JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar krijg je wel de kriebels van inderdaad zeg, al die babyfoto's op Hyves!

Wat een mooie meisjes allemaal zeg!

En een mooi kamertje Lucia!

Wel een vrij bescheiden buikje heb jij hè? Leuk om te zien!

Ik moet ook eens een buikfoto plaatsen, heb ik nog nooit gedaan geloof ik...

En volgende week vrijdag de keizersnede, dus heb nog maar een weekje eigenlijk om nog een foto te maken...

Voyager, ben ook zooo benieuwd hoe het met jou gaat! Heb je je meisje ondertussen al in je armen?? Zal toch wel! Hoop zo voor je dat het niet alsnog een keizersnede geworden is!

Marianne, veel plezier bij de kapper, wel even lekker nog even zo op de valreep hè? Vervelend dat je zo vroeg wakker was...

Pfff, vandaag heb ik gelukkig een vrij rustige dag. Jongste dochter kreeg gisteren buisjes in haar oren, gelukkig is dat allemaal goed gegaan, ze was echt heel flink, vond het eigenlijk alleen maar heel interessant allemaal!

En ikzelf moest langs bij de anesthesist en verpleegkundige enzo. Daarna dochter natuurlijk verder de hele dag thuis, had weinig puf meer over voor iets.

Maar gelukkig mocht ze vandaag alweer naar school, dus vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen zeg maar! Helaas maar een halve dag school vandaag, dat is dan wel weer jammer, maar goed...

Ga mijzelf dus nu even nuttig maken in huis!
Jammer, nog geen nieuws van Voyager.

Hier ook nog steeds geen nieuws, vanmiddag weer voor een ctg etc. naar het ziekenhuis.

Marianne, lekker nog even naar de kapper. Ik ben 4 weken geleden ook geweest (bij 37 weken), dacht toen "nog even lekker snel voor de bevalling, leuk voor de foto's", maar ik kan nu onderhand wel weer . En leuk is dat he, de buren die alles in de gaten houden, hier ook hoor.

Leuk kamertje zeg Lucia, dat wiegje is echt superleuk! En van al die babyfoto's krijg je wel de kriebels inderdaad, het zijn stuk voor stuk hele mooie babietjes zeg!

Evince, wat een drukke dag inderdaad, fijn dat het inbrengen/zetten (ja hoe noem je dat eigenlijk) van de buisjes bij je dochter goed is verlopen. Geniet van je "vrij" rustige dag.

Tot later.
Jammer nog geen nieuws van Voy, ik hoop echt dat dit een geval "geen nieuws, goed nieuws" is.

Fijn dat het buisjes plaatsen van jouw dochter voorspoedig gegaan is Evince, hopelijk hoort ze nu beter en heeft ze ook geen pijn meer. Hou jij je maar een beetje rustig vandaag/vanmorgen na zo'n drukke dag als gisteren. Dat nuttig maken in huis moet dan maar een andere keer, je moet fit zijn voor volgende week (moet je natuurlijk helemaal zelf weten, het is goed bedoeld, dat je niet denkt "waar bemoeit die troel zich mee")

Vandaag is de dag waarop ik gehoopt had te bevallen maar ik zie het niet gebeuren. Gisteravond nog wel een vrijpartijtje "voor het goede doel" er tegenaan gegooid maar zonder resultaat. Maar het kan het snel gaan en de dag is nog niet voorbij.

We hebben ook al een andere mooie datum bedacht. 11-01-09 is ook prachtig (zeker omdat mijn andere zoontje van 01-11-06 is). En als het erg lang gaat duren dan boeit die datum me waarschijnlijk echt niet meer. Knap dat emms zo rustig blijft.

Marianne veel plezier bij de kapper, da's dan wel het voordeel van vroeg wakker zijn. Ik hoop voor jou dat je later vandaag de hele coupe weer kan bederven tijdens een bevalling en mocht dat niet zo zijn dan zit je haar in ieder geval goed.

Ik ga mijn kleine mannetje uit bed vissen, die heeft eens lekekr uitgeslapen na zijn afmatdag van gisteren.
Haha Belletje, vrijpartijtje "voor het goede doel", dat klinkt leuk. Hebben we hier ook al eens geprobeerd, maar helaas geen resultaat
potverdikkie, nog geen nieuws van Voy ?

zo blijft het wel spannend zeg.

hier is net iemand van het consultatiebureau geweest.

Dieke is lekker aangekomen dus dat gaat goed.

Toch even spannend als je bijna een week niet hebt kunnen wegen.

Aparte dag vandaag hoor, ik stond eigenlijk gepland voor een keizersnee vandaag...

nu is de dame al opeens 2 weken oud!

Iemand enig idee/ ervaring wanneer de kleur van de oogjes gaat veranderen ?

De meningen daarover verschillen nogal.

Vandaag ook voor het eerst papa weer even naar zijn werk, gelukkig maar een half dagje.

hij vond het zelf geloof ik helemaal niet leuk om weg te moeten

ik kan het me levendig voorstellen.

Je moet dan gelijk wel zelf een ritme'tje zien te vinden, geen kraamhulp, geen papa.

toch is het ook wel lekker om je eigen gangetje te gaan en echt samen te zijn.

het zou alleen fijn zijn als iemand even de hond voor me uit zou kunnen laten......

succes dames en ik ben erg benieuwd wie de volgende gaat zijn!
vanaf de tribune, want nieuwsgierig naar :

Oogjes kunnen volgens mij nog het hele eerste jaar veranderen!

Groetjes, NJB
Ik hoop zo dat Voyager onder de keizersnede uit is gekomen!

Evince, fijn dat het goed liep met de buisjes. 't Lijkt me toch spannend, zo'n operatie. Wat mag ze al snel weer naar school!

Belletje, de elfde is ook volle maan toch?

Hip, dat lijkt me nou zó gek. Ineens alleen met je baby zijn. (en de hond )

Wanneer mag je eigenlijk naar buiten met een baby?
nog iemadn die nieuwsgierig is vanaf de tribune....hmmmm nog niks van voyager...jammer.

@Wen, volgens mij is het afhankelijk van het weer. Als het niet te koud is en je voelt je er toe in staat kun je best een ommetje maken met de baby. Met Mayte ben ik de 2e week al naar buiten geweest(is op 20-01-2007 geboren) . Wel rekening houden dat een baby altijd een laagje meer aan heeft dan jij. En een dekentje geld ook als laagje. (en er voor zorgen dat er geen wind in de wagen kan waaien)
Jeetje, wordt ze over twee weken alweer twee... wat gaat dat hard zeg!

Laagje meer... check!
Hallo Dames,

Ik wil jullie even laten weten dat we nog steeds niks van Voyager hebben gehoord.

We wachten nog steeds vol spanning af.

Goetjes Teigetjuh29 (Juli 2006 mama)
Je mag pas naar buiten als kind weer op geboortegewicht is. Dat is dus afhankelijk van hoeveel baby afvalt en hoe snel ze weer groeit. En natuurlijk hoe je jezelf voelt. .

Jammer van Voy.....ben zoooooooooooo nieuwsgierig!!!! Maar het kan haast niet anders dan dat haar dochter eral is! Hoop dat alles goed is (gegaan)

Groetjes, NJB
Lucia, leuke foto's op hyves. Heb ook nog maar even buikfoto's geplaatst. Hoop dat dat de laatsten zijn, haha. Maar wie weet. Ik geloof niet dat ik vandaag nog ga bevallen hoor.

Baby heeft het te druk, geloof ik. Met van rechts naar links draaien en weer terug.

Evince, ik vond het ook wel jammer hoor dat ik niet meer kon slapen. Ik zal straks wel een dip krijgen, maar bedje is dichtbij. En ik kan er qua haar weer een poosje tegenaan.

Gelukkig dat het allemaal goed ging met de buisjes plaatsen. Hopelijk heeft ze nu ook snel minder last van haar oortjes.

En de 16e uiterlijk dus voor jou je babytje. Das nog een weekje. Heej, ik zie in het schema dat je 10 dagen eerder mag dan de geplande datum. Dat is wel fijn, denk ik.

Emms, succes. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat vanmiddag en of er een datum wordt afgesproken nu. Want je bent nu al 41 weken en 2 dagen.

Belletje: alles voor het goede doel! Goed gedaan. Ik ben benieuwd of het ook gaat werken...

Hip, ik heb wel eens gehoord dat het na een maand of 9 is dat je de uiteindelijke kleur kunt zien. Als ik naar de kindertjes om me heen kijk, heb ik wel het idee dat het nog iets langer duurt voor het definitief is. Wat voor kleur heeft ze nu of kun je het niet zo goed zien?

Fijn dat alles zo goed gaat en dat Dieke lekker gegroeid is. Spannend om alleen te zijn met haar.

Volgens mij mag je na een dag of 8 wel naar buiten met de baby. Een rondje met de hond zou toch moeten kunnen? Als ze maar lekker warm ingepakt is.

Wen, ja de 11e is volle maan. Das a.s. zondag. Ben benieuwd of er dan ook babytjes geboren worden van onze topic.

Ben ook benieuwd naar Voy.

Vanochtend ook meteen maar de boodschappen gedaan. Toen bij mn ouders 2 borden stamppot opgegeten en 1,5 saucijs. Mmmm. Kan er weer even tegenaan.
sms van voyager;

Vanochtend om 11.04 is Linde geboren!

Ze weegt 3040 gram en heeft donkere krulletjes.

we zijn schathemelrijk!

liefs voyager
hai dames,

Heb even vluchtig bijgelezen.

Bij Voyager is het nu echt begonnen?! En misschien nu al geboren?

Ik ben benieuwd.

Ik las ook over pijn bij het plassen na de bevalling i.v.m. hechtingen e.d.

Bij mijn eerste had ik 3 knippen en nu maar eentje. Bij mijn eerste ook heftige aambeien maar daar kreeg ik een kuurtje voor en die deden erg pijn. Voor de hechtingen kan je het beste de eerste dagen onder de douche plassen (als het heftig is) en er lekker warm water langs laten stromen. Is ook goed voor de genezing. Verder heb ik het kannetje gebruikt die ik van Moeders voor Moeders had gekregen. Heb ik nu de eerste dagen ook gebruikt. Gelukkig vloei ik nu anderhalf week later alweer een stuk minder. Wel vervelend zeg van die lappen tussen je benen (hahaha... sorry...). Maar acht 't hoort erbij.

dat voelen aan de buik vond ik niet vervelend. Mijn baarmoeder kromp heel snel.

Ze hadden verwacht dat ik veel heftige naweeën zou krijgen omdat mijn bevalling zo snel ging. Maar heb ik helemaal niet gehad.

Daarbij vind ik in tegenstelling tot de bevalling zelf (vooral het laatste stukje) alles wat daarna komt minder pijnlijk. Zelfs het hechten e.d...

Voor de dames die borstvoeding geven. Hoe gaat het met jullie?

Het sloopt me wel een beetje. De ene keer laat hij er 3 uur tussen en de andere keer maar amper 1,5 uur zodat het lijkt alsof ik alleen maar aan het voeden ben.

Ik probeer per voeding beide borsten aan te bieden (evt. luiertje tussendoor om hem weer wakker te krijgen). Als dit lukt slaapt hij daarna vaak lang. Lukt dit niet en valt hij na 1 borst na ca. 15 minuten drinken weer in slaap dan komt hij na 1,5 uur alweer...

Maar hij wil dan gewoon niet nog een borst..

Ik hoop dat er snel meer regelmaat in komt. Maar borstvoeding geef je in principe op verzoek en zijn maagje is natuurlijk nog zo klein. Ik geef hem nu wel een speentje erbij omdat het soms ook krampjes zijn of zuigbehoefte. Als hij deze accepteert heeft hij geen honger. Als hij deze niet wil dan heeft hij wel honger.

zo leer ik hem steeds beter kennen.

Nu is mijn man nog thuis. V.a. maandag ben ik helemaal alleen met 2 kids. Help?! Gelukkig gaat mijn zoontje dan naar de opvang op ma en do. Moet ik ma voor het eerst met björn in de auto en de maxicosi. Spannend hoor.

Ben ook nog niet met hem buiten geweest. Wel even alleen.

Tot later. En succes allemaal weer.

liefs, nikiet
Pluk de dag!
Wat leuk! Gefeliciteerd Voyager! Ook een mooi klein popje!

Geniet ervan.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Jippie voor Voyager!!! Heel erg gefeliciteerd. Kan me goed voorstellen dat je je schathemelrijk voelt! Daar kan toch niets anders tegenop. Hoop dat alles goed met je is en dat het allemaal goed gegaan is (lees vooral zonder ks.) Lekker genieten nu en hopen dat je snel naar huis mag.
Jippie, Linde is geboren!! Van harte gefeliciteerd!!!!! Nog op die mooie datum 9-1-9 ook!! Hoop dat alles goed is gegaan!!
Nikiet, het heeft toch allemaal even tijd nodig om in het ritme te komen. Zowel voor jou als voor de baby. Komt vast wel goed. Idd wel spannend om hem voor het eerst mee in de auto te nemen, Spannend dat manlief ook weer aan het werk gaat. Brrr, kan me wel voorstellen hoor, dat dat een beetje griezelig is. Oeoeoe, die aambeien. Ik ben daar nu al een beetje gevoelig voor heb ik gemerkt. Dus heb er al spul voor in huis gehaald. Ik gebruik het nu nog niet, maar vrees dat ik het na de bevalling wel nodig heb...
Ik wil meer babietjes zien! Maar....Hoera voor Voy! Wat geweldig dat Linde er is :D

Ik hoop dat jullie snel weer gezond het ziekenhuis mogen verlaten.

Nikiet, ik geef ook bv en dat komt nu pas een beetje op gang met behulp van kolven. Ik voed haar beide borsten elk zo'n 25 min en kolf daarna nog elke borst zo'n 20 min. Tussen de live voedingen zit zo'n 2,5 a 3 uur dus ik ben ook continu met mijn borsten bezig maar tis belangrijk dat het allemaal op gang komt dus een investering.

Verder is het geweldig leven met zo'n kleine. Gister met man jankend aan het avond eten gezeten, tis zo emotioneel allemaal en als je je dan werkelijk beseft wat er is gebeurd dan *BAM* huil! was wel even lekker.

Nu weer voeden, ooit zal ik weer tijd hebben!
Voyager, gefeliciteerd met de geboorte van Linde! Hoop dat het allemaal goed is gegaan en jullie snel weer thuis zijn voor een mooie kraamtijd!

Vanmiddag ctg gehad, zag er nog steeds goed uit allemaal. Ook getoucheerd (o, ja zo voelde dat) en de baarmoedermond is iets aan het ontsluiten. Verder de afspraak gemaakt dat als er dit weekend niets gebeurt ik me maandag om 7.00 uur in het ziekenhuis moet melden om ingeleid te gaan worden. Het einde is dus in zicht .

Marianne, ook nog geen aktie dus. Misschien dat die stamppot wel helpt, was het weer stamppot boerenkool? ;).

Nikiet en Lily succes met de bv. Het is wel hard werken in het begin, maar idd mooi om te bekijken als een goede investering.
Joehoe, Voyager bevallen! Hopelijk is het allemaal goed verlopen, zonder keizersnede. Gefeliciteerd met de kleine meid! En een mooie datum inderdaad

Emms, fijn dat je zicht hebt op de bevalling. Je bent nu wel lang genoeg zwanger geweest toch?

Jemig, Lily, dan ben je behoorlijk aan het produceren, of niet? Nou ja, voor het goede doel!

Ik heb trouwens gisteren ook de boerenkool geprobeerd, was erg lekker, maar er gebeurt niets. Gelukkig, heb ik nog éven tijd om me voor te bereiden. Het werk is af! Jippie!
Voyager, van harte! prachtige naam! Hoop dat je snel meer komt vertellen!
Hiep hiep hoera voor Voy en Linden (en natuurlijk ook voor man en zusje M). Heerlijk dat jullie lang verwachtte meisje er nu dan toch is. Ik ben erg benieuwd naar het verhaal en een plaatje van jullie meisje met de krulletjes maar dat komt vast wel.
Yeeee voyager van harte gefeliciteerd met Linde!

hopelijk is alles geod gegaan.

grt Ringel

@wen, ja alweer 2.....kan me nog zo goed voorstellen hoe het was om te wachten op de baby.....(euh.....dat doe ik momenteel ook.....van nr 2) en nu heb ik een al een bijna 2 jarige peuter dramster naast me staan, die zaza en Toto wil zien op de jadjio. HEt gaat zooooo snel. Maar ze is wel heel erg lief, leuk en schattig (bij vlagen :-))
Ik kom even snel langs om te checken of er nieuws is van Voyager en of er nog meerdere babies geboren zijn en het is niet voor niets zie ik! Proficiat Voy, wat een geweldig nieuws! Ik hoop snel te lezen hoe de bevalling verlopen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven