KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Hi vivadiva,

Een aantal maanden uitstellen was geen enkel probleem. Ik was ineens veel eerder aan de beurt dan verwacht en toen had ik net op mijn werk geregeld dat ik drie maanden mocht gaan reizen. Dat wilde ik toch nog erg graag doen. Voor het ziekenhuis was het geen enkel bezwaar.
.
anoniem_265555 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 09:24
99.60% gewijzigd
Oeps bedoel Sensotouch natuurlijk! Sorry!

Senso, wil je vertellen hoe het net je gaat? Ben zo benieuwd.

Oow wat mooi, Biebke, van het zoontje van je nicht. Wat heftig, een kind ongeneeslijk ziek, das toch niet eerlijk he. Bijzonder dat ze het omzetten Op zo'n dag in iets positiefs.
.
anoniem_265555 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 09:23
99.43% gewijzigd
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:20
0.00% gewijzigd
Wow Biebke, ik heb t ook gezien en ik vind Tijn een held!!!! Mijn nagels krijgen morgen ook een kleurtje, plus donatie uiteraard!
Ik heb het gehoord op de radio en later even terug gekeken via website 3fm. Wat een mooie actie.. wat een kanjer!

Simply: succes met wachten straks!
Wauw Biebke ik heb Tijn ook gevolgd. Wat een kanjertje!! Snap dat je super trots op hen bent!

Succes vandaag Simply_me!
Tijn was super! Maar ik vond zijn vader ook erg sterk!

Hoe is het met iedereen op de wachtbank?

Ik heb zondag mijn eerste iui gehad en volgens internet moet morgen de innesteling plaatsvinden, als alles is gelukt. Nou reken ik daar niet op, maar hebben jullieoook datje er toch rekening mee houdt? Ik las erg geen kou, dus ik durf niks kouds te drinken. Ik heb 3 paar sokken aan (ik las warme Voeten) en ik ben me heel bewust van mijn lijf. Voel ik wat?!?

Lange dagen zo. misschien toch maar een vroege test doen. Iemand ervaring mee??
Ik zit nog 2 dagen voor ik ga testen: 16 dagen na IUI zoals aangeraden door ziekenhuis. Vroeg testen vind ik riskant, kans dat het nog mis gaat is best groot. Iedereen moet dat zelf weten. Ik vind deze laatste dagen lastig. Vandaag elke keer de angst dat je ongesteld wordt. Symptomen lijken op pre-menstruele klachten..maar toch ook weer niet. Nou ja.. het komt zoals het komt.

Pat..ik heb die dingen ook gelezen: warme voeten en niet koud eten. Nu helpt het weer ook mee: niet zoveel zin in koude dranken of salades. Verder ben ik best een koukleum dus ik kleed me warm.

Ik heb verder geen tips voor het wachten behalve dan afleiding zoeken. We zijn er gewoon veel mee bezig en dat is logisch!
Wat spannend Saffron!! Je zit nu dus op 14 dagen na IUI en nog niet getest... Knap! Hoelang na je ovulatie heb je gewoonlijk de eerste dag van de menstruatie?
Op dag 14-17 na LH piek met ovulatietest (toen ik nog geen IUI deed, maar wel mn eisprong probeerde te bepalen) of na inseminatie. Kleine variatie dus..

Nog steeds niks as we speak..
Ik mag pas over 6 dagen gaan testen. Nu al een paar dagen last van een opgeblazen gevoel in mijn buik en sinds vandaag ook krampen en steken.
@stjerna: Had je vraag helemaal niet gezien.. Kan hem ook nu niet terugvinden haha.

Weinig nieuws. Heb geen tot weinig contact met ze op het moment. Ik heb de bal bij hun neer gelegd en ga zelf even geen initiatief meer nemen want dat heb ik de afgelopen keren al gedaan. Mijn gevoel nu zegt dat ik op deze manier er niet mee verder wil gaan. Maar we zullen zien.

Ik ga morgen eerst voor 10 dagen naar Berlijn. Ben enorm toe aan vakantie en rust dus het is ook wel even goed zo.

Neig mede hierdoor ook wel weer meer naar een donor.

Hoe voel jij je nu?

@linnie en saffron: Spannend! Ik duim voor jullie.
Dank je wel sensotouch! Ik wacht rustig af maar ga nergens van uit, bespaard ook weer teleurstelling.

Veel plezier in Berlijn! Lekker van genieten en bijtanken :-)
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:21
0.00% gewijzigd
Dank je wel simply_me37!
D-day voor Saffron! Ben benieuwd!!

Spannend Linnie, nog 5 dagen geduld.
Nou...een negatieve test vanochtend helaas. Nog niet ongesteld, dus het kan nog....
Spannende tijden voor sommige van jullie. Ik schrijf niet veel mee maar leef wel zeker net jullie mee omdat ik wel regelmatig alles lees.

Afgelopen donderdag mijn 2de gesprek met de psycholoog gehad bij geertgen en daarna naar de arts. Wat hun betreft is alles helemaal goed. Matchingsformulier is ingevuld en zodra de rekening er is en ik deze betaald heb gaan ze bestellen. Dan zou ik over ongeveer 8 weken kunnen beginnen. Superspannend maar brengt nu ook twijfels. Mijn vader heeft 2 weken geleden te horen gekregen dat hij ongeneeslijk ziek is (mijn moeder is al overleden). Dit loopt nu als een rode draad overal doorheen. Het wel verteld tegen de psycholoog en zij wist ook even niet hoe dat precies aan te pakken. Hun advies bestellen en starten als je er klaar voor bent. Maar jeetje wat is dat nu lastig.
Hè Saffron wat balen... Ik duim voor je dat het toch nog goed blijkt te zitten .
Jeetje Kruimeltje wat een heftige tijd voor jullie. Ik snap dat je even niet zo goed weet wat nu te doen.. en dat hoeft ook niet. Laat het even zijn... Je kunt natuurlijk gewoon betalen zodat het vast besteld wordt en dan starten zodra je zo ver bent.

Misschien nog een tip.. de psycholoog bij Geertgen mag je zo vaak raadplegen als je wilt. Je betaalt er 1 keer die 117€ voor en dan heb je voor een jaar counseling. Je kunt er dus altijd nog 1 of 2 keer extra naartoe gaan in dit proces.

Ik wens jou en je familie heel veel sterkte de komende dagen .
.
anoniem_265555 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 09:23
99.59% gewijzigd
Saffron; wat balen! Het zijn zo'n dubbele signalen die je nu krijgt, lijkt me erg vervelend! Heb je 1 test gedaan of nog een extra?

Kruimeltje; wat ontzettend pittig voor je! Jeetje! Ook jij hebt vast dubbele gevoelens. Ik denk dat je gewoon goed bij jezelf moet voelen wat jij nu wil en wat nu goed voelt voor jou.

Ik zit zelf bijna een week na de iui. Dit is oas de eerste keer, maar wordt wel een beetje gek van mezelf... moet ontzettend hoesten steeds, maar ben bang dat ik de innesteling dan los hoest

En jullie kunnen je vast wel bedenken dat naar het toilet gaan al helemaal een drempel is (ik schrijf dit met rode wangen van schaamte). Hahahaha, nog een week!
Ach kruimeltje wat een mix aan gevoelens zul je hebben. Moeilijk om dan ook bezig te zijn met dit traject, lijkt me. Sterkte en ik wens je veel kracht toe.

Hier is een 2e test niet nodig, ben ongesteld geworden. Wat een domper zeg..ik had deze keer stiekem best een goed gevoel. Pfff...

Heb ook al gebeld voor afspraak voor nieuwe startecho. Volgende week begint het circus weer opnieuw.

Dames op het bankje..ik voel met jullie mee...I keep my fingers crossed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven