KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Pat36 dank je wel voor je reactie.

Afscheid nemen is zo lastig omdat je gewoon totaal geen idee hebt hoe lang het nog gaat duren maar ik denk inderdaad onbewust wel.

Afspreken doe ik wel best vaak en dat helpt wel. En praten en huilen ook maar het houdt maar niet op met de tranen.

Misschien inderdaad gewoon even niks beslissen nu en m'n gevoel laten spreken
Biebke, volgens mij zit er geen termijn aan afscheid nemen. Dat is een proces. Je zult nu bij alles denken, dit is de laatste keer... aan de ene kant is dat mooi, je beleefd alles heel intensief samen. Aan dr andere kant is dat juist misschien ontzettend confronterend.

Ik denk echt dat niemand het raar vind als je tranen blijven komen! Beter dan tegen houden!

Ik zit helemaal niet in dezelfde situatie als jij, maar toen ik hoorde dat ik door mocht met mijn iui-behandeling, heb ik het ook nog twee maanden uitgesteld. Hrt voelde nog te snel en ik was er nog niet klaar voor dit allemaal alleen te doen. Dat had jk zelf niet verwacht. Dus ik denk inderdaad dat je gewoon moet testen en dan beslissen. En volgens mij kun je zelfs dan nog uiteindelijk afzeggen en een maand wachten.
Dat denk ik inderdaad ook dat dat last minute nog wel kan. Misschien van de week de kliniek even bellen om het in elk geval te bespreken.
Biebke, sterkte voor jou!
Pat, grappig dat dit voor jou ook de eerste stap was. Is dat een fijn boek, om te helpen beslissen? Ik ga het eens bestellen zometeen.

Pat, zoals ik in jou laatste reactie zag, kun je als de wachttijd voorbij is, toch nog beslissen om even te wachten met starten? Dit was namelijk een vraag die in aan Geertgen heb gesteld (maar nog geen antwoord). Of zou dit per plek verschillen?

Biebke,

Ik zag inderdaad dat jij ook bij NijGeertgen zit. En ik zag inderdaad goede reacties en verhalen hierover op het forum. Fijn om te lezen! Heb jij enig idee wat de wachttijd is op dit moment? Maak jij gebruik van hun donorbank?

Heftig om te lezen van Tijn. Ik denk het volgen van je eigen gevoel hierin het beste is.
Thanks Stjerna.

Plien de wachttijd voor de intake was drie weken geloof ik. Daarna voor het eerste gesprek met de psycholoog een maandje. Tweede gesprek met de psycholoog voor donor keuze twee maanden en toen was het zaad binnen acht weken binnen. Ik heb de keuze aan hun gelaten en dus in theorie voor Dusseldorf gekozen waar zij mee samenwerken. Hun eigen donor bank was toen nog niet beschikbaar, geen idee hoe dat nu intussen is. Uiteindelijk zijn ze uitgeweken naar de European Sperm Bank omdat er in Dusseldorf op dat moment geen match was. Ik betaalde wel gewoon dezelfde prijs als ik voor Dusseldorf zou betalen.
Ik begin nu een beetje te beseffen dat het toch echt raak is, al blijven de komende weken tot aan de eerste echo natuurlijk nog wel spannend. Probeer er nu van te genieten en dan zien we wel hoe het gaat!

Biebke, heel heftig dat verhaal van Tijn. Vooral doen wat je gevoel je ingeeft, dat is altijd goed toch?!

Ik heb alleen maar goede ervaringen gehad bij Nij Geertgen, elke arts al een keer gehad en natuurlijk wel mijn voorkeuren maar allemaal erg vriendelijk!
Snap het heftig is Biebke, het is ook allemaal niet niks zo! Sterkte!
Plien, ik deed de stap van het ziekenfonds in juni ongeveer. In september hoorde ik, dat ik mocht starten. Ik had nooit verwacht dat het zo snel zou gaan. Nu ga ik naar het UMC met een door van cryos, omdat de wachtlijst bij UMC nog heel lang was.

September was te snel voor mij. Ik moest even schakelen. Dus afgesproken dat ik gewoon zou bellen op de 1 dag van de menstruatie in de maand dat ik wil mee doen. Ik had me voorgenomen december, dus dat gedaan.

Ik merkte, toen ik eenmaal al die gesprekken ging doen, ik er steeds meer zin in kreeg. Dus ik zou gewoon eens de eerste afspraak maken. En dan kijken hoe dat voelt!

Ik vond het boek leuk om te lezen, omdat er delen heel herkenbaar waren. De gedachten en problemen die zij heeft, herkende ik wel. Niet alles, ik ben niet lesbisch, maar goed, uiteindelijk maakt dat niet uit. Ik weet niet wat je gedachten zijn om te wachten, maar zij krijgt op een gegeven moment een relatie met een vrouw, terwijl zij nog met haar kinderwens bezig is en haar partner al een kind heeft. Dat geeft wel wat strubbelingen. Dat zijn ook dingen waar ik over dacht.

Voor mezelf heb ik spijt dat ik niet eerder ben gegaan. Ik heb pok lang gewacht en na mijn scheiding gezocht naar de tweede ware, maar nog niet gevonden. Nu word ik bijna 37 en denk ik, als ik het nu niet doe, dan ben ik echt te laat. Ik wil graag een partner, maar mijn kinderwens is groter. Dus ik ga nu voor mijnengebied geluk.

Heel veel succes en neem gewoon rustig je tijd!
Hier helaas een negatieve test. Nu wachten op de ongesteldheid en op naar ronde 3
Biebke, bedankt voor de tijdslijn . Dat gaat inderdaad snel. Ik weet eigenlijk helemaal niet of ze een eigen donorbank hebben. Ik dacht dat ik dat in dit forum ergens gelezen had. Jij hebt dus zelf geen inspraak gehad welke donor het zou worden? Is dat gebruikelijk bij NijGeertgen? Ik neem aan dat ze dan vooral hebben gekeken naar jouw uiterlijk?

Beach, jij zit dus ook bij NijGeertgen? Fijn dat alle artsen vriendelijk zijn! Ik toch wel belangrijk!

Begrijpelijk dat het voor jou nu allemaal spannend is! Probeer inderdaad vooral te genieten!

Pat, zoals ik bij jou lees, kun je dus gewoon ‘uitstel’ vragen. Ik vind het voor mij zelf namelijk al heel wat dat ik nu echt heb besloten om mij in de schrijven. Dus dat wil ik in januari zo snel mogeljik doen. Alleen zou ik het wel snel vinden als ik dan bijvoorbeeld na 2 maanden meteen aan de beurt ben. Ik denk dat het wel fijn is om steeds even aan nieuwe stappen te ‘wennen’.

Ik heb het boek besteld, komt vandaag binnen. Ben benieuwd!

Ik heb natuurlijk nog wat meer tijd omdat ik 31 ben. Maar ik ben dus inderdaad ook band dat als ik langer wacht, ik spijt ga krijgen dat ik niet eerder begonnen ben. Maar jullie hebben de hoop op een partner nog niet opgegeven? Nu ik besloten heb me in te schrijven voelt het een beetje als ‘er voor kiezen om de rest van je leven alleen te blijven’, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Als het allemaal mag lukken en het gaat allemaal goed, zou ik sowieso graag meer kinderen willen. Dan is het fijn om wat meer ruimte te hebben qua mijn eigen leeftijd.

Fijn dat iedereen zo uitgebreid reageert!
Hè balen Linnie . Hoe voel je je en wanneer is je NOD?

Plien je kunt bij NijGeertgen zelf het tempo bepalen. Als het je te snel gaat dan zeg je dat en wachten ze bijvoorbeeld 2 maanden langer met de volgende afspraak.

Vwb de donorbank. Die zijn ze aan het opzetten maar dat duurt natuurlijk wel even. Ze werken daarom ook samen met de donorbank uit Düsseldorf. Als ze zowel in NL als DL geen match hebben kunnen ze uitwijken naar ESB in Denemarken. Ik heb aangegeven dat ik in principe graag uit NL of DL wil maar als dit betekent dat ik veel langer moet wachten dan bellen ze me even en kan ik alsnog besluiten dat het ESB wordt.

Er was laatst iemand die het boek "Ik ga even zaad halen" gekocht had en die zei dat het evt over te nemen was. Wie was dat? Voor hoeveel mag het naar de volgende lezer?

Hier is alles rustig... Menstruatie is me redelijk meegevallen. 3 dagen buikpijn waarvan 2 dagen écht flink ziek. In totaal was het na een dag of 5 over. Ik weet niet of het zo blijft of dat het volgende keer meer op het oude patroon zal lijken (5 dagen flink pijn en een week ongesteld). Hoop dat het zo blijft iig!

Verder even wachten tot het zaad binnen is. Mijn volgende eisprong is 3 januari maar dat zal te snel zijn. Dus ik heb m'n zinnen gezet op 31 januari.

Vandaag komen m'n nichtje van 3,5 en m'n neefje van 15 maanden logeren. Ben benieuwd... Ze zijn nogal eens vroeg wakker, kan ik vast wennen .

Zit er eigenlijk nog iemand op het wachtbankje?
Mijn nod zou morgen zijn mitakuyeOyasin.

Ik doe heel erg mijn best om er nuchter onder te blijven zoals de vorige keer. Maar het kost me wel meer moeite. Baal erg en teleurgesteld. Kost me even wat meer moeite
Linnie wat ontzettend klote zeg. Sterkte!

Pien wat betreft de donorbanken wat MitakuyeOyasin zegt. Inspraak over de donor heb je alleen als je zelf bestelt via Cryos of ESB maar dat is ontzettend duur. Anders kijken ze inderdaad alleen naar jouw uiterlijk.
mitakuyeOyasin, ik zit ook nog te wachten. zaterdag is mijn NOD, maar vanmorgen wist ik het al. Ik word gewoon ongesteld. Mijn buik (of eigenlijk alleen rechter eierstok kant) heeft zo'n krampen.

Natuurlijk had ii niet verwacht dat het de eerste keer zou lukken, maar wel gehoopt.

Veel plezier met je neefje en nichtje!
O Linnie.. balen Ik vond het deze keer ook weer zwaarder dan de vorige keer. Het valt zo tegen, omdat je in de wachtweken gewoon de hoop hebt dat het lukt. Ik was 1 dag van de kaart en het was ook vlak voor kerst, dat hielp ook niet. Je bent nog niet ongesteld...heb je nog hoop of is dat al weg? Sterkte...nu weer opladen voor de volgende keer

Pat..jij ook sterkte met het afwachten. Beach dacht ook te voelen dat ze ongesteld werd, maar kreeg een positieve test. Misschien bij jou ook nog...? Of voel je je echt precies zoals wanneer je ongesteld moet worden?

Je zegt dat je spijt hebt dat je niet eerder begonnen bent. Ik heb dat ook. Ik realiseer me nu "hoe oud" ik al ben en hoe hard de klok tikt. Ik heb ook (te) lang de hoop gehad een man te ontmoeten met wie ik kinderen zou kunnen krijgen. Nu is er wel een man, maar zit ik volop in het proces om alleen een kind te krijgen. Dat is lastig, zeker als ik aan de toekomst denk en niet weet hoe het straks moet met een baby en een man die niet de vader van het kindje is. Hij vindt dat ook lastig. Maar: hij is wel met me mee geweest naar het ziekenhuis voor uitgangsecho voor poging 4. Niet de spreekkamer in... maar toch.. hij was mee.

Mitakuye: als ik bij Cryos bestel is het binnen 2 werkdagen geleverd aan het ziekenhuis. Misschien kun je navraag doen of de rietjes nog deze week geleverd worden? O ik lees nu dat ze eerst een match voor je moeten maken en dat dat de bottleneck in het proces is. Spannend. In het nieuwe jaar kun jij al snel beginnen!

Plien: ik wil echt niet de rest van mijn leven alleen met een kind zijn zonder partner. Veel alleenstaanden met kinderen vinden toch (weer) een partner.

Biebke: heftige rollercoaster voor jou en jullie g familie. Het komt niet op een maand (of 2) meer of minder aan met dit proces. Je moet zowel lichamelijk als geestelijk er aan toe zijn om zwanger te willen en kunnen worden denk ik. Niet teveel hooi op je vork.. Sterkte.
@mita: Dat was ik van het boek. Ik vond het een vrij slecht boek dus je mag hem inderdaad van mij overnemen ;)

Stuur maar even een PB.
Ik heb het geprobeerd Senso maar weet niet of het gelukt is . Heb nog nooit pb's gestuurd namelijk.
Biebke wat een heftige tijd voor jou nu! Mijn ervaring in Arnhem is dat je veel vrijheid krijgt om zelf je proces te volgen. Dus wil je een keer overslaan of meerdere keren, het is allemaal goed. Is denk ik ook heel belangrijk dat je luistert naar je eigen gevoel!

Jammer Linnie!

En mooi nieuws voor Beach, spannend!

Saffron wat fijn dat de man in jouw leven met je mee is gegaan. Ik vind dat op dit moment best een lastig dilemma. Ik ben nu net gestart, eerste poging. Ik heb onlangs nog wel wat dates gehad en twijfel nu of ik het hele daten voorlopig even in de ijskast zet of maar zie of er een leuke man op mijn pad komt. Misschien komt er nooit een kindje en wil dit nu ook niet mijn hele leven laten bepalen. Aan de andere kant wordt het meteen zo ingewikkeld als ik een echt leuke man tref.
Precies Manawa, het is ook een dilemma. Ik zie het als 2 verschillende projecten: "kind" en "man" Maar die onderwerpen gaan elkaar wel kruisen zoals ik nu merk. Ik wil het één niet van het ander uitsluiten. Niks is gegarandeerd: je weet niet of het lukt om een kindje te krijgen en je weet niet of een relatie stand zal houden. Dat kun je alleen hopen. Ik heb deze man vrij snel over mijn plannen verteld. Hij heeft al kinderen, hij snapt mijn wens, maar hij geeft ook aan niet te weten hoe hij zal reageren op het moment dat ik zwanger blijk te zijn. Dat zal namelijk van invloed gaan zijn op zijn relatie met mij. Ik vind de gedachte dat hij mogelijk het niet zal zien zitten onprettig.

Kan ik trouwens nog de tabel updaten voor iemand? Nieuwe meeschrijfsters die in de tabel willen of nieuwe stand van zaken toevoegen?
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:07
0.00% gewijzigd
Ik heb je toegevoegd Simply_Me. Ik ben zo vrij geweest wat updates door te voeren die volgens mij volgen uit het feit dat men of al lange tijd niet meer mee heeft geschreven of men door het aanbreken van een volgende fase een tabel is opgeschoven. Ik kon niet alles nagaan..mochten er onverhoopt foutjes in geslopen zijn..excuus daarvoor. E.e.a. kan natuurlijk zo weer aangepast worden!
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:36
0.00% gewijzigd
@mira: Ik heb je berichtje terug gestuurd.
Thnx allen!

En beach gefeliciteerd! Dat is echt super!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven