Verbazing prijzen kinderkleding

08-01-2009 21:26 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
*schrik* Ik merk dat ik op mijn moeder ga lijken...

Vroeger kregen mijn zus en ik een tientje mee naar de markt met de opdracht 3 shirtjes te kopen. Dan keken we haar aan of ze wel goed bij der hoofd was. Kom je uit de prehistorie mam?? Voor een tientje heb je geen 3 shirtjes!!

Ik keek net op een aantal sites die in een ander topic genoemd werden voor babykleertjes en schrik me echt de blubber van de prijzen.

Ik heb het gevoel dat ik nu zelf uit de prehistorie kom.

Heb van die merken nog nooit gehoord.. nou ben ik ook niet zo met mode en merken bezig, dus vandaar misschien, maar qua babykleertjes ken ik eigenlijk alleen de Hema, Zeeman en als ik er kom, de H&M.

Petit bateau? Imps en Elfs? Zijn dat normale prijzen? Een Kaloobroekje voor 40 euro? Ik zie rompertjes voor 40 euro, gewone truitjes voor 70 of nog duurder. Ben ik nu gek of zijn er echt mensen die dat kopen voor een baby die het na 3 weken niet meer past.

Voor babies geef ik eerlijk gezegd niet meer dan 10 euro per kledingstuk uit en dan vind ik dat nog best veel geld als je bij de Hema al truitjes hebt vanaf een euro of 5.

Nu snap ik dat er een heleboel in de uitverkoop te krijgen is en dat mensen dat ook doen, maar dan nog 20 euro neertellen voor een romper ipv 40?

Ben eigenlijk gewoon verbaasd...

Hoe kleden jullie je kinderen?
@calvijn: imps & elfs!! Dat zijn zulke heerljke stofjes en de zachte broekjes gaan tot maat 80 ongeveer.

Je ziet ze vaak bij outletshops. Deze bijv: http://www.mijnwebwinkel....ategory&categoryID=301963

En als je googeld dan krijg je nog veel meer outletshops.

Voor mijn dochter van 4,5 heb ik trouwens t/m maat 74 al allemaal kleertjes liggen met zachte broekjes van o.a. Mexx, Cakewalk, NoNo, Z8, Lief en Oilily.
Mijn bestelling is binnengekomen.

De broekjes zien er prachtig uit.

Kon het niet laten om net nog een paar broekjes en wat shirtjes te bestellen.

Shirtjes wel in een maat groter, want 68 zal hij niet lang meer aan kunnen.

Ben helemaal happy de peppy

Nogmaals bedankt voor de tip over Rainbowbabies!!!
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:JepJep schreef op 08 januari 2009 @ 21:26:

Petit bateau? Imps en Elfs? Mijn kinderen dragen bijna alleen deze merken, en ook Kik kid bijvoorbeeld. De prijzen? Geef bijna nooit meer dan ¤10 per kledingstuk uit. Waar? Gewoon goed zoeken!
quote:calvijn1 schreef op 10 januari 2009 @ 21:56:

Persoonlijk vind ik het belachelijk om een heel klein kind merkkleding aan te trekken.

Voor wie doe je dat dan?Ik betaal voor die merkkleding Hema-prijzen, en de kwaliteit is wel stukken beter. Vind ik dan.
Hier ook net als Fleurtje, gewoon heel goed zoeken.

Verder heb ik heel veel Name It, maar ook Mexx, Ralph Lauren en Esprit.
Ik heb geen kind, maar mocht het er ooit 's van komen dan zal ik dezelfde vuistregel als Jepjep hanteren: 10¤ is genoeg voor een kledingstuk dat een baby na 3 weken toch niet meer past.

Wat een onzin om dure spullen te kopen voor een baby. De Hema heeft prima baby-textiel!
quote:calvijn1 schreef op 13 januari 2009 @ 22:20:

Bedankt voor de tip over Rainbowbaby's

Heb net drie leuke stoere broekjes voor zoonlief (15 weken) besteld.

Vandaag al vele sites afgeweest op zoek naar soepele zachte broekjes maar bijna alles gaat tot mt 62 en die past hij niet meer Leuk spul is dat he? Heb hetzelfde gedaan voor zoonlief toen hij nog klein was. En ze hebben beide wel het een en ander liggen van die site.
quote:Lizzl schreef op 16 januari 2009 @ 14:08:

Ik heb geen kind, maar mocht het er ooit 's van komen dan zal ik dezelfde vuistregel als Jepjep hanteren: 10¤ is genoeg voor een kledingstuk dat een baby na 3 weken toch niet meer past.

Wat een onzin om dure spullen te kopen voor een baby. De Hema heeft prima baby-textiel!

Vind ik dus niet altijd waar. De vorm is er van Hema-kleding vrij snel uit en vaak zijn het stugge stoffen en het valt erg groot en lomp.

En dat het na drie weken niet meer past? In mijn geval ook onzin: dochter 1 heeft bijna een jaar lang maat 62 gedragen.
Bovendien kan dochter twee de rompers van Petit Bateau van dochter een nu aan, dat kun je wel vergeten met Hema-rompers. Heel jammer, want de Hema heeft hele gave rompers, die ze maar eenmalig hebben (poesjes, ruitjes, stippen).
Valt wel mee hoor, Jongste draagt nu de leuke Hema-spaghettibandjesrompers die Oudste vorig jaar aan had. Ik vind de kwaliteit echt prima. Elke keer als er iemand uit NL overkomt mogen ze van mij Hema-spul meenemen, nu ook weer een fijne gewatteerde jas voor Jongste, was maar een tientje.

We hebben 1 keer een Imps & Elfs shirtje cadeau gehad en dat werd juist gauw flodderig.

Petit Bateau vind ik geweldig en inderdaad superkwaliteit, maar hier, zelfs in de outlet, écht te duur.
quote:fleurtje schreef op 16 januari 2009 @ 13:59:

[...]

Mijn kinderen dragen bijna alleen deze merken, en ook Kik kid bijvoorbeeld. De prijzen? Geef bijna nooit meer dan ¤10 per kledingstuk uit. Waar? Gewoon goed zoeken!

Het is gewoon dat ik me totaal niet bewust ben van merken. Nooit geweest ook. Zoon is bijna 2 en hoor voor het eerst al die merknamen.

Ben zelf meer van de 'snel snel, ff wat kleren bij de Hema inslaan' en verder kijk ik niet.

Ook niet voor mezelf. Als ik op mijn werk vertel dat ik 2 planken kleding heb in mijn kledingkast staan ze me aan te gapen alsof ik niet goed ben. Heb 1 tas, geen sjaaltjes, 1 setje sieraden wat overal bijkan, want anders kan ik toch niet kiezen. Vinden ze ook raar. Vrouwen moeten toch gek zijn op kleding, merken, shoppen etc??

Maar goed, sinds dit topic ben ik al aan het speuren op het internet voor mijn kinderen, want die moeten toch wel wat hebben om aan te doen en moet zeggen dat ik hier en daar wel wat goedkopers tegenkom met een merknaampje en dat het dus best te doen is, om goedkoper een merk te krijgen. Maar ergens boeit het me eigenlijk ook niet, of ze nou in een merkding lopen of niet.

Als ze er maar verzorgt uitzien.
quote:fleurtje schreef op 16 januari 2009 @ 14:13:

[...]

Vind ik dus niet altijd waar. De vorm is er van Hema-kleding vrij snel uit en vaak zijn het stugge stoffen en het valt erg groot en lomp.

En dat het na drie weken niet meer past? In mijn geval ook onzin: dochter 1 heeft bijna een jaar lang maat 62 gedragen.

Ik heb geen idee wat maat 62 bij een kind van 1 betekent. (het moge duidelijk zijn dat ik echt niets weet over of van kinderen ).

Oh, maar dat zal beslist hoor, dat het niet altijd goed is. Maar dan zou ik naar de H&M gaan of iets dergelijks. Maar iig geen merkkleding in de trant van Ralph Lauren... Althans... ik zou het niet in Nederland kopen. Het is hier te duur.

Nou moet ik dus toegeven dat ik kinderkleding in Amerika zou kopen (zoals veel collega's doen voor eigen kinderen en voor die van familie/vriendinnen). Daar is heel veel merkkleding dat hier gezien wordt als goed/luxe/bladibla, veel goedkoper. Vooral Baby Gap schijnt erg populair te zijn onder stewardessen met kinderen. Geen idee wat dat in Nederland kost.

Het grote voordeel van (dure) merkkleding is vaak dat het lang meegaat. Dat is nou voor mij de belangrijkste reden waarom ik het niet hoef te hebben (naast de absurde prijs natuurlijk). Ik wil niet langer dan een jaar dezelfde blouse in de kast te hebben. Ik koop dus liever goedkoop (bijv. H&M of America Today), gooi het weg na een jaartje dragen, dan dat ik een kledingstuk koop van een paar honderd euro en daar zuinig mee doe (opletten met wassen en vlekken maken) en jaren in de kast heb.

Maar ja, dat is natuurlijk ieder voor zich (en heeft inmiddels alweer niets met babykleding te maken...)
.
.
Damn... het gaat een beetje verkeerd met posten Nee, dat 1000x posten doe ik niet expres.
(. oeps.... foutje.... dubbel gepost)
quote:Lizzl schreef op 16 januari 2009 @ 14:26:

[...]

(het moge duidelijk zijn dat ik echt niets weet over of van kinderen ).

Precies
Ehm... je hoeft niet 1000x dezelfde post te posten. Foutje?

Ik heb ook veel Baby-Gap. Ook erg leuk en allemaal uit de VS
Ik wissel het af: spijkerrokjes van de H&M met maillotjes van oilily. Daarnaast is Jottum geweldig, dus ieder seizoen in de uitverkoop een mooie draaijurk met bijbehoren. De blousjes zijn zo schattig

Alle rompers en basicshirtjes en broekjes bestel ik op littlelabel.

Ook bestel ik voor jongens bij bonaparte.

Hier gaat wel wat kleding over en weer met familie.

Ik koop liever een paar mooie goede dingen dan dat de kasten vol liggen met goedkope meuk waar het hele kdv in loopt.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik in Duitsland woon en hier zijn de kinderkleren helemaal niet zo leuk. Als ik wat leuks zie, dan is het gelijk van Esprit, van Mexx of van Topolino (of nog duurder: Ralph Lauren etc). H&M en C&A hebben ze hier ook wel maar het is allemaal 'conservatiever'.

Er zit hier nu in de stad een zaakje dat sinds kort Feetje verkoopt, maar geen Noppies, Jottum, Hema etc.
Kan mij het schelen als het hele kdv erin loopt, ze komen toch altijd vies thuis na al dat verven/plakken/zelf-leren-eten enzo. Dan liever meuk op de H&M-truitjes dan de Petit Bateaus toch?
quote:Ainne schreef op 16 januari 2009 @ 14:57:

Kan mij het schelen als het hele kdv erin loopt, ze komen toch altijd vies thuis na al dat verven/plakken/zelf-leren-eten enzo. Dan liever meuk op de H&M-truitjes dan de Petit Bateaus toch? Misschien bedoel je het helemaal niet lollig, maar ik vind 't wel lollig Ik zie 't ook helemaal voor me: al die mini-mensjes die 'smorgens keurig naar school gaan en er een paar uur later uitzien alsof ze op de boerderij hebben gewerkt
Wacht maar, wacht maar, als je ooit zelf van die viezerikjes gaat produceren, dan weet je wat ik bedoel!

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de plastic zakjes die we regelmatig mee naar huis krijgen, waarin een doorgelekte-luier-romper zit.
quote:Ainne schreef op 16 januari 2009 @ 15:01:

Wacht maar, wacht maar, als je ooit zelf van die viezerikjes gaat produceren, dan weet je wat ik bedoel!

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de plastic zakjes die we regelmatig mee naar huis krijgen, waarin een doorgelekte-luier-romper zit.

Ja, en dat zijn hier dus allemaal petit bateautjes. Waarom ik die ooit in het wit gekocht heb, is mij nog steeds een raadsel...

Maar goed, gelukkig is haar mandje op kdv fully stocked, hahaha.

Nee, hier zo belachelijk veel PB-rompers en andere kleren verzameld, de afgelopen twee jaar, dat er binnenkort weer een doos naar Marokko en een doos naar Suriname gaat. Je kunt ook teveel hebben
Jammer dat onze meiden niet jonger zijn dan de jouwe, anders had ik graag als je Ierse Charity gefungeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven