Lijf & Lijn alle pijlers

Motivatie Mark 80 kilo afgevallen

11-01-2017 13:26 145 berichten
http://www.rtlnieuws.nl/b ... rk-dakriet-80-kilo-afviel

Een goede motivatie filmpje voor iedereen die veel overgewicht heeft.

Hij was er klaar voor.

Gezond eten en elke dag sporten.

In Boulevard zat ook de andere Mark die reeds 100 kilo is afgevallen.

Is iemand van jullie of kennen jullie iemand in je omgeving die ook minstens 50 kilo is afgevallen zonder pillen of maagband ed?

Ik vind het knap zo'n volhoudingsvermogen en dat 2 jaar lang. En je hele leven lang dat volhouden.Want je bent en blijft een eetverstaafde.Net als een alcoholist zijn leven lang alcoholist zal blijven.
Alle reacties Link kopieren
Hier -42 na een jaar Weight watchers, nog 13 te gaan. Gezond en minder eten, koken zonder pakjes of zakjes en suiker inname minimaliseren. Loop dagelijks een uur, maar dat deed ik al. Wel vel over helaas..
quote:Annelleke schreef op 11 januari 2017 @ 14:19:

[...]

Het is de knop die om gaat waar ik respect voor heb. En dat kan prima zonder operatie. Van het overgrote deel waarvan ik heb gezien dat ze de operatie hebben ondergaan was er geen knop omgegaan en heeft zo'n operatie uiteindelijk niks uitgehaald. Het deel waarbij de knop wel om was gegaan na de operatie zeggen achteraf dat de operatie eigenlijk onnodig was, je valt niet af door de operatie, maar door je mindset.Voordeel van de operatie is dat je hongergevoel nagenoeg verdwijnt. Voor iemand als ik, die vrijwel 24/7 honger heeft, zou het wel eens DE ultieme oplossing kunnen zijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Lady_Vintage schreef op 11 januari 2017 @ 14:20:

[...]

Ik heb me er ook in verdiept in ik blijf bij mijn mening dat ik het "the easy way out" vind. Ook al is het een operatie en is de operatie an sich best pittig. Vanwege het complicatierisico, de kans weer aan te komen en de mogelijk langdurige negatieve effecten op de gezondheid, snap ik ook niet dat zoveel mensen hiervoor kiezen. Daarom....."easy way out". Permanent 3 keer per week sporten en gezond eten vergt veel meer inspanning en doorzettingsvermogen, maar brengt veel minder risico's met zich mee. Waarom zou je al die risico's die bij de GBP horen willen lopen terwijl er ook andere oplossingen zijn?Als je al die andere oplossingen al geprobeerd hebt, dan pas kom je eventueel in aanmerking voor een gbp.

David Dunning

[...]

Het is de knop die om gaat waar ik respect voor heb. En dat kan prima zonder operatie. Van het overgrote deel waarvan ik heb gezien dat ze de operatie hebben ondergaan was er geen knop omgegaan en heeft zo'n operatie uiteindelijk niks uitgehaald. Het deel waarbij de knop wel om was gegaan na de operatie zeggen achteraf dat de operatie eigenlijk onnodig was, je valt niet af door de operatie, maar door je mindset.+1000
quote:Solomio schreef op 11 januari 2017 @ 14:15:

[...]

Daarom is het voortraject ook best pittig, want als je die knop niet om krijgt krijg je (in theorie) geen operatie.

Zo'n operatie is namelijk niet een oplossing, maar een steuntje in de rug.

Ik vind het persoonlijk minstens net zo knap als je met operatie uiteindelijk blijvend kunt afvallen als wanneer je het zonder operatie doet.

Ik was net iets te licht, ik kreeg het advies om er 18 kilo bij te eten. Dan was ik welkom..

Toen viel mijn mond open en dacht ik, okey Mali zet zelf je knop maar om dan.

Mijn beste vriend en een vrouwtje hier uit de straat hebben een gbp gehad en daar hielp het het eerste jaar. Maar omdat ze ongezond bleven eten kwamen ze uiteindelijk weer aan.

Zo best is de begeleiding niet overal!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:ainne schreef op 11 januari 2017 @ 14:14:

[...]

Dat klopt inderdaad. Ik snap dan ook niet dat je het easy noemt.Mensen kiezen het omdat het minder hard werken is dan jezelf weet ik hoe vaak in de week naar de sportschool te slepen om te gaan bewegen en je actief bezig te moeten houden met wat je eet, hoeveel je eet en hoe je jezelf kunt bewegen tot gezondere keuzes. Dat dat later tegenvalt, dat er complicaties zijn en dat je nog steeds kunt aankomen als je maar genoeg troep eet, bedenken ze pas als het al te laat is. Daarom, de reden voor de keuze is de voorkeur voor "easy".
quote:Solomio schreef op 11 januari 2017 @ 14:22:

[...]

Als je al die andere oplossingen al geprobeerd hebt, dan pas kom je eventueel in aanmerking voor een gbp.Wat is alle andere oplossingen geprobeerd hebben? Je zegt dat de screening streng is, maar ik heb van zeer dichtbij gezien dat dat heel erg meevalt. Weet jij de goede dingen te zeggen (ook al zijn ze niet waar), dan ben je zo binnen. Nogmaals, waarom denk je dat zoveel mensen weer in de problemen komen een paar jaar later?
quote:Lady_Vintage schreef op 11 januari 2017 @ 14:23:

[...]

Mensen kiezen het omdat het minder hard werken is dan jezelf weet ik hoe vaak in de week naar de sportschool te slepen om te gaan bewegen en je actief bezig te moeten houden met wat je eet, hoeveel je eet en hoe je jezelf kunt bewegen tot gezondere keuzes. Dat dat later tegenvalt, dat er complicaties zijn en dat je nog steeds kunt aankomen als je maar genoeg troep eet, bedenken ze pas als het al te laat is. Daarom, de reden voor de keuze is de voorkeur voor "easy".

Ten eerste denk ik dat je er echt een verkeerd beeld bij hebt, maar ten tweede vind ik het ook helemaal niet zo slecht om die weg te kiezen die voor jou het makkelijkste is, want het is wel de bedoeling dat je het volhoudt. Geldt voor welke manier dan ook.

Is elke dag sporten voor jou makkelijker dan een operatie, dan moet je dat kiezen, is een operatie makkelijker dan elke dag sporten dan kies je dat.

Ik geloof namelijk dat ook diegenen die hier dan zo bewonderd worden de weg kiezen die zij het makkelijkst vinden, al is het maar vanwege die bewondering.

David Dunning

[...]

Het is de knop die om gaat waar ik respect voor heb. En dat kan prima zonder operatie. Van het overgrote deel waarvan ik heb gezien dat ze de operatie hebben ondergaan was er geen knop omgegaan en heeft zo'n operatie uiteindelijk niks uitgehaald. Het deel waarbij de knop wel om was gegaan na de operatie zeggen achteraf dat de operatie eigenlijk onnodig was, je valt niet af door de operatie, maar door je mindset.

Dus inprincipe is een operatie dan wel een easy way out, want je hebt het dus eigenlijk niet eens nodig als je de knop omzet .

Sowieso is het allemaal oneerlijk verdeeld. Mensen die morbide obesitas hebben krijgen wel een operatie vergoed maar mensen die op eigen kracht 50 kilo afvallen krijgen geen correctie op vel overschot of dergelijke. Diep triest.
quote:Solomio schreef op 11 januari 2017 @ 14:15:

[...]

Daarom is het voortraject ook best pittig, want als je die knop niet om krijgt krijg je (in theorie) geen operatie.

Zo'n operatie is namelijk niet een oplossing, maar een steuntje in de rug.

