JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
O ja, dat hoofdje voelen, dat vond ik de eerste keer ook een onprettige verrassing. 'Adem maar even goed uit' en auwauw! Nou ja, bevallen is vast erger
Ja dat kan ook best gevoelig zijn he, dat voelen aan die buik!

Ik heb net het proefje van het geboortekaartje gehad. Leuk leuk leuk!!
hai, hai,

Jee wat veel baby's er bij! Geweldig! Allemaal gefeliciteerd.

Voyager voor jou veel sterkte. Het moet nu toch echt snel gaan gebeuren hoor. En dit geldt natuurlijk ook voor Marianne.

Wat een verschillende bevallingen. Zo zie je maar dat het bij iedereen anders is.

Mijn 2e was ook heel anders dan de eerste.

De kraamweek is voor mij gisteren alweer afgesloten. Slik.. Nu moet ik het zelf doen. Met de baby heb ik niet zoveel problemen. Je weet beter wat je kunt en moet doen bij een 2e. Maar de combi met mijn 2 jarige peuterpuberzoon vind ik wel zwaar en ook het huishouden. Gelukkig is mijn man nu thuis tot en met zondag.

Mijn zoontje eist nl. heel veel aandacht op en is wat baldadiger nu zijn broertje er is. Het is voor hem natuurlijk ook wennen. Hij trekt veel naar zijn vader en geeft daarbij mij en de baby wel steeds kusjes. Heel lief.

Borstvoeding loopt goed al wil hij nu wel heel vaak aan de borst. En borstvoeding geef je in principe naar behoefte.

Gisternacht kwam hij maar 1 keer maar de afgelopen nacht zo'n beetje om het uur. Puff...

Nou ja. Er komt vanzelf een ritme in. Hij is al over geboortegewicht.

tot snel weer eens.

liefs nikiet
Pluk de dag!
Emms, Voy en Marianne, go, go, go, t is jullie beurt!! Voy, ik hoop echt dat je of bevalt voor vrijdag, of dat je inleidbaar bent. Ik duim ook voor je!

Marianne, succes met t inwendig onderzoek.

Emms, jij met de CTG, hopelijk alles goed daar binnen!

Ik heb trouwens ook maar even over dat f*cking zeer heen gelezen.. Haha

Kitty, goed om van je te horen! Fijn dat de ks is meegevallen! Hopelijk krijgt ze een beetje ritme en wil ze snel in haar eigen bedje slapen.

Hier alles rustig. Wat wel gek is, is dat gisteren 2 mensen onafhankelijk van elkaar zeiden dat ze dachten dat het niet lang meer zou duren bij mij, dat zagen ze aan mijn gezicht.. Ben benieuwd!
Nikiet, goed zeg dat hij alweer over z'n geboortegewicht heen is! Kan me voorstellen dat het lastiger is met al zo'n kleintje dat rondloopt en ook aandacht wil.
als je dus bevallen bent voelen ze ook aan je buik elke dag om te kijken of je baarmoeder weer krimpt. dat vond ik ook altijd zo vervelend... denk er nu pas weer aan. hoop ook dat de naweeën een beetje meevallen, meestal is dat bij een tweede erger zeggen ze.

oh en meiden die voor de eerste keer bevallen: een gieter in huis helpt bij het plassen. of een colafles. ik wilde dat iemand me dat vertelt had de eerste keer.
Chili; Gefeliciteerd!!! Klinkt allemaal wel heftig dat laatste stuk van jouw bevalling. Maar goed; ze is er en nu ben je daar lekker vanaf. Hele mooie naam!

Kitty; jouw verhaal klinkt ook heerlijk. Ik kreeg spontaan een heftige toeschietreflex toen ik je stuk las. Gewoon van blijdschap dat er zo'n wurmpje in de box ligt.

Dat alleen in mama's armen willen slapen herken ik hoor! Is vooral de eerste paar nachten, daarna was het hier weer voorbij. Nog steeds vinden ze het het lekkerst, vooral als ze krampjes hebben of zich niet zo lekker voelen, maar Lize slaapt nu ook prima in haar eigen bed. Gewoon lekker bij je houden; is goed voor de hechting! ( en dan bedoel ik niet die in je buik).

Het moet toch ook een giga overgang zijn voor zo'n kleine, vooral na een keizersnee. Zo lig je nog lekker in het water te dobberen en opeens zit je in de kou met fel licht en moet je kleertjes aan! Mama's geur en warmte moet dan toch heerlijk zijn....

Nikiet; is wel jammer he, als de kraam weggaat? Ik vond het ook wel weer lekker om het huis weer voor onszelf te hebben. Maar idd, met een kleine twee-jarige erbij is wel even andere koek dan als je er maar 1 hebt, he? Ik vind het nu soms al zielig als ik bedenk dat Lize nu al minder aandacht krijgt dan de eerste. Gelukkig is het een goede slaper overdag en ook erg snel tevreden, dus dan is het te doen. Succes met je oudste!

Dames die aan de beurt zijn; Emms, Voy en Marianne; ik duim voor jullie. Voor jou Voy dat het toch nog spontaan begint, want die ks is niet niks in jouw geval! Houd moed (of klinkt dat erg bejaard?).

Infacol; ik heb het moeten laten bestellen bij de apotheek, want ze hadden het niet. Is er dan vaak al de volgende dag. Etos en Kruitvat hadden het ook niet.

Iemand vroeg nog naar het merk van mijn draagdoek; ik weet het niet. Ik heb hem gekregen. Het is een tricot doek, dus een beetje rekbaar. Ik vind hem heel fijn. Ik zou zelf echt voor een rekbaar exemplaar gaan; zit lekkerder en is ook makkelijker in gebruik denk ik.

Vandaag Lize weer gewogen; is gelukkig weer aangekomen na de verkoudheid. Is nu 3 1/2 week en weegt 2910 gram. Blijft een ukje, maar zooooooo mooi en lief en pluizig. Bv gaat prima, maar ze is gewoon snel tevreden en valt dan in slaap.

Sorry; lang verhaal!!
Haha, daarvoor heb ik mijn maatregelen al genomen Sam, ik kan me nog levendig herinneren hoe pijnlijk dat kan zijn als er rare dingen gebeurd zijn in die regio. Geen bevalling, maar 't was wel heel pijnlijk.

Lucia, niet stiekem alvast bevallen he?
Hier even een vraagje vanaf de tribune, ben zelf uitgerekend in feb.

Sam, waar is die gieter of colafles dan handig voor tijdens het plassen???

Helena, waar gebruik je inflacol voor??

Groetjes Skoempie
Nou, typisch geval van: men vreest het meest het vrezen dat hij vreest, maar nimmer komen zal...

Oftewel, ik voelde er geen bal van! Dus hulde voor de vk.

Resultaat: nog geen enkele activiteit. Baarmoeder is nog geheel gesloten en ligt zelfs nog wat naar achteren. Ook nog geen sprake van verweking. Ze heeft de baarmoedermond (waar ze net bij kon komen) een beetje gemasseerd. Ze verwacht er geen resultaat van, maar zei ze: je weet het niet. Hopen dat er toch iets gaat gebeuren vanbinnen.Ook lag de baby hoger dan ze aan de buitenkant kon voelen... Dat was een tegenvaller. Ik zou eigenlijk woensdag weer voor controle, maar nu is dat maandag geworden. Ze hoopt dan mss te kunnen strippen, maar ze dacht het niet. Afwachten dus.

Bij mn zusje was het precies zo (7 jaar geleden) en dat eindigde in keizersnee. Vooralsnog gaat de vk daar nog niet vanuit. Afwachten dus.
Ik zal mn best doen..

Ik heb trouwens nog die kan van MvM om te gebruiken bij t plassen. Maar thanx voor de tip!
Skoempie, Inflacol is tegen darmkrampjes.

Helena, ik heb het ook gekocht. Er lag ook een boekje over Inflacol bij de vk. Bij de Trekpleister hadden ze het niet, maar bij de DA wel.

Nikiet, kan me heel goed voorstellen dat het niet meevalt met zo'n peutertje erbij. En als de baby dan ook nog zo vaak vraagt. Zwaar hoor. Jammer eigenlijk dat een man geen bv kan geven, he? Maar hij groeit goed, en dat is natuurlijk het belangrijkst. En ook lief van je zoontje dat hij kusjes gaat geven. Zal voor hem ook best wel een hele verandering zijn, zo'n klein indringertje erbij...

Spannend Lucia. Ik ben heel benieuwd of het ook zo zal zijn. Sommige mensen schijnen dat idd te kunnen zien. Spannend. Hoewel, als ik naar het schema kijk: het is je tijd nog niet hoor. Maar goed, je zult niet de eerste van onze pijler zijn die te vroeg bevalt, haha.

Sam, net wat Skoempie ook vraagt: waar is het handig voor? Om na het plassen te spoelen als je hechtingen hebt ipv wc-papier? Of spoelen terwijl je plast? Ben wel benieuwd.

Helena, das zeker een een hele kleine uk. Maar zo zijn ze wel lang baby. Als de baby groot is bij de geboorte is het echte baby zijn er wel snel af. Ik denk dat ik maatje 52 ook niet zal gebruiken, maar goed, we zien wel. Gelukkig zijn er ook leuke kleertjes in iets grotere maten.
Marianne, gelukkig viel het mee. Maar nog geen enkele activiteit, die baby van jou heeft dus ook nog geen haast.

Dat spoelen is voor tijdens het plassen. Als je gewond bent in je kruis is plassen echt een hele pijnlijke onderneming, urine is zuur, en wonden houden daar bepaald niet van. Als je tijdens het plassen water eroverheen giet, verdunt dat de urine en dus het zuur.
quote:Skoempie schreef op 07 januari 2009 @ 14:09:

Hier even een vraagje vanaf de tribune, ben zelf uitgerekend in feb.

Sam, waar is die gieter of colafles dan handig voor tijdens het plassen???

Helena, waar gebruik je inflacol voor??

Groetjes Skoempie

Als je onderkant flink gehavend is na de bevalling (en zeker als je hechtingen hebt van knip of inscheuren) dan prikt urine vaak heel erg. Als je tijdens het plassen er lauwwarm water over laat lopen wordt de urine verdund en prikt het een stuk minder. Ik heb de vorige keer zo'n knijpflesje met zo'n gebogen tuitje eraan uit het ziekenhuis meegeroofd, werkte ook heel goed. En de eerste 2 dagen (daarna pas naar ziekenhuis gegaan i.v.m. operatie zoon) ging ik onder de douche staan om te plassen maar ik had dan ook erg veel hechtingen.

Inflacol is een middel tegen krampjes. Volgens mij pas kort op de Nederlandse markt en het schijnt erg goed te helpen, en als je kindje krampjes heeft dan wil je heel graag een goed middel daartegen!
Hm, dus in ieder geval is het handig om iets dergelijks in huis te hebben, zodat je kan spoelen tijdens het plassen. Goede tip in elk geval!
Belletje, is dat uiteindelijk wel helemaal weer goed gekomen? Met al die hechtingen bedoel ik.
Hmmm, beetje mosterd mijn reactie zie ik nu... maar goed zo is het wel duidelijk denk ik.

Balen Marianne dat er nog helemaal niks van activiteit te bekennen was. Ik vind het wel lef van je dat je gewoon eerst nee zegt en nog meer lef om daar op terug te komen. En gelukkig dat het onderzoek op zich meeviel. Hopelijk is eht scenario van je zus niet het jouwe en komt er gewoon een mooie natuurlijk bevalling aan voor je.

Voor Voy hoop ik helemaal dat de kleine dame zich op de "normale" manier zal vertonen. Je hebt al genoeg complicaties gehad tijdens je zwangerschap en ik hoop zo voor je dat dat straks afgelopen is en niet dat je straks als gevolg van een ks met trombose zit. Ik blijf voor je duimen! En baal jij ondertussen maar lekker, dat mag.

Ik vind dat buikvoelen ("neem maar een flinke hap lucht en adem langzaam uit" die bedoelen jullie toch) helemaal niet vervelend of pijnlijk, vk zegt dan altijd sorry terwijl ik er weinig van voel.

Ik vind het heel vertederend om te lezen dat Elena alleen maar in de armen van Kitty wil slapen maar vermoeiend is het natuurlijk wel. Nou ja, voor ze naar school gaat zal ze toch wel in haar eigen bedje slapen

Lize is echt een klein pukje, maar geloof me Marianne zelfs een flinke 8 ponder is nog steeds een heel klein kindje. Al heb je in dat geval inderdaad niets aan maatje 52. De vk schat dat mijn baby de 4300 gram wel gaat halen, da's toch nog minder dan hetgeen zijn broer woog (4700 gram) dus ik hoop maar dat die het pas redelijk gebaand heeft de vorige keer.

Lucia, ik hoor dat ook vaker dat mensen het kunnen zien als je op het punt van bevallen staat de trekken in je gezicht schijnen dan zachter te worden... ik ben benieuwd of het klopt.
Ja Marianne, da's helemaal goed gekomen. Het was een aardig borduurwerk wat de ass. gyn ook nog een keertje heeft moeten uithalen omdat ze het niet goed had gedaan. Maar als ik nu wel eens voel (niet dat ik nou de hele dag aan mijn onderkant zit te voelen), dan voel ik 1 klein streepje litteken.
Yamuna en Yammini zijn ook thuis gekomen. Pagina 89 en op pagina 90 een foto.

Belletje, ja, dat lucht happen en uitademen. Brrr, echt geen pretje, vind ik. Doe mij dat inwendig onderzoek maar.

Gelukkig dat het allemaal wel goed is gekomen met de hechtingen.

Begin jij al wat te voelen van de aanstaande bevalling?
Nou beeb heeft het nog prima naar d'r zin hoor binnen, hartslag en bewegingen waren goed, nog geen weeenactiviteit bij mij te bespeuren, nog voldoende vruchtwater aanwezig. Bloeddruk en urine waren ook ok. Moet vrijdag weer terugkomen voor opnieuw een ctg en verdere afspraken. Pfff schiet niet echt op zo, maar er is ook nog geen medische noodzaak om te gaan inleiden. Wordt vervolgd dus.

Bij jou dus ook geen nog geen activiteit Marianne, jammer zeg.

Ga nu ff bankhangen/uitrusten. Tot later.
Nee Marianne ik voel helemaal niks, echt niks.... ik word een beetje angstig dat ik mee moet gaan werken om het gemiddelde van 40 weken weer goed te krijgen samen met jou en emms. Maar ik mag natuurlijk nog niks zeggen want het is nog maar de 7e vandaag dus ik heb sowieso nog tot zaterdag.

Mijn 2e echte relaxdagje zit er bijna op. Man en zoon komen zo weer thuis uit werk en kdv. Gelukkig gisteren al vooruit gekookt voor vandaag dus de macaroni kan zo de oven in (hmmm met een lekker korstje). Morgen is zoon thuis dus dan moet er weer gelezen en gepuzzeld en gedanst worden. En natuurlijk in de sneeuw spelen (IJssss noemt hij dat en hij vindt het geweldig... ik minder, het is hier hartstikke glad en ik ben zo topzwaar dat ik bang ben om te vallen). Minder tijd om te forummen denk ik. Maar ik kom echt wel een paar keer kijken (en me melden) om te zien of er nog actie in de tent is.
Nou, nog geen babies dus vandaag? Voy, ben jij misschien tot actie over gegaan?

Trouwens, dat buikvoelen vind ik helemaal niet zo erg, voel ik niks van!

Vandaag heb ik allerlei achterstallige administratie gedaan , geeft altijd zo'n opgeruimd gevoel, vind ik. Gelukkig geen gekke dingen tegengekomen

Mijn to do list is nu echt leeg! Wat ga ik de komende weken nou doen? Wie weet duurt t nog 4 weken!

Fijne avond allemaal!
Mijn BTW-aangifte?

Mag hoor!
Totnogtoe heeft de massage van de baarmoedermond niets opgeleverd. Vanmiddag weel een beetje een zeurend gevoel, maar nu is het weer net als anders. Afwachten dus. Straks ga ik naar toneel. Ben wel een beetje moe, want gisteren was het laat geworden en vanochtend weer vroeg eruit. Dus morgen lekker uitslapen.

Emms, op zich natuurlijk positief dat het allemaal zo goed gaat, maar kan me wel voorstellen dat er voor jou ook wel wat actie mag komen. Fijn dat je zo onder controle staat.

Belletje, mmmm, lekker macaroni met een korstje. En heerlijk gemakkelijk. Hier is gelukkig geen sneeuw. Vanmorgen een heel dun laagje, maar dat is alweer weg. Het was vandaag hier ook boven 0. Ik geloof dat de ijsbaan ook al weer gesloten is. Vanmiddag regende het zelf.

Lucia: genieten van de rust, haha. Ik had dat ook, maar ik moet zeggen dat de tijd toch best wel snel voorbij gaat. Gewoon een beetje aanrommelen, de was doen, de koelkast nog een keer schoonmaken, beetje lezen, internetten, spelletje op de computer, eindje wandelen of fietsen, naar de kapper, zwemmen, thee drinken. Of de BTW-aangifte van Wen, haha.

En iedereen een fijne avond. En Voy, hoop dat bij jou de bevalling gaat beginnen! En Emms mag ook.
Ik geloof dat ik ben begonnen! Om half vier zijn mijn vliezen gebroken en ik heb nu om de 10 minuten ongeveer weeën. AUWIE!!

Van de gyn mogen we hier nog afwachten tot het om de vijf minuten komt, en dan moeten we weer bellen.

Spannend zeg! Ik zal nog even snel de naam van Lily's meiske aanpassen en dan ben ik hier dus even een paar dagen niet, afhankelijk van hoe de bevalling zal gaan.

meiden succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven