Ongepland zwanger

11-11-2016 16:50 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anderhalf jaar geleden begon ik een 'relatie' met een getrouwde man, natuurlijk wist ik dat dit niet kon maar toch bleven we elkaar al die tijd een aantal keer per week zien. Elke dag hebben we contact met elkaar, hoewel ik me er bewust van ben dat dit geen echte relatie was, voelde het wel zo. Hij heeft een zoon van 17 wat hij aangaf als reden dat het moeilijker was om zijn gezin te verlaten, ookal heeft hij wel een aantal keer aangegeven te willen gaan koos hij toch voor zijn gezin.. Iets wat ik echt begrijp.

Deze week ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben, twee keer een aantal dagen ben ik ziek geweest maar ik heb de pil consequent gebruikt, ben er zo van geschrokken dat ik meteen een afspraak gemaakt heb bij een abortuskliniek voor aanstaande maandag. Ik heb altijd gewenst dat mocht ik kinderen krijgen ze op kunnen groeien met een papa en mama, maar niet op deze manier.

Met veel moeite heb ik hem verteld dat ik zwanger ben, zijn reactie was precies zoals ik verwachtte, ; 'het' moet zo snel mogelijk wel, belachelijk was het en ik hoefde alleen nog maar te laten weten hoe het maandag zou gaan.

Zijn gezin gaat voor alles en ik vind niet dat ik het recht heb om dit kapot te maken, daarnaast denk ik dat een man ook een keuze moet hebben, wel merk ik hoe dichter ik bij maandag kom hoe verdrietiger ik word.. Ga ik dit echt doen.. Hoe ga ik me voelen.. Nooit verwacht dat ik een kind zou laten weghalen maar het lijkt de enige oplossing. Daarnaast ook moet ik mijn ouders inlichten .. Wat denken zij hiervan..zij zullen binnenkort opa en oma worden van het kindje van mijn zusje wat zo bijzonder voor ze is.

Ik heb geen idee meer wat ik moet doen, ik ben 30 heb altijd een kinderwens gehad, op dit moment heb ik geen kinderen. Voor hem staat het vast.. Het moet weg...en snel. Voor mij lijkt de wereld even stil te staan..

Is er misschien iemand die ook voor deze keuze gestaan heeft en hoe voelde de beslissing?

Alvast heel erg bedankt!
quote:karin12345 schreef op 11 november 2016 @ 17:16:

Je ,kunt het een kind niet aandoen, een getrouwde vader die getrouwd blijft.

En denk ook eens aan zijn gezin, zijn zoon en vrouw, die hebben hier ook niet om gevraagd.

Dus abortus a.s. maandag.

Dat maakt ze zelf wel uit.

Maar zijn vrouw heeft ook niet gevraagd om een vreemdgaande vent, val niet alleen to aan.
quote:knusengezellig schreef op 11 november 2016 @ 17:06:

Het klinkt alsof je het zelf helemaal niet wil laten weghalen. Ook al wist je waar je aan begon, hij ook he!! Hij wil wel de lusten, niet de lasten. Dus als je het wil houden, volg je gevoel! En zo niet dan ook natuurlijk.

Maar laat je niet gedwongen voelen een keus te maken!

Sterkte met je beslissing! En als je het wil houden, dan alvast een gefeliciteerd

Gefeliciteerd? Lekkere start voor je kind zo. Je kan niet alles van te voren plannen en bedenken, maar willens en wetens een kind op de wereld zetten wiens vader hem of haar niet alleen niet wil, maar ook zal ontkennen omdat ie al een gezin heeft, vind ik behoorlijk lullig.

Als je altijd een sterke kinderwens hebt gehad, snap ik sowieso niet waarom je anderhalf jaar gaat zitten rommelen met een bezette man als je 30 bent.
quote:1234512345 schreef op 11 november 2016 @ 17:03:

[...]

En hij is braaf en netjes?Dat zegt toch niemand? Maar TO is ook niet 'zielig' nu. Ze neukt al 1.5 jaar willens en wetens een getrouwde kerel en van seks kun je zwanger worden, zeker als je ziek bent.
quote:karin12345 schreef op 11 november 2016 @ 17:16:

Je ,kunt het een kind niet aandoen, een getrouwde vader die getrouwd blijft.

En denk ook eens aan zijn gezin, zijn zoon en vrouw, die hebben hier ook niet om gevraagd.

Dus abortus a.s. maandag.Ze kan er ook nog voor kiezen om het kind te houden en hem met rust te laten.
quote:1234512345 schreef op 11 november 2016 @ 17:17:

[...]

Maar zijn vrouw heeft ook niet gevraagd om een vreemdgaande vent, val niet alleen to aan.

Aanvallen??

Dit is wat mij betreft een situatie waarin een abortus de enige juiste optie is.
quote:1234512345 schreef op 11 november 2016 @ 17:17:

[...]

Dan hoeft to het niet nog erger te maken voor zijn vrouw.

Moet ze zeker ook nog de helft van de tijd gaan moederen over dat kind als hij co-ouderschap gaat eisen.

In zulke gevalken ben ik een groot voorstander van partner alimentatie. Laat hem maar dokken voor wat hij zijn vrouw aandoet.
quote:matroesjka_ schreef op 11 november 2016 @ 17:21:

[...]

Ze kan er ook nog voor kiezen om het kind te houden en hem met rust te laten.Arm kind dan.
quote:karin12345 schreef op 11 november 2016 @ 17:25:

[...]

Arm kind dan.Ja eens. En toch...baas in eigen buik enzo.

[...]

Arm kind dan.Want? er zijn zoveel bom moeders.
quote:1234512345 schreef op 11 november 2016 @ 17:28:

[...]

Want? er zijn zoveel bom moeders.Die laten zich doorgaans niet bezwangeren door getrouwde mannen die het bestaan van het kind niet willen erkennen omdat hun huwelijk dan gevaar loopt. Ik vind een bewust gekozen anonieme donor overigens ook egoistisch. De meeste kinderen willen op zn minst ooit weten waar ze vandaan komen.
Ik zou in ieder geval de vader dumpen, maar als je het kindje houdt kan je er ook veel vreugde van krijgen, maar ja die vent is wel de vader, pff sterkte
Je hoeft je ouders niet in te lichten. Volgende week voel je je waarschijnlijk een paar dagen niet zo lekker en daarna is t weer business as usual.

Overigens vind ik het oerstom van je minnaar dat hij zichzelf niet heeft laten steriliseren en van jou dom het zonder condoom te doen terwijl je weet dat ie 'm er ook nog bij een ander inhangt.
quote:1234512345 schreef op 11 november 2016 @ 17:28:

[...]

Want? er zijn zoveel bom moeders.

Tja los van wat ik daar van vind is dat toch net iets anders dan dat mama neukte met een lul van een getrouwde vent en oeps ongelukje daar was je dan en nee pappa wil daar niks mee te maken hebben want jij bent minder belangrijk dan je halfbroer.

Het is gewoon superdom om dit soort relaties aan te gaan. Maar TO is nu eenmaal zwanger. En die moet toch zelf achter die abortus staan.
quote:spuit_111 schreef op 11 november 2016 @ 17:31:

[...]

Die laten zich doorgaans niet bezwangeren door getrouwde mannen die het bestaan van het kind niet willen erkennen omdat hun huwelijk dan gevaar loopt. Ik vind een bewust gekozen anonieme donor overigens ook egoistisch. De meeste kinderen willen op zn minst ooit weten waar ze vandaan komen.+1
quote:redbulletje schreef op 11 november 2016 @ 17:33:

Je hoeft je ouders niet in te lichten. Volgende week voel je je waarschijnlijk een paar dagen niet zo lekker en daarna is t weer business as usual.

Overigens vind ik het oerstom van je minnaar dat hij zichzelf niet heeft laten steriliseren en van jou dom het zonder condoom te doen terwijl je weet dat ie 'm er ook nog bij een ander inhangt.En dit. Laat direct ook ff een soatest doen to.

[...]

Arm kind dan.

Bij wat ik heb gezien in mijn omgeving hoeft dit echt niet zo te zijn. Kinderen groeien niet alleen maar gelukkig op in een standaard twee oudergezin. Dan zet je een hoop ouders die het om wat voor reden dan ook alleen (moeten) doen wel erg snel negatief weg.

Wat ik zelf denk is dat je het beter alleen kunt doen in een situatie als deze, dus niet een man dwingen tot vaderschap waar hij echt niet op zit te wachten. Als je het gevoel hebt dat je het niet zonder hem kunt, zou ik ook eerder voor een abortus kiezen denk ik.
Eigenlijk moet ik dit soort topics niet meer lezen. Ook hier voel ik dat de TO het kind liever wil houden, en weer wordt ze door omstandigheden (en een flapdrol van een kerel) tot abortus gedwongen.

Kind houden en man eruit. Dat zou ik doen (mits de randvoorwaarden, woning en inkomen, er zijn en moeder zich in staat voelt dit alleen te doen).
TO kan best zelf beslissen wat voor haar het beste is. Het is zo als het is, en de keuze is voor to vast heel moeilijk.

TO, neem contact op met de FIOM, sterkte met alles.

https://fiom.nl/
quote:MinkeDeWit schreef op 11 november 2016 @ 17:36:

Eigenlijk moet ik dit soort topics niet meer lezen. Ook hier voel ik dat de TO het kind liever wil houden, en weer wordt ze door omstandigheden (en een flapdrol van een kerel) tot abortus gedwongen.

Kind houden en man eruit. Dat zou ik doen (mits de randvoorwaarden, woning en inkomen, er zijn en moeder zich in staat voelt dit alleen te doen).

Eh ze wil het liever houden? Ik durf te wedden dat to bewust zwanger is geworden.

Gedwongen tot abortus? To laat never nooit niet een abortus doen. Tenzij ze op tijd door heeft dat haar sprookje niet gaat uitkomen.

En die afspraak bij die abortus kliniek dan?

Om dezelfde reden als dat geblaat over relaties in het begin van de openingspost.
quote:MinkeDeWit schreef op 11 november 2016 @ 17:36:

Kind houden en man eruit. Dat zou ik doen (mits de randvoorwaarden, woning en inkomen, er zijn en moeder zich in staat voelt dit alleen te doen).Oprecht nieuwsgierig: hoe vind jij dat die man het dan zou moeten aanpakken? Bij zijn gezin blijven? Co-ouderschap? Alimentatie betalen van het gezamelijke gezinsinkomen? Scheiden? Of hoe zou jij je kind dan later vertellen dat zijn vader hem niet wil kennen omdat hij al een ander gezin heeft?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ik zou zeggen volg je hart! Ga maandag naar de afspraak en bespreek dit met de arts die daar zit! Ze geven je altijd 3 dagen bedenktijd en ze zijn gewend aan dit soort situatie de artsen en verpleegkundigen in de kliniek worden waarschijnlijk dagelijks geconfronteerd met zulke verhalen dus geef wat je hier aan geeft ook aan bij je arts!

Heel veel sterkte en succes!
Waar 2 neuken hebben 2 'schuld'.. ongepland betekent niet persee ongewenst. Je hebt een kinderwens. Je bent op een nare manier zwanger geraakt en hij zal je niet in dank afnemen als je zou houden, maar zo'n relatie is toch ten dode opgeschreven.. anderen zullen een keuze om het kindje te houden misschien ook niet begrijpen, maar uiteindelijk is de keus aan jou. Al zou ik, als je het weg lat halen, een relatie zoeken en daar een liefdesbeeb mee maken
quote:1234512345 schreef op 11 november 2016 @ 17:37:

TO kan best zelf beslissen wat voor haar het beste is. Het is zo als het is, en de keuze is voor to vast heel moeilijk.

TO, neem contact op met de FIOM, sterkte met alles.

https://fiom.nl/Hoezo de keus is moeilijk. To wil een kind en to neemt een kind.
Heel sneu voor jou, dat meen ik oprecht.

Maar bijna nog erger vind ik het voor zijn vrouw.

Update: nog eens na gedacht en correctie. Ik vind het bijna nog VEEL erger voor zijn vrouw en zijn zoon, wiens leven als jouw buitenechtelijke kind wordt geboren nooit meer hetzelfde zal zijn. Ik word er misselijk van dat jij hier al 1.5 jaar in meegaat en mensen hun leven helemaal kapot maakt, willens en wetens. Wat moet jij een gemeen en egoistisch mens zijn dat je een ander zoiets aan kan doen.

Sorry, geen leuke toevoeging, maar ik word echt verdrietig van deze situatie.
quote:elisabethrose schreef op 11 november 2016 @ 17:52:

Heel sneu voor jou, dat meen ik oprecht.

Maar bijna nog erger vind ik het voor zijn vrouw.Ik vind het vooral treurig voor de eventuele baby op komst. Leuk als je ouders je willens en wetens zo'n start geven. En dat vind ik heel anders dan er door omstandigheden alleen voor komen te staan, dit zijn twee mensen die willens en wetens 1,5 jaar het risico hebben genomen dat dit zou gebeuren. Egoistisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven