5 kilo er af voor de Kerst
maandag 17 oktober 2016 om 12:29
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....
Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!
Succes allemaal!
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!
Succes allemaal!
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
dinsdag 8 november 2016 om 20:27
Tot zover de tabel, volgende week nieuwe kansen!
@annefleur, ik zet je niet in de tabel omdat ik het eens ben met de rest dat je bmi nu al te laag is. Goed dat je daar even hulp voor zoekt!
@gruffalo, wat mij betreft ben je welkom. Geef je gegevens maar even door in een pb dan zet ik je volgende week in de tabel.
@floorfaberfan, zet jij hem weer in de OP? Thanks
@annefleur, ik zet je niet in de tabel omdat ik het eens ben met de rest dat je bmi nu al te laag is. Goed dat je daar even hulp voor zoekt!
@gruffalo, wat mij betreft ben je welkom. Geef je gegevens maar even door in een pb dan zet ik je volgende week in de tabel.
@floorfaberfan, zet jij hem weer in de OP? Thanks
dinsdag 8 november 2016 om 20:37
Bedankt Vlammetje. Ik heb ook besloten inderdaad niet te gaan voor dit gewicht nu. Ik wacht het oordeel van de huisarts af. Ik ga nu proberen 6x per dag een eetmoment te houden om zo uit te breiden. Ik heb veel nagedacht en gelezen vandaag en als ik objectief kijk eet ik inderdaad veel te weinig. Alleen het gevoel om er aan toe te geven is zo sterk. Dit voelt heel fout en als falen. Ik wil echter ook niet zo doorgaan. Dus de huisarts maar afwachten.
dinsdag 8 november 2016 om 22:49
Top Vlammetje ik zet t er morgenvroeg even in. Zit nu op mn mobiel. Goed bezig!
Mijn lijstje vandaag...
O: 2 mini krentenbollen en bakje fruit
L: 2 speltboterhammen met filet american
T: brosse eierkoek
D: Nasi, kip en iets satesaus en ei
Paar choco pepernoten en speculaas bij de thee.
Gewandeld en gefietst.
Morgenochtend anderhalf uur sportles en vrijdag sportles. Ben benieuwd wat de weegschaal zegt.
Slaap lekker!
Mijn lijstje vandaag...
O: 2 mini krentenbollen en bakje fruit
L: 2 speltboterhammen met filet american
T: brosse eierkoek
D: Nasi, kip en iets satesaus en ei
Paar choco pepernoten en speculaas bij de thee.
Gewandeld en gefietst.
Morgenochtend anderhalf uur sportles en vrijdag sportles. Ben benieuwd wat de weegschaal zegt.
Slaap lekker!

dinsdag 8 november 2016 om 23:05

dinsdag 8 november 2016 om 23:14
Gruffalo welkom. Ik hoop dat je hier motivatie vindt en ook brengt voor ons. Ik zit in een goede flow. Maar het is bij mij altijd een kwestie van volhouden.
Annefleur wat moeilijk voor je. Wel goed dat je het inziet. Hik je niet tegen een eetstoornis aan? Ben je erg ontevreden met je gewicht/lichaam? En ben je altijd zo laag in gewicht geweest of heb je dit gewicht bereikt door afvallen.
Annefleur wat moeilijk voor je. Wel goed dat je het inziet. Hik je niet tegen een eetstoornis aan? Ben je erg ontevreden met je gewicht/lichaam? En ben je altijd zo laag in gewicht geweest of heb je dit gewicht bereikt door afvallen.

woensdag 9 november 2016 om 07:17
Dag dames, ik kom me weer melden. Gisteren was mijn moeder jarig en ben op tijd gaan slapen. Vanochtend stond ik uitgerust op en met nieuwe motivatie.
Vanochtend begonnen met een kom yoghurt met hennep zaad, lijnzaad en kokosrasp. Nu druk in de weer om maaltijden te koken voor de jongste. Ze sliep vannacht door zonder wakker worden, hoop dat het zo blijft en ik ook weer meer energie krijg. Dit weekend wel weer eens de tijd om te sporten en geen afspraken staan (ook weer voor het eerst in weken!). Dus ik zie het positief in.
Vanochtend begonnen met een kom yoghurt met hennep zaad, lijnzaad en kokosrasp. Nu druk in de weer om maaltijden te koken voor de jongste. Ze sliep vannacht door zonder wakker worden, hoop dat het zo blijft en ik ook weer meer energie krijg. Dit weekend wel weer eens de tijd om te sporten en geen afspraken staan (ook weer voor het eerst in weken!). Dus ik zie het positief in.

woensdag 9 november 2016 om 10:25
Zo, de tabel is weer aangepast. Bedankt Vlammetje voor het doorvoeren van de wijzigingen , heel fijn! Voel je je inmiddels weer wat beter?
MevrouwStippel: Heb het aangepast. Fijn dat je in de flow zit! Nu volhouden, dat vind ik soms ook wel lastig. Maar het is heerlijk als je er eenmaal in zit haha.
Fleet: Nachtrust doet wonderen, wat heerlijk dat ze lekker doorsliep vannacht. Gezond ontbijt, check! Goed bezig!!
Ik ga zo naar de sportschool, net even een heleboel mailtjes weggewerkt. Lekker even fanatiek sporten, zin in.
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 volkoren crackers met filet american en een mandarijn, 2 koppen thee
T: banaan, fles water
L: 2 speltboterhammen met slankie, 2 koppen thee
D: Nog geen idee, denk iets met AGV, fles water
Vanavond naar een voorstelling en daar kop thee / spa rood, geen wijn in ieder geval. Door de week probeer ik geen druppel alcohol te drinken.
Let's go! Fijne dag dames!
MevrouwStippel: Heb het aangepast. Fijn dat je in de flow zit! Nu volhouden, dat vind ik soms ook wel lastig. Maar het is heerlijk als je er eenmaal in zit haha.
Fleet: Nachtrust doet wonderen, wat heerlijk dat ze lekker doorsliep vannacht. Gezond ontbijt, check! Goed bezig!!
Ik ga zo naar de sportschool, net even een heleboel mailtjes weggewerkt. Lekker even fanatiek sporten, zin in.
O: 2 volkoren crackers met filet american en een mandarijn, 2 koppen thee
T: banaan, fles water
L: 2 speltboterhammen met slankie, 2 koppen thee
D: Nog geen idee, denk iets met AGV, fles water
Vanavond naar een voorstelling en daar kop thee / spa rood, geen wijn in ieder geval. Door de week probeer ik geen druppel alcohol te drinken.
Let's go! Fijne dag dames!

woensdag 9 november 2016 om 11:48
Ik ben vanochtend ongesteld geworden, zag ik niet aankomen. Geen snaaidrang, buikpijn of emotionaliteit gehad...
Ik ben altijd zwaarder wanneer ik ongesteld wordt/ben. Dan hou ik vocht vast en is mijn buik opgezet.
Vanochtend weer op de weegschaal gestaan, 66,5. Ik heb dus goede hoop voor aanstaande maandag.
Dank voor het aanpassen Floor. Ik hou mijn gewicht ook bij met myfitnesspall. Leuk om een dalende lijn in die grafiek te zien.
Ik zag vanochtend de langste man, die ik in levende lijve heb gezien. De appie bezorger was 2 meter 7
Ik ben altijd zwaarder wanneer ik ongesteld wordt/ben. Dan hou ik vocht vast en is mijn buik opgezet.
Vanochtend weer op de weegschaal gestaan, 66,5. Ik heb dus goede hoop voor aanstaande maandag.
Dank voor het aanpassen Floor. Ik hou mijn gewicht ook bij met myfitnesspall. Leuk om een dalende lijn in die grafiek te zien.
Ik zag vanochtend de langste man, die ik in levende lijve heb gezien. De appie bezorger was 2 meter 7

woensdag 9 november 2016 om 13:05
quote:Magneet schreef op 09 november 2016 @ 12:25:
mevr stippel heb je hem langs de meetlat gelegd? hahaha!
Nee, het ging zo...
Ik: Wow wat ben jij lang! Hoe groot ben jij?
Hij": 2 meter 7
Ik: Wow speel je basketball?
Hij: Nee, die heb ik vandaag al een keer gehoord...
Ik: Sorry, cliché cliché maar je bent de langste man die ik ooit in levende lijve heb gezien.
mevr stippel heb je hem langs de meetlat gelegd? hahaha!
Nee, het ging zo...
Ik: Wow wat ben jij lang! Hoe groot ben jij?
Hij": 2 meter 7
Ik: Wow speel je basketball?
Hij: Nee, die heb ik vandaag al een keer gehoord...
Ik: Sorry, cliché cliché maar je bent de langste man die ik ooit in levende lijve heb gezien.
woensdag 9 november 2016 om 13:14
Hahaha MevrouwStippel wat grappig! En goede daling weer 66,5!
Ik kom net uit de sportschool waar ik me weer kon wegen ; 76 precies! Vind 't zo grappig dat t steeds op de halve kilo's nauwkeurig gaat. Heb 't weer aangepast in de tabel. Super blij mee! Nu op naar de 75. Stapje voor stapje en dan over anderhalve maand hopelijk de 74 of zelfs de 73 aantikken en dan wil ik in febr 70 kg wegen!
Ga het doel toch aanpassen.
Dit motiveert weer!
Ik kom net uit de sportschool waar ik me weer kon wegen ; 76 precies! Vind 't zo grappig dat t steeds op de halve kilo's nauwkeurig gaat. Heb 't weer aangepast in de tabel. Super blij mee! Nu op naar de 75. Stapje voor stapje en dan over anderhalve maand hopelijk de 74 of zelfs de 73 aantikken en dan wil ik in febr 70 kg wegen!
Ga het doel toch aanpassen.
Dit motiveert weer!

woensdag 9 november 2016 om 15:41
Goed bezig FloorFaber en Mevrouw Stippel!
Ik heb vanmorgen ook stiekem gewogen en de weegschaal gaf ineens net een streepje boven de 75 aan Hopen dat dat niet een eenmalige afdwaling was en aangeeft dat ik toch echt gewicht aan het verliezen ben. Is al die honger toch niet voor niets
Mijn baas wilde vandaag trakteren op het werk, maar hij vond het zo vervelend dat ik en een collega geen gebak eten. Heeft hij dus heel lief voor ons geregeld dat er 2 stukjes suikervrij gebak voor ons waren Geen idee hoeveel calorieën daar in zaten, maar dat kon ik dus echt niet met fatsoen afslaan....
Ik heb vanmorgen ook stiekem gewogen en de weegschaal gaf ineens net een streepje boven de 75 aan Hopen dat dat niet een eenmalige afdwaling was en aangeeft dat ik toch echt gewicht aan het verliezen ben. Is al die honger toch niet voor niets
Mijn baas wilde vandaag trakteren op het werk, maar hij vond het zo vervelend dat ik en een collega geen gebak eten. Heeft hij dus heel lief voor ons geregeld dat er 2 stukjes suikervrij gebak voor ons waren Geen idee hoeveel calorieën daar in zaten, maar dat kon ik dus echt niet met fatsoen afslaan....

woensdag 9 november 2016 om 16:16
Dan gebeurt er vaak wel wat goeds kraaienpootje wanneer de weegschaal zo'n lager getal aantikt... Spannend.
Wel lief van je baas, van 1 stukje gebak gaat het ook niet gelijk de mist in natuurlijk.
Goed gedaan Floor, leuk als je resultaat op de weegschaal ziet. Ik ga na kerst ook door, ik wil 58 a 60 kilo wegen. (Wil ik al jaren maar blijkbaar niet graag genoeg want ik blijf altijd steken bij 62-63 kilo.) Maar nu voel ik de motivatie, ik ga er voor!
Ik heb een feestje 8 januari. Ik zie me daar al stralen in een nieuw jurkje...
Wel lief van je baas, van 1 stukje gebak gaat het ook niet gelijk de mist in natuurlijk.
Goed gedaan Floor, leuk als je resultaat op de weegschaal ziet. Ik ga na kerst ook door, ik wil 58 a 60 kilo wegen. (Wil ik al jaren maar blijkbaar niet graag genoeg want ik blijf altijd steken bij 62-63 kilo.) Maar nu voel ik de motivatie, ik ga er voor!
Ik heb een feestje 8 januari. Ik zie me daar al stralen in een nieuw jurkje...

woensdag 9 november 2016 om 17:41
he allemaal, fijn dat ik mee mag doen. Gaat vast erg motiveren! jullie zijn al goed op weg, met al die kilo's die er nu af zijn.
een suikervrij gebakje is wel heel lief, er zijn niet veel mannen die daar aan denken....maar ook niet veel mannen die er aan denken dat daar ook veel calorieën in zitten
Jejoue het zou wel een mooi streven zijn, als je die jas aan je kast ziet hangen motiveert het in ieder geval! toch maar weer bestellen?
Vlammetje ik geef de gegevens maandag door oke? dan ga ik me echt officieel wegen...oei. ik ben iig 1.76 en ik verwacht dat ik zo'n 81 kilo weeg. mijn streefgewicht is 71kg wat ik niet ga redden voor kerst maar ik hoop er dan in ieder geval een paar kilo af te hebben.
mijn eetlijstje:
- o kellogs special K cornflakes met melk (ik weet dat het niet gezond is maar dat is een van de weinige dingen die ik 's ochtends door mijn keel krijg)
- l kruidenciabatta met pesto, tomaat en mozzarella, krentenbol en verse jus
- t banaan
- d spinaziestamp met beenham
tussendoor veel thee en water
een suikervrij gebakje is wel heel lief, er zijn niet veel mannen die daar aan denken....maar ook niet veel mannen die er aan denken dat daar ook veel calorieën in zitten

Jejoue het zou wel een mooi streven zijn, als je die jas aan je kast ziet hangen motiveert het in ieder geval! toch maar weer bestellen?
Vlammetje ik geef de gegevens maandag door oke? dan ga ik me echt officieel wegen...oei. ik ben iig 1.76 en ik verwacht dat ik zo'n 81 kilo weeg. mijn streefgewicht is 71kg wat ik niet ga redden voor kerst maar ik hoop er dan in ieder geval een paar kilo af te hebben.
mijn eetlijstje:
- o kellogs special K cornflakes met melk (ik weet dat het niet gezond is maar dat is een van de weinige dingen die ik 's ochtends door mijn keel krijg)
- l kruidenciabatta met pesto, tomaat en mozzarella, krentenbol en verse jus
- t banaan
- d spinaziestamp met beenham
tussendoor veel thee en water
The past may be in tatters
But today is all that matters

woensdag 9 november 2016 om 18:30
Het is zeker heel lief Mevrouw Stippel. En op zich gaat het niet gelijk de mist in van 1 gebakje, maar mijn baas wilt best vaak trakteren. Hij is gek op taart en vind het gezellig.... Dus vanaf nu ga ik er vaker niet onderuit komen denk ik En het probleem bij mij is gewoon dat ik niet zo van gebak hou. Ik lust het wel, maar echt van genieten doe ik niet. Dan liever een stuk goede chocola! Maar goed. De dag een beetje aanpassen en hopen dat hij nu niet iedere week taart gaat bestellen!
Welkom Gruffalo!
Welkom Gruffalo!
woensdag 9 november 2016 om 23:23
@Kraaienpootje, mn vriend was helemaal blij verrast dat ik bij m in zn slaapkamer stond. Was ook wel fijn want de rest van het weekend wilde ik vrienden en mn ouders en zusjes zien dus vrijdag was echt onze samen-tijd
@Gruffalo Welkom!
@Fleet het klinkt als een lastige periode, maar ik vind je erg sterk klinken. Ik hoop voor je dat de kleine lekker door blijft slapen
@Floor, hoe was het sporten vandaag?
Goed bezig Jejoue en MevrouwStippel!
Net terug van 2 uur voetbal, was wel weer lekker na 2 weken! Verder was vandaag een erg drukke, maar positieve dag.
Mijn eetlijstje:
O: Laugenstange
L: Pasta met kipfilet en jus
A: Laugenstange met soep met Speckknödel
T: En nu heb ik nog heel veel zin in iets dus t wordt nog een beetje appelmoes
@Gruffalo Welkom!
@Fleet het klinkt als een lastige periode, maar ik vind je erg sterk klinken. Ik hoop voor je dat de kleine lekker door blijft slapen
@Floor, hoe was het sporten vandaag?
Goed bezig Jejoue en MevrouwStippel!
Net terug van 2 uur voetbal, was wel weer lekker na 2 weken! Verder was vandaag een erg drukke, maar positieve dag.
Mijn eetlijstje:
O: Laugenstange
L: Pasta met kipfilet en jus
A: Laugenstange met soep met Speckknödel
T: En nu heb ik nog heel veel zin in iets dus t wordt nog een beetje appelmoes
donderdag 10 november 2016 om 10:49
Hallo dames!
Weer een mooie grauwe donderdag. Ik houd er wel van... dikke jas en handschoenen aan, lekker door de kou fietsen. Lampjes aan op het werk en heerlijk werken met een grote pot thee. Normaal gesproken at ik er dan wat chocolaatjes bij... nu is het fruit / cherrytomaatjes. Nou ik raak er al aan gewend, goed teken.
@Roderok: Wat een leuke verrassing voor je vriend! Een gezellig weekend gehad dus! Fijn!!
Het sporten ging heel lekker gister. Allemaal nieuwe apparaten bij ons in de sportschool, heerlijk! Morgenvroeg ga ik weer. Jij flink gevoetbald zo te lezen... goed bezig! En wat is laugenstange? Verder ook een mooi lijstje, netjes!
@Kraaienpootje: Lastig die traktaties... de meeste mensen in mijn omgeving weten nu dat ik aan het lijnen ben en dat maakt dat ze me ook niet meer vragen of ik snoep, gebak, of warme chocolademelk met slagroom wil. Wat ik wel handig en lekker rustig vind.
O: 2 volkoren crackers met filet american
T: banaan
L: 2 spelt boterhammen met slankie of met pindakaas
T: 2 mandarijnen
D: Groene salade met kip
Vanavond een klein wijntje samen met vriendlief
Weer een mooie grauwe donderdag. Ik houd er wel van... dikke jas en handschoenen aan, lekker door de kou fietsen. Lampjes aan op het werk en heerlijk werken met een grote pot thee. Normaal gesproken at ik er dan wat chocolaatjes bij... nu is het fruit / cherrytomaatjes. Nou ik raak er al aan gewend, goed teken.
@Roderok: Wat een leuke verrassing voor je vriend! Een gezellig weekend gehad dus! Fijn!!
Het sporten ging heel lekker gister. Allemaal nieuwe apparaten bij ons in de sportschool, heerlijk! Morgenvroeg ga ik weer. Jij flink gevoetbald zo te lezen... goed bezig! En wat is laugenstange? Verder ook een mooi lijstje, netjes!
@Kraaienpootje: Lastig die traktaties... de meeste mensen in mijn omgeving weten nu dat ik aan het lijnen ben en dat maakt dat ze me ook niet meer vragen of ik snoep, gebak, of warme chocolademelk met slagroom wil. Wat ik wel handig en lekker rustig vind.
O: 2 volkoren crackers met filet american
T: banaan
L: 2 spelt boterhammen met slankie of met pindakaas
T: 2 mandarijnen
D: Groene salade met kip
Vanavond een klein wijntje samen met vriendlief
donderdag 10 november 2016 om 11:40
Laugenstange is (denk ik) wit brood met een donkere buitenkant zoals je misschien wel kent van een pretzel en dan wat zoutkorrels erop. Volgensmij is het dus gewoon een pretzel in andere vorm :p
Als er iets nieuws is motiveert t altijd he? Ik zit ook alvast wat rond te kijken wat ik aan sport kan doen als ik weer terug ben in nederland zodat ik dan door kan gaan met mn goede gewoontes
Als er iets nieuws is motiveert t altijd he? Ik zit ook alvast wat rond te kijken wat ik aan sport kan doen als ik weer terug ben in nederland zodat ik dan door kan gaan met mn goede gewoontes
donderdag 10 november 2016 om 15:52
floor ik ben juist blij dat het over 5 maanden al weer bijna lente is! maar ik vind sinterklaas en kerst ook wel gezellig, vooral als het sneeuwt.
mijn werkgever is net naar een nieuw pand verhuisd met daarin een heel grote fitnessruimte. Bijna gratis voor alle werknemers te gebruiken. Vanmorgen was ik er om half zeven, uurtje gesport (1/2 uur crosstrainer, daarna wat spieren trainen) en gedoucht en daarna meteen aan het werk. Echt ideaal, ik wil dat nu twee keer per week gaan doen. 1 keer per week doe ik in de avond fitdans (spieroefeningen op muziek) en dan nog een keer in het weekend 6km lopen. volgens mij voldoende om weer lekker in mijn vel te komen zitten.
mijn lijstje voor vandaag:
o cornflakes met melk
l donkere bol met zalm/mango/ui , krentenbol en verse jus
d aardappeltjes, rosbief a la minute en doperwtjes of komkommer
t gekookt ei denk ik
mijn werkgever is net naar een nieuw pand verhuisd met daarin een heel grote fitnessruimte. Bijna gratis voor alle werknemers te gebruiken. Vanmorgen was ik er om half zeven, uurtje gesport (1/2 uur crosstrainer, daarna wat spieren trainen) en gedoucht en daarna meteen aan het werk. Echt ideaal, ik wil dat nu twee keer per week gaan doen. 1 keer per week doe ik in de avond fitdans (spieroefeningen op muziek) en dan nog een keer in het weekend 6km lopen. volgens mij voldoende om weer lekker in mijn vel te komen zitten.
mijn lijstje voor vandaag:
o cornflakes met melk
l donkere bol met zalm/mango/ui , krentenbol en verse jus
d aardappeltjes, rosbief a la minute en doperwtjes of komkommer
t gekookt ei denk ik
The past may be in tatters

donderdag 10 november 2016 om 22:05
Kraaienpootjes; Wat een lieve baas met zon suikervrij gebakje! Ik wist niet eens dat het bestond!
Gruffalo, dat sporten op het werk wil ik ook gaan doen, ik overweeg een yoga klasje. Merk dat ik echt een stijf kantoorlijf heb.
Vandaag redelijk gegeten;
- ontbijt: 2 volkomen boterhammen met roomboter en kaas (ik probeer natuurlijke producten te eten zolang het niet te ingewikkeld is)
- lunch; tosti met ham kaas en een krentenbol
-tussendoor; 1 merengue
-avond eten: stoofvlees (heerlijk met dit weer), boontjes en aardappels
- tussendoor: 2 koekjes
Best prima toch? Ik ben wel compleet vergeten om mijn fruit op te eten.
Gruffalo, dat sporten op het werk wil ik ook gaan doen, ik overweeg een yoga klasje. Merk dat ik echt een stijf kantoorlijf heb.
Vandaag redelijk gegeten;
- ontbijt: 2 volkomen boterhammen met roomboter en kaas (ik probeer natuurlijke producten te eten zolang het niet te ingewikkeld is)
- lunch; tosti met ham kaas en een krentenbol
-tussendoor; 1 merengue
-avond eten: stoofvlees (heerlijk met dit weer), boontjes en aardappels
- tussendoor: 2 koekjes
Best prima toch? Ik ben wel compleet vergeten om mijn fruit op te eten.