Mode & Beauty alle pijlers

Haar permanent stijlen

14-12-2016 21:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

Zijn er hier ook dames met ervaring van je haar permanent stijlen?

Ik heb het bij mijn kapper gevraagd, maar hun doen het niet op de manier die ik zoek. Toen ik het vroeg was het antwoord "ja kan wel, dan doen we het omgekeerde van krullen." Ofte wel, weinig ervaring.

Ook las ik her en der dat er manieren zijn wat lang niet zo schadelijk hoeft te zijn als dat ze beweren.

Ik heb flinke krullen, kapster vroeg zelfs of ik afro amerikaanse familie had.. (nee heb ik niet...) omdat het enigszins ook kroest.

Ben een blanke hollandse meid, met 2 zussen met super stijl haar. (Ouders idem dito...)

Ik hoor graag ervaringen en tips....

Groetjes
Styling van steil haar dmv permanent of wil je krullend haar steil maken?
Begin er niet aan. Je haahr zal verpest worden door elke manier van steilen en permanent is het zeker niet. Om de paar maanden terug gaan en een vermogen uitgeven. Terwijl uitgroei binnen een korte tijd zichtbaar is. Super lelijk.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 16-12-2016 00:02
Reden: .
% gewijzigd
quote:vivagirl2013 schreef op 14 december 2016 @ 22:03:

Begin er niet aan. Je haar zal verpest worden door elke manier van stijlen en permanent is het zeker niet. Om de paar maanden terug gaan en een vermogen uitgeven. Terwijl uitgroei binnen een korte tijd zichtbaar is. Super lelijk.Zeg maar gerust elke maand, je hebt gewoon uitgroei. Niet aan beginnen, het helpt echt je haar naar de klote en het uit laten groeien is een drama. Tenzij je kort haar hebt.
Ik heb ervaring. Nu had ik geen enorme krullen, maar een flinke slag met pluis.

Ik heb een keratine behandeling gedaan, bij een Marokkaanse salon. Heel erg tevreden, al merk ik wel dat het de tweede keer minder goed gepakt heeft en iets droger is geworden. Derde keer sla ik even over om mijn haar wat rust te geven, maar ik ben er wel erg tevreden mee.

Overigens bleef het bij mij een maand of 4 zitten voordat het effect minder werd. Mijn haar krult meer aan de onderkant en groeit vrij steil uit van mezelf, dat helpt dan mee.
Waarom accepteer je je krullen niet gewoon?

(Zegt iemand met krullen)
Al je haar al stijl heeft van zichzelf, zie ik niet in waarom je er nog iets aan zou moeten doen. Stijl is stijl, hè?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb het ooit laten doen. Jaar of twintig geleden denk ik . Mijn haar werd in de wasbak gelegd, er ging permanentvloeistof overheen en het werd regelmatig met een heel fijne kam doorgekamd. Echt een omgekeerde permanent dus.

Van slag met pluis werd mijn haar steil met pluis. Het was, al met al, bepaald geen verbetering. Maar ik had voorheen nog nooit iets ernstigs uitgespookt met mijn haar, dus de schade viel wel mee gelukkig.

Kapper had een jaar of twee geleden een kaartje op tafel met één of andere reclame, om van krullend haar steil haar te maken. Ze hadden het uitgetest op drie klanten. Degene met haar als het mijne, daarvan bleef het gelijk. De krullen bleven krullen. Alleen het haar dat van zichzelf al redelijk steil was, werd er zachter, glanzender en nog wat steiler van. Mij werd het in elk geval afgeraden.

Als je echt graag steil haar wilt, investeer dan in een chi-tang. Niet te vaak en zéker niet op nat haar, maar zo´n tang werkt wel. Gebruik wel een goede hittebeschermer. Voordeel; als je je bos krullen weer terug wilt hoef je je haar alleen maar te wassen
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Oh my God... waarom altijd zo klooien met je haar? Waarom steil haar willen als je mooie krullen hebt? En waarom willen mensen met steil haar dan weer krullen? Waarom rood haar willen als je blond bent, of blond haar als je brunette bent? Waarom nooit tevreden kunnen zijn met wat je hebt en dáár het mooiste van maken?

Resultaat: 90% van de vrouwen van boven de 40 loopt met een bos stro op hun hoofd, volkomen doodgestyled en geverfd, zelfs als ze in tegenwind windkracht 10 lopen, beweegt er geen haar op hun hoofd op een natuurlijke manier, omdat het allemaal stijf staat van de troep die erin zit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik wilde stijl haar, omdat er met krullen eigenlijk geen kapselmogelijkheden zijn. Het is veel van hetzelfde, alleen de lengte verschilt.

En met stijl haar kon ik eindelijk het kapsel wat ik graag wilde
Je wilt waarschijnlijk steil haar, toch? Stijl is iets anders, dat heb je of dat heb je niet.
Ik heb een keratine behandeling gehad, had behoorlijke krullen maar niet overal even veel. Beetje vreemd haar. Het heeft bij mij ook niet overal evenveel gepakt, maar ik heb wel veel makkelijker haar nu. Na opdrogen zit het best prima en als ik het even föhn na het wassen zit het heel erg goed. (Lees steil) Nu nog afwachten hoe lang het zo blijft. Ik weet dus nog niet of ik het nog een keer doe, het was heel erg duur (heel erg) en als het over twee maanden er al uit is dan is het zonde. Droog of beschadigd is het zeker niet. Het ziet er juist erg gezond uit.

Maar met een bos vol flinke krullen zou ik het niet doen, bij de wortels zie je bij mij toch echt dat het niet helemaal steil is. Dus dan beter kijken wat je meer met je krullen kunt doen?
Ik heb ook meerdere keren een keratinebehandeling gedaan. Goed resultaat, alleen de laatste keer is het erg droog geworden. Heel gek.

Maarnik heb half krul, veel pluis. Ik was wel tevreden. Maar als je echt krullen hebt denk ik dat het vanwege je uitgroei niet zo fraai is.
Ik heb heel vaak op Facebook van die keratinebehandelingen gezien. Zelfs mensen met een afro hadden daarna (op de foto) écht steil haar, en het zag er ook best gezond uit allemaal. Zelf geen ervaring mee.

Wel gek om te lezen hier dat mensen het na 2 of 3 keer droog vonden worden. Keratine zou je haar juist moeten doen opleven.. daarbij snap ik niet helemaal hoe een haar-eigen stof ervoor kan zorgen dat je haren permanent steil worden. Dan moet er toch echt iets inzitten wat flink je haren aantast, aangezien het zelfs bij afro-haar de natuurlijke krul eruit haalt.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ja tuurlijk zitten er ook andere stoffen in.

De eerste keren was ik echt heel tevreden alleen die laatste keer was het zo droog als stro geworden. Daarna durfde ik niet meer. Ga het risico niet meer nemen nu.
Ik heb ook krullen en was er niet zo blij mee. Vaak laten ontkroezen bij de krullenkapper,maar de krullen kwamen al snel weer terug. Daar kwam bij dat steil haar me helemaal niet stond. Sinds ik de producten van Andrélon voor krullen gebruik ben ik dik tevreden en na het wassen föhn ik niet maar knijp het haar droog en laat het verder aan de lucht opdrogen.
quote:humanista schreef op 14 december 2016 @ 23:07:

Stijl is iets anders, dat heb je of dat heb je niet.

Ervaringsdeskundige hier. Google eens op 'Japanese Straightening' - niet goedkoop, wel mooi resultaat. Weet je trouwens wat voor type krul je hebt? Dat helpt ook bij het zoeken naar de juiste kapper en behandeling.

En zoals anderen hier al zeggen, je haar wordt er (hoe 'goed' de behandeling ook is) droog en breekbaar van, haar verven is uit den boze en je moet de krullende uitgroei laten bijwerken of zelf steil maken met een stijltang.
veni vidi viva
Haar zonder krullen is STEIL.
Jaren terug deed ik het regelmatig, mijn haar bij de kapper steil laten maken. Ze deden het met X-tenso van LÓreal meen ik. Mijn haar werd er mega droog van. En toch ging ik ermee door omdat ik mijn krullen niet mooi vond. Mijn haar was destijds op schouderlengte.

Vervolgens ben ik met die chemische behandelingen gestopt en heb ik een steiltang gebruikt. Ik probeerde mijn haar gezond te houden met olie etc. Mijn haar groeide gelukkig wel goed en ik merkte dat naarmate mijn haar langer werd mijn krullen ook beter vielen. Beetje bij beetje begon ik ze zelfs leuk te vinden!

Toen heb ik het radicaal anders aangepakt: ik heb mijn haar helemaal afgeknipt en het niet meer mishandeld. Geen hitte van tang of föhn, geen shampoo met SLS. Het was dus mijn bedoeling dat het weer gezond langer zou groeien. (ik moest dus wel weer door de fase dat mijn haar naar mijn idee voor geen meter zat met die krullen) Inmiddels heb ik echt lang haar en mijn krullen vallen heel mooi! Oké, ik heb ook een top kapper gevonden die precies weet hoe ze mij moet knippen. Om mijn haar mooi te houden draag ik het niet te vaak los en veel wassen doe ik ook niet. Maar als het net gewassen is en het hangt los vind ik het geweldig. Ben eindelijk blij met mijn haar!

Moraal van het verhaal: soms moet je kapsel net wat anders wil je haar wél goed vallen. Bij mij zitten de krullen dus pas mooi met lang haar.
Pffff... wat een zeikers StIJl stEIl waar maak je je druk om, je snapt me toch?

Ik heb zeg maar (van die ene website) 3B maar het krult net zoals bij kroes haar, naar boven en rechtovereind. Maar 3b qua structuur

Ik WIL zelf mijn haar laten stEIlen, omdat IK dat wil.

Dus de praatjes van, waardeer je haar zoals het is.. NEE

Ik ben ten einde raad, omdat ik er niks mee kan.

Draag het nu continu in een knot om het maar bij elkaar te hebben.

Iemand locaties waar ze de behandeling doen die niet zo schadelijk is?

Groetjes en bedankt voor de reacties

// ik heb alle lengtes al is geprobeert, niks veranderd de zaak. Hoe langer ik het hou, hoe meer ik op een wandelende struik ga lijken. Hoe korter ik het doe, deste meer ik op regenboog piet lijk.
quote:Sugarsp1der schreef op 15 december 2016 @ 17:40:

Ik heb zeg maar (van die ene website) 3B maar het krult net zoals bij kroes haar, naar boven en rechtovereind. Maar 3b qua structuur

// ik heb alle lengtes al is geprobeert, niks veranderd de zaak. Hoe langer ik het hou, hoe meer ik op een wandelende struik ga lijken. Hoe korter ik het doe, deste meer ik op regenboog piet lijk.Joh. Zeik zelf niet zo. Lees wat je lezen wilt. Iedereen heeft hier zijn mening en wat je dus voornamelijk leest, is dat het niet goed is. Maar als je erbij wilt lopen als een wandelende attractie. Moet je dat zelf weten. Succes.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 16-12-2016 06:32
Reden: .
% gewijzigd
quote:Sugarsp1der schreef op 15 december 2016 @ 17:40:

// ik heb alle lengtes al is geprobeert, niks veranderd de zaak. Hoe langer ik het hou, hoe meer ik op een wandelende struik ga lijken. Hoe korter ik het doe, deste meer ik op regenboog piet lijk.Ik wilde reageren, maar daar zie ik, gezien deze reactie, maar vanaf. Ik wens je veel succes ermee.
aha, geen steil haar en geen stijl.

ik vrees dat daar niks voor te koop is....
Lorem Ipsum
Heey!

Ik heb dat weleens laten doen, mijn haar werd wel wat rechter (helaas niet helemaal recht). Uiteindelijk gingen mijn haren weer keihard krullen en het heeft toen mijn haar wel wat beschadigd. Ik zou ze zelf regelmatig recht maken en producten van Chi halen, dan krijg je jouw haar sneller recht. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven