Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.

22-06-2007 00:08 5484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Divi gaan zonder Jan verder met hun eigen zoektocht. Relaties in al hun vormen..... to be or not to be!                         Het ontstaan van het topic vind je hier....Veel gebruikte afkortingen staan hier.... bewerkt door moderator,
Zo, dat gaat de goede kant op Jonna! Super zeg. Ja, ik krijg wel goede reacties op mijn topic over m'n kat. Toevallig vandaag iemand die de draak er mee steekt, maar daar reageer ik niet op. Het kost me zeer veel moeite.. dat dan weer wel.

Het jaar begint hier wat gek. We kregen zaterdag te horen dat een vriend van man is overleden. Hij was al een tijd ziek, maar het leek wat beter met hem te gaan. De kanker was op z'n lever geslagen. Tja.. en dan word je wel even met je neus op de feiten gedrukt. Het houdt me heel erg bezig, hoewel ik hem niet goed kende. Hij had twee jonge kinderen, waarvan het jongetje waarschijnlijk ook niet oud wordt.

Hoeveel leed kan een gezin aan. Wanneer stopt het.

Ik reageer straks wat uitgebreider.
Lieve allemaal,

Voor jullie allemaal de allerbeste wensen!!

Jeetje Druif, wat een rotbericht... Verschrikkelijk ook van dat jongetje... Pff.. heftig...

Druif, ik weet niet zo goed wat te doen met je kat. Ik weet dat goede vrienden van ons (met 3 katten) eens een "kattenfluisteraar" langs hebben laten komen. Sindsdien gaat het veel beter met alledrie. Eentje pieste altijd op hun bank en sindsdien niet meer. Als je interesse hebt, kan ik ze wel vragen hoe het precies zat?

Jonna, heul goed bezig zeg! Ik ben zaterdag voor het eerst wezen hard lopen met de buuf. We hebben beiden geen conditie, dus kunnen mooi met elkaar starten. Leuk, goed en gezellig dus. We willen het "rondje om de Rijn" hardlopend kunnen doen. Vandaag wilden we eigenlijk weer gaan, maar hier is het een grote ijsbaan om het huis. Niet zo'n goed idee dus.

Hier hebben we lekkage... De berging druppelt langzaam maar zeker blank en we weten bijna zeker dat het uit de badkamer komt... K-met-heel-veel-P dus... Vooral omdat het erger gaat lekken als we het toilet doortrekken en de douche en het bad laten lopen. Morgenmiddag komt er een loodgieter, dus hopelijk kan die snel alles oplossen voordat het nog erger wordt.

En.... ons is vandaag een half jaar! Het gaat zó snel allemaal... Als ik dan terugblik... Wat is er dan een hoop gebeurd in ons leven. We gingen voor het laatst met zijn tweetjes op vakantie naar NY, zijn verhuisd, ons werd geboren , ik sloot een belangrijke vriendschap af en kreeg er mooie vriendschappen bij, was druk met school. Zoveel, je zou er bijna van afbranden... Achja. Maar nu is het een nieuw jaar!
Oh, en Sophie Hilbrand vind ik een lekker wijf. Zo! Dat is eruit.
Iedereen de beste wensen voor 2009!!

Druif heel veel sterkte.

Iedereen weer mooie verhalen geschreven.

De latten hebben we weer overleeft. Zaterdagavond teruggekomen van een heerlijke vakantie. en nu wil ik

Nou ik blik maar niet terug, kan nog steeds niet verder terugdenken dan de afgelopen paar weken...

Ff zonder gekheid. Was weer een bijzonder jaar. Een rustig jaar zonder gekke dingen (bijna) Samen gewoon lekker genieten van alles.

En nu afwachten wat 2009 ons allemaal gaat brengen
Druif, dat is inderdaad een rot bericht! Ik vind dat zulke situaties waarin alle woorden tekort schieten, want wat moet je zeggen? Koude rillingen krijg ik er van.......

Tink, begin heel rustig met lopen. Het beste is om op bijvoorbeeld loopschema.nl een beginners schema op te zoeken en zo heel langzaam eerst conditie op te bouwen. Ga zeker niet te hard van stapel, dit maakt de kans op blessures groter. En het is zó leuk en lekker om hard te lopen!

Kiss! Fijn dat jullie het lekker hebben gehad! Hebben jullie al een datum geprikt? En hebben jullie het ook nog ergens anders over kunnen hebben?

'En nu afwachten wat 2009 ons allemaal gaat brengen'?!

Ik weet het! Ik weet het! Ik weet het!
Druif; Wat je zegt, hoeveel kan een familie aan.. Echt vreselijk om te lezen. Je man verliezen, maar ook weten dat je je zoon niet op zal zien groeien.. Dat zijn 2 scenario's die onvoorstelbaar zijn, en waar je je ook niets bij voor wíl stellen Dat dat je bezig houdt is helemaal niet gek, ondanks dat je hem niet zo goed kende. Jij hebt ook een gezin en een man waar je van houdt.. tuurlijk raakt het je.

Jon'; Echt knap hoor! Heb ooit es geprobeerd om te gaan hardlopen, maar ik kan echt niet rustig aan doen. Ik heb goede schoenen, had toen ook de motivatie.. Misschien eens proberen met dat 'Evy' hardloopmeisje. Die schijnt je aan te sporen via je Ipod/MP3speler.

Maar.. voor ik dat doe maar eens goed op krachten komen. Ik eet niet genoeg, en nog niet echt gezond genoeg. Door medicatie (minder eten, weinig honger, geen zin om te koken) ben ik behoorlijk afgevallen in korte tijd. Van bijna 68 kilo naar 64,5 in nog geen 4 weken tijd. Prima bijwerking op zich, vind het niet zo erg.. maarja. Dat eten hé. Als het gekookt voor me sta eet ik het wel, maar ik zit eerder vol, heb minder nodig ofzo. Raar hoor.

Ik maak me wel zorgen over hoe ik verder moet met school. Vanmiddag heb ik een stagegesprek met diegene waar ik vlak voor de vakantie een flinke confrontatie heb gehad. Gij begrijpt.. kijk d'r niet erg naar uit. Het gesprek zal gaan over stage, gaat het gesprek een andere kant op dan ga ik het afkappen en mag ze een nieuwe afspraak met me maken. Zo..

De decaan zei gister dat de docenten en eht leidinggevende team niet goed weet wat ze ermee aan moeten, met mijn diagnose en vraag om hulp. Dat docenten en medewerkers daarom zo vreemd reageren, in de trant van: 'Je wil van alles wat je niet kan, je wil niet geholpen worden, we kunnen je niet meer helpen, je wil gewoon niet, en dergelijke vage dingen.

Ik moet zeggen dat ik dat heel erg moeilijk vind. Ik heb de mensen op school nodig om erdoor te komen, en voel tegelijkertijd weerstand tegen deze mensen. Vind het moeilijk om te begrijpen wat nou precies het probleem van de school is.

De visie van de decaan hierover: 'Als je anders bent dan alle andere cola-flesjes en je valt kapot van de transportband dan ben je stuk en kunnen ze niets meer met dat flesje.' Zoiets.
Pip, dus eigenlijk ben jij het kapotgevallen cola-flesje Leuke vergelijking.

En ergens snap ik wel wat ze bedoelen. We hebben het er hier op het forum ook al regelmatig over gehad. Je wil van alles, maar ook niets... en welke ideeen er ook geopperd worden... bijna alles wordt weerlegd. Begrijp me niet verkeerd... het is ook vaak gegrond, maar op een school wordt helaas niet zo gedacht. Ze willen met zo min mogelijk inspanning, zoveel mogelijk afgestudeerden. Of eigenlijk... wanneer een cola-flesje afwijkt, hebben ze liever datie sneuvelt.
Klopt idd Druif.. En het is ook moeilijk uit te leggen en dat iemand denkt dat ik niet geholpen wíl worden, dat snap ik heel goed. Waarschijnlijk zou ik in eerste instantie ook zo denken en het zeggen.

Het is alleen heel frusterend om steeds te moeten uitleggen, dat iets 'willen' niet altijd inhoudt dat het dan dús ook lukt. En dat dat niet door motivatie komt. Ik snap wel dat 'men' dat niet begrijpt.

Ik wíl dat colaflesje ook niet zijn, maar ik ben het wel. En dat is mijn proces van acceptatie, mijn proces van omgaan met 'vooroordelen' en aannames van anderen, terecht of onterecht.

Ik snap precies wat jij bedoelt, wat de school bedoelt, hoe het over kan komen.. maar iets in mij is zó gruwelijk zat om alles maar te begrijpen zonder dat ík eens begrepen wordt, de problemen, de gedachtes, waar ik tegenaan loop.

Maar zoals gezegd.. dat ís ook moeilijk, (en ook dát snap ik..) en misschien mag ik het ook niet vragen van een ander, ik weet het niet.

Maar... Zouden anderen dan wel van mij mogen verwachten dat ik hén wel begrijp? Misschien een leuk expiriment

Ik snap het allemaal echt precies.. was het andersom ook maar zo :-) Dat is een beetje het algemene gevoel bij school.

Sois. Het is nou eenmaal zo. Ik kan niemands gedachten veranderen, het schoolsysteem niet veranderen.

Het komt wel, met de tijd. MIsschien is 'begrijpen' hier nieteens het sleutelwoord, maar 'acceptatie'. Acceptatie van mijzelf zoals ik nu ben met alles wat me wél en niet lukt, en acceptatie van de kant van school, dat zíj accepteren dat ik een 'aparte' gebruiksaanwijzing heb.
Tink, wat ontzettend balen dat jullie lekkage hebben trouwens. Getverdegetver.
Voor Jonna en de anderen: aanstaande donderdag begint Wie is de mol. Wie kijkt er mee???
Druif, ik kijk mee! Heb net de deelnemers bekeken, samen met jongenskind (man brengt hem morgen errug vroeg naar Schiphol) en we kennen ze bijna allemaal.

Het is wel onze hardloopavond, maar we zullen op tijd terug zijn. Ben benieuwd of ik het net zo leuk vind als de allereerste uitzendingen jaren geleden.
anoniem_3656 wijzigde dit bericht op 06-01-2009 21:30
Reden: dubbel brengen ppfff......
% gewijzigd
hello divi

dit is een *en daar ben ik mij bewust van*

ego post

Ik ben verdrietig

vandaag ben ik via via te weten gekomnen dat LZM een buitengewoon zwangere vriendin heeft *over 5weken is ze uitgerekend*

Waarom heeft hij LZM niet eerlijk verteld hoe t zat?

nu ga ik slapen....

teveel sambuccca
Mo
Mo... jee!! Wat een ongelooflijke eikel, loser, sukkel.. Klote (sorry voor het woord) voor jou, maar ik denk dat je zo´n loser beter kwijt dan rijk kunt zijn. Vreselijk ook voor die zwangere vriendin. Moet je toch niet aan denken... Knuffel voor jou!

Druif: lekkage is opgelost!! Was iets met een leiding, badkamer wordt nu gefixt, dus zijn weer helemaal blij!
Mo, een hele dikke knuffel voor jou! Dat is me nogal een ontdekking zeg. Wat een eikel. Zo'n man is het verdriet nog niet waard.
dubbel
Heeft een van jullie een abo op het NRC??? Of heeft iemand die krant van vandaag?
Nope, want?
In de krant van vandaag staat de rouwadvertentie van die vriend van man. Maar het is een middagkrant, dus ik kan hem altijd morgen nog even kopen.
Oké, als dat dan niet lukt geef dan even een sms, dan kijk ik voor je bij de plaatstelijke sigarettenboer annex krantenkiosk.

Tink blij dat jullie lekkage weer voorbij is. Lijkt me met dat weer niet prettig. Had je al gekeken op de wesite voor hardlopen?

Clogs hoe is het bij jou?! Had jij ook niet verwarmings perikelen?

Mo, ik krijg een beetje vreemd gevoel bij dat via via via. Heb je het hem zelf al kunnen vragen of het waar is?
Mo, maar net wat Jonna zegt, zit er niet een jaloers iemand achter? En anders is het wel een ontzettend eikel!!!!

Ik ga vanavond ook 'wie is de mol kijken'. Tenminste als ik wakker blijf. Vertrek morgen samen met vriendje op een korte stedentrip maar ik heb de griep! Compleet met koorts en vriendje begint volgens mij ook al ziek te worden... Wat een timing!

Nuja, dan maar heel langzaam aan de stad bewonderen, iets wat ik heel moeilijk kan, ben altijd bang op iets te missen. Goede oefening dus...
Jeetje Mo, wat een enorme zak!

Maar zou idd ook even met hem het gesprek aan gaan en mocht het dan waar zijn, een eikel dus en eigenlijk het treuren niet waard!

Anne beterschap, hoop dat je opknapt en gewoon kunt stedentrippen!
anoniem_648d81cabe8a5 wijzigde dit bericht op 08-01-2009 11:32
Reden: typo
% gewijzigd
Jonna, lekkage is gelukkig verholpen en gat in de badkamer is ook weer netjes gemaakt. Super dus! Nu hopen dat het in de berging ook snel droogt, anders gaat het nog lekker schimmelen...

Hardloopschemaatje gevonden en gemaild naar de buuf! We wilden eerst 2 x per week gaan, maar gaan nu toch maar rustiger opbouwen. Dat advies is er niet voor niks natuurlijk.

Pff.. heb zometeen maag- en darmonderzoek en moest, naast laxeertabletten en meuk, ook 4 liter laxeermiddel drinken. Gisteren moest ik 2 liter en vanochtend nog weer 2 liter. Smerig, maar op zich wel te doen met heel veel Roosvicee, alleen daarna.... Ik doe liever nog 3 x de bevalling over dan nog een keer dit, boehoe!
Mo, wat een zak hooi zeg, die kerel :O

Fijn dat de lekkage verholpen is Tink, dat gedoe kan nog heel wat consequenties hebben Er bestaan van die vochtvreters die ook wel in nieuwbouwhuizen worden gezet om het vocht eruit te krijgen als de muren en plafonds net gespackt zijn (schrijf je dat zo? .. naja, dat ze van die witte korrels op het grijze beton spuiten). Misschien iets om in de berging te zetten? Ofzo?

Sterkte met het onderzoek Tink, dat valt niet mee allemaal Hou je ons op de hoogte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven