zwanger vanaf 2017 deel 2
maandag 12 september 2016 om 11:36
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
ZWANGER!!
Bevallen!! 
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| lalameme (23/25) |
Eerste | 19-12 | Ronde 12 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| Suus88 (29/31) |
Tweede | 22 oktober 2017 | |
| Koekiemonster (23/26) |
Eerste | 13 december 2017 | |
| Worteltaart (36/36) |
Tweede | 21 maart 2018 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Bijzonderheden |
|---|---|---|
| Ri88 (29/32) |
Tweede | |
| Kashri (27/33) |
Eerste | |
| Dookster (28/31) |
Eerste | |
| Kaartje (25/26) |
Eerste |
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
zondag 13 november 2016 om 10:29
@lalameme, ja de mirena is me heel goed bevallen. Geen bijwerkingen, ik bleef wel regelmatig minimaal ongesteld. Maar dan ook echt minimaal en maar 2 dagen meestal en geen buikpijn/rugpijn en veel minder migraine. Ik heb wel veel verhalen gehoord dat sommige vrouwen helemaal niet meer ongesteld worden dus wie weet zit je bij die lucky percentage mocht je het ooit gaan proberen.
Met de pil kon ik er de klok op gelijk zetten, een uurtje na inname had ik hoofdpijn. Sowieso was ik altijd chagrijnig, tegen depressie aan zeg maar en niet eens een laag libido maar zeg maar gewoon geen libido haha.
Met de pil kon ik er de klok op gelijk zetten, een uurtje na inname had ik hoofdpijn. Sowieso was ik altijd chagrijnig, tegen depressie aan zeg maar en niet eens een laag libido maar zeg maar gewoon geen libido haha.
In the end we only regret the chances we didn't take.
zondag 13 november 2016 om 10:56
Klinkt ideaal dookster! spiraaltje vind ik alleen altijd z'n eng idee. Maarja wat je zegt altijd zonder libido is ook niet alles haha.. En die hoofdpijnen en dat nare gevoel inderdaad, de pil slikken is gewoon niet gezond.
Hoe doen jullie dat met een huisje straks, als jullie weer naar nl komen? is dat al geregeld of komt dat tegen die tijd pas ?
Hoe doen jullie dat met een huisje straks, als jullie weer naar nl komen? is dat al geregeld of komt dat tegen die tijd pas ?
zondag 13 november 2016 om 11:00
Ik heb ook een toffe ervaring met de mirena, ik werd dus niet meer ongesteld. Je hoeft nergens aan te denken, ideaal. De mijne is er na 4 jaar uitgehaald omdat ik een schimmelinfectie kreeg die maar niet weg ging, ik werd daar helemaal gek en onzeker van dus wilde ik niks meer hebben daarzo maar ik zou er zo weer voor gaan. Van de pil word ik ook echt down en niet gezellig.
zondag 13 november 2016 om 11:10
Hoe gaat het verder met je nu suus ? inderdaad al een tijdje terug! Ik zit er aan te denken om na de opleiding die ik nu doe een korte studie kraamzorg te doen. Dan behaal je je kraamzorg certivicaat.. geen idee wat je er aan hebt alleen!
Ja laatste tijd alleen maar negatieve verhalen over de pil bloempje. Heel naar
Ja laatste tijd alleen maar negatieve verhalen over de pil bloempje. Heel naar
zondag 13 november 2016 om 11:33
Veel gaan in januari starten hier of niet! Spannend hoor, dat is het al bijna! Ik ga niet meteen met jullie meedoen maar ben benieuwd hoe snel het zal gaan met zwanger worden hier..
@mirena, dat spreekt me nu idd het meeste aan van alle A-C die beschikbaar is. Het liefst zonder hormonen (dus koperspiraal) maar hoor daar weer teveel negatieve verhalen over. Dus mocht er een tweede kindje komen dan ga ik daarna waarschijnlijk een mirena nemen. Nu vind ik dat niet echt meer de moeite, voor die paar maanden die we nog wachten.
Zo lekker op kraamvisite! Heel veel zin in! Fijne dag allemaal!
@mirena, dat spreekt me nu idd het meeste aan van alle A-C die beschikbaar is. Het liefst zonder hormonen (dus koperspiraal) maar hoor daar weer teveel negatieve verhalen over. Dus mocht er een tweede kindje komen dan ga ik daarna waarschijnlijk een mirena nemen. Nu vind ik dat niet echt meer de moeite, voor die paar maanden die we nog wachten.
Zo lekker op kraamvisite! Heel veel zin in! Fijne dag allemaal!
zondag 13 november 2016 om 12:03
@Matroesjka, fijn dat je ongesteld bent geworden! Ook fijn dat je er geen last van hebt.
@Mirena, die heb ik 2x gehad. 1x 5 jaar en vervolgens 11 maanden. Ik was bij beide keren niet ongesteld geworden, wat heel erg fijn was. Alleen deed het plaatsen beide keren nogal pijn, maar dat komt omdat ik een hoge baarmoedermond heb.
Met de pil kreeg ik de laatste keer hoofdpijn, wat absoluut niet fijn was.
Ik zou de Mirena echt wel aanraden!
@Mirena, die heb ik 2x gehad. 1x 5 jaar en vervolgens 11 maanden. Ik was bij beide keren niet ongesteld geworden, wat heel erg fijn was. Alleen deed het plaatsen beide keren nogal pijn, maar dat komt omdat ik een hoge baarmoedermond heb.
Met de pil kreeg ik de laatste keer hoofdpijn, wat absoluut niet fijn was.
Ik zou de Mirena echt wel aanraden!
zondag 13 november 2016 om 13:01
@lalamemee jij hebt een nieuw plaatje. Zo had ik je niet herkend. haha. Ik dacht he een nieuwe schrijfster.
@matroeskja fijn dat je ongesteld bent geworden. en ook fijn dat je weinig tot geen klachten hebt.
@hier ook ongesteld. maar dan nog van de pil. Verder heel druk bezig met huis. Nog dikke 1,5 week en dan de sleutel. Ik kan niet wachten. Trouwens wel een hele goed afleiding.
@matroeskja fijn dat je ongesteld bent geworden. en ook fijn dat je weinig tot geen klachten hebt.
@hier ook ongesteld. maar dan nog van de pil. Verder heel druk bezig met huis. Nog dikke 1,5 week en dan de sleutel. Ik kan niet wachten. Trouwens wel een hele goed afleiding.
zondag 13 november 2016 om 14:25
@matroeskja. Het is een nieuwbouwhuis. We laten eerst de muren stuken. Daarna gaan we zelf alle muren verven. Boven de vloer leggen. Beneden wordt de vloer gelegd, en de keuken moet nog geplaatst worden.
We maken zelf de badkamer verder af (tegels zitter er al in). Tja en de rest van alle kleine klussen. Tuin moet ook nog helemaal gedaan worden. Maar dat kan in het voorjaar ook nog. We krijgen 24 november de sleutel. We hopen tussen Kerst en oud en nieuw te verhuizen. We zullen zien of dat lukt.
We maken zelf de badkamer verder af (tegels zitter er al in). Tja en de rest van alle kleine klussen. Tuin moet ook nog helemaal gedaan worden. Maar dat kan in het voorjaar ook nog. We krijgen 24 november de sleutel. We hopen tussen Kerst en oud en nieuw te verhuizen. We zullen zien of dat lukt.
zondag 13 november 2016 om 14:44
@matroesjka
Wat fijn! Heerlijk zonder al die kwaaltjes. Hahaha terrormenstruatie hopen dat je daar van af bent.
@kaartje
Wat onwijs spannend! Heerlijk z'n nieuwbouw huis! Snap wel dat je niet meer kunt wachten. Wanneer hebben jullie het gekocht ? Bijna zover! Spannende tijd voor je zeg! Zo alles bij elkaar haha..
Wat fijn! Heerlijk zonder al die kwaaltjes. Hahaha terrormenstruatie hopen dat je daar van af bent.
@kaartje
Wat onwijs spannend! Heerlijk z'n nieuwbouw huis! Snap wel dat je niet meer kunt wachten. Wanneer hebben jullie het gekocht ? Bijna zover! Spannende tijd voor je zeg! Zo alles bij elkaar haha..
zondag 13 november 2016 om 16:14
@matroeskja wij moeten ook nog veel leren haha. Gelukkig een handige schoonvader en een broer als hovenier!
@lalameme wij hebben het huis vorig jaar in november al gekocht. In oktober een optie genomen op de woning en op 23 november het koopcontract getekend. Dus 1 jaar en 1 dag later de sleutel. Eindelijk!:)
@lalameme wij hebben het huis vorig jaar in november al gekocht. In oktober een optie genomen op de woning en op 23 november het koopcontract getekend. Dus 1 jaar en 1 dag later de sleutel. Eindelijk!:)
zondag 13 november 2016 om 16:33
Oh het babyknuffelen was heerlijk! Wat klein is een baby dan, zo gek om mijn grote dochter er dan naast te zien.
We doen de hele dag niets anders dan met de kleine meid lopen. Ze pakt steeds onze handen vast en wil dan lopen. Niet heel goed voor de rug maar wel schattig! Ben benieuwd wanneer ze zelf kan lopen!
We doen de hele dag niets anders dan met de kleine meid lopen. Ze pakt steeds onze handen vast en wil dan lopen. Niet heel goed voor de rug maar wel schattig! Ben benieuwd wanneer ze zelf kan lopen!
zondag 13 november 2016 om 17:03
@kaartje jeetje wat duurt dat lang zo'n nieuwbouwhuis. Wij hebben 30 jan een bod gedaan en hadden 18 maart al de sleutel haha. Helaas bij ons niemand die handig is dus wij leren van meester google.
Vandaag in de toekomstige babykamer de muren, plinten en deurposten geschuurd. Nu de deuren nog schuren en dan kan alles eindelijk in de verf en laminaat gelegd worden.
Vandaag in de toekomstige babykamer de muren, plinten en deurposten geschuurd. Nu de deuren nog schuren en dan kan alles eindelijk in de verf en laminaat gelegd worden.
zondag 13 november 2016 om 17:05
90 euro poe he dat is echt veel! Ik heb er nu niet opnieuw naar gekeken maar toen ik er destijds naar toe ben gegaan (2013) was het gewoon kosteloos. Gek dat t nu blijkbaar zo mega duur is geworden bizar. Ik vond het toen we nuttig, je moest een vragenlijst invullen en aan de hand daarvan had je een gesprek. Wij hebben veel handige tips gekregen toen over ons eetpatroon, beweging, ons werk en allerlei tips enzo. Maar het was dan dus gratis dan zie ik het nu er veel eerder van in.
Kaartje spannend van jullie huis heel leuk. lijkt me best lastig bij nieuwbouw om zo lang te wachten. maar heerlijk alles nieuw en naar je eigen smaak.
Matroesjka fijn dat het meevalt hopelijk blijft dat zo.
Mirena hoor ik positief en negatief over. tzt maar eens nog een keer in verdiepen eerst even geen anticonceptie voor mij (op nog even condooms na natuurlijk nu).
kraamzorg certificaat zag ik ergens terug? Lijkt me ook mega leuk!
Kaartje spannend van jullie huis heel leuk. lijkt me best lastig bij nieuwbouw om zo lang te wachten. maar heerlijk alles nieuw en naar je eigen smaak.
Matroesjka fijn dat het meevalt hopelijk blijft dat zo.
Mirena hoor ik positief en negatief over. tzt maar eens nog een keer in verdiepen eerst even geen anticonceptie voor mij (op nog even condooms na natuurlijk nu).
kraamzorg certificaat zag ik ergens terug? Lijkt me ook mega leuk!
zondag 13 november 2016 om 17:05
Leuk en spannend @kaartje leuk dat je alles naar wens kan maken.
Wij zitten midden in een badkamer verbouwing, heel de appartement staat op z'n kop en overal echt overal zit stof maaaar het wordt zooo mooi, ben blij als het deze week klaar is. Maar de tijd gaat zo wel snel, makkelijk om m'n zinnen te verzetten en niet uren lang gaan zitten baby googlen
Wij zitten midden in een badkamer verbouwing, heel de appartement staat op z'n kop en overal echt overal zit stof maaaar het wordt zooo mooi, ben blij als het deze week klaar is. Maar de tijd gaat zo wel snel, makkelijk om m'n zinnen te verzetten en niet uren lang gaan zitten baby googlen
zondag 13 november 2016 om 17:16
Bloempje je zinnen verzetten kan wel prettig zijn soms he
We waren vandaag naar een verjaardag waar een paar errug schattige baby s waren dan denk ik soms waarom wachten we nog tot 2017 met proberen?! Maar gelukkig wint mn verstand nog wel hihi want voor ons is nu echt niet een handig moment en een paar maandjes nog wachten moeten kunnen. maar soms wel moeilijk.
krijgen jullie een nieuwe badkamer?
We waren vandaag naar een verjaardag waar een paar errug schattige baby s waren dan denk ik soms waarom wachten we nog tot 2017 met proberen?! Maar gelukkig wint mn verstand nog wel hihi want voor ons is nu echt niet een handig moment en een paar maandjes nog wachten moeten kunnen. maar soms wel moeilijk.
krijgen jullie een nieuwe badkamer?
zondag 13 november 2016 om 17:47
zondag 13 november 2016 om 18:38
@vlammetje wat leuk een baby vasthouden. leek mij idd ook wel wat. Gek hoe snel zo'n kindje groeit.
@bloempje en thisme ook ik denk geregeld waarom wachten tot januari terwijl het nu ook wel kan. Maar ik moet me ook aan de afspraak houden. Tijd vliegt. Dit topic is gestart op 12-09-2016. Dat is alweer 2 maanden geleden! Dan vliegt de tijd wel weer.
@matroeskja dat is lekker snel eind januari een bod 18 maart de sleutel. Ja bij nieuwbouw duurt het allemaal wat langer. Ach het heeft zijn voor en nadelen. Ook wel weer erg leuk om te zien dat je huis gebouwd wordt. Ik vind het nog steeds onwerkelijk dat wij daar eind dit jaar of begin volgend jaar gaan wonen. De planning nu is tussen kerst en oud en nieuw.
@bloempje en thisme ook ik denk geregeld waarom wachten tot januari terwijl het nu ook wel kan. Maar ik moet me ook aan de afspraak houden. Tijd vliegt. Dit topic is gestart op 12-09-2016. Dat is alweer 2 maanden geleden! Dan vliegt de tijd wel weer.
@matroeskja dat is lekker snel eind januari een bod 18 maart de sleutel. Ja bij nieuwbouw duurt het allemaal wat langer. Ach het heeft zijn voor en nadelen. Ook wel weer erg leuk om te zien dat je huis gebouwd wordt. Ik vind het nog steeds onwerkelijk dat wij daar eind dit jaar of begin volgend jaar gaan wonen. De planning nu is tussen kerst en oud en nieuw.
zondag 13 november 2016 om 19:34
Oh wat leuk al die verbouwingen en nieuwe woningen! Succes allemaal!
@lalameme Ons huis is allemaal al geregeld voor als we terug komen dus dat is echt super fijn. Daar hoeven we ons gelukkig geen zorgen om te maken. Slechts hier en daar wat opknappen (lees: naar ons zin maken) en een auto kopen, maar dat laat ik wel aan mijn man over. Ik heb alleen gezegd dat ik airco en cruise control wil haha, verder zoekt hij het maar uit.
@matroesjka betekent het nu dan dat je cyclus regelmatig is?
@Vlammetje van babyknuffelen kreeg ik tot een dikke maand geleden nog zulke dubbele gevoelens van. Ik vond het heerlijk maar ik werd er ook zo verdrietig van omdat ik zo graag "mijn eigen" vast zou willen houden. Nu kijk ik er echt naar uit om met de kerst naar huis te gaan. Mijn schoonzus is 15 december uitgerekend dus sowieso voordat we weer terug vliegen naar London kunnen we het kleintje vast houden. Ik vind het zo spannend.
Hier is ook een vriendin van me zwanger die ons gevraagd heeft Godparents te zijn. Maar dat kleintje wordt pas in maart geboren dus dat duurt nog even. Ik had nooit zo veel met "godparents" maar hier in Engeland is dat dus echt een groot iets. We zijn dan ook best wel trots dat ze ons gevraagd heeft en het geeft ook een soort van "eigen" gevoel gelijk, heel gek maar super bijzonder
Eigenlijk is gewoon iedereen zwanger in mijn omgeving wat heel leuk is maar tot een tijdje terug ook wel heel rottig kon zijn haha
@lalameme Ons huis is allemaal al geregeld voor als we terug komen dus dat is echt super fijn. Daar hoeven we ons gelukkig geen zorgen om te maken. Slechts hier en daar wat opknappen (lees: naar ons zin maken) en een auto kopen, maar dat laat ik wel aan mijn man over. Ik heb alleen gezegd dat ik airco en cruise control wil haha, verder zoekt hij het maar uit.
@matroesjka betekent het nu dan dat je cyclus regelmatig is?
@Vlammetje van babyknuffelen kreeg ik tot een dikke maand geleden nog zulke dubbele gevoelens van. Ik vond het heerlijk maar ik werd er ook zo verdrietig van omdat ik zo graag "mijn eigen" vast zou willen houden. Nu kijk ik er echt naar uit om met de kerst naar huis te gaan. Mijn schoonzus is 15 december uitgerekend dus sowieso voordat we weer terug vliegen naar London kunnen we het kleintje vast houden. Ik vind het zo spannend.
Hier is ook een vriendin van me zwanger die ons gevraagd heeft Godparents te zijn. Maar dat kleintje wordt pas in maart geboren dus dat duurt nog even. Ik had nooit zo veel met "godparents" maar hier in Engeland is dat dus echt een groot iets. We zijn dan ook best wel trots dat ze ons gevraagd heeft en het geeft ook een soort van "eigen" gevoel gelijk, heel gek maar super bijzonder
Eigenlijk is gewoon iedereen zwanger in mijn omgeving wat heel leuk is maar tot een tijdje terug ook wel heel rottig kon zijn haha
In the end we only regret the chances we didn't take.