KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Wauw dan ben je toch echt gewoon zwanger hoor. Over een paar dagen zul je zien dat je een knaltest hebt!
Wow leuk en spannend Miepje!
Leuk Miepje! Alvast voorzichtig gefeliciteerd!
Ook een voorzichtige gefeliciteerd van mij miepje :-)
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:31
0.00% gewijzigd
Ook van mij een voorzichtige gefeliciteerd miepje!

Is er toevallig iemand die weet hoe lang de wachttijd op dit moment (ongeveer) is bij Geertgen? alvast bedankt!!
quote:Roosje-89 schreef op 18 december 2016 @ 19:52:

Ook van mij een voorzichtige gefeliciteerd miepje!

Is er toevallig iemand die weet hoe lang de wachttijd op dit moment (ongeveer) is bij Geertgen? alvast bedankt!!

Ligt eraan welke w8tijd je bedoeld??

Ik heb in mei gebeld vr 1e afspraak...ga hopelijk binnen 2 weken beginnen
@Globe, voor nu ben ik heel nieuwsgierig naar de wachttijd van bellen voor de eerste afspraak tot je aan de beurt bent voor de intake etc. Hoelang het daarna duurt voor je echt kan beginnen ben ik ook wel benieuwd naar.
@ Roosje, ik heb begin oktober gebeld naar Geertgen. Kon toen 1 december voor het eerste intakegesprek bij de arts terecht. Week later 1ste gesprek met de psycholoog. Volgende week, dus 2 weken later 2de gesprek met psycholoog en daarna gelijk naar de arts. Hoe lang het duurt voor je daarna echt kan beginnen ligt aan de keuze van je donor. Gaat dus best snel bij Geertgen.
Bedankt voor jullie antwoord! Gaat heel snel dan! Krijg toch wel kriebels nu de eerste echte stap steeds dichterbij komt. Kan aan de ene kant niet wachten, maar aan de andere kant vind ik het ook wel heel spannend.
Wat gaaf! Nog een positieve test in de groep.

Gefeliciteerd.

Gaat goed hier...

Al zit ik voorlopig nog heeel lang in de wachtmodus.
Roosje zoals de anderen zeggen is er bij Geertgen nagenoeg geen wachttijd. Bellen betekent meestal dat je binnen 2 weken wel de eerste keer terecht kunt.

Ik vind de sfeer en behandeling daar ook heel fijn. Super persoonlijke en vriendelijk.
Hallo allemaal!

Wat leuk en fijn dat hiertegen plek is, waar alle verhalen samen komen. Mijn uitgebreide voorstel ronde komt vast nog wel. Voor nu wil ik iedereen die in dit traject zit, heel veel succes, sterkte en geluk wensen.

Ik heb gister mijn eerste iui (Deens donor, alleenstaande vrouw) gehad en besef nu pas hoe zwaar het wachten is. Ik kreeg net buikpijn en heb nu al paniek dat het mis gegaan is. Uit deze verhalen nlijkt dat er mensen zijn die diten zelfs al veel meer hebben moeten doorstaan.

RESPECT voor jullie allemaal!!

Allereerst Pat welkom! Leuk dat je gaat meeschrijven en leuk dat je ook al bezig bent met een eerste poging. Buikpijn kan voorkomen, ik had het bij de 2e poging op de avond na de IUI en de volgende dag ook nog een beetje. Er kan nog weinig misgaan, want bevruchting/innesteling vindt natuurlijk nog niet plaats direct na de IUI. Hoewel, bevruchting natuurlijk wel vrij snel. In mijn ziekenhuis wordt gezegd dat je gewoon je dagelijkse bezigheden weer op kan pakken en niet rekening hoeft te houden v.w.b. lichamelijke inspanning, tillen etc.

Miepje: wow, dat is geweldig zeg, wat een geluk! Gefeliciteerd!

En ook Stjerna: super hoor. Hoe voelen jullie je?

Rosing: jij hebt deze week je eerste echo? Hopelijk is alles goed en kun je gaan genieten!

Jessy: ach wat vervelend Ik begrijp dat je tijdens deze 2e poging nog wat verwerkt hebt van je miskraam..logisch. Nu op naar volgend jaar met nieuwe kansen.

Linnie/Beach: jullie zijn ook weer aanbeland in de wachtweken lees ik.. Spannend weer. Na de kerstdagen testen dus..wie weet nog net voor O&N het goede nieuws :-)

Ik was vorige week best moe en heb nu sinds gisteren een pijnlijke rechterborst, links is ook gevoelig, maar niet zo pijnlijk. Bijna zo dat ik denk: hmm, normaalgesproken zou ik even bij huisarts langs gaan voor een controle. Is vooral 's avonds. Voelt als spierpijn. Maar ja, zoals ik ondertussen wel weet, let ik nu erg op mijn lichaam en kan ik niet goed aangeven wat nu precies premenstrueel is of wat evt. een zwangerschapsverschijnsel is. Ik mag 24/12 testen. Tot nu toe werd ik al voor de testdatum ongesteld. Spannende week weer.

Ik weet niet of jullie dit herkennen, maar nu ik dit jaar de knoop doorgehakt heb en voor een kindje alleen ga, vallen me de aankomende feestdagen (m.n. Kerst en O&N) niet zo zwaar. Er is meer rust in mijn hoofd en ik heb minder moeite met stellen/moeder met kinderen en het nog ontbreken van dat tafereeltje bij mij thuis.
Dank je wel SaffronSkies!

Ik lees dat jij ook hebt besloten het alleen te doen. Ik ook dus, na lang twijfelen. Ik herken Well dat je zegt dat het allemaal wat minder zwaar valt zo rond de feestdagen. Waarschijnlijk omdat je focus ergens anders op ligt. Ik merk wel, dat ik soms een partner om dit allemaal mee te delen mis. Dat ik dan buikpijn heb vandaag en dan een partner mist die zegt dat alles goed komt.

En tegelijkertijd voel ik me sterk en krachtig en trots dat ik voor mijn eigen geluk ga!

Succes met wachten nognxe komende dagen!
Welkom Pat!

Spannend Saffron! Ik ben benieuwd komend weekend, zou wel het mooist mogelijke kerstkado zijn!

Ik ben nog steeds niet ongesteld.. inmiddels 5,5 wk na het stoppen met de pil. Wel de onttrekkingsbloeding gehad en 2 weken later m'n eisprong gevoeld (althans dat denk ik), maar verder niks. Wel al 2 weken af en aan wat buikpijn. Niet zo erg als normaal bij m'n menstruatie, maar wel erg irritant. Pijn maar geen menstruatie.. .
Heel spannend , Safron, Linnie, Beach en Pat. Hopelijk snel goed nieuws voor jullie.

Hoe voelen jullie je op het wachtbankje?

Saffron, ik heb dat ook wat jij zegt. Merkte dat verschil vorig jaar al. Vele malen beter dan het jaar daarvoor, wel vriend hebbende, maar niet gelukkig.

Hoe gaat het nu met jou, Jessy? Veel aan je gedacht laatste dagen.

En Biebke, jij nog een update over je co-oudersschap oriëntatie.

Hier gaat het goed. MVM test was positief, dus ben echt zwanger. Ik spreek het ook al wel uit tegen mensen en m'n borsten laten ook weten dat ze er zijn. Maar toch voel ik het emotioneel nog niet echt. Ik voel me niet echt blij of overweldigd. De eerste dag wel, maar daarna is mijn beschermings mechanisme aan de slag gegaan denk ik. De dagen gaan heel langzaam, dus het is nog steeds ontzettend pril.
Welkomst en iedereen op het wachtbankje, sterkte!

Ik merk dat ik mijn prille zwangerschap erg spannend vind, zal het wel goed gaan, ga ik veel klachten krijgen?

Als vandaag een meetlat is, dan is het antwoord op de tweede vraag ja! Ik heb sinds zaterdag avond met vlagen last van een soort spierpijnachtige buikpijn en was vandaag erg moe, had het na weinig inspanning al snikheet en vanochtend toch echt misselijk en de hele dag het gevoel te willen huilen.

Maar misschien kwamen de klachten ook doordat ik helemaal ontheemd was, we zijn namelijk met het werk verhuist (zaterdag met het kerstfeest werd ons doodleuk vertelt dat we ons vandaag in het nieuwe pand moesten melden). Al met al een rare dag.

Ik moet nog zorgen dat ik afleiding vind zodat de komende weken (en maanden) niet voelen als jaren. Morgen het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor de echo. Zeer spannend allemaal.

Hoewel me het zwaar valt deze onzekerheid, wil ik niets liever en gun ik het iedereen.

Groetjes, Miepje
Hier op het wachtbankje gaat het goed, afgelopen dagen (buik)griep gehad, dus genoeg last van mijn buik gehad maar met een andere reden ;)

Vorige keer na de iui heel wat buik krampen gehad nu echt helemaal niks, heb zelf ook het gevoel dat de iui te laat was aangezien de eisprong al geweest was..Voor mij dus ook reden om ervan uit te gaan dat het niet gelukt is..zo wel zou dat een heeeeele grote verrassing zijn. Mag pas de 28ste eventueel testen dus nog even geduld.
Dag allemaal,

Ik ga graag vanaf vandaag meeschrijven! Vandaag mijn eerste kid-behandeling in Rijnstate gehad. Dus afwachten nu. Nu ik echt gestart ben vind ik het toch echt allemaal best spannend. Lang op de wachtlijst gestaan, er veel over na kunnen denken. Het proces nog een aantal maanden uitgesteld, omdat ik eerder dit jaar nog de mogelijkheid had een aantal maanden te gaan reizen. En nu is t dus echt zover! Op een of andere manier vind ik hierdoor het niet hebben van een partner juist heel confronterend nu. Toen ik twee jaar terug dit besluit nam was t een soort opluchting, een ik neem het heft in handen gevoel. Maar nu ik t dus echt alleen ga doen voelt t toch ontzettend als iets kwijtraken. Ik dacht eigenlijk dat ik dat eerder al wel voldoende een plek had gegeven, maar heb er best last van op dit moment. Herkenbaar voor iemand? Natuurlijk ben ik ook blij dat er een kans in zit dat ik ook zonder partner een kindje kan krijgen, maar t loslaten van een ideaal overheerst nu een beetje.

Ik heb in t verleden al eens vaker rondgekeken bij dit topic. Mooie stoere vrouwen hier! Zou t leuk vinden jullie wat beter te leren kennen! Komt Frizz hier nog wel eens?
Ha beach123, wat jij zegt is heel herkenbaar! Ik had zaterdag mijn positieve ovulatie test ( 2 eigenlijk want ik had er nog eentje gehaald omdat ik het niet geloofde) en voelde zaterdag rond 20.30 mijn eisprong. Internet zegt dat een eitje 12 uur leeft, dus toen ik gister om 12.00 aan de beurt was, voelde het als te laat.

Maar een vriendinnetje is gynaecoloog en zegt dat een ei langer leeft.... Had jij ook zoiets?

Manawa, ik herken jouw verhaal ook. Het loslaten van je ideaal beeld is ook een proces!

Miepje, heb vertrouwen in je lijf!! Hou je taai!
Ik had zaterdagochtend negatieve ovulatietest, 's avonds om 22u pregnyl gezet en maandagochtend iui. Na de iui een echo gehad waarop te zien was dat het eitje was gesprongen...weet natuurlijk niet wanneer maar toch..
Pat en Beach, hou vertrouwen. Ik kan me de vriendin van NYC nog herinneren hier op het forum. Bij haar was de IUI ook rijkelijk laat (lees: echt te laat volgens de theorie) en zij was toch echt zwanger!

Hier mag de vlag uit want ik ben vandaag eindelijk ongesteld geworden. Nog nooit eerder was ik zo blij dat de voortekenen zag bij het afvegen .

De buik- en rugpijn is nu met 400 mg ibuprofen liquid en 2 paracetamols met cafeïne net te harden... Ik was vergeten hoeveel pijn het ook alweer deed elke maand 5-6 dagen lang. Maaaar.. de bevestiging dat alles nog werkt na zolang de pil te hebben doorgeslikt met zo min mogelijk stopweken is het allemaal waard!
Haha gefeliciteerd Mita met je menstruatie. Hopelijk niet te veel meer komend jaar

Ik luisterde gisteren trouwens een pod cast 'not by accident' heet, over een vrouw die via een Deense donor een kindje krijgt. Misschien leuk vor jullie?
quote:manawa schreef op 19 december 2016 @ 20:04:

Het proces nog een aantal maanden uitgesteld, hoe vonden ze dat in het ziekenhuis? Ik ben denk ik dit voorjaar aan de beurt (ligt beetje aan hoe snel het gaat.. )maar eigenlijk zou ik het traject liever na de zomer starten. Ik ben bezig met een carriereswitch.. Maar ik voel me ook zo ondankbaar. Want JA ik wil het heel graag.. Ben bang dat ze het niet begrijpen, alsof ik van gedachten verander ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven