Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik ga je even een PB sturen!
It ain't me
Haha, die van 'art of reading' hoop ik gewoon allemaal via pc te ontvangen, want ik heb 'lezende vrouwen' in mijn wensenlijst staan, tegenwoordig
Later is nu
Heeft het forum bij jullie ook een ander lettertype, of heb ik zelf wat raars gedaan?
Later is nu
Nee, mijn lettertype is ook gewijzigd!
It ain't me
En mijn avatar ook, dankzij Enn. Issie niet cool!
It ain't me
Hij is geweldig!
Later is nu
quote:couscous-junkie schreef op 07 december 2016 @ 18:37:

[...]

Ohh Chili en Brazilië!

Ik ben 4 maanden lid, heb 27 verschillende landen in mijn stats (er zijn nog 4 nieuwe landen verzonden) en mijn bijzonderste landen zijn Belize en Frans-Guyana Weer een nieuwe, MY. En mijn eerste niet herkende post-id. Ben benieuwd of ze de verzender kunnen vinden, kon de naam niet eens ontcijferen (id wel maar die bleek dus niet goed te zijn).
quote:Cocomo schreef op 08 december 2016 @ 08:00:

Ik ga je even een PB sturen!En terug
Jeej! Mijn kaart naar België is na 83 dagen terecht quote:Thank you so very much for your beautiful postcard ...I loved it so much that I immediately put it in a frame to enjoy it everyday

that s why i forgot to register it.....im so sorry

Greetings from BelgiumAan de ene kant wel leuk natuurlijk, maar aaarghhh..
Vreemd genoeg had ik ook een kaart naar België die er meer dan een maand over deed.

Gelukkig toch geregistreerd nu, dus je mag een nieuw adres trekken. Ik gun je iets zuid Amerikaans of zo
MissBliss: ik heb je weer gePBt. Ik ga zo, als ik heb ontbeten, je kaartje schrijven.

Verder is het gat dat was ontstaan door inactief zijn al bijna weer oplost. Nog 2 kaartjes te staan en ik sta weer gelijk. Ik vind dat wel snel, naar anderhalve week. Ik vind het een beste tsunami
It ain't me
Wat bijzonder van dat kaartje uit België Couscous!

En wat snel Cocomo!

Ik stuurde dit kaartje naar Rusland

Na 23 dagen kreeg ik vervolgens deze hurray

Thank you very much for the postcard with a saying - I love them to receive!!! Oh, Gods, how I want to visit your country...:

Dat zo'n simpel kaartje zoveel blijheid kan veroorzaken

(het was nog een gratis kaartje ook, volgens mij vorig jaar bij de kerstzegels)
Later is nu
Ik had net een kaartje uit Duitsland in de bus. Ook een kerstkaartje. Nu heb ik er niet specifiek in staat dat ik die niet wil hebben, maar heb er ook zeker niet in staan dat ik ze wel wil hebben. Het voelt toch een beetje alsof mensen zich er makkelijk vanaf maken. Net als de Tsjech die ik nu een kaartje mag sturen. Hij/zij heeft zelf allemaal wensen maar de enige kaarten die deze persoon zelf stuurt zijn kaarten van zijn zelfgemaakte kunstwerken. Ik vind gewoon dat je het postcrossen dan niet helemaal begrijpt. En ik heb ook heel erg de neiging mijn allerlelijkste kaart op te sturen. Of om zelf een 'kunstwerk;' op te sturen

@ dreamer ik vind het ook een leuk kaartje!
It ain't me
Ja, bijzonder is dat he? Zelf allemaal wensen hebben, maar totaal niet kijken naar de wensen van anderen.

je zou er forums over vol kunnen schrijven
Later is nu
Haha ja zo is het. Ik zou ook een lelijke kaart sturen, Cocomo, waarom zou je voor zo iemand moeite doen?

In het laatste profiel dat ik trok stond ook lekker stellig: "Vanaf de eerste advent tot de twaalfde stuur ik kerstkaarten" Nou fijn dan. Was voor mij meteen een herinnering om in de eerste regel van mijn profiel een (vriendelijk) verzoek tot het niet sturen van kerstkaarten te schrijven.
quote:MissBliss schreef op 08 december 2016 @ 23:30:

Vreemd genoeg had ik ook een kaart naar België die er meer dan een maand over deed.

Gelukkig toch geregistreerd nu, dus je mag een nieuw adres trekken. Ik gun je iets zuid Amerikaans of zo

Dank je! Helaas mag je na kaarten die expired zijn geen nieuw adres meer trekken.

Maar heb ondertussen 2 nieuwe getrokken en ging al uit van Peru en Madagaskar, maar het werden Duitsland en Rusland haha
quote:Snorhaar schreef op 09 december 2016 @ 12:31:

Haha ja zo is het. Ik zou ook een lelijke kaart sturen, Cocomo, waarom zou je voor zo iemand moeite doen?

In het laatste profiel dat ik trok stond ook lekker stellig: "Vanaf de eerste advent tot de twaalfde stuur ik kerstkaarten" Nou fijn dan. Was voor mij meteen een herinnering om in de eerste regel van mijn profiel een (vriendelijk) verzoek tot het niet sturen van kerstkaarten te schrijven. Dat helpt bij bepaalde mensen dus bijzonder weinig, of.. nouja, bij mij is het de laatste regel.
Later is nu
Grappig bericht uit Belgie, Coucous! Vind het ook echt een mooi kaartje

Dreamer, bij mij staat het permanent ook ergens onderaan mijn profiel. Nu ook op de eerste regel Ik weet dat het niet helpt voor mensen die gewoon helemaal geen profielen lezen, maar voor de slechte lezers helpt het misschien als ze dit als eerste zien. Hoop ik dan maar.
Thanks Snorhaar!

Zelf heb ik niet zo veel met lezende vrouwen, maar als dat wel je ding is lijkt het me inderdaad leuk om dit kaartje te ontvangen
Wat een bijzonder verhaal van je kaart naar België couscous-junkie. Ik zal zo wel even spieken om welk kaartje het gaat.

Heb je al iets geknutseld voor de Tsjech Cocomo? Heb je geen buurkindje van 2 jaar oud die een tekening kan krassen?

Coole kerstlook heb je!

Ik heb vandaag weer twee kaartjes op de bus gedaan. Een kattenkaart naar Duitsland en "the girl with the pearl earring" naar Hongarije.

Ik had gisteren één Hurray, uit Duitsland. De Duitse heeft een leeg profiel, dus ik had haar op goed geluk maar een winterse illustratie gestuurd. En toen kreeg ik gisteren een allesbehalve lege Hurray:

Hi labellei,

thank you very much for your wintry card with the lovely robin.

I read now with my son "The secret garden" (Frances Hodgson Burnett), a classic children book, and in this story a little robin knows a lot of secrets about a house and a garden and becomes the best friend of a little orphan. Because of that we were delighted to find today your cute card in our letter box.

I wish you a peaceful month with your cats (without a Xmas tree by the way, I love the names of your cats!)

and all the best for the upcoming Christmas.

Happy new year 2017, best regards from Paderborn

¡Feliz Navidad y próspero año nuevo!

María”

Ik ga dit weekend ook nog wat adresjes trekken.
Wat een leuke hurray, Labellei! En het boek waar ze over schrijft is een van de lievelingsboeken uit mijn jeugd

Ik ga ook weer eens wat kaarten sturen, de laatste tijd is er niet veel van gekomen. Deze week had ik een hurrayengolf (2x Rusland, 1x Bulgarije, 1x Ukraine, 1x USA) en die waren allemaal wat langer onderweg geweest (of bij mij blijven liggen), dus er mogen er wel weer eens wat op reis gaan.

Uit Italië kreeg ik een historische foto van een schip. Verder is mijn brievenbus de laatste tijd ook wat sip.
Ik kreeg gisteren 5 kaartjes. Eergisteren ook 1, dus ik heb weer wat te registreren. Wilde ik nu gaan doen, maar zie ineens dat ik over 3 kwartier al weg moet en nog moet douchen. Misschien gaat dat dan voor
Later is nu
Oke, ik mag het misschien niet zeggen, maar net een superlelijk kaartje uit België gekregen..

Dit staat op de achterkant:

"Dit kaartje is gemaakt door mijn kleine nichtje"

Waarom zou je zoiets sturen? Zijn er oprecht mensen die daar blij van worden?

Gelukkig ook nog een leuk kaartje uit Taiwan gekregen
Oh vreselijk Couscous! Ja, er zijn mensen die dat sturen, en nee ik snap niet waarom dat niet exclusief voor oma is!

Ik zie dat een andere ontvanger ditzelfde kaartje heeft gekregen... maakt nichtje deze tekeningen in massaproductie of heeft tante hier serieus een kaartje van laten drukken dat ze nu aan iedereen gaat sturen?
Het is een officieel kaartje met de titel "feest" en de volledige achternaam van Mila staat op de achterkant. Ik denk dat dat is voor als je haar wandschilderingen wil bestellen ofzo :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven