kan instellen en in je buikplooi kan spuiten. Niet pijnlijk. Af en toe hou ik er een klein blauw plekje aan over. Geen last van andere bijwerkingen, maar gezien de lage dosering lijkt me dat ook niet heel waarschijnlijk. Eind deze week echo om te kijken hoe ze (niet teveel hoop ik) groeien.
Weer even geleden dat ik reageerde. Wat wordt er veel geschreven, leuk hoor.
Minder leuk is het nieuws van Rosings..wat weer jammer zeg. Hoe ben je eronder? Kun je je opladen voor een volgende poging? Zijn er nog cryo's over? voor jou..
Welkom voor de nieuwe dames, leuk dat jullie ook mee schrijven. Ik zou het leuk vinden om de tabellen bij te werken met de meest recente stand van zaken. Ik merk dat ik nog wel 's pagina's terug moet lezen om erachter te komen wie in welke fase (in welke kliniek) met welke procedure bezig is. Op zich heb ik er wel wat handigheid in, dus als je je gegevens door geeft, wil ik het wel voor je toevoegen. Zelf doen mag uiteraard ook!
@becauseimhappy: gefeliciteerd! Klopt het dat je best snel weer zwanger bent? Leuk om nog 's te lezen hoe je het nu ervaart, deze tweede zwangerschap.
@Mita: wat een verhaal met eerst het traject beginnen met je vriendin en dan nu zelf verder. Zal ook even een hele omschakeling geweest zijn om je toekomstbeeld bij te stellen, maar zoals je schrijft is dat al goed gelukt. Voor mij geldt wat nausicaa ook zegt: het ideaalplaatje als ik het voor het zeggen had blijft voor mij ook met een partner een kind krijgen en het samen opvoeden. Ik heb van dichtbij het alternatief van BAM gezien en dat is een heel belangrijk voorbeeld voor mij geweest in het, zoals hier ook gezegd wordt, ontwikkelen van het beeld van mij als moeder. Er is nu wel een man in mijn leven sinds enige tijd en hij weet van mijn plannen. Dat lijkt op dit moment geen probleem te zijn. Hij heeft overigens zelf kinderen.
V.w.b. de vraag hoeveel je van plan bent te gaan werken als er eenmaal een kind is, denk ik nu nog niet aan een wijziging van contracturen. Ik heb een contract van 36 uur. Ik heb wel de mogelijkheid om deels doorbetaald ouderschapsverlof op te nemen. Dat ga ik dan 1 dag per week opnemen en als dat op is, denk ik wel over 4 dagen p/w te gaan werken, dus terug naar 32 uur.
Misschien kan het wel met minder, maar dat weet ik nu nog niet. Ik vind werken ook leuk, ik vind wat meer financiële ruimte fijn, aan de andere kant ligt het ook aan hoe het gaat met kinderopvang, combinatie kind-werk etc.
Ik ben sinds een paar dagen begonnen met hormooninjecties om de follikel(s) te stimuleren om te groeien/rijpen. Stelt niet veel voor, ik heb een pen gekregen waar een patroon ingaat en waarop je dan elke dag de dosering kan instellen en in je buikplooi kan spuiten. Niet pijnlijk. Af en toe hou ik er een klein blauw plekje aan over. Geen last van andere bijwerkingen, maar gezien de lage dosering lijkt me dat ook niet heel waarschijnlijk. Eind deze week echo om te kijken hoe ze (niet teveel hoop ik) groeien.

maandag 7 november 2016 om 12:43
Hoi Safron,
Het gaat wel ok. Het is wel lastiger als je weet dat er echt al een klompje in je buik is geweest, bij de ZI's wist ik natuurlijk niet eens of het wel raak was.
Maar het gaat wel, ik ben het inmiddels wel een soort van gewend... vind het vervelender om te dealen met moeder/vrienden die voor mij beteuterd zijn, dat ik het gevoel heb hun te troosten. ofzo.
Jaaaaa.... deze ronde 2 in de vriezer! dat is wel super fijn!
Het gaat wel ok. Het is wel lastiger als je weet dat er echt al een klompje in je buik is geweest, bij de ZI's wist ik natuurlijk niet eens of het wel raak was.
Maar het gaat wel, ik ben het inmiddels wel een soort van gewend... vind het vervelender om te dealen met moeder/vrienden die voor mij beteuterd zijn, dat ik het gevoel heb hun te troosten. ofzo.

maandag 7 november 2016 om 12:43
Hoi Safron,
dinsdag 8 november 2016 om 07:13
dinsdag 8 november 2016 om 17:10
Hoi allemaal, het is alweer een tijdje geleden dat ik mee schreef, maar zat vooral in een wachtende periode en druk met een verhuizing. Veel gemist hier en al weer aardig bijgelegen! Welkom voor alle nieuwe schrijvers. En rosings, vervelend dat het weer niet gelukt is. Ik zal weer duimen voor de volgende keer!
Ik mag vanaf dit weekend testen en zal ik mijn eerste iui hebben bij een positieve test. Nu komt het eindelijk dichtbij na al die tijd wachten.
@saffronskies wil je mij een tabelletje opschuiven? Linnie_1983, 33jaar, UMC, start iui november 2016.
Dank je wel alvast!
Ik mag vanaf dit weekend testen en zal ik mijn eerste iui hebben bij een positieve test. Nu komt het eindelijk dichtbij na al die tijd wachten.
@saffronskies wil je mij een tabelletje opschuiven? Linnie_1983, 33jaar, UMC, start iui november 2016.
Dank je wel alvast!
dinsdag 8 november 2016 om 17:16
Goedemiddag allemaal,
Na alles gelezen te hebben vind ik het tijd om ook mee te schrijven. Ik heb besloten ook voor het Bam schap te gaan! Gekozen voor het Reinier de Graaf gasthuis Voorburg. Na 5 maanden op de lijst te hebben gestaan mocht ik plots op intake! Pas geleden heb ik dus de intake gehad en ben inmiddels ook bij de psycholoog geweest. Als het meezit misschien wel starten in februari!
Ik wil ook wel in de tabel:
Innerpeace 35 jaar, Reinier de Graaf, start februari 2017?
Na alles gelezen te hebben vind ik het tijd om ook mee te schrijven. Ik heb besloten ook voor het Bam schap te gaan! Gekozen voor het Reinier de Graaf gasthuis Voorburg. Na 5 maanden op de lijst te hebben gestaan mocht ik plots op intake! Pas geleden heb ik dus de intake gehad en ben inmiddels ook bij de psycholoog geweest. Als het meezit misschien wel starten in februari!
Ik wil ook wel in de tabel:
Innerpeace 35 jaar, Reinier de Graaf, start februari 2017?
dinsdag 8 november 2016 om 20:49
Leuk al die nieuwe dames! Lijkt me fijn als we dadelijk met een aantal ongeveer tegelijkertijd starten, dan kun je echt dingen delen.
Vandaag een mail gemaakt naar de Academie van de opleiding om te informeren naar de consequenties van een evt zwangerschap tijdens de opleiding. Ben benieuwd.
Oh, en een afspraak gemaakt voor bij de huisarts ivm een nieuwe verwijzing. In de vorige verwijzing werd gesproken over lesbische relatie en omdat ik het nu alleen ga doen heb ik een nieuwe verwijzing nodig. Toch best een beetje spannend...
Voor de tabel:
Mitakuye Oyasin, 32, NijGeertgen, start 1e kwartaal 2017
Vandaag een mail gemaakt naar de Academie van de opleiding om te informeren naar de consequenties van een evt zwangerschap tijdens de opleiding. Ben benieuwd.
Oh, en een afspraak gemaakt voor bij de huisarts ivm een nieuwe verwijzing. In de vorige verwijzing werd gesproken over lesbische relatie en omdat ik het nu alleen ga doen heb ik een nieuwe verwijzing nodig. Toch best een beetje spannend...
Voor de tabel:
Mitakuye Oyasin, 32, NijGeertgen, start 1e kwartaal 2017
dinsdag 8 november 2016 om 21:38
woensdag 9 november 2016 om 11:37
wat grappig SaffronSkies. Ik vond het ook een erg prettig gesprek. ook het gesprek van de psycholoog was prettig en zij gaf direct al aan dat het een positief advies werd. Ik ga er dus vanuit dat ik door mag. Waarom ben jij dan uiteindelijk bij Isala terecht gekomen?
Wat ik mij afvraag. Ik lees overal dat een donormatch wel even duurt. Waar ligt dat aan? Het lijkt mij dat je een database hebt en daar aan de hand van voorkeuren een match uit kan laten rollen? Of klinkt dit wel erg makkelijk?
Wat ik mij afvraag. Ik lees overal dat een donormatch wel even duurt. Waar ligt dat aan? Het lijkt mij dat je een database hebt en daar aan de hand van voorkeuren een match uit kan laten rollen? Of klinkt dit wel erg makkelijk?
woensdag 9 november 2016 om 12:42
Ik had op 2 paarden gewed: Zwolle en Voorburg. Wachtlijst in Zwolle is een jaar na intake en in Voorburg zou je vrij snel na screening (psych, cyclus analyse) kunnen beginnen, maar duurde het langer voor je voor een intake kon komen.
In Zwolle kwamen ze na intake er al snel achter dat ik o.a. tragere schildklier heb en nog wat zaken. Dus daar werd e.e.a. opgestart.
In Voorburg kon ik in augustus voor intake, maar het hele traject zou dan van vooraf aan beginnen ondanks wat men al wist in Zwolle. Dat zou voor mij best nog wat tijd kosten. Ondertussen had ik al gekozen om eerst mbv sperma van Cryos te starten en evt. later over te stappen naar donorbank Zwolle als ik aan de beurt zou zijn.
Heel even gedacht om 2 trajecten te starten, maar dat zou zorgverzekeraar niet vergoeden.
Ik blijf dus in Zwolle onder behandeling.
In Zwolle kwamen ze na intake er al snel achter dat ik o.a. tragere schildklier heb en nog wat zaken. Dus daar werd e.e.a. opgestart.
In Voorburg kon ik in augustus voor intake, maar het hele traject zou dan van vooraf aan beginnen ondanks wat men al wist in Zwolle. Dat zou voor mij best nog wat tijd kosten. Ondertussen had ik al gekozen om eerst mbv sperma van Cryos te starten en evt. later over te stappen naar donorbank Zwolle als ik aan de beurt zou zijn.
Heel even gedacht om 2 trajecten te starten, maar dat zou zorgverzekeraar niet vergoeden.
Ik blijf dus in Zwolle onder behandeling.
woensdag 9 november 2016 om 13:17
woensdag 9 november 2016 om 18:04
Dank je Biebke, ik heb vorig jaar toen ik met m'n ex in het traject zat ook enkel fijne ervaringen gehad met NijGeertgen. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat het goed komt.
Hoe is het met je ei?? Al bijna groot genoeg?
Klopt Safron, het was even een flinke domper vorig jaar. Mijn ideaalplaatje is ook nog steeds in een gezin, maar ik laat voor nu de volgorde even los. Merk dat dat me veel rust geeft.
Hoe is het met je ei?? Al bijna groot genoeg?
Klopt Safron, het was even een flinke domper vorig jaar. Mijn ideaalplaatje is ook nog steeds in een gezin, maar ik laat voor nu de volgorde even los. Merk dat dat me veel rust geeft.

donderdag 10 november 2016 om 16:54
Welkom nieuwe dames!! Leuk om te zien dat het forum steeds meer begint te leven en het steeds drukker wordt..
@beach..
Voor zover ik weet geeft pregnyl geen verhoogde kans op een meerlingzwangerschap, het doel van pregnyl is puur het laten springen van je eitje..
Andere hormonen zoals chlomid stimuleren je eigroei, dan heb je wel kans dat er meerdere eitjes groeien en dus een verhoogde kans op een meerlingzwangerschap.
@beach..
Voor zover ik weet geeft pregnyl geen verhoogde kans op een meerlingzwangerschap, het doel van pregnyl is puur het laten springen van je eitje..
Andere hormonen zoals chlomid stimuleren je eigroei, dan heb je wel kans dat er meerdere eitjes groeien en dus een verhoogde kans op een meerlingzwangerschap.