Mode & Beauty alle pijlers

Statisch haar

30-11-2016 15:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer echt van dat statisch-haar-weer!

Maar help, hoe kom ik van dat statische haar af?

Graag jullie 'gouden' tips!
Ik heb er ook gigantisch last van, bij mij helpt het wel om er een vlecht of knot in te maken. Dan is het nog steeds statisch, maar heb ik er in ieder geval geen last van .

Wat ook helpt is borstelen met wat water, maar dan kan het wel redelijk snel weer terug komen.
*leest mee voor de gouden tip*
het is wat het is
Heb een tijdje terug een filmpje gezien van iemand die deed zo'n wit doekje (wat je bij je was doet om kleuren op te vangen) op haar borstel duwen. En daarna haar haar borstelen. Heb het zelf niet geprobeerd, want heb die dingen niet in huis, maar is het proberen waard.

Gebruik zelf altijd wat haarlak of bind het vast in een staart of knot.
Goed verzorgen is nog het belangrijkst. Droog en beschadigd haar wordt veel sneller statisch.

-Geen borstel met metalen of plastic pinnen gebruiken. Gewoon old-skool varkenshaar of nylon.

-Beetje haarlak op je borstel spuiten alvorens te borstelen.

-Beetje wax of leave-in conditioner in je droge haar

-Geen wollen muts op
quote:MsWhiskers schreef op 30 november 2016 @ 15:38:

Heb een tijdje terug een filmpje gezien van iemand die deed zo'n wit doekje (wat je bij je was doet om kleuren op te vangen) op haar borstel duwen. En daarna haar haar borstelen. Heb het zelf niet geprobeerd, want heb die dingen niet in huis, maar is het proberen waard.

Gebruik zelf altijd wat haarlak of bind het vast in een staart of knot.Het zijn drogerdoekjes
quote:Dragisa schreef op 30 november 2016 @ 15:42:

[...]

Het zijn drogerdoekjes Weer wat geleerd
Ik doe een druppeltje olie op mijn hand en haal dat door het haar. Meestal is dat voor de hele dag voldoende.
Tip die ikkreeg van mijn kapster: haarlak op je borstel sprayen en dan borstelen. Weet niet of het de gouden tip is maar bij mij werkt het.
Heel klein beetje kokosolie door je punten halen werkt wonderen!
live and let live
Ken het probleem. De droogte in huis helpt ook niet, dus waterbakjes op de verwarming of een humidifier op het nachtkastje. Voor de rest een goede leave-in conditioner of een beetje olie er doorheen doet ook wonderen (tijdelijk dan).
Geen drogerdoekje maar een swifferdoekje nemen.

Was een tip van mijn kapster. Ik heb het zelf nog niet getest (want geen last).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 30 november 2016 @ 16:21:

Geen drogerdoekje maar een swifferdoekje nemen.

Was een tip van mijn kapster. Ik heb het zelf nog niet getest (want geen last).werking is exact hetzelfde.
Idd olie doet wonderen.

Had er ook altijd veel last van en dochter ook.

Nu elke dag beetje arganolie en probleem opgelost!
My way or the highway!
Mijn kapster geeft aan dat je haar dan te droog is. Goede verzorging is dus volgens haar de oplossing.

Wat voor mij werkt is een haarborstel met iontec. Dan zet je een knop aan en als je dan je haar borstelt verdwijnt het statische direct. Ik was er nogal sceptisch over toen ik er van hoorde maar ik kan nu niet meer zonder.
Beetje haarlak werkt prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven