Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik heb de baan in Deventer gekregen!

de kaartenwereld ligt aan mijn voeten

Heb nog weer een paar supermoderne kaarten ontvangen! Waaronder eentje van meer dan 100 Jaar oud, zo gaaf!

Al wel best een tijd geen hurrays meer gehad, hopelijk komt dat snel weer. Een kaartje naar China en 1 naar Rusland doen er al bijna 40 dagen over, wat denken jullie, is er nog hoop? :p
Ooooh en die Gordon kaarten uit New Zeeland zijn echt te raad zeg! Op zich wel een soort van grappig en origineel, maar dan weer suf dat hij iedereen dezelfde kaarten stuurt...
Noujaaaa, ik krijg echt NU een hurray binnen! Wat toevallig!
quote: Zanahoria schreef op 15 december 2016 @ 19:41:

Heb nog weer een paar supermoderne kaarten ontvangen! Waaronder eentje van meer dan 100 Jaar oud, zo gaaf!

Al wel best een tijd geen hurrays meer gehad, hopelijk komt dat snel weer. Een kaartje naar China en 1 naar Rusland doen er al bijna 40 dagen over, wat denken jullie, is er nog hoop? :p

Wow wat goed Zanahoria! Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! En dat ook nog eens in Deventer.... Daar kun je je salaris prima uitgeven.

En 40 dagen naar China en Rusland kan zeker nog goedkomen. Dat zijn ook de langzame landen.

Jij gefeliciteerd met de 100+ kaarten nurse!

Ik heb vandaag een winters hert verstuurd naar Tsjechië. Foto is gemaakt door Pieter van Vollenhoven.
quote:Zanahoria schreef op 15 december 2016 @ 19:41:

Gefeliciteerd! Wat ga je doen? Niet al je geld aan kaartjes spenderen he
quote:MissBliss schreef op 15 december 2016 @ 19:34:

Ik heb een heleboel postzegels besteld omdat ze bij het postkantoor alleen maar hele suffe hebben.

En nu blijkt, dat je er een gratis set van 3 postzegels en 3 kaarten bij krijgt. Verdorie, had ik nou maar een paar kleinere bestellingen gedaan, dan had ik 3 sets gehad.

Collectclub

Misschien vertel ik wel niks nieuws

Ohh ik was ook al lang op zoek naar leuke postzegels, maar op de website van postnl heb ik deze allemaal niet zien staan!

Hoe kom je hier dan terecht?
Ik ben gewoon gek op googlen. Weet niet meer precies, volgens mij via een verzamelaarssite toevallig hier geland.

Las ook ergens dat de postcrossing postzegels niet meer uitgegeven werden, maar hier dus wel.
ik heb postzegels via natuurlijkefoto besteld met een paddenstoel er op.

Moet ook weer postzegels bestellen maar heb nog kerstzegels over dus die ga ik eerst gebruiken

Hier gister een kaartje ontvangen en eergister er twee verstuurd. Zijn er nu 5 aan het reizen
quote:MissBliss schreef op 15 december 2016 @ 19:57:

[...]

Gefeliciteerd! Wat ga je doen? Niet al je geld aan kaartjes spenderen he

Ik kan helaas niet echt zeggen wat ik ga doen, want de functie is heel specifiek, dan is mijn praaivessie meteen naar de haaien :p

al mijn geld spenderen aan kaarten zou wel een hele grote uitdaging zijn! Maar ik zal het bij een fractie van mijn salaris houden ;)
quote:Zanahoria schreef op 17 december 2016 @ 12:11:

[...]

Ik kan helaas niet echt zeggen wat ik ga doen, want de functie is heel specifiek, dan is mijn praaivessie meteen naar de haaien :p

al mijn geld spenderen aan kaarten zou wel een hele grote uitdaging zijn! Maar ik zal het bij een fractie van mijn salaris houden ;)

Word je burgemeester van Deventer?

Of neem je een kaartenwinkel over?

Ik heb weer 3 adressen getrokken.

Taiwan: wil mooie gebouwen dus ze krijgt de Martinitoren.

Duitsland: krijgt een kaartje van kindjes in klederdracht.

Japan: krijgt Nijntje.

Moet ook nog een wat kerstkaarten schrijven dus mijn eettafel Postcrossingtafel zal wel weer een grote zooi blijven dit weekend.

Goed weekend allemaal!
Dag meiden,

Ik ben net begonnen met postcrossing dus kan nog heel wat leren van jullie ervaringen, ik lees dus graag mee!

Zojuist is de eerste kaart verstuurd naar Rusland!
Leuk Sugarhill. Welkom

Ik heb nog steeds de adressen van vorige week liggen

Morgen ga ik hier echt mee aan de slag. Ik zit steeds met hoofdpijn en cursus, waardoor ik nergens meer aan toekom. Ga de cursus daarom waarschijnlijk verschuiven.

Heb van 't weekend wel een paar leuke kaartjes in Duitsland gekocht
Later is nu
Dankje!

Ik heb een vraag, zie t maar als 'onervarenheid' maar wanneer ik een kaart schrijf, kan ik dan afsluiten met alleen mijn naam? En is de id code voldoende om me terug te vinden of moet ik ook nog mijn postcrossing gebruikersnaam vermelden?
Aan alle zieken, sterkte en beterschap!

Welkom Sugarhill.

Hier een paar kerstkaarten ontvangen, erg leuk. Anders stonden er 'zielig' 4 in de woonkamer, nu kan ik zelfs zo'n gezellig waslijntje ophangen. Hoe kerstig is dat!?

Qua kaarten versturen heb ik het mezelf eens makkelijk gemaakt, ik heb een mooi pakje new jaars kaarten gekocht en die naar meerdere verstuurd met gelukwensen voor het nieuwe jaar. Dit hoort eigenlijk niet bij mijn postcross filosofie

In het nieuwe jaar weer mega persoonlijke kaarten. Tot nu toe gelukkig steeds blijde hurray's. Maar kost echt wel tijd en energie iets persoonlijks te zoeken en te schrijven. En ik wil het natuurlijk perfect doen allemaal.

De Nederlandse kerstpost duurt er echt wel lang over vind ik, sommige komen binnen 2 dagen aan maar sommige doen er ook 6 dagen over, langgg.
Kun jij dus ook doen dreamer, gelukwensen erop schrijven, voor 1x de tekst beetje algemeen en hetzelfde bij iedereen

Is al zo'n hectische tijd dit...

Je kunt gewoon met je naam afsluiten. En de code is voldoende om je terug te vinden. Is bij mij steeds goed gegaan, dus bij jou vast ook
quote:Sugarhill schreef op 20 december 2016 @ 10:07:

Dankje!

Ik heb een vraag, zie t maar als 'onervarenheid' maar wanneer ik een kaart schrijf, kan ik dan afsluiten met alleen mijn naam? En is de id code voldoende om me terug te vinden of moet ik ook nog mijn postcrossing gebruikersnaam vermelden?Alleen naam en ID is genoeg
Later is nu
Ik denk niet dat ik dan voldoende kerstkaarten heb, GeleSuikerspin. Bovendien vind ik dat niet zo leuk, vooral omdat ik zelf ook geen kerstkaarten wil ontvangen.

Ik ga er morgen gewoon voor zitten. 5 kaartjes, hoe moeilijk kan het zijn?
Later is nu
Ik heb voor moeilijke schrijfdagen een mooie quote die ik er dan op zet. Tot nu toe leuke reacties op gehad.
Hi allemaal!

Welkom sugarhill. Happy Postcrossing!

Ik ben de laatste dagen best druk aan het Postcrosser. Ben redelijk druk met versturen, vandaag gaan er weer twee kaartjes op de brievenbus.

Tenminste.... Dat is de bedoeling. Gisteren om 12.00 uur stond ik bij de brievenbus om mijn Postcrossing kaartjes en nog wat kerstkaarten te posten. Maar die brievenbus zat zó bomvol dat ik mijn kerstkaarten niet meer kwijt kon. En mijn Postcrossing kaarten pasten er nog nét in. In die paar minuten die ik daar stond te proppen kwamen er nog meer mensen langs die hun kaartjes ook niet kwijt konden. Wat een toestand

Gelukkig kon ik op de terugweg mijn kerstkaarten nog wel in een andere brievenbus kwijt. Maar het is de vraag of die nog op tijd aankomen omdat ze er inderdaad erg lang over doen dit jaar.

Zo dit was mijn geklaag over Postnl. Ik moest het gewoon even kwijt.
Sja.. brievenbussen vlak vóór de kerstdrukte weghalen getuigt ook niet van logische logistiek, zeg maar. Met oud en nieuw worden de meesten toch weggehaald, plaats dan gewoon niet terug.
Later is nu
Ik kreeg vandaag (eindelijk) een hele stapel kerstkaarten

Moest zelfs nog wat kaarten schrijven, omdat ik (we) een paar kreeg (kregen) van mensen, waarvan ik dacht dat die geen kaarten sturen. Oeps. (en ik was het zat elk jaar maar weer naar allerlei mensen te sturen, waar ik toch nooit meer van terugkrijg dan een algemene 'fijne feestdagen' op facebook) Dus.. heb nog nooit zo scherp kerstkaarten ingekocht, heb er maar 2 over Nouja.. van voorgaande jaren nog genoeg, uiteraard. En nog wel een paar velletjes kerstzégels. Die zijn zeer ruim ingekocht.

Nu moet ik dus eigenlijk nog postcrossingkaarten sturen, maar ik heb last van draaiduizeligheid en steeds als ik ga schrijven, tolt de wereld even. Een nare ervaring, moet ik zeggen. Ook als ik op straat loop, kan ik wat dronken overkomen, ben ik bang. Gelukkig leidt de hond me de weg (hoewel die liever niet naar de brievenbus gaat, dan dus.. )
Later is nu
Dag dames! Ik wil jullie allemaal fijne kerstdagen wensen!

Qua postcrossing heb ik helaas niet veel te melden. Ik heb een aantal kaarten onderweg en nog kaarten tegoed, maar ik krijg al meer dan een week noch hurrays noch kaartjes. Tis wat.
Ik kreeg een kaartje uit Duitsland. Ik weet dat jullie dit plaatje ook zullen waarderen (ahum ), dus bij deze is ie ook voor jullie:

Fijne kerst allemaal
It ain't me

Leuke dagen allemaal!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven