De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren

Dit soort woonwijken kwamen er toen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 22:25:

Ik zie mijn ouders nauwelijks meer, en daar heb ik mijn redenen voor. Maar mijn vader heb ik tegenwoordig op FB en dan wisselen we ouwe liedjes uit, dat is wel leuk. Misschien dat daar nog wat goeds uit voortkomt, gelukkig kan die ouwe lul nog wel even mee.

Wij hadden van die verzamel lp' s van " op volle toeren " en " alle 13 goed " oid.

Cocktail trio, Peter Koelewijn, .... Is dat de muziek die je uitwisselt ? ,
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Leuk topic!
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 22:25:

Die ouderwetsche theemutsen!

Die verdwenen massaal toen het theelichtje ineens 'in' was.

Zo jammer.Eigenlijk is dat een theebeurs en dit een theemuts

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een telefooncel. Wilde je iemand spreken en had je geen telefoon (gedeelte van mijn studietijd) moest je naar de telefooncel.. Kwartjes verzamelen...
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 22:26:

Ja verrek het theelichtje was de boosdoener, maar die werd weer verdrongen door die in de magnetron op te warmen steen en die weer door de eenmans theekan/kop en waterkoker die een theelichtje al helemaal overbodig maakte.En nu de quooker. Die heb ik notabene zelf. Nieuwlichterij.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2016 @ 22:28:

[...]

Wij hadden van die verzamel lp' s van " op volle toeren " en " alle 13 goed " oid.

Cocktail trio, Peter Koelewijn, .... Is dat de muziek die je uitwisselt ? ,daar stond altijd een blote blonde vrouw op
Mijn moeder had vroeger dit parfum (of was het een soort eau de cologne?) op haar kaptafeltje staan...

[...]

Cocktail trio, Peter Koelewijn, .... Is dat de muziek die je uitwisselt ? ,

Ik denk meer ouwe rockers, zij van Voldemort kennende
quote:Monday_Lisa schreef op 18 november 2016 @ 22:27:

Naar de bieb moeten voor je werkstuk.met een kroontjespen en vloeipapier je werkstuk schrijven. en dan onvoldoende omdat de meester het handschrift zo slecht vond
Ik heb in mijn verkeringstijd ook wat af zitten klaverjassen met Benny's ouders.

Mijn schone dochter houdt gelukkig ook erg van spelletjes.
De zigzag schaar
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:S-Meds schreef op 18 november 2016 @ 22:29:

[...]

daar stond altijd een blote blonde vrouw opJa, klopt !
http://perfumeparadise.ca ... -edt-spr-30ml-detail.html

Deze is van later...maar vergeet hem nooit meer.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."

[...]

Cocktail trio, Peter Koelewijn, .... Is dat de muziek die je uitwisselt ? ,Nee joh. Wij zijn van de hippie jaren zestig meuk. Steeleye Span, The Doors, de Beatles, de Mamma's & de Pappa's, dat soort troep. Daar hebben we mekaar echt weer in gevonden. En daar ben ik heel blij mee, want we hebben best wat uit te praten. Maar aan de hand van die muziek gaat dat een stuk gemakkelijker.
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 22:29:

Mijn moeder had vroeger dit parfum (of was het een soort eau de cologne?) op haar kaptafeltje staan...

[img]http://www.museudelperfum.net/files/bou ... ologne.jpg[/img]dat stond dan naast de elektrische krulspelden
Deze vond ik zo mooi!

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 22:32:

[...]

Nee joh. Wij zijn van de hippie jaren zestig meuk. Steeleye Span, The Doors, de Beatles, de Mamma's & de Pappa's, dat soort troep. Daar hebben we mekaar echt weer in gevonden. En daar ben ik heel blij mee, want we hebben best wat uit te praten. Maar aan de hand van die muziek gaat dat een stuk gemakkelijker.Mooi.
quote:S-Meds schreef op 18 november 2016 @ 22:30:

[...]

met een kroontjespen en vloeipapier je werkstuk schrijven. en dan onvoldoende omdat de meester het handschrift zo slecht vondik had vroeger een lei
Eigenlijk ver voor mijn tijd maar wij hadden vroeger dit spel (ik denk weer van mijn vader) zo leuk en het blijkt nog steeds te worden verkocht!

quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2016 @ 22:30:

Ik heb in mijn verkeringstijd ook wat af zitten klaverjassen met Benny's ouders.

Mijn schone dochter houdt gelukkig ook erg van spelletjes.Ja bij die van Wijnstekers kun je klaverjassen uiteraard!
Ad Visser met top pop YEAH
Omgekeerde nostalgie.

Ik als 14jarige razend omdat ik niet naar een fuif mocht gaan, mijn ouders vonden me te jong. Ik reageer als een kleuter, schreeuw tegen mijn ouders dat het oneerlijk is en dat zij zoooooooooo prehistorisch zijn natuurlijk niemand in hun tijd uit ging want toen was er totaaaaaaaaal nog geen goede muziek om dan uit protest....

Kei luid Led Zeppelin en The Clash uit mijn stereo te laten draaien. Ik dacht toen dat ik de strijd gewonnen had. Mijn ouders waren in de ochtend nog niet uitgelachen. En elke kerst vertellen ze dat verhaal opnieuw
Streng verboden maar mateloos fascinerend : het medicijnkastje - met slotje - op de ouderslaapkamer. Van Brabantia, volgens mij.
mijn vader leerde ons bridgen. nou daar hebben we wat vrinden mee gemaakt in de dorpskroeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven