Fooi klusjesman
dinsdag 13 december 2016 om 23:42
Hoeveel fooi geven jullie een klusjesman? Kozijnenklus is uit de hand gelopen. De gevel kwam bijna naar beneden. Het moest allemaal zo voorzichtig dat ze er anderhalve dag langer mee bezig zijn. De klusmannen worden betaald per opdracht en diegene die de kozijnen heeft ingemeten heeft de gevel niet goed ingeschat. Ik dacht zelf aan 50 euro p.p. Wat vinden jullie?
dinsdag 13 december 2016 om 23:58
Koffie, koek, een glaasje sap, op vrijdagmiddag 1 (voordat we dat gezeik weer krijgen) biertje aanbieden, geen probleem maken van in- en uit lopen en zeggen dat je naderhand zelf de zooi op de grond wel zal opruimen is volgens mij genoeg. Mensen die fijn werken, werken goed.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 14 december 2016 om 00:01
quote:Enn schreef op 13 december 2016 @ 23:58:
Koffie, koek, een glaasje sap, op vrijdagmiddag 1 (voordat we dat gezeik weer krijgen) biertje aanbieden, geen probleem maken van in- en uit lopen en zeggen dat je naderhand zelf de zooi op de grond wel zal opruimen is volgens mij genoeg. Mensen die fijn werken, werken goed.Dat is geen fooi wat jij noemt. Zo ga je normaal met mensen om die wat bij je komen doen. Iedereen krijgt bij mij koffie en zo. Fooi is geld !
Koffie, koek, een glaasje sap, op vrijdagmiddag 1 (voordat we dat gezeik weer krijgen) biertje aanbieden, geen probleem maken van in- en uit lopen en zeggen dat je naderhand zelf de zooi op de grond wel zal opruimen is volgens mij genoeg. Mensen die fijn werken, werken goed.Dat is geen fooi wat jij noemt. Zo ga je normaal met mensen om die wat bij je komen doen. Iedereen krijgt bij mij koffie en zo. Fooi is geld !
woensdag 14 december 2016 om 00:01
Ligt aan de klus en vriendelijkheid van de klusser.
Ik vind €50 pp vind ik best netjes voor 1,5 dag meer werk.
Ik gaf zelf van de week €10 fooi omdat de APK keurder tijdens de keuring (gratis) een lampje verving en mijn banden oppompte
(Maar ik was ook zo blij dat mijn auto meteen werd goedgekeurd)
Ik vind €50 pp vind ik best netjes voor 1,5 dag meer werk.
Ik gaf zelf van de week €10 fooi omdat de APK keurder tijdens de keuring (gratis) een lampje verving en mijn banden oppompte
(Maar ik was ook zo blij dat mijn auto meteen werd goedgekeurd)
If you can dream it, you can do it.
woensdag 14 december 2016 om 00:02
Het is wit. De klus duurt langer omdat het bedrijf niet goed heeft gemeten. Ze werken dus langer voor hetzelfde geld. Ze zijn niet in vaste dienst. Dat is natuurlijk niet mijn probleem en daar is de fooi ook niet voor bedoeld. Wel voor de keuze om toch voorzichtig te werk te gaan.
Koek koffie etc in overvloed en de troep ruim ik zelf op. Dat is normaal lijkt me.
Koek koffie etc in overvloed en de troep ruim ik zelf op. Dat is normaal lijkt me.
woensdag 14 december 2016 om 00:04
quote:Blondie456 schreef op 14 december 2016 @ 00:01:
[...]
Dat is geen fooi wat jij noemt. Zo ga je normaal met mensen om die wat bij je komen doen. Iedereen krijgt bij mij koffie en zo. Fooi is geld !Klopt en van de vele mensen die ik (gezien verhuizing) het afgelopen jaar gesproken heb,heb ik begrepen dat dit dus niet meer zo normaal is. Vandaar mijn reactie. Ik denk oprecht niet dat ze op fooi zitten te wachten wel op normale gastvrijheid en sfeer. En mocht je wel perse geld willen geven, geef dan gewoon wat je denkt dat het waard is.
[...]
Dat is geen fooi wat jij noemt. Zo ga je normaal met mensen om die wat bij je komen doen. Iedereen krijgt bij mij koffie en zo. Fooi is geld !Klopt en van de vele mensen die ik (gezien verhuizing) het afgelopen jaar gesproken heb,heb ik begrepen dat dit dus niet meer zo normaal is. Vandaar mijn reactie. Ik denk oprecht niet dat ze op fooi zitten te wachten wel op normale gastvrijheid en sfeer. En mocht je wel perse geld willen geven, geef dan gewoon wat je denkt dat het waard is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 14 december 2016 om 00:06
quote:safrat schreef op 14 december 2016 @ 00:02:
Koek koffie etc in overvloed en de troep ruim ik zelf op. Dat is normaal lijkt me.Zie mijn eerdere post, blijkbaar dus niet.
Koek koffie etc in overvloed en de troep ruim ik zelf op. Dat is normaal lijkt me.Zie mijn eerdere post, blijkbaar dus niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 14 december 2016 om 00:11
quote:Enn schreef op 14 december 2016 @ 00:04:
[...]
Klopt en van de vele mensen die ik (gezien verhuizing) het afgelopen jaar gesproken heb,heb ik begrepen dat dit dus niet meer zo normaal is. Vandaar mijn reactie. Ik denk oprecht niet dat ze op fooi zitten te wachten wel op normale gastvrijheid en sfeer. En mocht je wel perse geld willen geven, geef dan gewoon wat je denkt dat het waard is.Ik hoor daar ook over Enn. Ik woon in Brabant en ik denk dat ze hier nog best gastvrij zijn naar mensen toe die iets komen klussen. Ik hoor wel dat er in grote steden niet zo maar koffie meer wordt aangeboden maar mensen vertrouwen elkaar ook niet meer en zijn soms gewoon bang.
[...]
Klopt en van de vele mensen die ik (gezien verhuizing) het afgelopen jaar gesproken heb,heb ik begrepen dat dit dus niet meer zo normaal is. Vandaar mijn reactie. Ik denk oprecht niet dat ze op fooi zitten te wachten wel op normale gastvrijheid en sfeer. En mocht je wel perse geld willen geven, geef dan gewoon wat je denkt dat het waard is.Ik hoor daar ook over Enn. Ik woon in Brabant en ik denk dat ze hier nog best gastvrij zijn naar mensen toe die iets komen klussen. Ik hoor wel dat er in grote steden niet zo maar koffie meer wordt aangeboden maar mensen vertrouwen elkaar ook niet meer en zijn soms gewoon bang.
woensdag 14 december 2016 om 00:15
quote:Blondie456 schreef op 14 december 2016 @ 00:11:
[...]
grote steden niet zo maar koffie meer wordt aangeboden maar mensen vertrouwen elkaar ook niet meer en zijn soms gewoon bang.
Ik woon er niet ver vandaan en desondanks hier geen angsten.
Ik denk alsnog dat de basis is om een goede werksfeer aan te bieden en als je er dan nog eens 50 euro bovenop wilt geven dan doe je dat.
[...]
grote steden niet zo maar koffie meer wordt aangeboden maar mensen vertrouwen elkaar ook niet meer en zijn soms gewoon bang.
Ik woon er niet ver vandaan en desondanks hier geen angsten.
Ik denk alsnog dat de basis is om een goede werksfeer aan te bieden en als je er dan nog eens 50 euro bovenop wilt geven dan doe je dat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 14 december 2016 om 00:18
quote:Enn schreef op 14 december 2016 @ 00:04:
[...]
Klopt en van de vele mensen die ik (gezien verhuizing) het afgelopen jaar gesproken heb,heb ik begrepen dat dit dus niet meer zo normaal is. Vandaar mijn reactie. Ik denk oprecht niet dat ze op fooi zitten te wachten wel op normale gastvrijheid en sfeer. En mocht je wel perse geld willen geven, geef dan gewoon wat je denkt dat het waard is.
Ik geef iedereen koffie en koek.
Je denkt dat ze niet op fooi zitten te wachten. Bedoel je daarmee dat ze het niet verwachten of het niet willen hebben? Een fooi heeft ook wel iets denigrerends vind ik.
Ik denk dus aan 50 omdat 100 teveel is.
[...]
Klopt en van de vele mensen die ik (gezien verhuizing) het afgelopen jaar gesproken heb,heb ik begrepen dat dit dus niet meer zo normaal is. Vandaar mijn reactie. Ik denk oprecht niet dat ze op fooi zitten te wachten wel op normale gastvrijheid en sfeer. En mocht je wel perse geld willen geven, geef dan gewoon wat je denkt dat het waard is.
Ik geef iedereen koffie en koek.
Je denkt dat ze niet op fooi zitten te wachten. Bedoel je daarmee dat ze het niet verwachten of het niet willen hebben? Een fooi heeft ook wel iets denigrerends vind ik.
Ik denk dus aan 50 omdat 100 teveel is.
woensdag 14 december 2016 om 00:20
Weet je dat kan ik niet inschatten. Misschien balen ze er inderdaad wel van juist omdat het een fout is die zij moeten oplossen en aan hen om het geld aan te nemen of niet. Afijn ik zou als ik jou was gewoon doen. Want jij bent op het idee gekomen, jouw intentie is de juiste en aan de ander om die te herkennen toch? Jij weet hoe jij het bedoelt en jij ziet het als een blijk van waardering. Dus soit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 14 december 2016 om 00:22
Waar hebben we het hier nu over ? Over fooi voor klussen in het zwart of mensen die wit werken fooi geven? Als ik een bedrag met een bedrijf af spreek dan kunnen die mensen koffie, worstenbrood, bier enz krijgen maar geen extra geld. Mensen die klussen in het zwart krijgen ook koffie , worstenbrood, bier enz, maar die geef ik ook nog een fooi omdat ik zelf ook veel goedkoper uit ben.
woensdag 14 december 2016 om 00:23
quote:Enn schreef op 14 december 2016 @ 00:20:
Weet je dat kan ik niet inschatten. Misschien balen ze er inderdaad wel van juist omdat het een fout is die zij moeten oplossen. Afijn ik zou het gewoon doen, je bent op het idee gekomen, jouw intentie is de juiste en aan de ander om die te herkennen toch? Jij weet hoe jij het bedoelt en ziet het als een blijk van waardering. Dus soit.Dat is zo. Ik stop het geld onopvallend in 2 kerstkaarten. Die maken ze toch niet gelijk open. Opgelost dus.
Weet je dat kan ik niet inschatten. Misschien balen ze er inderdaad wel van juist omdat het een fout is die zij moeten oplossen. Afijn ik zou het gewoon doen, je bent op het idee gekomen, jouw intentie is de juiste en aan de ander om die te herkennen toch? Jij weet hoe jij het bedoelt en ziet het als een blijk van waardering. Dus soit.Dat is zo. Ik stop het geld onopvallend in 2 kerstkaarten. Die maken ze toch niet gelijk open. Opgelost dus.
woensdag 14 december 2016 om 00:55
quote:Blondie456 schreef op 14 december 2016 @ 00:22:
Waar hebben we het hier nu over ? Over fooi voor klussen in het zwart of mensen die wit werken fooi geven? Als ik een bedrag met een bedrijf af spreek dan kunnen die mensen koffie, worstenbrood, bier enz krijgen maar geen extra geld. Mensen die klussen in het zwart krijgen ook koffie , worstenbrood, bier enz, maar die geef ik ook nog een fooi omdat ik zelf ook veel goedkoper uit ben.Zij ook hè. Dat is waarom ze het zwart doen.
Waar hebben we het hier nu over ? Over fooi voor klussen in het zwart of mensen die wit werken fooi geven? Als ik een bedrag met een bedrijf af spreek dan kunnen die mensen koffie, worstenbrood, bier enz krijgen maar geen extra geld. Mensen die klussen in het zwart krijgen ook koffie , worstenbrood, bier enz, maar die geef ik ook nog een fooi omdat ik zelf ook veel goedkoper uit ben.Zij ook hè. Dat is waarom ze het zwart doen.
woensdag 14 december 2016 om 01:06
woensdag 14 december 2016 om 07:14