Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Verveelt belle. ik hoop dat het er snel is.

Hier afgelopen weekend 2 sinterklaasfeestjes gehad. De eerst was niet zo succes. De fanfare die spelde gaf een te hard geluid tov de ruimte. De tweede was een stuk kleiner opgezet en was zeer geslaagd. De oudste was niet weg te slaan bij sint en piet.

Nog een schoenkado de avance kalender en zaterdag sinterklaas met de heel de familie(schoon en eigen). Ik ben benieuwd welk kado geliefd is. Alleen blijkt behalve ik ook nog een aantal mensen wat kado's te hebben gekocht. Nu hebben de kinderen ipv 4 en 1 gezamelijk 6 plus 1 kado's. De volwassen ook minimaal 3 kado's. In totaal nu 44 kado's echt veel. Gaat niet passen in mijn 2 jute zakken.
quote:-Belle- schreef op 29 november 2016 @ 07:20:

Hmm, ik heb nog iets besteld voor dochter. Pakket is ontvangen bij PostNL en heb een t&t. Maar de status is al sinds zaterdag hetzelfde. Alleen maar dat het is ontvangen door PostNL en het bezorgmoment nog niet bekend is ik heb echt geen tijd en zin in gedoe met een pakketje nu, pfff. Hopelijk kan PostNL me wat meer vertellen hierover.Irritant hè. Ik heb iets in bestelling dat vandaag zou komen, maar bij Bol staat nu dat het morgen komt tussen 19.30 uur en 21.30 uur. Helaas is de avond bezorgen verre van betrouwbaar hier, dus hoop dat het alsnog donderdag goed komt.
Alle reacties Link kopieren
De status is net veranderd naar bezorging vandaag, maar betwijfel of dat ook echt gaat gebeuren want hij staat in dat lijntje met de verschillende punten van status nog steeds maar bij het eerste bolletje. Hij is nog niet onderweg ofzo. Maar goed, we gaan het zien! Het pakketje is zaterdag al afgegeven bij postnl dus is wel erg laat.
quote:smart79 schreef op 29 november 2016 @ 08:54:

[...]

Irritant hè. Ik heb iets in bestelling dat vandaag zou komen, maar bij Bol staat nu dat het morgen komt tussen 19.30 uur en 21.30 uur. Helaas is de avond bezorgen verre van betrouwbaar hier, dus hoop dat het alsnog donderdag goed komt.

Bij bol.com ook ooit gehad ja! Iets besteld voor een verjaardag, voor x tijd besteld zodat het de volgende dag binnen zou zijn. Kwam dus niet en uiteindelijk was het niet leverbaar en echt te laat voor de verjaardag. Toen het daarna wel kwam, kregen we er een bloemetje bij van bol.com. Dat was dan wel weer een leuke goedmaker maar bij postnl vind ik het altijd zo vervelend. Je betaald voor een service en als ze daaraan dan niet voldoen, is het niet hun probleem. Dan moet je als webshop het artikel nogmaals versturen en dus je verlies maar nemen. Ik vind dat heel krom. Bij een ander bedrijf zeggen ze toch ook niet "tja, je hebt betaald voor de service maar daaraan hebben we niet voldaan. Helaas pindakaas!". Ik snap niet waarom dat bij postnl wel zo gaat.

Maar goed, hopelijk komt het dus vandaag. Ik ga duimen. Ook voor jou pakketje van bol.com!
Ik heb besloten toch een adventkalender te doen voor zoon (gewoon omdat ik het zo leuk vind), maar dan eentje die ik zelf maak/vul. Hij is 14 maanden en chocola ed krijgt hij nog niet. Babykoekjes, rijstwafeltjes en baby chips wel, nu met sinterklaas een paar keer een kruidnootje (en tijdens het bakken verdween er opeens heel wat deeg in zijn mond voor ik het door had ), maar dat blijft niet lekker als het een paar dagen in een doosje zit. Ik zoek dus hele kleine cadeautjes, in ieder geval fysiek klein bedoel ik dan maar het liefst ook niet heel duur. Ik heb al vingerpoppen (10 stuks) en autotjes (8 stuks), maar nu ben ik inspiratie loos voor de rest.. Duplo dieren en mensen zijn al te groot helaas anders had ik daar wat van er bij gedaan. Heeft iemand een idee wat nog meer zou kunnen?
Oeps, dubbel
van die plastic diertjes, vaak wel in een zak bij de action?

of mini potjes vingerverf (drie op een kartonnetje bij de action)

voor stuiterballen is hij nog net te klein denk ik?

badeendjes?
quote:my-little-appletree schreef op 29 november 2016 @ 09:42:

Ik heb besloten toch een adventkalender te doen voor zoon (gewoon omdat ik het zo leuk vind), maar dan eentje die ik zelf maak/vul. Hij is 14 maanden en chocola ed krijgt hij nog niet. Babykoekjes, rijstwafeltjes en baby chips wel, nu met sinterklaas een paar keer een kruidnootje (en tijdens het bakken verdween er opeens heel wat deeg in zijn mond voor ik het door had ), maar dat blijft niet lekker als het een paar dagen in een doosje zit. Ik zoek dus hele kleine cadeautjes, in ieder geval fysiek klein bedoel ik dan maar het liefst ook niet heel duur. Ik heb al vingerpoppen (10 stuks) en autotjes (8 stuks), maar nu ben ik inspiratie loos voor de rest.. Duplo dieren en mensen zijn al te groot helaas anders had ik daar wat van er bij gedaan. Heeft iemand een idee wat nog meer zou kunnen?Playmobil 123 kalender vind mijn net 1 jarige nu ook heel leuk! (Ik moet alleen hier en daar dagje overslaan om weer synchroon te lopen had hem zaterdag al in de schoen gedaan. En een zieke 3jarige uitleggen dat hij nog bijna een week moet wachten voor de kalenders open gaan...
quote:-Belle- schreef op 29 november 2016 @ 09:01:

[...]

Bij bol.com ook ooit gehad ja! Iets besteld voor een verjaardag, voor x tijd besteld zodat het de volgende dag binnen zou zijn. Kwam dus niet en uiteindelijk was het niet leverbaar en echt te laat voor de verjaardag. Toen het daarna wel kwam, kregen we er een bloemetje bij van bol.com. Dat was dan wel weer een leuke goedmaker maar bij postnl vind ik het altijd zo vervelend. Je betaald voor een service en als ze daaraan dan niet voldoen, is het niet hun probleem. Dan moet je als webshop het artikel nogmaals versturen en dus je verlies maar nemen. Ik vind dat heel krom. Bij een ander bedrijf zeggen ze toch ook niet "tja, je hebt betaald voor de service maar daaraan hebben we niet voldaan. Helaas pindakaas!". Ik snap niet waarom dat bij postnl wel zo gaat.

Maar goed, hopelijk komt het dus vandaag. Ik ga duimen. Ook voor jou pakketje van bol.com!

En je kan ook geen klacht indienen als ontvanger Mijn pakketje is wel eens gewoon een straat verderop bezorgd en post.nl had geen idee waar het lag. Ik had ook geen niet thuis briefje oid gekregen. Nee een straat verder op hetzelfde nr had iemand een niet thuis briefje gehad en de bezorger had het aan het eind van die straat bij een ander achter gelaten... En dan heb je een medewerker die niks kan/wil doen voor je. 'Nee mevrouw ik weet dan ook niet waar het pakket is, u moet de winkel maar bellen. Als zij ons bellen dan kunnen ze een onderzoek laten starten naar waar het pakket is en als we het vinden dan krijgt u het binnen 5 weken bezorgd'

Gelukkig had de webwinkel wel een fijne klantenservice, die zijn er gelijk achter aan gegaan. Die zijn er achter gekomen dat het waarschijnlijk een straat verderop lag en hadden al aangeboden om als het daar niet lag het na te leveren of het geld gelijk terug te storten. (Was trouwens een hier al eerder genoemde winkel en ik vond ze zo aardig en hulpvaardig dat ik om was en daar wel vaker ga bestellen. Dat soort dingen zorgen er echt voor dat mensen vaker terug komen.)
quote:freya25 schreef op 29 november 2016 @ 09:47:

van die plastic diertjes, vaak wel in een zak bij de action?

of mini potjes vingerverf (drie op een kartonnetje bij de action)

voor stuiterballen is hij nog net te klein denk ik?

badeendjes?

Plastic dieren is een goede! Ik ga kijken of die/een deel er van passen. Vingerverf heeft hij laatst in zijn schoen gehad. Stuiterballen vind hij geweldig, maar hij stopt alles nog in zijn mond dus het formaat dat klein genoeg is durf ik niet aan helaas. Badeendjes is ook een leuke, hij heeft wel al het hele alfabet op eendjes maar hij vind ze super leuk dus wie weet dat er dan nog in een laatste 2 vakjes oid een eendje gaat met een bepaalde outfit of print.

Bedank voor alle tips!
quote:pimpelmeesje123 schreef op 29 november 2016 @ 09:51:

[...]

Playmobil 123 kalender vind mijn net 1 jarige nu ook heel leuk! (Ik moet alleen hier en daar dagje overslaan om weer synchroon te lopen had hem zaterdag al in de schoen gedaan. En een zieke 3jarige uitleggen dat hij nog bijna een week moet wachten voor de kalenders open gaan...Over die heb ik ook getwijfeld, maar hij heeft al Duplo en toet toet dus ik heb er voor gekozen om niet nog een soort speelgoed toe te voegen.
quote:my-little-appletree schreef op 29 november 2016 @ 10:01:

[...]

Plastic dieren is een goede! Ik ga kijken of die/een deel er van passen. Vingerverf heeft hij laatst in zijn schoen gehad. Stuiterballen vind hij geweldig, maar hij stopt alles nog in zijn mond dus het formaat dat klein genoeg is durf ik niet aan helaas. Badeendjes is ook een leuke, hij heeft wel al het hele alfabet op eendjes maar hij vind ze super leuk dus wie weet dat er dan nog in een laatste 2 vakjes oid een eendje gaat met een bepaalde outfit of print.

Bedank voor alle tips!Het worden misschien rijg kralen, dan krijgt hij 6x 2 rijg kralen en de eerste keer het koordje er bij. En dan die in de vorm van auto's en dergelijke. Is wel eigenlijk voor iets ouder, maar hij had het laatst met behulp van een ouder kindje ook gedaan dus zolang het buiten zijn bereik blijft als ik niet in de buurt ben kan het denk ik wel. Wat vinden jullie?
quote:my-little-appletree schreef op 29 november 2016 @ 10:03:

[...]

Over die heb ik ook getwijfeld, maar hij heeft al Duplo en toet toet dus ik heb er voor gekozen om niet nog een soort speelgoed toe te voegen.

Dat snap ik dan heb je niets meer als hij straks ouder is

Moet stiekem erg lachen om je sinterklaas enthousiasme... ik herken het wel een beetje hoor vind dat ik me behoorlijk in hou...

en die autoambulance is leuk hier ook veel mee gespeeld en nog steeds net als de rest van toettoet en duplo...
quote:my-little-appletree schreef op 29 november 2016 @ 09:42:

Ik heb besloten toch een adventkalender te doen voor zoon (gewoon omdat ik het zo leuk vind), maar dan eentje die ik zelf maak/vul. Hij is 14 maanden en chocola ed krijgt hij nog niet. [...] Heeft iemand een idee wat nog meer zou kunnen?

Hema heeft stempels voor dreumesen. Setje van 4 grote stempels (en een inktkussen) die goed in een kinderknuistje passen. Wij hebben een set met voertuigen maar ze hadden ook met dieren geloof ik. Die zou je per stuk kunnen inpakken? Heb je weer 4 vakjes gevuld ;) .

Grote rijgkralen vind ik ook een leuk idee! Gewoon opbergen in de knutselkast en er samen mee spelen.
Ik ben op zoek naar van die plastic flesjes in de vorm van fruit gevuld met poeder, iemand enig idee in welke fysieke winkel ik die kan vinden? Hoop dat ze te grijpen zijn in de candy grabber voor de kinderen.

Deze bedoel ik:

fruitflesjes
Ik denk niet dat die candy grabber dat kan pakken. Ik heb volgens mij sowieso nooit iets kunnen pakken met dat ding. Bij ons is hij in de kliko beland, ongebruikt.
Belle, is je pakje er al?

Freya, ik ken de candy grabber niet dus kan je niet helpen.
quote:freya25 schreef op 29 november 2016 @ 15:38:

Ik ben op zoek naar van die plastic flesjes in de vorm van fruit gevuld met poeder, iemand enig idee in welke fysieke winkel ik die kan vinden? Hoop dat ze te grijpen zijn in de candy grabber voor de kinderen.

Deze bedoel ik:

fruitflesjesHeb je de jamin al geprobeerd? Weet niet of ze ze daar hebben maar daar zou ik kijken.
Iemand ervaring met racebanen? Mijn zoontje van 6 wil er graag een voor zijn lentefeest (communiefeest voor niet-gelovigen, iig hier in België).
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Mijn pakje dat morgen zou komen is zojuist gearriveerd.

Nu nog 2 pakjes afwachten en dan is alles binnen.
quote:smart79 schreef op 29 november 2016 @ 17:49:

Belle, is je pakje er al?

Freya, ik ken de candy grabber niet dus kan je niet helpen.Nope. Heb al gebeld en via fb contact gehad. Volgens hen is hij vandaag aangekomen bij het sorteercentrum, maar die status is dus nog steeds niet veranderd verder. De bezorging staat nu gepland voor morgen. Als er donderdag nog niks is, moet er zo'n onderzoek worden gestart. Heb echt zo geen tijd/zin in gedoe met een pakje. Zit midden in een verhuizing enzo, dus ik hoop echt dat hij er morgen wel is.
quote:Finjie schreef op 29 november 2016 @ 18:48:

Iemand ervaring met racebanen? Mijn zoontje van 6 wil er graag een voor zijn lentefeest (communiefeest voor niet-gelovigen, iig hier in België).

Geen ervaring welke goed is of zo. Wel dat er niet of weinig mee gespeeld werd.

Stond op zijn kamer maar hij wilde liever niet alleen boven spelen dus lag hij stof te happen.
quote:Finjie schreef op 29 november 2016 @ 18:48:

Iemand ervaring met racebanen? Mijn zoontje van 6 wil er graag een voor zijn lentefeest (communiefeest voor niet-gelovigen, iig hier in België).Ik zag op de reclame magic tracks. Vond dat er wel heel leuk uit zien! Ken het van vroeger ook. Misschien is dat iets?
quote:smart79 schreef op 29 november 2016 @ 18:52:

[...]

Stond op zijn kamer maar hij wilde liever niet alleen boven spelen dus lag hij stof te happen.Dat vrees ik ook voor.. Hij kan wel hier beneden staan dus da's nog een verschil. Nu ja misschien nogbop andere ideeën proberen te brengen. Weekendje Disneyland stond hem ook heel erg aan. :-)
quote:smart79 schreef op 29 november 2016 @ 18:52:

[...]

Stond op zijn kamer maar hij wilde liever niet alleen boven spelen dus lag hij stof te happen.Dat vrees ik ook voor.. Hij kan wel hier beneden staan dus da's nog een verschil. Nu ja misschien nogbop andere ideeën proberen te brengen. Weekendje Disneyland stond hem ook heel erg aan. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven