KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 23:54
0.00% gewijzigd
Hier hetzelfde Simply Me, ik ga er ook afvallen. Dat voel ik aan alles.

Pat, dat is balen!

Hope fijn dat je weer gaat starten!
.
anoniem_265555 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 09:21
99.27% gewijzigd
Sensotouch dat las ik gisteren ook. Ik hoop dat het umc me van de week gaat bellen dat het toch door kan gaan. Ik blijf hoop houden :-)

Iedereen de beste wensen!
Allereerst voor iedereen het allerbeste voor 2017! Dat onze wensen mogen uitkomen!

manawa: ik heb je toegevoegd aan de tabel. Ik lees dat je het gevoel hebt dat het deze keer niet gaat lukken. Vervelend dat je dat al voelt, maar wie weet.. Wachten is zo moeilijk..

Hope: ik heb je gegevens aangepast.

Biebke: Lastig, maar ik kan wel begrijpen dat je nu nog niet helemaal sterk genoeg voelt voor een nieuwe poging. Waarom zie je op tegen een nieuwjaarsreceptie?

Beach: fijn dat je vrijwel geen klachten hebt (behalve knellende bh's ) hopelijk blijft dat zo :-)

Eeffie: Welkom! Misschien leuk om je gegevens toe te voegen aan de tabel in de openingspost?

Simply_Me: zo spannend. Wacht het af, je hoort toch nog wel dat die pre-menstruele klachten uiteindelijk eerste symptomen van een zwangerschap waren. Ik duim voor je!

Pat36: Ach, wat jammer dat je ongesteld geworden bent. Sterkte met dit verwerken en als je er weer klaar voor bent, op naar een volgende poging. Ik heb m'n moed weer bij elkaar geraapt en ik ben weer begonnen met de Puregon injecties. Komende week waarschijnlijk alweer een inseminatie. Ik wil het gewoon graag, ondanks die zware tegenvaller vlak voor kerst. Ik besef me ook dat het over ruim 2 weken weer zo zwaar kan zijn. Ik probeer ook wel telkens positief te denken: het kan ook gewoon raak zijn de volgende keer. "Iedere poging brengt je dichter bij je doel."

Hope: Super dat je weer gaat beginnen! Heel veel succes! Dat 2017 maar ons jaar mag worden! :-)

Linnie: Ik hoop echt dat het lab niet zo lang dicht gaat blijven voor alle activiteiten, maar dat er gauw groen licht wordt gegeven om IUI procedures weer op te starten.
.
anoniem_265555 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 09:20
99.60% gewijzigd
O my...ik wist niet dat je doelde op de nieuwjaarsreceptie van je familie. Ja, wat kun je zeggen...het is onvoorstelbaar hoe zo'n jaar moet zijn voor de mensen rondom hem. Veel sterkte!
Beste wensen iedereen voor 2017! Hopelijk komen alle wensen uit dit jaar!

@Linnie, balen zeg! Hopelijk krijg je toch nog snel het verlossende telefoontje dat het gewoon door kan gaan!

@Hope, spannend weer beginnen! Ja ook MCK, volgens mij waren wij op dezelfde voorlichtingsavond

@Biebke, heel veel sterkte. Zo'n heftige situatie. Heb regelmatig met tranen in mijn ogen gezeten bij de beelden en berichten tijdens serious request. Kan me niet voorstellen hoe het dit jaar voor jullie als familie moet zijn!

@SaffronSkies, ja als je me wilt toevoegen....leuk! Ben 38 (bijna ) en sta sinds November op de wachtlijst bij MCK.

Het wordt nog een lange tijd wachten voor mij maar hoop in 2017 toch wel zeker te kunnen beginnen.....
Thanks voor jullie lieve reacties xxx
Ow echt Eeffie, wat grappig joh! In oktober was dat toch? Ben dan toch wel erg nieuwsgierig wie jij bent

Simply, ik heb een half jaar pauze gehad. Vooral om te kunnen sparen voor een aantal pogingen achter elkaar.

Biebke, heftig hoor! Hoop dat hij niet een al te zware lijdensweg tegemoet gaat, ik vind het altijd zo zielig en oneerlijk als een kind ongeneeslijk ziek is..
Hope, ja in oktober was dat. En als ik je verhaal zo lees dan zat je volgens mij naast me
Hoi meiden, allemaal de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Dat er maar veel positieve zwangerschapstesten mogen volgende dit jaar!

Biebke ik snap dat je even pauze neemt. Goed dat je je gevoel de ruimte geeft! Snap ook dat je opziet tegen de receptie... Wat kun je idd zeggen met zo'n vooruitzicht. Misschien is een knuffel gewoon genoeg? Sterkte iig! Ik denk het vaak aan je en jouw familie!

Hier vandaag cyclus dag 13.. vanochtend voor het eerst een licht streepje op de ovulatietest. Net nog een gedaan maar zie weinig verschil. Volgens de app op m'n telefoon zou ik dinsdag m'n ovulatie moeten hebben. Het zaad is er nog niet maar ik dacht ik ga eens testen om wat meer inzicht te krijgen. Dadelijk als we gaan beginnen met IUI is het wel handig om qua werk een beetje te weten op welke dag in de IUI verwacht.
quote:Eeffie1 schreef op 01 januari 2017 @ 19:05:

Hope, ja in oktober was dat. En als ik je verhaal zo lees dan zat je volgens mij naast me Haha wat toevallig joh.. Volgens mij was ik de enige "ervaringsdeskundige" in de zaal, maar verbaasde me wel over de diversiteit van vrouwen die er waren en ook dat we met een best wel grote groep waren. Had dat echt niet verwacht!
quote:Hope1980 schreef op 01 januari 2017 @ 19:39:

[...]

Haha wat toevallig joh.. Volgens mij was ik de enige "ervaringsdeskundige" in de zaal, maar verbaasde me wel over de diversiteit van vrouwen die er waren en ook dat we met een best wel grote groep waren. Had dat echt niet verwacht!Ja klopt, vandaar dat ik je verhaal herkende! Grappig dat we elkaar hier dan tegenkomen. Ik had ook echt niet verwacht dat er zoveel vrouwen zouden zijn. Schrok er eerlijk gezegd wel een beetje van. En dat zijn dan alleen nog maar de "alleenstaanden". Ben wel benieuwd eigenlijk hoeveel van zo'n groep ook daadwerkelijk starten.
@hope1980 het gaat nog niet veel beter met mijn vader, ligt nog steeds in het ziekenhuis en wisselt heel erg.

De rekening van Geertgen is inmiddels binnen, maar ik heb hem nog niet betaald. Ik merk dat er te veel gedachten rond gaan in mijn hoofd en de momenten waarop ik denk dit wilde ik toch dit ga ik doen, wisselen zich af met dit ga ik op deze manier nu echt niet doen.

Complete chaos dus. Terwijl de realiteit ook is dat ik weet dat ik gewoon niet meer zo lang kan wachten gezien mijn leeftijd......
Kruimeltje23 wat erg zeg.

Ik zag dat je 37 bent. Het is toch ook weer niet zo dat je geen tijd meer hebt? Of zit dat echt in je hoofd?

Probeer naar je gevoel te luisteren.

En veel sterkte!
Ik word 38 in februari. Gaven bij geertgen wel al aan dat mijn eitjesvoorraad gezien mijn leeftijd laag was.

Het is dus echt niet zo dat ik geen tijd meer heb, maar wil ook niet het risico lopen dat ik straks mijn kans voorbij heb laten gaan en dat is best lastig.
Vanaf 35 tikt de klok echt heel hard. Niet alleen omdat de eicelvoorraad afneemt maar ook omdat de kwaliteit van de eitjes achteruit holt. Voor de maatschappij ben je nog jong, maar biologisch gezien in eicellenland ben je goed bejaard. En dat betekent niet dat het niet meer kan, zeker tegenwoordig kan er dan alsnog heel veel, maar als er verder geen reden is om te wachten zou ik zo min mogelijk uitstellen
Zo te horen was er wel een reden en niet zomaar eentje. Blijft lastig. Ik zou zeggen volg je gevoel.
@biebke het is inderdaad lastig. Helaas weet jij daar ook alles van Ik probeer inderdaad mijn gevoel te volgen alleen dat is in deze situatie soms moeilijk omdat je met zoveel verschillende emoties te maken hebt.

@rosings, ik weet hoe het zit helaas qua leeftijd en eitjes. Maar heb dus wel een hele goede reden om goed na te denken en geen overhaaste beslissingen te nemen.
Het lijkt me zo'n lastige situatie als je door allerlei gevoels-/verstandskwesties moet afwegen of het nu een goed moment is om te starten. Veel sterkte Kruimeltje..en Biebke (nogmaals) in deze tijd.

Mitakuye: ik hoop dat je eruit komt met de ovulatietesten. Goed om in ieder geval nu al een keer te testen of je je LH-piek kunt ontdekken.

Ik las net je bericht Rosings en pff..dat komt wel binnen weer. Ik weet 't dat ik al 'bejaard' ben qua vruchtbaarheid en ik zou willen dat de tijd terug gedraaid kon worden, zodat ik wat jaren eerder had kunnen starten. Maar ja...ik kan er nu niks meer aan doen helaas. Wel zit ik vanaf morgen weer in de wachtweken (voor de 4e keer). Morgen is cyclusdag 11.
Lieve dames! Een gelukkig nieuwjaar! Dat er maar veel baby's geboren mogen worden Of veel dames zwanger mogen raken dit jaar :D

Ik lees op de achtergrond een beetje mee, er is niks spannends aan de hand. Ik moet wachten tot Geertgen mij gaat bellen, ze konden niet zeggen hoe lang ik moet wachten maar ze zijn ermee bezig.
quote:SaffronSkies schreef op 02 januari 2017 @ 14:48

Ik las net je bericht Rosings en pff..dat komt wel binnen weer. Ik weet 't dat ik al 'bejaard' ben qua vruchtbaarheid en ik zou willen dat de tijd terug gedraaid kon worden, zodat ik wat jaren eerder had kunnen starten. Maar ja...ik kan er nu niks meer aan doen helaas. Wel zit ik vanaf morgen weer in de wachtweken (voor de 4e keer). Morgen is cyclusdag 11.Zo was het niet bedoeld natuurlijk! T was meer dat ik ook wel heb gehoord, joh je hebt nog tijd zat, waarom zou je t alleen doen, mijn 'nicht/buurvrouw/vage kennis' was met 41 ook zo zwanger met IVF, doe geen 'overhaaste' dingen. En ik ben nu 39, en tis gelukt, ik ben 40 als t kindje wordt geboren. Er is nog heel veel kans, maar de vanzelfsprekendheid van 'het lukt wel' die is er toch niet meer, die klok tikt niet alleen in je hoofd maar in je buik. En natuurlijk betekend dat niet dat je geen hele goede redenen kan hebben om TOCH even te wachten, soms is het leven al heftig zat tenslotte.
Ik word ook 40 begin maart en ik weet ook dat ik geen jaren meer heb. Maar het komt niet opeens op een maand aan en teveel stress lijkt me een mindere kans van slagen hebben. Voor mijn gevoel dan. In de oorlog werden ze ook gewoon zwanger dus misschien wel onzin maar ik ben nou eenmaal een gevoelsmens.
Snap dat het even binnen komt Saffron. Aan de andere kant was je 5 jr geleden kennelijk nog niet klaar voor deze stap. Dingen gebeuren als de tijd er rijp voor is... Komt vast goed!

Vwb de ovulatietesten... Vanochtend was het streepje al donkerder dus das mooi. Doe er straks nog 1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven