KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
zondag 13 november 2016 om 18:16
Hallo allemaal,
Na lange tijd meelezen ben ik er aan toe om mee te schrijven. Ik ben begin dit jaar 30 geworden en ook rond die tijd vertelde mijn zus dat ze zwanger was. Voor mij was dit de 'trigger' om het traject alleenstaand moederschap in gang te zetten.
Ik heb altijd al moeder willen worden, maar het vinden van een partner valt tegen. Ik merkte dat het niet meer om de man ging maar om de potentiële vader kwaliteiten. Daarnaast ben ik een autonoom type en heb daardoor ook weinig behoefte aan een partner, maar wel wil ik heel graag mama worden.
Ik sta bij zowel Isala als het AMC ingeschreven. Van Isala hoor ik vrijdag of ik door mag. Ik wacht in spanning af.
Maaar... mogelijk ben ik al zwanger. Afgelopen maand besloten om 1 maal via ZI te proberen met zaadjes besteld via Cryos. Ik heb op 27 oktober geinsemineerd. Ik had afgelopen vrijdag of gisteren ongesteld moeten worden, maar tot op heden niets... maar ook geen positieve zwangerschapstest.
Wel heb ik aardig wat symptomen sinds 2 dagen, namelijk zichtbare aderen op mijn borst, bloedend tandvlees en sinds vannacht misselijk (en braken
). Ben eigenlijk bang dat ik het me in beeld dus ik hou rekening met een tochoge komende menstruatie. Bij het uitblijven overmorgen maar weer testen!
Ik vind het fijn om al jullie verhalen te lezen en mee te kunnen leven. Ik hoop dat ik me bij dit groepje aan mag sluiten en dat iedereen maar snel zwanger wordt/kan starten met proberen zwanger te worden.
Groetjes,
Miepje
Na lange tijd meelezen ben ik er aan toe om mee te schrijven. Ik ben begin dit jaar 30 geworden en ook rond die tijd vertelde mijn zus dat ze zwanger was. Voor mij was dit de 'trigger' om het traject alleenstaand moederschap in gang te zetten.
Ik heb altijd al moeder willen worden, maar het vinden van een partner valt tegen. Ik merkte dat het niet meer om de man ging maar om de potentiële vader kwaliteiten. Daarnaast ben ik een autonoom type en heb daardoor ook weinig behoefte aan een partner, maar wel wil ik heel graag mama worden.
Ik sta bij zowel Isala als het AMC ingeschreven. Van Isala hoor ik vrijdag of ik door mag. Ik wacht in spanning af.
Maaar... mogelijk ben ik al zwanger. Afgelopen maand besloten om 1 maal via ZI te proberen met zaadjes besteld via Cryos. Ik heb op 27 oktober geinsemineerd. Ik had afgelopen vrijdag of gisteren ongesteld moeten worden, maar tot op heden niets... maar ook geen positieve zwangerschapstest.
Wel heb ik aardig wat symptomen sinds 2 dagen, namelijk zichtbare aderen op mijn borst, bloedend tandvlees en sinds vannacht misselijk (en braken

Ik vind het fijn om al jullie verhalen te lezen en mee te kunnen leven. Ik hoop dat ik me bij dit groepje aan mag sluiten en dat iedereen maar snel zwanger wordt/kan starten met proberen zwanger te worden.
Groetjes,
Miepje
zondag 13 november 2016 om 19:12
Saffron! Leuk, spannend, veel succes morgen. heb je tijd om jezelf lekker te verwennen (oeps dat klinkt misschien dubbelzinnig, maar bedoel met maskertje, thee en boek, massage, oid) zodat je lekker ontspannen bent als je daar naartoe gaat?
Senso, geef jezelf lekker de tijd.
Er valt me wat op aan je woorden, namelijk 'dat ik het alleen ga doen'. Zouden jouw woorden iets kunnen zeggen over welke optie bij jou past of hoe je er in staat? Voelt co-ouderschap voor jou ook als 'het alleen doen'?
Voor mij voelt co-ouderschap heel sterk als het samen doen. Word je enthousiast van die gedachte?
Senso, geef jezelf lekker de tijd.
Er valt me wat op aan je woorden, namelijk 'dat ik het alleen ga doen'. Zouden jouw woorden iets kunnen zeggen over welke optie bij jou past of hoe je er in staat? Voelt co-ouderschap voor jou ook als 'het alleen doen'?
Voor mij voelt co-ouderschap heel sterk als het samen doen. Word je enthousiast van die gedachte?
zondag 13 november 2016 om 22:08
@stjerna: Oeh, spannend. Bijna!
Alleen als in zonder relatie.. Dus ja ook co-ouderschap zie ik dan wel als alleen. Ondanks dat je veel samen doet, zie ik het voor een deel wel als alleen.
Maar ja veel doe je dan ook samen en daar kan ik en heel blij en heel "bang" van worden. "Bang" in de zin van dingen los moeten laten die je anders zelf zou beslissen ( of die meer automatisch gaan in een relatie ).
Co-ouderschap is iets wat daarin echt super goed moet voelen. Anders zal ik er niet aan beginnen.
Dus misschien komen de twijfels ook juist voort uit het nog niet de juiste match gevonden te hebben en verdwijnen die bij de juiste personen.
Alleen als in zonder relatie.. Dus ja ook co-ouderschap zie ik dan wel als alleen. Ondanks dat je veel samen doet, zie ik het voor een deel wel als alleen.
Maar ja veel doe je dan ook samen en daar kan ik en heel blij en heel "bang" van worden. "Bang" in de zin van dingen los moeten laten die je anders zelf zou beslissen ( of die meer automatisch gaan in een relatie ).
Co-ouderschap is iets wat daarin echt super goed moet voelen. Anders zal ik er niet aan beginnen.
Dus misschien komen de twijfels ook juist voort uit het nog niet de juiste match gevonden te hebben en verdwijnen die bij de juiste personen.
zondag 13 november 2016 om 22:25
Welkom Miepje! Wat spannend zeg dat je menstruatie uitblijft na zo'n eerste ZI!
Saffron succes morgen, ik duim voor je!
Stjerna, ook spannend zo voor jou... Wel of niet ongesteld worden.
Senso, vervelend die twijfels. Maar ook wel herkenbaar. Ik weet ook zeker dat ik het wil doorzetten, maar soms zijn er toch de twijfels. In mijn geval dan niet over in welke vorm. Maar meer in die zin dat je dan ineens weer beren op de weg ziet.
Saffron succes morgen, ik duim voor je!
Stjerna, ook spannend zo voor jou... Wel of niet ongesteld worden.
Senso, vervelend die twijfels. Maar ook wel herkenbaar. Ik weet ook zeker dat ik het wil doorzetten, maar soms zijn er toch de twijfels. In mijn geval dan niet over in welke vorm. Maar meer in die zin dat je dan ineens weer beren op de weg ziet.

maandag 14 november 2016 om 16:54
maandag 14 november 2016 om 20:29
Dank jullie voor je berichten. Ik ga woensdag weer testen denk ik. Vandaag nog steeds misselijk en geen menstruatie in zicht. Ik zat gisteren huilend met mijn beste vriendin aan de telefoon omdat ik symptomen heb maar een negatieve test... ik zou bijna gewoon willen menstrueren... dan heb ik tenminste zekerheid.
Linnie, spannend de eerste inseminatie. Succes!
Linnie, spannend de eerste inseminatie. Succes!
dinsdag 15 november 2016 om 10:56
Linnie, succes vandaag! Ben benieuwd hoe je het vond gaan. Biebke ook jij veel succes deze keer weer.
Senso..ik denk zeker dat Hoe meer tijd je hebt om na te denken over dit traject Hoe groter de kans is dat er ruimte is voor twijfels. Aan de andere kant merk ik nu dat er zelfs nu ik bezig ben de twijfels af en toe de kop opsteken. Over praktische zaken vooral. Het hoort erbij denk ik en het laat je nadenken over je beslissingen en je gevoel erbij.
Ik heb gisteren de 2e inseminatie gehad. Ik heb daarna gisteren best wel wat buikpijn en een opgeblazen gevoel gehad. Ben nog steeds ook best moe.
Senso..ik denk zeker dat Hoe meer tijd je hebt om na te denken over dit traject Hoe groter de kans is dat er ruimte is voor twijfels. Aan de andere kant merk ik nu dat er zelfs nu ik bezig ben de twijfels af en toe de kop opsteken. Over praktische zaken vooral. Het hoort erbij denk ik en het laat je nadenken over je beslissingen en je gevoel erbij.
Ik heb gisteren de 2e inseminatie gehad. Ik heb daarna gisteren best wel wat buikpijn en een opgeblazen gevoel gehad. Ben nog steeds ook best moe.

dinsdag 15 november 2016 om 12:43
Spannend Saffron en Biebke, het grote wachten begint weer!
Ik heb vanochtend een kofferbak vol verf gehaald bij de Gamma. Besloten om m'n huis van boven naar beneden een vers laagje verf te geven nu ik nog zelf mag en kan schilderen... Soort van nesteldrang denk ik . Zal wel een meer-maanden project worden want ik moet natuurlijk ook gewoon werken.
Verder merk ik dat mijn zusje wat sceptisch is over het hele BAM verhaal. Kan nog niet zo goed peilen want het nu is. M'n moeder zei gisteren dat m'n zusje en ik eens moeten praten omdat er bij m'n zusje kennelijk oud zeer in de weg zit. Nouja ik wacht het maar af. Ik sta altijd voor haar klaar, ook rondom haar kids en ze kan alles tegen me zeggen. Dus wat haar nu dwars zit... Geen idee.
Ik heb vanochtend een kofferbak vol verf gehaald bij de Gamma. Besloten om m'n huis van boven naar beneden een vers laagje verf te geven nu ik nog zelf mag en kan schilderen... Soort van nesteldrang denk ik . Zal wel een meer-maanden project worden want ik moet natuurlijk ook gewoon werken.
Verder merk ik dat mijn zusje wat sceptisch is over het hele BAM verhaal. Kan nog niet zo goed peilen want het nu is. M'n moeder zei gisteren dat m'n zusje en ik eens moeten praten omdat er bij m'n zusje kennelijk oud zeer in de weg zit. Nouja ik wacht het maar af. Ik sta altijd voor haar klaar, ook rondom haar kids en ze kan alles tegen me zeggen. Dus wat haar nu dwars zit... Geen idee.
dinsdag 15 november 2016 om 17:51
Zo vandaag voor de eerste keer geweest. Ik moet zeggen dat de eendenbek vandaag geen prettige ontmoeting was. Toen die eenmaal zat was het allemaal zo gebeurd. Heb wel wat last van mijn buik nu, beetje zeurend gevoel en moe.
Nu weer afwachten! Over 16 dagen of ongesteld of een testje
ik wacht het "rustig" af.
Nu weer afwachten! Over 16 dagen of ongesteld of een testje

dinsdag 15 november 2016 om 20:06
@Stjerna: Het voelt nog wel goed met hun maar vindt het heel lastig peilen hoe zijn er nu instaan. Dat maakt mij weer onzeker en geeft bij mij ook weer extra twijfels. Heerlijk zo'n vicieuze cirkel, haha.
@Saffron: Klopt! Zo'n wachtlijst is lang en dus veel tijd om na te denken, te twijfelen en beren op de weg te zien. Gelukkig sta ik helemaal achter de BAM-keuze dus die twijfels heb ik zeker niet.
Ik duim voor een goede afloop voor jou
@Linnie: Spannend! Fijn dat je eerste keer er op zit en hopelijk blijft het hier gewoon bij
@Biebke: 9,2 zwemmers.. hop hop! Ik moedig ze vanaf hier aan.
@mita: Wil je moeder nu met je praten of wilt zij dat jij met je zusje gaat praten? Lastig! Al vind ik eigenlijk dat als zij ergens moeite mee heeft dat ze dan ook zelf wel even aan zou kunnen geven bij jou.
@Saffron: Klopt! Zo'n wachtlijst is lang en dus veel tijd om na te denken, te twijfelen en beren op de weg te zien. Gelukkig sta ik helemaal achter de BAM-keuze dus die twijfels heb ik zeker niet.
Ik duim voor een goede afloop voor jou
@Linnie: Spannend! Fijn dat je eerste keer er op zit en hopelijk blijft het hier gewoon bij

@Biebke: 9,2 zwemmers.. hop hop! Ik moedig ze vanaf hier aan.
@mita: Wil je moeder nu met je praten of wilt zij dat jij met je zusje gaat praten? Lastig! Al vind ik eigenlijk dat als zij ergens moeite mee heeft dat ze dan ook zelf wel even aan zou kunnen geven bij jou.
dinsdag 15 november 2016 om 21:40
Mag ik in ook in de tabel? Lees nu vooral mee maar schrijf niet zo veel, sta op de wachtlijst bij UMC dus er gebeurt niet zoveel.. wel in mijn hoofd natuurlijk. Merk vooral dat ik keuzes maken (welk kant ga ik op qua werk, ga ik verhuizen of blijf ik hier?) etc heel erg twijfel over alles.
Maar ok
VD85 31 UMC intake feb 2016
Maar ok
VD85 31 UMC intake feb 2016
dinsdag 15 november 2016 om 21:43
Biebke, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik laat niks tussen mij en mijn grootste wens inkomen.
Senso, ik bedoelde dat ik en m'n zusje eens moeten praten. Stond er wat onduidelijk. Heb het ff aangepast. En idd, ze had dat gewoon kunnen zeggen.
Linnie ik duim ook voor jou!
Hier weinig nieuws onder de zon, anders dan dat ik vandaag ineens weer wat moeite en verdriet heb om dat twee-ouder gezin wat er niet is en gaat komen. Ik was begonnen met schilderen en had de radio aan. Dan komen er natuurlijk een berg liefdesliedjes voorbij... Bah bah. Ik sta helemaal achter mijn keuze maar soms vind ik het toch verdrietig dat ik de juiste vrouw maar niet tegen kom.
Senso, ik bedoelde dat ik en m'n zusje eens moeten praten. Stond er wat onduidelijk. Heb het ff aangepast. En idd, ze had dat gewoon kunnen zeggen.
Linnie ik duim ook voor jou!
Hier weinig nieuws onder de zon, anders dan dat ik vandaag ineens weer wat moeite en verdriet heb om dat twee-ouder gezin wat er niet is en gaat komen. Ik was begonnen met schilderen en had de radio aan. Dan komen er natuurlijk een berg liefdesliedjes voorbij... Bah bah. Ik sta helemaal achter mijn keuze maar soms vind ik het toch verdrietig dat ik de juiste vrouw maar niet tegen kom.