Ik vind het persoonlijk minstens net zo knap als je met operatie uiteindelijk blijvend kunt afvallen als wanneer je het zonder operatie doet.Dat is ieder z'n eigen besluit. Ikzelf zou nooit een operatie overwegen. Op de natuurlijke manier afvallen of niet afvallen.
quote:Solomio schreef op 11 januari 2017 @ 14:21:

[...]

Voordeel van de operatie is dat je hongergevoel nagenoeg verdwijnt. Voor iemand als ik, die vrijwel 24/7 honger heeft, zou het wel eens DE ultieme oplossing kunnen zijn.Ik hoop het echt voor je.
quote:Dalfx schreef op 11 januari 2017 @ 14:26:

[...]

Dus inprincipe is een operatie dan wel een easy way out, want je hebt het dus eigenlijk niet eens nodig als je de knop omzet .

Sowieso is het allemaal oneerlijk verdeeld. Mensen die morbide obesitas hebben krijgen wel een operatie vergoed maar mensen die op eigen kracht 50 kilo afvallen krijgen geen correctie op vel overschot of dergelijke. Diep triest.Na een gbp krijg je ook geen correctie vergoed hoor.

David Dunning
Nee maar dan heb je in ieder geval je GBP vergoed gekregen. Dat vind ik dan weer een ander verhaal. Dan héb je al iets gekregen.
quote:Habbekratz schreef op 11 januari 2017 @ 14:26:

[...]

Dat is ieder z'n eigen besluit. Ikzelf zou nooit een operatie overwegen. Op de natuurlijke manier afvallen of niet afvallen.Zo heb ik er ook jaren ingestaan, maar ik sta er nu anders in, omdat mijn gezondheid in het geding is.

David Dunning
quote:Dalfx schreef op 11 januari 2017 @ 14:28:

Nee maar dan heb je in ieder geval je GBP vergoed gekregen. Dat vind ik dan weer een ander verhaal. Dan héb je al iets gekregen.Ah, ja, je mag vooral niet te veel kosten.

David Dunning
quote:mali30 schreef op 11 januari 2017 @ 14:19:

[...]

Dat word alleen vergoed als je vetschort ( kut term) minimaal 2 cm boven je knieën hangt. En dat is bij mij niet zo.Nou dan moet je toch minstens 100 kilo afgevallen zijn als je het vergoed kunt krijgen.2 cm boven je knie dat is me nogal wat.
quote:Dalfx schreef op 11 januari 2017 @ 14:26:

[...]

En dat is dus echt niet waar.

Mijn knop is al jaren om, maar mijn honger- en verzadigingsgevoel werken duidelijk niet goed, dus het is en blijft een strijd.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 11 januari 2017 @ 14:29:

[...]

Ah, ja, je mag vooral niet te veel kosten. Dat zegt ze niet. Ze zegt dat het oneerlijk is dat mensen die op eigen kracht afvallen niks vergoed krijgen.
quote:Habbekratz schreef op 11 januari 2017 @ 14:30:

[...]

Nou dan moet je toch minstens 100 kilo afgevallen zijn als je het vergoed kunt krijgen.2 cm boven je knie dat is me nogal wat.Waarschijnlijk wel inderdaad, maar dan blijft er van mij niks over
quote:Annelleke schreef op 11 januari 2017 @ 14:32:

[...]

Dat zegt ze niet. Ze zegt dat het oneerlijk is dat mensen die op eigen kracht afvallen niks vergoed krijgen.

Tja, als ze het dan oneerlijk vinden: laten ze dan 'lekker' een gbp nemen? Veel makkelijker joh en dan heb je iig ook iets gekregen.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 11 januari 2017 @ 14:30:

[...]

En dat is dus echt niet waar.

Mijn knop is al jaren om, maar mijn honger- en verzadigingsgevoel werken duidelijk niet goed, dus het is en blijft een strijd.Maar als je knop al om is dan eet je toch niet meer dan je nodig hebt, ongeacht hongergevoel. En dan val je dus af. Ook met operatie blijft het een strijd.
quote:Lady_Vintage schreef op 11 januari 2017 @ 14:23:

[...]

Mensen kiezen het omdat het minder hard werken is dan jezelf weet ik hoe vaak in de week naar de sportschool te slepen om te gaan bewegen en je actief bezig te moeten houden met wat je eet, hoeveel je eet en hoe je jezelf kunt bewegen tot gezondere keuzes. Dat dat later tegenvalt, dat er complicaties zijn en dat je nog steeds kunt aankomen als je maar genoeg troep eet, bedenken ze pas als het al te laat is. Daarom, de reden voor de keuze is de voorkeur voor "easy".

Maar mensen met een bypass/sleeve, moeten óók naar de sportschool, moeten óók op hun eten letten., anders lopen ze inderdaad het risico op complicaties, of weer aankomen.

Het enige wat ik kan bedenken dat easy zou kunnen zijn, is dat de operatie ze misschien helpt om de spreekwoordelijke knop te vinden. Maar wat geeft dat?

Maar ik ben er wel mee eens dat een schrikbarend aantal mensen toch weer aankomen, ondanks de operatie, dus of het echt de ultieme oplossing is weet ik niet. Ik zie het hier met een collega ook, die had de operatie zelfs van haar eigen geld betaald, dus hoe gemotiveerd wil je het hebben? En toch is ze nu weer enorm dik, heel sneu.
quote:Annelleke schreef op 11 januari 2017 @ 14:33:

[...]

Maar als je knop al om is dan eet je toch niet meer dan je nodig hebt, ongeacht hongergevoel. En dan val je dus af. Ook met operatie blijft het een strijd.

Als ik eet wat ik nodig heb, of waarvan ik niet aankom, dan heb ik ALTIJD honger.

Juist door me te verdiepen in de mogelijkheden (en onmogelijkheden) van een gbp is duidelijk geworden dat daar bij mij iets mis mee is.

En dat is niks bijzonders, want dat gevoel werkt lang niet bij iedereen optimaal. Was onlangs nog een documentaire over op tv.

Als ik het vanuit dat perspectief bekijk is het eigenlijk een enorme prestatie dat ik niet allang 250 kilo weeg, maar 'slechts' een kilo of 50 overgewicht heb.

David Dunning
De operatie is echt alleen maar een ondersteuning, je moet echt de kracht vanuit jezelf zien te krijgen!

Als je worstelt met overgewicht dan is dat iets wat je voor leven hebt, je moet dus echt je hele leven omgooien. Anders eten, anders kiezen, blijven bewegen etc.
Ik heb wel eens gehoord dat je het in sommige gevallen vergoed kreeg als je meer dan de helft van je lichaamsgewicht was afgevallen?? Maar volgens mij hebben ze dat er een paar jaar geleden ook uit gegooid.

Ik kan het zelf gewoon moeilijk verkroppen. Mijn luxe-probleem: Ik moet "maar" 20 kilo afvallen om op een gezond gewicht te komen en sport nu 3/4 keer in de week en zit gemiddeld rond de 1600 kcal per dag. Ik ben zo mijn best aan het doen en het gaat er langzaam af. Maar aangezien ik al bijna geen borsten heb, is er een grote kans dat ik na 20 kilo helemaal niks meer heb en dat het slappe theezakjes zijn geworden. Dan vind ik het best lullig dat ik dan voor een borst correctie alles zelf moet ophoesten terwijl ik al jaren niet over mijn eigen risico ben gegaan, de overheid alleen maar aan mij verdiend i.p.v. dat ik zelf ook één keer zou worden geholpen. Al is het maar een klein deel.

Het is een luxe probleem en dat weet ik ook wel. Er zijn ergere dingen in de wereld. Maar als ik dan verhalen hoor van mensen die gaan overeten om op een gewicht te komen zodat ze in aanmerking komen voor een bypass dan steekt het me dat mensen die op eigen kracht afvallen geen reet krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven