Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
quote:my-little-appletree schreef op 03 december 2016 @ 10:41:

Vandaag pakjesmiddag 2, bij opa en oma. Voor hun nog een kleinigheidje er bij gehaald nu de rest er met neefje niet bij zijn. Die wilde geen cadeaus voor de volwassenen doen en ik vond een kleinigheidje wel leuk.

Nu rest alleen de vraag wat ik met de cadeautjes voor neefje ga doen nu ze niet meer komen..Wonen ze dichtbij? Of zie je ze met kerst? Dan kun je of langs brengen of met kerst geven. Als het lang duurt voor je ze ziet misschien naar de voedselbank?
Alle reacties Link kopieren
Sintstress door anderen, jammer.

Belt schoonmoeder op dat ze toch een cadeautje wil geven (hebben zelf helemaal niets met sinterklaas waardoor zoon ook met Kerst weer cadeau's krijgt). Heeft ze al twee spellen gekocht, miljoenenjacht en scrabble. Beide spellen zijn voor 10 en 12 plus en zoon is net 7. Kan ik op stel en sprong nog gaan na denken over een ander beter passend spel.

Eigen ouders komen door gezondheidssituatie niet en sturen het pakket op. Jammer dat ze dan de verkeerde postcode nemen, dus helaas geen pakket. Op zich niet zo'n ramp,alleen zat daar zijn chocoladeletter in. En die wil hij heel graag. Kan ik dus nog op zoek naar een letter J,

Voor iedereen die het vandaag vieren, fijne pakjesmiddag/Avond.
quote:leoni schreef op 03 december 2016 @ 14:14:

[...]

Wonen ze dichtbij? Of zie je ze met kerst? Dan kun je of langs brengen of met kerst geven. Als het lang duurt voor je ze ziet misschien naar de voedselbank?

Ik zie ze met kerst wel, maar dat vind ik niet kunnen tegen over de rest van de kinderen. Van een aantal mensen (onder andere ons) krijgen die een pakje, dus dat zou betekenen dat andere neefjes en nichtjes elk 4 of 5 cadeaus krijgen en 1 neefje 8 of 9 en als schoonouders hun cadeaus ook dan geven een stuk of 14 totaal. Ze wonen wel dicht bij, maar we komen er niet vaak.

Ik denkt dat ik ga vragen of ze dan misschien kerst willen vieren samen, los van de andere familie.
quote:my-little-appletree schreef op 03 december 2016 @ 16:50:

[...]

Ik zie ze met kerst wel, maar dat vind ik niet kunnen tegen over de rest van de kinderen. Van een aantal mensen (onder andere ons) krijgen die een pakje, dus dat zou betekenen dat andere neefjes en nichtjes elk 4 of 5 cadeaus krijgen en 1 neefje 8 of 9 en als schoonouders hun cadeaus ook dan geven een stuk of 14 totaal. Ze wonen wel dicht bij, maar we komen er niet vaak.

Ik denkt dat ik ga vragen of ze dan misschien kerst willen vieren samen, los van de andere familie.Of toch in de zak stoppen en laten bezorgen door je kinderen (onder het mom van: verkeerd bezorgd).
quote:Anouscha schreef op 03 december 2016 @ 18:50:

[...]

Of toch in de zak stoppen en laten bezorgen door je kinderen (onder het mom van: verkeerd bezorgd).

Die van mij is 1 dus dat gaat niet anders had ik het wel een leuk gevonden. Als ik daar vanochtend aan had gedacht had ik de cadeaus misschien wel ingepakt en in een zak voor de deur gezet en heel hard op de deur gebonsd (om vervolgens nog harder weg te sprinten een hoekje om). Maar morgen heb ik daar geen mogelijkheid toe dus dat gaat niet meer. Ze wonen niet heel ver, maar met de fiets is het toch zeker 45 min enkele reis (eerder meer dan minder) dus even snel die dingen dumpen is er niet bij.

Daar komt bij dat wel hadden willen afspreken met hun vandaag, maar dat niet kon dus ik weet ook niet of het gewaardeerd zou zijn geweest als we de cadeaus hadden langs gebracht. De verhoudingen tussen hun en ons zijn nog al lastig en niks wat ik doe is goed krijg ik de indruk.

Maar wie weet is het een optie om nog iets aan kerst te doen en anders gaat het in de voorraad voor zijn verjaardag oid. We zien wel. Ik vind het gewoon jammer dat hij er niet even bij was terwijl dat in mijn ogen prima had gekund. Hij had als ze dat hadden gewild zelfs opgehaald en thuisgebracht kunnen worden, maar ja dat ben ik en ik zie wel vaker dingen anders dan hun en dat moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten. Hun kind dus daar breng ik (terecht) niks tegen in.
Het is weer voorbij voor ons!

Wat hebben we het leuk gehad. Iedereen vond het gezellig en is blij met de kadootjes.

De een speelt bijna alleen nog maar op de DS (we hadden pokemon sun gekocht) en de ander was na het uitpakken van de bilibo eigenlijk al klaar. Die speelt bijna alleen maar daarmee. Gister de speeltuin van playmobil in elkaar gezet en toen zat ze op de bilibo aan de salontafel te spelen.

Toen ze op bed lag het kinderdagverblijf in elkaar gezet, ze vindt hem erg mooi, maar de Bilibo won het wederom. Daar zit ze nu alweer ruim een half uur mee te spelen. Ze heeft ook de gameset erbij gekregen en in combi met de grote bilibo is ze erg druk.

Kortom erg geslaagd.

Op naar de kerst!
Leuk smart! Hier gaan we straks vieren dus ben benieuwd al denk ik dat de treinbaan een hele grote hit is (die hem dus ook maar onderin)
quote:pimpelmeesje123 schreef op 04 december 2016 @ 08:23:

Leuk smart! Hier gaan we straks vieren dus ben benieuwd al denk ik dat de treinbaan een hele grote hit is (die hem dus ook maar onderin)

Wij hadden 4 zakken en 2 grote losse dozen.

Bij ons blijft niets in de zakken. We maken er een grote berg van.

1 persoon mag een pakje pakken en kijken voor wie dat is. De ontvanger mag uitpakken en na bewonderen het volgende pakje pakken enz enz.

Het is altijd leuk om de verschillende vormen van de pakjes te zien.
Hier is het ook voorbij, en het was leuk! Wij doen geen pakjesavond, maar 'bordje zetten'. Dat is iets uit de tijd nog van de ouders van mijn opa, en zijn we in onze familie altijd zo blijven doen. Ipv schoentje zetten, mogen de kinderen op pakjesavond vóór het naar bed gaan hun bordje op de keukentafel zetten, met een wortel en een tekening. De volgende ochtend staat de tafel dan vol speelgoed en kado's, en het bordje ligt vol lekkers wat ze dan bij wijze van ontbijt mogen opeten. Voor de kleinsten zijn de kado's niet ingepakt maar staan speelklaar op de tafel of de grond (blokkenset al opgebouwd bijvoorbeeld, of een treinbaan op de grond). Voor de grotere kinderen en volwassenen wel ingepakte kado's. Nieuwe kleding hangt aan kleerhangertjes te pronk voor het raam. Ziet er altijd erg leuk uit.

Dus vanochtend stond oudste om half zes al naast zijn bed te stuiteren en beneden aangekomen bleek de tafel vól pakjes te staan. De draak van de playmobil is de hit van de dag en de Kapla is ook al voorzichtig uitgeprobeerd maar hij lijkt nog even wat faalangst te hebben om aan een groot bouwsel te beginnen. Komt wel . Er wordt hier nu dus druk gespeeld en ondertussen gesnoept. We zijn normaal redelijk 'streng' met snoep dus dat Sint een ontbijtje klaarzet bestaande uit taai-taai, schuimpjes, pepernoten en een mandarijn levert dan heel ongelovige blikken op...

Gistermiddag was Sint al bij mijn schoonouders geweest, gewoon met bonzen op de deur en een zak pakjes op de stoep; daar hebben ze echt enorm veel gekregen. Wel mooi speelgoed hoor, maar eigenlijk té veel. Oudste heeeeeel veel spul voor zijn treinbaan en zijn keukentje dus hij is helemaal in zijn nopjes. Helaas ook een paar missers die ik niet zo goed snap. Ze heeft herhaaldelijk naar de kledingmaten gevraagd; oudste heeft maat 110 maar krijgt vervolgens iets in 98 en een coole pyjama in 134. Dat snap ik niet zo goed. En dan is kind teleurgesteld dat het niet past. Maar goed, het speelgoed is allemaal top!
quote:smart79 schreef op 04 december 2016 @ 08:40:

[...]

Wij hadden 4 zakken en 2 grote losse dozen.

Bij ons blijft niets in de zakken. We maken er een grote berg van.

1 persoon mag een pakje pakken en kijken voor wie dat is. De ontvanger mag uitpakken en na bewonderen het volgende pakje pakken enz enz.

Het is altijd leuk om de verschillende vormen van de pakjes te zien.

Das ook leuk... hier hebben we niet zoveel. Ik heb voor beide kinderen 1 kado (speelgoed) en een kledingding dan komen er voor beide nog 2 bij ofzo. Voor volwassenen doen we niet. Heb nu gekozen om voor de oudste een grote brio set te doen voor de jongste wat playmobil 123 maar die is ook net 2 weken geleden 1 geworden. Dus inspiratie op. Ik heb nog Roodkapje liggen die doe ik onder de boom einde van de maand gewoon thuis vind ik ook wel leuk dan.

Oudste is 3 vorig jaar was hij na kado 1 of 2 al ongeveer klaar met uitpakken... ben benieuwd hoe het nu gaat.
Appeltjesgroen, ik had nog nooit gehoord van 'bordje zetten', maar wat klinkt dat ontzettend leuk zeg! En wat jammer dat die kleding zo slecht gekocht is. En dan ook nog eens te klein én te groot... wat raar. Kan het nog geruild worden?

Smart Leuk dat de cadeaus zo goed zijn ontvangen
Hier is sinterklaas ook geweest. Mijn schoonouders hadden ook kado's gekocht voor iedereen dat wist ik. Alleen had ik begrepen 1 dat leek dus iets anders te zijn. Ze hadden voor de kinderen ong 4-5 pakjes per kind. Erg leuk maar met onze 4 een overkill. We hebben nu dus nog 3 pakjes per kind in gepakt liggen. Gelukkig vond iedereen dat goed want nu waren echt blij met alles.

De wobbel was hier trouwens een erg succes. De oudste had al snel uit gevonden dat je er ook heerlijk in kunt liggen schommelen. Hij heeft een van zijn gekregen boeken gepakt en is gaan liggen. Geweldig

Dadelijk of anders volgende week de andere kado's uitpakken.
Appeltjesgroen leuk idee. Had ik gisteren moeten weten had ik de rest van de kado's zo gedaan.

Voor mijn schoonouders vond ik het wel jammer dat ze niet alles hebben uitgepakt. Ze zijn vaak niet van spontane actie of kadootjes dus vond dit wel erg leuk van ze.
We hebben het nu 2 keer gevierd dit jaar, maar ik merk heel erg aan zoon dat hij gewoon wil spelen met wat hij heeft gekregen. En dus steeds een nieuw cadeau geven voor hem niet leuk is, als je je aan pas aan zijn tempo is het echter heel leuk. Hij krijgt iets en gaat er vervolgens lekker mee spelen, na een tijdje vragen of hij nog een pakje wil openen en dan maakt hij het volgende pakje open of speelt nog even door en maakt een paar minuten later het volgende pakje open. Wat er in zit maakt weinig uit, alles is leuk. En tussendoor een paar keer heel iets anders doen. Wat eten/drinken/boekje lezen/naar iets met een lampje kijken.

Gisteren was echt fantastisch, alles dat hij heeft gekregen is heel leuk. Tommy verrassings eieren, wat van zoef zoef, houten snij groente, doosje duplo, keyboard (waar een afgrijselijk geluid uit komt wat hij super leuk vind en ik dus helemaal gek van ga worden ), boeken set (die ik heel graag voor hem wilde, de versimpelde kartonnen versie is hij gek op dus dit zal hij denkt ik ook heel leuk vinden en ik vind de verhalen prachtig), een houten terugtrek auto en een houten steek/balans spel.

Er zit geen miskoop tussen (ja dat keyboard had ik echt nooit gekocht ivm het geluid, maar zo blij als zoon er mee is is het geen miskoop te noemen vind ik). En ook niet alles komt van zijn lijstje/na overleg, ik ben echt blij verrast met alles dat ze voor hem gekocht hebben.

Morgen krijgt hij nog wat laatste dingen gewoon lekker thuis en dan op naar kerst. Dat zal wel iets minder zijn dan met sinterklaas maar dat is maar goed ook want ik zou niet weten waar ik het anders allemaal zou moeten laten Ik heb gisteren de stof gehaald op een schortje en een pannenlap en handschoen te maken voor bij zijn keukentje, ik hoop dat dat een beetje lukt.
Graag wil ik een staande ovatie geven voor dit topic.

Zo heerlijk om door te lezen. Iedereen die schrijft is vrolijk, heeft zin om kado'tjes te geven.

Er wordt geen kritiek op elkaar gegeven, alleen maar tips.

Zelf heb ik er ook nog een leuk kado-idee aan over gehouden.

Volgend jaar ga ik zeker weer volgen en wellicht wat actiever meeschrijven.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Wij hebben pakjesmiddag ook gehad. Peuter van 2,5 stond alleen maar te dansen en te stuiteren, zo blij was hij. Bij elk pakje riep hij een welgemeend 'ooooh dankjewel Sinterklaas!'

Hier ook blij met alles. 3 speelgoeddingen waar hij sindsdien de hele dag mee speelt, plus een pyjama en dekbedovertrek die hij meteen in gebruik wilde nemen. Hij was ook echt toe aan nieuw speelgoed, moest me inhouden om de afgelopen weken al niet iets te geven, maar dat is dus gelukt.
Ahhh leuk he, nootboek, die superenthousiaste peutertjes. Wij hebben bij beide opa's en oma's sinterklaas gehad afgelopen weekend. Lootjes trekken voor de volwassenen en voor onze kinderen kado's van opa's, oma's, ooms en tantes. Omze dochter is nog geen jaar, dus die vond het vooral gezellig om iedereen om haar heen te hebben. Ze heeft het supergoed gedaan en is net gewoon prima gaan slapen, na de drukte. Onze zoon is 3 en die zit nu helemaal in het sinterklaasgebeuren. Hij vindt het práchtig. Zowel gisteren als vandaag vond hij het net zo leuk om de pakjes van anderen te geven en mee uit te pakken, dan dat hij zelf cadeaus kreeg. De 'genichten' (gedichten dus) luisterde hij braaf mee. Bij elk cadau riep hij voor het uitpakken: 'ik ben verrast!' En na het uitpakken (vaak al voordat hij kon zien wat het nu eigenlijk was): 'wooooowwwww!!' Geweldig om zo dat overheerlijke kinderlijke enthousiasme te zien. Hij heeft ook echt leuke cadeaus gekregen en dochter ook.

Zoon oa:

Een houten vliegveld en vliegtuig

Helikopter

Duplo

Spel Little coöperation (die tip heb ik hier ergens opgepikt)

Boek: het molletje dat wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept

Doktersset

Uno junior

Trollykoffertje

Dochter:

Zoef zoef dieren en zoef zoef dierenbaan

Pyjama

Vtech rol en dol-poes

Popje

Nachtlampje

Knuffeltje

Stapelbekers
quote:ingelke_kepringelke schreef op 04 december 2016 @ 20:17:

Zo heerlijk om door te lezen. Iedereen die schrijft is vrolijk, heeft zin om kado'tjes te geven.

Volgend jaar ga ik zeker weer volgen en wellicht wat actiever meeschrijven.Wat mij betreft blijft dit topic gewoon doorlopen, er zijn altijd wel forummers op zoek naar verjaardagskadootjes. Daarom ook de titel zonder expliciete verwijzing naar de feestdagen
quote:ingelke_kepringelke schreef op 04 december 2016 @ 20:17:

Volgend jaar ga ik zeker weer volgen en wellicht wat actiever meeschrijven.Wat mij betreft blijft dit topic gewoon doorlopen, er zijn altijd wel forummers op zoek naar verjaardagskadootjes. Daarom ook de titel zonder expliciete verwijzing naar de feestdagen
Wat heerlijk om te lezen dat jullie het allemaal leuk hebben gehad en dat de kadootjes in goede smaak vielen.

Kreeg vandaag nog een appje van zowel mijn schoonouders als mijn moeder dat ze het zo leuk hebben gehad gister en dat het zo heerlijk is om smartje zo te zien genieten (ze is en blijft de laatste qua kleinkinderen aan beide zijden).

Het was ook echt leuk, geniet er nog van. En met jullie verhalen is het nog leuker!
Man vindt de fietstas roze. Volgens mij is hij frambozenrood. Verder iedereen tevreden.

Man kijkt nu met zoon seizoen 1 van The Dukes of Hazard, de oorspronkelijke serie. Heerlijk relaxte beelden en "spannende" achtervolgingen. En natuurlijk loeren naar de bonbonella's van Daisy, ik zie heus wel wat hij het leukste vindt. Jeugdsentiment.

Zoon is blij met het StarWars zwaard en de lang gezochte dvd van Stripes.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
My-little-appletree welke boekenset was het die je graag wilde hebben?

Hier was het ook erg leuk! Wij doen ook alles op een hoop en dan omdebeurt een pakje pakken, uitpakken en een nieuw pakje zoeken voor iemand anders. Het ging top, geen gehaast en allemaal leuke cadeau's.
Een set van Dr Seuss, op de boekjes van gonnie en vriendjes na trekt hij de bright and early boardbooks van de Seuss het vaakst uit de kast. Die hebben verkorte versies van de orginele boeken er in en dit was een set met 5 van de gewone boeken. Hij heeft er vandaag al aandachtig naar eentje geluisterd.

Ik vond en vind de verhalen heel leuk en daarnaast ook heel goed voor zijn Engels juist door het rijm en de woordspelingen die er in gebruikt worden. Al op de het verlanglijstje van voor zijn geboorte stonden Engelse boeken en ook voor zijn verjaardag, maar niet gekregen. (Aangezien er in onze familie veel gevraagd wordt om wat je wil maak ik altijd een lijstje, maar het staat natuurlijk iedereen altijd vrij om te geven wat die wil.) Ook niet gek hoor, veel mensen geven nou eenmaal liever speelgoed en dergelijke. Maar ik had deze dus niet zien aankomen en ben er echt heel blij mee. Het is geen goedkope aanschaf dus iets wat ik niet snel zomaar zou doen, maar wel iets dat nu al leuk is en voor hem ook nog een hele lange tijd leuk blijft. Dit kan je makkelijk nog jaren voor lezen.
Nou, nog even een tip voor wie bijvoorbeeld een mooi kerstkado zoekt: het gezelschapsspel 'Bosschaduwspel' / 'Waldschattenspiel' van Kraul. Nieuw erg duur, maar wij hadden m van marktplaats.

Gisteravond voor het eerst met zoon gespeeld. Reuze spannend en heel erg leuk: je speelt het in het donker, op een speelbord met hoge bomen en een aantal kaboutertjes. Een kaarsje/theelichtje wordt over het bord verplaatst waardoor de bomen schaduwen werpen. De kaboutertjes moeten in de schaduw blijven anders worden ze betoverd. Het is een coöperatief spel: alle kaboutertjes samen tegen het licht, dus je speelt niet alleen voor je eigen winst. De kaboutertjes kunnen alleen winnen als het de spelers lukt om goed in te schatten hoe de schaduwen zullen vallen als het lichtje verder schuift. Best een uitdaging .
Dat klinkt echt als een leuk spel! Ik ga het onthouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven