Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
@Fluf, gecondoleerd. Heb je nu helemaal geen oma's en opa's meer? Ik niet meer. Toen mijn oma drie jaar geleden overleed vond ik dat echt heel erg. Daarbij kwam ook nog dat het op kerstavond was en dat ik twee weken later zou gaan trouwen. Zo jammer dat zij dat niet meer heeft meegemaakt. Ook vraag ik me nog wel eens af wat ze van mijn kindjes gevonden zou hebben.

@Ris. Spannend hoor naar de psz. Bij ons in het dorp kan dat dus pas vanaf twee jaar en vier maanden. Vind ik dus echt veel te laat. Maar aangezien alle psz-en bij ons van dezelfde toko zijn is uitwijken naar een verder gelegen psz geen optie. gewoon afwachten dus.

Oh, en nog even over die foto tas het is niet een tas met een foto erop maar een tas om je foto-camera en toebehoren in op te bergen. Maar zo'n tas met foto is wel heel leuk ben er alleen nog nooit aan toegekomen eer een te bestellen. Ik kan nl geen foto kiezen, ze zijn allemaal zo leuk....

@Slapen overdag. Kyran slaapt overdag van 1 tot 4 (+/- half uur). Myrddin is hier degene die er een potje van maakt. Hij wil overdag niet slapen, is verder niet vervelend ofzo maar geoon lekker aan het spelen. Maar 's avonds is hij zo moe dat hij dus niet kan slapen. Wordt dan vaak huilend wakker, ook 's nachts. Hij slaapt vrij snel weer verder maar ik wordt er dus ook drie keer per nacht wakker van. Is dus niet handig.

Vandaag achterwacht (oproepdienst) van werk omdat ze drukte verwachten ivm schaatsongevallen. Zal vandaag wel meevallen want het is boven nul en het zou gaan regenen. Moeten ook nog naar nieuwjaarsborrel van familie van N-man. Bleeeggggg. Ik haat dat soort dingen. Eerst nog wel goed excuus ivm achterwacht nu weet ik bijna zeker dat ik niet hoef te komen dus moet ik ook mee.N-man haat ook dat soort dingen dus we kunnen snel weer naar huis. Hehehehe
Nog even wat foto's van mijn kleine mannen op hyves.
Waar is iedereen? Of is er weer eens iets mis met mijn internetverbinding en staan er al tientallen nieuwe berichten die ik niet kan lezen????
nee hoor nien, er is niks mis met je verbinding. Het is gewoon altijd erg rustig in het weekend.

Maari k zie dat Pepiet ook online is.......

verder alles rustig hier. Het moment is gekomen dat ik een wattenhoofd krijg...dus de laatste weken van de zwangerschap komen er echt aan (ik gok binnen nu en 3 weken)

Mayte gaat dinsdag voor de 1e keer naar de psz (en moet dus nog 2 worden!!!!) en ook voor d'r verjaardag moet ik nog het een en ander regelen. Morgen weer de start van het gewone leven.....zie er wel tegne op om met meisje alleen te zijn (vooral ook omdat de laatste dagen dus vertikt om te slapen s'middags) maar ze is mo naar de gastouder en Lief is bij tijds weer terug. Ik ga hem ook missen. We zijn 4 weken dag in dag uit zo'n beetje bij lekaar geweest (behalve als we gingen slapen) en ik vind hem veel te gezellig om weer te moeten missen........
@niniane: ik heb de foto's gezien. Wat wordt Myrddin al groot zeg! Leuk dat je zoveel plezier hebt van het fotograferen. En kinderen zijn ook heel leuk om te fotograferen.

Nog opgeroepen?

@ringel: ik hoop voor je dat de baby er over een paar weken al is. Zou wel tegen vallen als je nog tot 42 weken rond loopt.

Bij mij was zelfs de VK er vanaf 38 weken van overtuigd dat de baby elk moment kon komen maar ze is uiteindelijk tot na de uitgerekende datum blijven zitten.

Spannend dat Mayte al naar de PSZ gaat. Als ik jou over haar hoor praten denk ik dat ze het daar prima redt ook al is ze nog net geen 2 jaar.

Morgen weer werken (snif, snif). De vrije dagen zijn er nu echt zo'n beetje doorheen dus ik moet nu weer vol (lees: drie dagen per week) aan de slag. Als je daarna nog een beetje behoorlijk werk zou kunnen vinden had ik best een paar jaar thuis willen blijven tot de kinderen naar school gaan.
Pffff.... zit Boer zoekt vrouw (specials) te kijken... Doet die stugge boer Jan uit het vorige seizoen een geweldig romantisch huwelijksaanzoek aan zijn Paulien (die eigenlijk bij boer Gerard hoorde)... zit gelijk met tranen in mijn ogen....

Nu ff lezen. zo... dat was snel!

het is idd rustig hier. Iedereen aan het bijkomen van de drukke dagen?

Ringel, het gaat op schieten nu voor je he? Ik begin het echt spannend te vinden hoor! Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet om met Mayte alleen te zijn. Gelukkig heb je nog wat hulp achter de hand. Wel balen dat ze 's middags niet wil slapen. Is het een idee om samen in jullie bed te gaan liggen? Ook al slaapt ze niet, jij kunt je moeie lijf dan wel ff laten rusten. Boekje of puzzel erbij voor druifje? Wie weet?

Nien, ik had je foto's al gezien. Wat een prachtige kereltjes zeg! Nu maar eens snel een goede foto uitzoeken voor op een tas... (wat een vergissing van mij...)

Even een relatie-vraag. Wij maken zoveel ruzie dat ik er strontsjaggerijnig van word. Nou schijnen er meer stellen te zijn die daar vooral in het weekend last van hebben (wij dus ook voornamelijk dan). Ik moet loslaten, hij ziet niet wat er moet gebeuren. Ik moet loslaten wat hij op zijn manier doet, maar hij doet het niet eens. Ik moet van hem aan hem vragen of hij dit en dat en zus en zo wil doen. Meestal doet hij het dan ook, maar dan gaat hij steeds aan mij vragen hoe, wat, wanneer... knettergek word ik er van. Ik heb het al een aantal keren aangekaart, maar er komt geen verbetering en hoe moet ik toch ooit echt loslaten als me steeds vanalles gevraagd wordt?

Iemand tips, oplossingen, to-do's, dont's????
Hoi iedereen,

Ris, moet jij hem echt alles vragen? Ik bedoel; wat als jij ook gewoon de boel de boel laat? Neem aan dat het om huishoudelijke klusjes gaat? Maak een taakverdeling waar hij mee kan instemmen en doe jouw deel. Geef hem de tijd om zijn eigen klussen op zijn eigen moment te doen. Moet hij boodschappen halen maar vergeet hij dat? Pech, dan eten jullie een boterham. Ik noem maar wat. Misschien kun je aangeven wat er concreet misgaat? En misschien kun je voor jezelf een leuke(re) tijdsbesteding verzinnen voor de weekenden of delen daarvan; zodat jij niet alles hoeft te zien wat hij doet (of wat hij juist niet doet). Dat je gewoon even letterlijk afstand neemt?

Hier alles goed. Ik ben helemaal weg van de nieuwe modeketen die nu is gevestigd in ons land; de Primark. Vanmiddag nog even geweest en een paar broeken en coltruitjes gekocht; het kost bijna niets en ziet er echt leuk uit (broeken van 6 en 7 euro, en een dure van 11 euro, coltruitjes van 7 euro (met zo'n ceintuurtje, echt leuk), een b.h. van 4 euro. En helemaal leuk; ik had schoentjes gekocht voor Hanna maar ze pasten niet. Toen ik ze vandaag terugbracht, hadden ze haar maat wel en nu waren ze van 7 voor 3 euro!! Het zijn roze schoentjes met pailletjes en een bandje over de wreef. Ze vindt ze prachtig haha.

Niniane, bezoek aan schoonfamilie overleefd?

Krook, alles goed?

Annie, hoi? Met jou en de jongens ook alles goed?

Ris, wel grappig trouwens over boer zoekt vrouw; die Paulien woonde in dat flatje toch? Dat staat op ongeveer 120 meter van ons huis: ze woonde dus heel dichtbij kennelijk.
Hoi meiden,

Ook hier begint het 'gewone' leven morgen weer. Ik ga nog zes weken aan de slag en dan heb ik verlof. De man gaat gewoon weer fulltime werken, alleen aankomende week sluit de zaak nog iedere dag om 14 uur en is hij dus lekker vroeg thuis. Heerlijk! Jasmijn gaat dus nog 6 keer naar de oppas op maandag en naar oma op dinsdag en dan is dat ook afgelopen...zucht... Wat gaat de tijd toch snel! Morgen wil ik ook echt uitsluitsel van mijn oppas hebben over wat ze vanaf sept. gaat doen, anders ga ik me déze week nog inschrijven voor een gastouderbureau. Weet iemand of je je ook bij meerdere bureaus tegelijk mag inschrijven?

Vanavond had Jasmijn alleen een vervelende bui, dat komt ook doordat ze nog steeds niet lekker is, ze lag maar te kletsen in bed en op een gegeven moment hebben we haar er maar even uit gehaald. Ze heeft ook de hele dag nog steeds niets gegeten maar gelukkig wel gedronken. De koorts en de lusteloosheid zijn gelukkig over. Uiteindelijk sliep ze pas na tienen, niet normaal, morgen natuurlijk niet wakker te krijgen! Zal je altijd zien, net als je ze op tijd er in wilt hebben liggen

@Mirjam: Ik ken die modeketen helemaal niet. Ik vind het trouwens wel grappig dat jij toch een heel andere geloofsbeleving hebt dan ik. Ik zal bijv. nooit op zondag echt gaan winkelen. Een ijsje of wat drinken op een terrasje ben ik niet op tegen hoor, maar echt naar een pretpark of een stad doen wij dus niet...gek hè.

@Pebbles: Ik zit net te denken dat wij eigenlijk helemaal geen logeerbed hebben! Wel een los matras dat dan op de grond kan liggen, moeten we alleen even uitvogelen wáár...dat zal de babykamer zijn, want ik heb geen kamers over. Ik heb een campingbed en in de babykamer staat Jasmijns ledikant, daar kan Eva ook in slapen. Hoef je helemaal geen logeerbedjes mee te nemen. Misschien is het handiger als je alleen Floor meeneemt? Maar ja, ik wil Eva ook wel graag zien eigenlijk... moeilijk...hihi.

Wilde ik nog vragen; jij gaat nu toch ook al werken en je kids naar het KDV brengen. Hoe gaat dat 's ochtends, loopt dat? Hoe laat kom je dan je bed uit?

@Ris: Ik kan je helaas niet helpen uit ervaring, hier is de man juist erg huishoudelijk en netjes. Het idee van Mirjam lijkt me wel goed trouwens; de taken verdelen en dat noteren en dan de boel de boel laten. Dus echt zíjn taken zíjn taken laten en je er niet mee bemoeien. En dan een tijd afspreken waarna jullie 'evalueren'? Ik geef ook maar een gooi hoor.

@Ringel: Jeetje meid, jij gaat ook alweer lekker opschieten! Ben je al helemaal voorbereid? Voor zover je dat kunt zijn dan...

@Krokus: Druk vandaag? Je bent niet terug gekomen?

@Niniane: Prachtige foto's van je mannen. Echte broertjes! En ze lijken helemaal niet zoveel in lengte en formaatje te schelen als ze zo naast elkaar zitten!

Nou meiden, ik ga nog wat spullen klaarleggen en dan lekker naar bed. Morgen werken, Jasmijn wegbrengen en halen, vroeg eten, dan Jas naar oma brengen. Die gaat daar logeren omdat ze dan dinsdag uit kan slapen. Wij moeten morgenavond sámen naar de pufclub, jaja... Dan had ik dus oppas nodig en omdat Jas toch al dinsdag naar oma gaat, gaat ze nu maandagavond al logeren. Als ze dan weer pas laat in slaap valt kan ze dinsdag er op haar eigen tijd uit komen, hihi.

Ik kom hier morgenavond wel weer even langs!
vandaag 36 weken en over een week mag de baby eruit! (kan hem/haar er wel uitkijken, maar vind het ook nog wel leuk dat gewriemel en gedoe)

Mayte is nar oppas en ik ga zo lekker in bad (ben nog niet eens gewassen oid.......alleen een chemische douche....deodorant) heb een lekkere badolie gekocht en ga mezelf daar maar eens in wentelen.

en daarna lekker op m'n krent zitten.
SNEEUW SNEEUW EN NOG EENS SNEEUW

Zo dat is eruit. Er is hier vannacht ongeveer 20 cm sneeuw gevallen. Oftewel we hebben over een stukje van ongeveer 10 à 15 minuten lopen een dik half uur gedaan. Met die dubbele kinderwagen (met Max en Tesje aan boord uiteraard, samen goed voor rond de 30 kilo) is het amper rijden door de sneeuw. De wielen stagneren of staan scheef. Ik heb mijn fitness wel gehad. En ik baal dat het niet vorige week is gevallen. Dan hadden de kinderen lekker in de sneeu kunnen spelen. Nu moesten ze naar school. Een golf van protesten en vragen om sneeuwvrij. LOL. Maar er ligt eindelijk weer eens een lekker goed pak sneeuw in Nederland. Zalig. Blosjes op de wangen (oke, meer een rode zweetkop van het duwen), sneeuwpoppen, sneeuwballen, warme choco etc.
sneeuw? waar? Niet hier hoor. helemaal niks van dat alles, wel een hoop kou (doet m'n 11 stedentocht hart sneller kloppen) en komende nacht ws -17 (hmmmmm toch mar ergens een extra dekbed vandaan halen)
@Ris, ik ben erg benieuwd hoe Ella het vond op de psz. En wat betreft je relatie vraag.......Misschien dat jullie eens met z'n tweetjes eruit moeten en je verwachtingen van en naar elkaar op tafel leggen (zonder terug houdend te zijn) Probeer niet voor hem te denken en blijf bij je eigen stuk. Kijk waar er evt een compromis in te vinden valt en waar je echt niet van wil wijken (je eigen speerpunten zeg maar) en verval niet in futtiliteiten en details. Probeer eerst de grote lijnen recht te trekken en daarna komt de rest vanzelf.
Weinig nieuws hier...Gewerkt, Jasmijn had de hele dag niet geslapen bij de oppas en was niet te genieten. Logeert nu bij mijn ouders. Wij hadden pufclub, alles weer gehoord over de bevalling, maar we wisten alles nog wel

Oppas stopt met mijn verlof met oppassen, wat ik wel had verwacht, dus nu inschrijven voor een gastouderbureau.

Dat was het alweer!

Oja, enneh, hier ook geen sneeuw. Dooi zelfs vandaag, maar nu vriest het weer en is het behoorlijk koud.

Groetjes!
@pebbs Nee gelukkig niet meer opgeroepen voor werk gister. Had nog wel even naar ziekenhuis gebeld of ze me wellicht nog nodig hadden maar, nee, dus kon gewoon mee naar familie-borrel, jeeeh, not!!!

@Mirjam heb de borrel overleefd. We zijn een uurtje geweest. toen gingen de meesten weer weg en zijn wij ook gegaan. Gelukkig houdt N-man ook helemaal niet van dit soort dingen. En die familie is ook idioot groot dus veel contact heeft hij ook niet met de meesten, alleen met directe familie. Maar oma wel blij kon zij even mooi haar kleinkindjes showen.

@Ris. Hier hetzelfde gedoe gehad en hebben het af en toe nog steeds. Wij hebben een heel kinderachtig schema met daarop alle klusjes die elke dag gedaan moeten worden. Want N-man wilde ook dat ik telkens alles zou zeggen wat hij moest doen. (Ik snap dus niet dat je na drie dagen nog steeds niet weet dat de vaatwasser na het eten ingeruimd moet worden, dat is toch echt iets wat elke dag terug komt???) Nou ja een schema dus en dat werk redelijk, kan die lekker afstrepen wat hij gedaan heeft. Probleem is wel dat als er een een dag anders loppt bv door een verjaardag of overwerk dan loopt alles de rest van de week ook fout. Het opstellen was een crime, met veel ruzie ed. Wie is er wanneer thuis, welke klusjes doet wie wanneer, sport cursus, etc Maar het werkt en we hebben veel minder ruzie. Ik ga zo maar weer even op zoek naar het ding want met de vakantie is er een beetje de klad ingekomen.

@Sneeuw. Hier ook geen sneeuwmaar wel koud en koude wind. Dus geen zin om naar buiten te gaan wij hadden een pyjama-dag. N-man niet die moest werken. Ik ga morgen weer aan het echte leven beginnen.

Had net even een kwartier gespinningd. we hebben nl zo'n ding thuis maar doe er nooit wat mee. Maar moet van dietist elke dag een kwartier. Dacht dat ik dood ging. Aaarggghhh wat duurt een kwartier dan lang zeg als je de conditie van een sroopkoek hebt. Nu even lekker in bad.
@Mmmoi volgens mij kan je je wel inschrijven bij meerdere bureaus. Moet je wel meerdere keren inschrijfgeld betalen. Bij ons in het dorp is er maar een bureau dus dat was makkelijk kiezen.
Even kort (ANTM komt zo..).

Ringel, fijn dat je alweer 36 weken bent! Ik had toch best een beetje angst dat je beebje (veel) te vroeg zou komen (door al die stress op je werk). Het wordt wel spannend he!

Mmmoi, wij houden inderdaad geen zondagsrust in dat opzicht. Sowieso geloven we dat de sjabbat is ingesteld voor de Joden (en dus niet voor ons; heidenen) en daarbij is de zaterdag de rustdag in de bijbel, dus voor mij geen reden om op zondag iets na te laten. Overigens shop ik niet vaak op zondag (gewoon omdat ik het een familiedag vind en veel te lekker om rustig aan te doen). Als je wat meer wilt weten over wat ik geloof; de website van een plaatsgenoot van jou is heel duidelijk; goedbericht . nl. (daar kunnen de anderen natuurlijk ook kijken ).

Ik ga naar ANTM kijken, later misschien meer.

Annie??

Fluffy, hoe gaat het met de ontwikkeling van Max?
Hoi hoi,

Allereerst een heel fijn nieuw jaar! Dat er dit jaar maar weer veel leuke baby's geboren worden en het voor iedereen een topjaar wordt!

Flus, gecondoleerd, snap je opmerking over het weggaan van die generatie helemaal, het schuift op idd.

Pepiet, gaaf dat we weer gaan mollen!

Ringel, sjee, 36 weken alweer, wat vliegt te tijd! Oh, ben zo benieuwd!

Hier haat het enigzins bagger, ik heb keel onsteking, best wel erg, dus veel pijn en mijn tweede AB-kuur in een half jaar (vorige was daags na de geboorte van Sverre). Ik heb het gevoel dat ik alle ziektekiemen op pak, ben om de haverklap verkouden, laatst die buikgriep, bah! Ik ben nooit zoveel ziek. Ik weeg minder dan ik voor de zwangerschap van Mats woog, das ook wel heftig. Oja, de bostevoeding gaat ook stom, met moeite komt er nog wat ochtenvoeding maar na nog geen 3 uur wil hij alweer eten.

Wel zijn we begonnen met het wortelhapje, hmmmm, even wennen!
Sjips, ik ANTM erop????? Ik ben er vandoor!!!! Doei!
Ben ik weer! De werkdag zit er weer op. Straks nog even de traktaties voor het KDV klaarmaken zodat Floor morgen haar verjaardag daar kan vieren.

@mmmoi: blijven slapen wordt toch wel lastig dan. Eva kan ik ook niet thuislaten want ik zit nog met de borstvoeding.

Misschien dat ik dan gewoon weer een dag kom. Dat ik rond 9 uur wegrij, dan ben ik tegen 11 uur bij jou en dat ik dan rond half 8 ofzo weer naar huis ga. Dan hoeft alleen Floor haar middagdutje bij jou te doen maar die zou dan in het ledikantje van Jasmijn kunnen.

Jammer dat je oppas stopt maar je wist dus al dat die kans groot was?

@mirjam en Mmmoi: als ik wel in god zou geloven zou ik dus echt niet meer weten wat nou "goed" is en wat niet. Ik hou het er maar op dat goed leven het belangrijkste is.

@niniane: zo'n ellendig spinning ding staat hier ook, heeft manlief ooit gekocht. Ik denk dat ik hem maar op het ruiltopic ga zetten want hij wordt echt nooit gebruikt.

@ringel: lekker zo'n rustig dagje, even tijd voor jezelf.

@fluffy: hier ook sneeuw maar niet zoveel hoor, een cm of 5. Daar wordt de wereld al wit genoeg van. Inderdaad jammer voor de jongens dat het niet in hun vakantie is.

@ris: heel bekend die problemen over de taakverdeling. Al ben ik het punt een beetje voorbij dat ik me overal druk om ga maken. Ik doe dingen liever zelf dan dat ik er strijd over ga leveren en volgens mij voelde manlief zich daar toch wel schuldig over want hij doet de laatste weken echt harder zijn best.

@mirjajm: Primark zegt mij niks maar het klinkt heel goedkoop. We hebben hier wel iets soortgelijks maar het is zo goedkoop dat ik me haast niet voor kan stellen dat het wat is. Misschien toch maar eens gaan kijken.

Haha die Mirjam! Even kort omdat je ANTM gaat kijken!!!

Ik beken... ik kijk ook, maar ik pc ondertussen ook.

Dank jullie voor de tips! Heb het gisteren ook even met hem besproken, maar toen had ik (alweer) een hypo en dat praat niet best. We zijn nog niet klaar dus, maar het idee van alle klussen op papier zetten en dan taken verdelen lijkt me wel wat. Toen we net samenwoonden, hebben we dat ook gedaan en het enige (echt waar!!!!) wat daar van is blijven hangen is... degene die op zondag het langst in bed ligt, haalt het bed af en maakt het op. En ik zorg natuurlijk dat ik altijd als eerste uit bed ben dan!

Ik vind het heel moeilijk om los te laten dat hij dingen op zijn manier doet (en vooral ook in zijn ongelooflijk trage slakken tempo.... hij staat volgens mij het liefst een uur lang voor de wasmachine te wachten tot die klaar is ipv dat hij nog iets anders gaat doen....). Dus dat is wel mijn aandachtspunt en dat weet ik.

Ringeldingel... wat gaat het snel!!! Oh jeetje, volgende week mag je beebje al komen! Oehoehoeh.... waar is die tribune???? Ik zit klaar hoor, bakkie sjips, kussens, dekens, een straalkachel (-17!!!), een tank warme chocomel, ik ben er klaar voor!

Hier ook sneeuw! En veel!!! Ik schrok er gewoon van toen ik vanmorgen het gordijn open deed... keek zomaar in een prachtige witte tuin!

Maar ja.... we konden wel met buggy en Ella naar de psz (en dat is al niet zo'n beste route met veel stoepjes op en af) en ook nog een keertje met Gijs in de wandelwagen erbij....

Ik heb net als Fluff mijn beweging wel gehad; vier keer op en neer (in 2 uur tijd!)

Ella vond het volgens mij wel leuk, ze vertelt natuurlijk niet zo veel. Dat bewaart ze voor haar beest, die krijgt echt alles te horen. Aan tafel hadden de man en ik het er over en hij vroeg aan Ella of ze nog liedjes hadden gezongen (en aan mij: dat doen ze toch wel of niet?). Maar Ella antwoordde niet. Toeval wil dat ik toen we haar gingen halen, zag dat ze "hoedje van papier" zaten te zingen (ella met een appeltje in haar hand bij juf op schoot) maar dat ze niet mee zong. Dus manlief begint te zingen.... en Ella maakte het gewoon af! Echt grappig!!!

Het was wel een b-tje chaotisch omdat deze twee juffen vandaag voor het eerst samen werkten met nieuwe kindjes in een nieuw lokaal. Het oude is afgebrand (groot voordeel; de hele inboedel van het lokaal was spiksplinternieuw!! Echt heel mooi hoor). Ik vond het van de "peuterplanning" niet zo handig gepland om Ella juist vandaag te laten komen om kennis te maken. De juffen moesten zelf vanalles zoeken (wat ik dan weer niet snap... je zorgt dan toch op zijn minst dat je 1 keer in het nieuwe lokaal bent geweest om alles op zijn plek te leggen?)

Maar ik heb vanmorgen wel de peuteradministratie gebeld, we willen toch dat ze overgeplaatst wordt naar de psz waar ook de school bij zit waar we haar gaan inschrijven. Maar dat hoeft niet morgen al zeg maar.

Ga nog ff wat doen met alle 300 foto's van de afgelopen 3 dagen...

Doei!
Pebbles, ik kan me voorstellen dat je het niet meer zou weten wat wel en wat niet kan als je zo onze bijdrages leest. Voor mij persoonlijk is mijn geloof heel belangrijk, maar is het vooral iets tussen God en mij. Opgelegde regels hebben wij verder ook eigenlijk niet (behalve van orde misschien bij de samenkomsten; dat is natuurlijk geen rommelig zooitje). Dus de kern van het geloof (dat Jezus is gestorven (en opgestaan) voor de wereld) die Mmmoi en ik delen is wel dezelfde maar de uitwerking (en de naam die de kerk heeft ;) ) is verschillend. Ik ben heel blij met wat ik geloof (dat God van alle mensen houdt en ieder mens op het oog heeft en dat mensen niets terug kunnen (en hoeven!!) doen voor God) en ik weet zeker dat Mmmoi heel blij is met haar geloof, dat weer een beetje verschilt van het mijne. Ik zie vooral de overeenkomsten met het geloof van Mmmoi. Maar als ze mij vraagt hoe het kan dat ik op zondag wel kan shoppen, leg ik dat natuurlijk even uit .

Annie, wat vervelend dat je nog steeds zo in de lappenmand zit! En ben je zo afgevallen joh? Daar kun je natuurlijk ook heel slap van worden, van een beetje te dun zijn. Ik hoop dat je heel snel weer opknapt!

Fluffy, excuses, ik vergeet je iedere keer te condoleren (3 keer voorgenomen, 4 keer vergeten).

Ris, een rommelig dagje psz dus voor Ella? Ik denk dat Hanna daar nooit heen zal gaan (zoon destijds ook al niet). Want kdv en psz lijkt me iets teveel van het goede.
Max en zijn ontwikkeling. Tja, Hij ontwikkelt heeeeeeeeeeeeel langzaam. Sommige dingen kent/weet/kan hij wel en andere dingen dus helemaal niet. De GGZ was op huisbezoek (voor Ian en Des dus) en die gaf aan dat we gezien de problemen van de jongens toch wel goed moeten opletten bij Max. Hij vertoont wat trekjes zeg maar die zorgelijk zijn. Dus nu ben ik aan het mailen met het Sophia om te kijken of de problemen met zijn schedel bijdragen aan de aparte ontwikkeling. Kinderen met een wigschedel worden vaker gediagnostiseert met dingen als bijvoorbeeld autisme en ADHD. Als je dat naast de risico`s legt die er al zijn (twee halfbroers en pappa bij wie langzamerhand ook wat dingen duidelijk worden) dan is verder kijken noodzakelijk. Hij praat nog steeds babytaal, maar zingt in diezelfde babytaal feilloss de melodietjes van liedjes na. Je hoort aan zijn melodie welk liedje hij zingt. Hij zegt geen mamma, noemt zichzelf Ian. Dingen als zelf aankleden etc zijn nog helemaal niet aan de orde. Lopen gaat outerig, drempels kan hij nog niet. De trap op ook niet. Maar hij kan wel de houten, plastic en metalen autootjes uit sorteren.
Het kanlt hier af en toe ook behoorlijk. Man en ik zitten met sommige dingen niet bepaald op een lijn, maar dat ligt meer in de manier van tegen dingen aankijken. Ian komt bijvoorbeeld ineens drie keer achter elkaar uit bed om te plassen. Ik vraag me dan af of er iets is (blaasontsteking, spanningen), man denkt dat Ian tijd wil rekken. Tegen Ian zegt hij iets van alweer en later tegen mij dat hij vindt dat we wel aan Ian moeten laten merken dat we hem in de gaten houden, zodat hij weet dat hij geen tijd hoeft te gaan rekken omdat het toch niet werkt. Die instelling (in de lijn van gezag hebben, gezag ondermijnen, kinderen mag je wel zien maar niet horen) strijkt bij mij echt tegen mijn haren in. Ik wil zo niet naar mijn kinderen kijken. Waar man dus wat ouderwetser in de dingen staat (understatement) ben ik wat meer van nieuwerwetse gebeuren. Ik gebruik respect als basis voor opvoeden. Vanuit respect (voor jezelf, elkaar, de omgeving) komen namelijk alle dingen aan bod. Dat kinderen moeten luisteren en verder niet is niet mijn ding. Ik geloof meer in het kweken van weldenkende volwassenen die zelf een mening kunnen vormen dan in kinderen die klakkeloos doen wat een volwassene zegt. Daar leer je in mijn ogen niet van nadenken. Oftwel, het knalt hier geregeld. Qua huishouden is het makkelijk. Ik doe alles, vraag als het nodig is wat ik wil. Maar wordt dan wel geirriteerd als het niet meteen gedaan wordt. Ik bedoel, als ik vraag om even iets op te vegen voordat de kinderen erin gaat froeten, doe dat dan ook meteen. In plaats van wachten en dan mopperen als de kinderen erin gaan froeten. En sommigen dingen lijken mannen gewoonweg niet te kunnen. Als Tessa een luier tot in haar nek heeft zitten (zoals laatst dus) en ik loop naar boven voor schone kleren, dan blijft man gewoon wachten tot ik terug ben. Tessa brult want vieze broek, wil weg en draait en kliert en man wordt geirriteerd daardoor. Ik zou in hetzelfde geval allang Tessa`s vieze zooi en luier uit hebben gedaan, schone luier om en tegen haar praten of zingen om haar rustig te laten worden. Man dus niet. Die staat erbij en kijkt ernaar. Grrrrrrrrrr.
Vervelend Fluffy! Daar zit je niet op te wachten, dat Max hetzelfde zou kunnen hebben als de jongens. Maar goed, hopelijk is het iets tijdelijks..? Hoe gaat het met de grote jongens? En hebben jullie nu goede gezins-/opvoedondersteuning?

Over dat "ik" zeggen; dat doet Hanna gelukkig wel (en zoon deed dat weer een stuk minder op die leeftijd). Als ik vraag of ze ook dat of dat wil, zegt ze altijd 'ikook". Haar praten gaat met de dag beter; twee maanden geleden maakte ik me daar nog een beetje zorgen om en nu maakt ze zinnetjes van 3 woorden (en zit dus netjes op schema denk ik). De prullenbak is de bobobak en koffie is poffie maar verder snappen we haar prima
Tijd zal het leren of Max hetzelfde heeft als de jongens. Maar dat zijn ontwikkeling anders verloopt is wel duidelijk. Qua praten en grove motoriek zit hij nog steeds rond de 18 maanden ongeveer zonder een echt stijgende lijn. Af en toe een nieuw woord, maar dan verdwijnt er ook weer eentje. Qua intellect zit hij wel hoger. Hij probeert binnen de lijntjes te kleuren en dat lukt hem ook nog best aardig. en dan dat sorteren dus. Hij telt trouwens wel. Van een tot acht. Al zijn de woorden voor de cijfers (een twee drie etc) meer een klank dan echt het woord. Als je weet dat hij telt snap je hem wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven