Zwanger en roken

06-12-2016 05:51 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals jullie misschien weten heb ik een zwanger jonger zusje dat gewoon doorrookt tijdens de zwangerschap. Ik was benieuwd, komt dit nou vaak voor. gisteren kwam ik op dit artikel: http://www.ikbenzwanger.c ... een-ketter-taboe-arta.php

Dus het komt ook bij hoger opgeleide vrouwen voor? Hoeveel vrouwen roken precies? Is er hier iemand die doorgerookt heeft bij de zwangerschap.
Ik heb ook een zusje dat door rookt tijdens haar zwangerschap. Toevallig.

Mijn moeder is blijven roken tijdens haar 3 zwangerschappen. Nu overigens al jaren gestopt.

Wij hebben er alle 3 niks aan over gehouden en waren alle 3 prima baby's. Mijn broer was zelfs aan de grote kant.

Maar goed dit was ook wel 25 jaar geleden allemaal en toen mocht je ook nog rauwe kazen en rosbief eten.
She needed a hero. So that's what she became.
Ja inderdaad, haha. Toen werd het niet zo nauw genomen dacht ik. Heb zelf geen kinderen en ook nooit zwanger geweest maar het onderwerp fascineert me wel. vooral nu alles zo bekend is hoe slecht het is. en sommige dat nog gewoon aan hun laars lappen. Aan de andere kant: ieder zijn eigen keuze. Wat zegt de familie of vrienden van jouw zusje?
Mijn zusje wordt een tienermoeder dus het ligt allemaal wat extra gevoelig. Maar hoe meer wij zeggen dat ze niet meer mag roken, hoe minder zij gaat stoppen natuurlijk. Ze is wel gestopt met blowen zegt ze, dus dat is al iets.
She needed a hero. So that's what she became.
Dat is dan al heel wat, ja. de vriend van mijn zus blowt vrolijk door. ook met haar erbij waardoor zij meerookt. zelf blowt ze niet. Blowen lijkt mij ook erg slecht voor een ongeboren kind.
Vraag je nu serieus hoeveel vrouwen er zijn blijven roken in het algemeen?

Of die hoog opgeleid zijn?

Of van hier die zijn blijven roken en hoogopgeleid zijn of tellen alle opleidingen mee?

Er zijn vrouwen blijven roken tijdens de zwangerschap, ook die hier posten maar gaat het je nu vooral om dat blijven roken of dat in combinatie met het opleidingsniveau?
Roken is sowieso slecht, ook als je niet zwanger bent.

Ik begrijp persoonlijk niet dat je wel kunt stoppen voor je (ongeboren) kind en niet voor je eigen gezondheid.
Do something nice for someone today. Leave them alone.
Week 18 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Eleonora-1 schreef op 06 december 2016 @ 06:11:

Vraag je nu serieus hoeveel vrouwen er zijn blijven roken in het algemeen?

Of die hoog opgeleid zijn?

Of van hier die zijn blijven roken en hoogopgeleid zijn of tellen alle opleidingen mee?

Er zijn vrouwen blijven roken tijdens de zwangerschap, ook die hier posten maar gaat het je nu vooral om dat blijven roken of dat in combinatie met het opleidingsniveau?Ja, in het algemeen. En ik verbaasde me er eerlijk gezegt over dat er hoger opgeleide vrouwen waren die bleven roken.
Want?

Een rookverslaving is alleen weggelegd tot en met de MAVO?

Er zijn ook hoogopgeleide vrouwen die blijven drinken tijdens de zwangerschap trouwens. Een verslaving is vaak hardnekkig helaas.
quote:Eleonora-1 schreef op 06 december 2016 @ 06:41:

Want?

Een rookverslaving is alleen weggelegd tot en met de MAVO?

Er zijn ook hoogopgeleide vrouwen die blijven drinken tijdens de zwangerschap trouwens. Een verslaving is vaak hardnekkig helaas.Natuurlijk niet. Ik ken ook wel een advocaat die rookt etc. Maar je hoort het zo weinig. Ik las eens dat vooral laagopgeleide vrouwen rookten bij de zwangerschap. bedoel het niet verkeerd.
quote:mabacon schreef op 06 december 2016 @ 06:44:

[...]

Natuurlijk niet. Ik ken ook wel een advocaat die rookt etc. Maar je hoort het zo weinig. Ik las eens dat vooral laagopgeleide vrouwen rookten bij de zwangerschap. bedoel het niet verkeerd.Maar............... wat wil je nou met dit topic? Aantonen dat alleen laagopgeleiden domme dingen doen? Of juist niet? Of wil je een discussie over roken in de zwangerschap?
Huh? Helemaal niet. Ik ben gewoon benieuwd hoe hier wordt gedacht over roken in de zwangerschap. Een discussie kan idd ook leuk zijn.
quote:Solomio schreef op 06 december 2016 @ 06:15:

Roken is sowieso slecht, ook als je niet zwanger bent.

Ik begrijp persoonlijk niet dat je wel kunt stoppen voor je (ongeboren) kind en niet voor je eigen gezondheid.

Dit idd. Ik ben al meer dan 4 jaar gestopt met roken (zodra ik een beetje bij zinnen begon te komen en het studentenleven achter me begon te laten was het met de sigaretten ook klaar). Ik zou überhaupt nooit hebben durven wachten tot ik zwanger was, wat als het je niet lukt?

Gek genoeg droom ik nu regelmatig dat ik rook (voor de zwangerschap nooit?) en elke ochtend als ik wakker word (dromen zijn nogal echt) voel ik me zo schuldig en slecht dat ik bijna moet huilen, tot ik denk: wacht even..

Dus nu snap ik helemaal niet meer hoe je kunt roken tijdens de zwangerschap, ik droomde laatst zelfs dat ik al een sigaret opstak in de kamer van de verloskundige en echt de opluchting toen ik wakker werd van 'het is niet zo'... pfff.

Maar waarom ik dat nou steeds droom
Heb je een bron voor die vooral laagopgeleiden die blijven doorroken tijdens de zwangerschap?

Het kan best kloppen hoor, mij persoonlijk maakt het niets uit wie er bleef roken of niet maar bij zo'n uitspraak is een bron wel handig.

Dat helpt ook bij het voeren van de discussie.

Ik vind het nu een beetje een sensatiezoektopic. Want je hebt al een oordeel maar wil wel dat doorrokende (ex)zwangeren hier komen vertellen over dat wat jij onvoorstelbaar vindt.
quote:mabacon schreef op 06 december 2016 @ 06:53:

Huh? Helemaal niet. Ik ben gewoon benieuwd hoe hier wordt gedacht over roken in de zwangerschap. Een discussie kan idd ook leuk zijn.Ow, daar zijn al zo veel topics over, zoek er even eentje op. Dan weet je gelijk hoe er hier op Viva gedacht wordt over roken in de zwangerschap: Viva wordt bevolkt door übermoeders, dus die zijn allemaal gestopt met roken. Niet pas toen ze zwanger waren, maar al ver voordat ze zelfs maar overwogen om zwanger te worden. Alles voor hun wondertje.
quote:lux. schreef op 06 december 2016 @ 06:53:

[...]

Dit idd. Ik ben al meer dan 4 jaar gestopt met roken (zodra ik een beetje bij zinnen begon te komen en het studentenleven achter me begon te laten was het met de sigaretten ook klaar). Ik zou überhaupt nooit hebben durven wachten tot ik zwanger was, wat als het je niet lukt?

Gek genoeg droom ik nu regelmatig dat ik rook (voor de zwangerschap nooit?) en elke ochtend als ik wakker word (dromen zijn nogal echt) voel ik me zo schuldig en slecht dat ik bijna moet huilen, tot ik denk: wacht even..

Dus nu snap ik helemaal niet meer hoe je kunt roken tijdens de zwangerschap, ik droomde laatst zelfs dat ik al een sigaret opstak in de kamer van de verloskundige en echt de opluchting toen ik wakker werd van 'het is niet zo'... pfff.

Maar waarom ik dat nou steeds droom Ik ben gestopt met roken toen mijn jongste 11 was. Beetje laat, maar beter laat dan nooit.
quote:Solomio schreef op 06 december 2016 @ 06:55:

[...]

Ow, daar zijn al zo veel topics over, zoek er even eentje op. Dan weet je gelijk hoe er hier op Viva gedacht wordt over roken in de zwangerschap: Viva wordt bevolkt door übermoeders, dus die zijn allemaal gestopt met roken. Niet pas toen ze zwanger waren, maar al ver voordat ze zelfs maar overwogen om zwanger te worden. Alles voor hun wondertje.

Je eigen gezondheid.

Wat een onzin, roken is gewoon niet meer zo cool tegenwoordig, en dat is alleen maar goed.
quote:mabacon schreef op 06 december 2016 @ 06:53:

Huh? Helemaal niet. Ik ben gewoon benieuwd hoe hier wordt gedacht over roken in de zwangerschap. Een discussie kan idd ook leuk zijn.

Roken + zwangerschap = slecht.

Je zult denk ik niet veel juichende voorstanders vinden hier.

Wel vrouwen die moeite hadden met het opgeven van hun verslaving en die een paar sigaretten per dag bleven roken.

Want dat is dan minder slecht dan stress volgens hun vk.

Dat is wat ik hier al jaren lees tenminste.
quote:Eleonora-1 schreef op 06 december 2016 @ 07:00:

[...]

Roken + zwangerschap = slecht.

Je zult denk ik niet veel juichende voorstanders vinden hier.

Wel vrouwen die moeite hadden met het opgeven van hun verslaving en die een paar sigaretten per dag bleven roken.

Want dat is dan minder slecht dan stress volgens hun vk.

Dat is wat ik hier al jaren lees tenminste.Ja idd, en dat roken dezelfde reactie als roken veroorzaakt, nl samentrekkende bloedvaten, dat negeren ze gewoon. Ik vind je gewoon een slappeling als je doorrookt. Egoïstisch ook.
quote:beetjegek schreef op 06 december 2016 @ 07:03:

[...]

Ja idd, en dat roken dezelfde reactie als roken veroorzaakt, nl samentrekkende bloedvaten, dat negeren ze gewoon. Ik vind je gewoon een slappeling als je doorrookt. Egoïstisch ook.Ha, fijn, het oordelen is begonnen.
Ik was bijna vier maanden zwanger toen ik er achterkwam dat ik zwanger was.

Geen sigaret meer aangeraakt. Ook niet om de schok te verwerken.

Daarvoor pafte ik er op los, ik had geen idee dat ik een kind zou krijgen en had ook niet echt een kinderwens.

Mijn baby werd drie maanden later al geboren. Te vroeg en dysmatuur (te klein voor de duur van de zwangerschap).

Misschien kwam het wel door het roken.
Een kennis van me ging met iemand uit eten die zwanger was. Haar stukje zalm volledig ontleden om te kijken of het wel goed gaar was, maar wel door blijven roken
Het feit dat er vrouwen zijn die blijven roken als ze zwanger zijn geeft aan dat het gewoon echt een hele enge verslaving is.

Hier nu een ruime week gestopt omdat ik over een maand wil proberen zwanger te worden. Geen rook bij mijn baby.
quote:matroesjka_ schreef op 06 december 2016 @ 07:32:

Het feit dat er vrouwen zijn die blijven roken als ze zwanger zijn geeft aan dat het gewoon echt een hele enge verslaving is.

Hier nu een ruime week gestopt omdat ik over een maand wil proberen zwanger te worden. Geen rook bij mijn baby.Wat ik dus echt niet begrijp is dat het je wel lukt voor je eventuele toekomstige baby, maar niet voor jezelf.
quote:Solomio schreef op 06 december 2016 @ 07:35:

[...]

Wat ik dus echt niet begrijp is dat het je wel lukt voor je eventuele toekomstige baby, maar niet voor jezelf.Lukken, lukken....weetje, het lukt om elke reden wel. Het was (bij mij tenminste) meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven