Entertainment alle pijlers

AIVD kerstpuzzel 2016

19-12-2016 17:29 660 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het kwam net ter sprake in een ander topic, of er geen topic over moest. Dus bij deze .

Hier kunnen we met elkaar praten over de puzzel, maar let op: geen antwoorden delen!, dan gaat namelijk een deel van het plezier verloren .

Ik ben gisteren begonnen, opgave 1a en 20 zijn me inmiddels gelukt. Hoe gaat het bij jullie?

Hier kun je de puzzel vinden.
Ja hoor, dat mag..quote:Moestuinier schreef op 20 december 2016 @ 09:44:

Ik zie dit pas voor het eerst, wist niet dat het bestond! Ik zou ook graag mee willen doen, maar het ziet er wel eeerg lastig uit. Mag je hem ook laten controleren als je niet overal een antwoord hebt?
Zoooo lastig lastig... iemand maakte hier de opmerking dat ie vraag 10 ineens wel zag... mag ik je bril/ lenzen lenen? Ben/ zijn er al dagen over na aan t denken ....
Kan ik jou nog ergens mee helpen, dat jij mij beetje op weg helpt met 10 quote:AnneSoet schreef op 03 januari 2017 @ 16:24:

[...]

Volgens mij bedoel je vraag 10.

In ieders geval, die zag ik opeens dankzij je tip. Thanks!
quote:AnneSoet schreef op 03 januari 2017 @ 22:19:

Als je weet waar hij vaart en dat combineert met de eerdere hint, dan is de oplossing dichtbij.

Dus het is wel belangrijk te weten waar hij vaart?

En dit in combi met 'let op de nullen' moet het doen?

Hmmm... ga ik over nadenken.

Over 4a... ik heb ook gegoogled en ik denk de logica van de verdeling te snappen.

Wil m'n gedachtengang wel delen via pm.

Wat zijn die roodwitte bolletjes nou toch??
ja die 11 is echt een killer he...net als 21... en die veerboot... is bij mij vast gezonken
quote:turbovlinder schreef op 03 januari 2017 @ 23:07:

ja die 11 is echt een killer he...net als 21... en die veerboot... is bij mij vast gezonkenHeb je aan staan dat je privé berichten kan ontvangen?
Ja nu wel geloof ikquote:Carootje67 schreef op 03 januari 2017 @ 23:45:

[...]

Heb je aan staan dat je privé berichten kan ontvangen?
Met een beetje hulp heb ik 3c nu ook helemaal.

Mijn voorlopige score:

1a

1b

3c

4a (deels)

5a

6

16 (deels)

19a

19b

19c

26

27 (denk ik)
quote:turbovlinder schreef op 03 januari 2017 @ 23:07:

ja die 11 is echt een killer he...net als 21... en die veerboot... is bij mij vast gezonkenDe veerboot is bij mij ook ver gezonken, ik zie niets in de tip van de nullen. Ik ga vandaag weer eens kijken of hij te redden is. :-)
die tip voor de nullen was voor 17 he... Oorspronkelijk dan.quote:AnAppleADay schreef op 03 januari 2017 @ 16:32:

De derde heb ik ook met googlen gevonden, kende het verder niet.

Maar die laatste 2 heb ik ook met google niet kunnen vinden, zijn ze wel bekend?

En bij 4a zitten we dan inderdaad op hetzelfde vast

die laatste twee zijn zeker bekend (bij mij dan). de laatste iets minder maar de een na laatste was bij mij juist waardoor ik het thema door kreeg!

ik bedacht gister in de sauna ineens iets bij 25a.. dus daar ga ik nog even mee puzzelen.

Bij 11 heb ik echt geen enkel idee..
Yes, de veerboot is aangekomen! Nu door met de rood-witte bolletjes. Geen idee nog.
foutje
quote:rita147 schreef op 04 januari 2017 @ 11:12:

Yes, de veerboot is aangekomen! Nu door met de rood-witte bolletjes. Geen idee nog.
Iemand een veerboot tip voor mij?

En de 2e, 5e en 7e van vraag 14 kom ik ook niet uit.

Ik kan helpen met: 1, 2, 3b en c, 15c, 22, 25, 26 en 27 de vraag.
De veerboot kom ik ook niet uit.

Moet je echt weten waar de veerboot vaart? Als in, hebben de cijfers te maken met wat je tegenkomt onderweg?
Ik vind 16 dus ook heel frustrerend.

Ik heb de eerste 3 woorden maar dan kom ik niet meer verder...
quote:AnAppleADay schreef op 04 januari 2017 @ 11:57:

Ik vind 16 dus ook heel frustrerend.

Ik heb de eerste 3 woorden maar dan kom ik niet meer verder...Heb je alles onder elkaar geschreven? Zo ben ik er stap voor stap uitgekomen. En let wel op er is een aanwijzing van de AIVD dan er soms letters helemaal niet zijn doorgekomen. Als een letter 4x voorkomt en een andere 1x kan ook de letter die éénmaal goed is doorgezonden de juiste zijn. Hiermee kwam ik er uit.
Hoe bedoel je, onder elkaar schrijven?

Het staat toch al onder elkaar?

Als ik het met minder witruimte onder elkaar schrijf raak ik juist in de war...
Ik heb vraag 2 opgelost! Eindelijk.. En gekke is.. de tip die ik had gekregen klopte helemaal niet maar zag het opeens zelf.. haha.

Nu begonnen aan 24..
21 is trouwens ook een hersenkraker.
Ben je 21 aan het kraken of heb je 'm al gekraakt?
Nee, die veerboot wil bij mij ook nog niet echt binnenkomen. Die bolletjesvraag zag ik wel opeens.
21 had in ineens... en die paste ook meteen perfect...dan weet je dat ie goed is. maar die andere 2..
Zoon lost opeens vraag 23 helemaal op, topteam hier thuis.
quote:AnAppleADay schreef op 04 januari 2017 @ 13:18:

Hoe bedoel je, onder elkaar schrijven?

Het staat toch al onder elkaar?

Als ik het met minder witruimte onder elkaar schrijf raak ik juist in de war...Ik heb EXCEL gebruikt en dan de letters onder elkaar gezet. Daarna gelijke letters gekleurd en dan gepuzzeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven